چگونه یک استراتژی محتوا و برنامه محتوا برای اینستاگرام ایجاد کنیم

همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردیم، نباید تمام انواع محتوایی که اینستاگرام در حال حاضر در اختیار دارد را نادیده بگیرید. با این حال، اگر فکر می‌کنید (یا قبلاً مطمئن هستید) برخی از فرم‌های محتوای خاص برای مخاطبان شما بدتر عمل می‌کند یا ساختن آن بسیار دشوار است، می‌توانید نوع خاصی از محتوا را بیشتر از بقیه ایجاد کنید.

5. یک ماتریس محتوا ایجاد کنید

💡راهنمای ما را بررسی کنید تا نحوه تعریف معیارهای اینستاگرام و راه‌های ردیابی آنها را ببینید.

استراتژی محتوای اینستاگرام و طرح محتوا: خط پایین

💡راهنمای ما را در مورد چگونگی پیدا کردن مخاطبان هدف خود در اینستاگرام با Combin Growth بررسی کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ، محتوای برند در اینستاگرام و همکاری با برندهای دیگر نیز می‌توانند افزونه‌های جذابی برای استراتژی محتوای اینستاگرام شما باشند. کانال‌های مرتبطی را پیدا کنید که در آن می‌خواهید از محتوا حمایت مالی کنید یا پست‌های با عملکرد برتر را در اینستاگرام با ابزار تبلیغاتی بومی آن تقویت کنید.

8. تلاش های خود را تجزیه و تحلیل کنید

چارچوب‌های استراتژی محتوا زیادی وجود دارد که برای ساختاربندی اهداف و ایده‌های خود مفید هستند. هر کدام را به میل خود انتخاب کنید یا چندین فریمورک را ترکیب کنید تا یک استراتژی منحصر به فرد داشته باشید.

چارچوب 3H

این چارچوب یک انتخاب عالی برای کسب و کارهایی است که دارای تیم محتوایی گسترده هستند. با این حال، اگر شما تعداد زیادی فعالیت بازاریابی در زمان واقعی دارید، ممکن است حفظ این استراتژی دشوار باشد.

فریم ورک چابک

این چارچوب در ابتدا توسط تیم YouTube برای بازاریابان آنها توسعه داده شد. 3H مخفف سه H است: Hero، Hub و Help (گاهی اوقات به عنوان How To نیز شناخته می شود). البته در حال حاضر نیز استراتژی های مشابهی وجود دارد که بر اساس یک اصل کار می کنند، مانند 5H، 8H و غیره. اما این چارچوب 3H یک پایه است. بالاخره این سه H چیست؟

قهرمان: محتوایی که برای افزایش دسترسی شما و سایر معیارها کار می کند. ایجاد این نوع محتوا نسبتاً چالش برانگیز است زیرا اغلب وقت گیر است. نمونه هایی از محتوای Hero شامل پروژه های خاص و تبلیغات شریک، همکاری با اینفلوئنسرها و سایر برندها و همچنین رویدادهای مهم است. به هر حال، این کاری است که نمی توانید اغلب انجام دهید.

از موضوعات و قالب هایی که می خواهید در اینستاگرام پست کنید، بک لاگ تهیه کنید.

هر برندی در مسیر رسیدن به استراتژی بازاریابی محتوا و پست‌هایی که واقعاً کار می‌کنند، مراحل خود را مشخص می‌کند. درست همانطور که با چارچوب های بازاریابی محتوا، برنامه های محتوا و تقویم ها انجام می دهند. ما مراحلی را که برای جریان محتوای پایدار ضروری و مرتبط می‌دانیم، برجسته کرده‌ایم. شما می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع برای توسعه استراتژی منحصر به فرد خود استفاده کنید که برای شما کارآمد باشد و از رقبا متفاوت باشد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.combin.com/blog/content-strategy-for-instagram/

اگر بدانید که برای چه کسی آن را می سازید، محتوای شما کارساز خواهد بود. این امر به ویژه در صورتی که به تازگی محصول، خدمات یا نام تجاری خود را عرضه می کنید بسیار مهم است.

محتوای فعلی اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید، نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کنید، بررسی کنید که آیا این محتوا با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر، و مشخص کنید که در مرحله بعد چه چیزی را باید پست کنید. به یاد داشته باشید که از انواع محتوایی که اینستاگرام در حال حاضر ارائه می دهد استقبال کنید، خود را فقط با پست های فید محدود نکنید.

هاب: محتوایی که به طور منظم منتشر می کنید، فعالیت های معمول محتوایی مانند داستان ها، پست ها و حلقه ها را انجام می دهید.

کمک: محتوای مفیدی که برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است. محتوایی که به سوالات مشتریان پاسخ می دهد و با نگرانی های آنها کار می کند.

برخی از روش‌های اضافی برای کشف مخاطبان خود عبارتند از: تحقیق در مورد رقبا، تأثیرگذارانی که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه شما را به اشتراک می‌گذارند، و ایجاد نظرسنجی و نظرسنجی برای سؤال از مشتریان فعلی در مورد آنچه که می‌خواهند در صفحه اینستاگرام شما ببینند.

3. حسابرسی محتوا را اجرا کنید

ابزاری را انتخاب کنید که به شما کمک کند برنامه محتوای اینستاگرام خود را با تمام موضوعات و قالب هایی که می خواهید در ماه آینده پست کنید مدیریت کنید و برای انتشار برنامه ریزی کنید. یکی از این ابزارها Combin Scheduler است.

اگر شرکت شما به طور منظم محتوا تولید می کند و راهنماها، ویدئوها و اینفوگرافیک های متنوعی در بک لاگ محتوای شما وجود ندارد، می توانید از این رویکرد چابک برای ارسال پست استفاده کنید. نکته ای که در مورد این رویکرد وجود دارد این است که شما موضوعات خاصی یا ماتریس محتوا برای ایجاد محتوا ندارید. این چارچوب برای کسب‌وکارهای کوچک و تیم‌های محتوا که قبل از انتشار به طور منظم و بدون نظارت مستمر محتوا تولید می‌کنند، عالی است.

AIDA جدید

استراتژی محتوا، همراه با برنامه محتوا و تقویم، به شما امکان می دهد هزینه های خود را ارزیابی کنید، اهداف خود را حفظ کنید و زمان کمتری را برای تولید محتوا و فکر کردن در مورد آن صرف کنید.

برنامه ریزی پست های اینستاگرام از قبل باعث صرفه جویی در زمان می شود، محتوای شما را در کانون توجه نگه می دارد و بهره وری شما را افزایش می دهد.

اجازه دهید به طور خلاصه به مراحلی که باید هنگام کار بر روی استراتژی بازاریابی محتوا برای اینستاگرام بردارید، بپردازیم.

1. هدف خود را مشخص کنید

🔻برنامه محتوا انواع و موضوعات محتوایی را که قرار است برای تحقق استراتژی خود منتشر کنید، تعریف می کند.

لیستی از اهدافی که می خواهید با محتوای اینستاگرام خود به آنها برسید تهیه کنید. افزایش فالوور، افزایش ER، دسترسی، ترافیک وب سایت و چیزهای دیگری که به نظر شما مرتبط است.

2. تعریف کنید که محتوا برای چه کسی است

💡در یکی از مقاله‌های قبلی خود، نشان داده‌ایم که چگونه می‌توانید یک ماتریس محتوا بسازید و راه‌هایی بیابید که هرگز جریان خلاقیت خود را از دست ندهید.

6. یک برنامه محتوا و تقویم محتوا ایجاد کنید

هر بازاریاب در مورد چرخه توجه، علاقه، میل و عمل شنیده است. این طرح کاملاً یکسان است، با چند مرحله اضافی.

  • اطلاع. محتوایی با هدف پاسخگویی به سوالاتی که مشتریان بالقوه شما ممکن است داشته باشند در بالای قیف چون از مشکلات و نیازهای خود بیشتر آگاه می شوند. محتوای تولید تقاضا را نیز می توان در این مرحله گنجاند. چنین پست هایی داستان برند شما را بیان می کنند، به مخاطبان شما آموزش می دهند، اطلاع رسانی می کنند یا سرگرم می کنند.
  • توجه: مخاطبان بالقوه شما قبلاً در مورد محصول یا خدمات شما می دانند. نکات توجه به آنها کمک می کند تا بفهمند چیزی که شما ارائه می دهید برای حل مشکلات آنها آماده است.
  • تصمیم: اثبات اجتماعی، مطالعات موردی، بررسی ها، توصیفات، و موارد استفاده از محصول می تواند برای کمک به مخاطبان شما در تصمیم گیری و تبدیل شدن به افراد مورد استفاده قرار گیرد.
  • حفظ: برای اینکه مشتریان فعلی شما با شما بمانند و هرگز به نفع رقبا نباشند، ویژگی های جدید را پیاده سازی کنید و به مخاطبان خود در مورد آنها بگویید، راهنماهای ویدیویی در مورد نحوه استفاده از محصول خود ایجاد کنید، برخی از ویژگی های غیر آشکار و پنهان آن را آشکار کنید، به سؤالات آنها پاسخ دهید. وبینارها و استریم های زنده و غیره. هدف این محتوا این است که نشان دهد شما آنجا هستید و به مشتریان خود اهمیت می دهید.
  • دفاع: اینها قطعاتی هستند که بخش هایی از برند یا محصول شما را برجسته می کنند که ممکن است مشتریان را به مبشران تبدیل کند. محتوای پشت صحنه، ارزش‌های شما و نحوه محافظت از آن‌ها و محتوای مربوط به خیریه ممکن است چند مورد باشد.

8 گام برای توسعه استراتژی محتوا

طبق آمارهای اخیر، برندهایی که دارای استراتژی محتوای مستند هستند، عملکرد بهتری دارند، بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری دارند و می‌توانند به طور مؤثرتری هزینه‌های بودجه بازاریابی محتوای خود را محاسبه کنند. استراتژی محتوا در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که شکاف‌های محتوای خود را ارزیابی کنید، ایده‌های همیشه سبز داشته باشید، از کسل‌کننده بودن محتوای اینستاگرام خودداری کنید و از قبل درباره فعالیت‌های خود فکر کنید.

مراحل زیر را برای برنامه‌ریزی پست‌ها در حساب اینستاگرام خود دنبال کنید.

  1. Combin Scheduler را نصب کنید. برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.
  2. وارد حساب اینستاگرام خود در Scheduler شوید.
  3. هنگامی که وارد سیستم شدید، Scheduler به طور خودکار شما را در صفحه زمان بندی پست ها قرار می دهد. کلیک افزودن پست جدید در پایین پنجره برنامه برای شروع برنامه ریزی پست خود.
  4. تصاویر را بکشید و رها کنید یا کلیک کنید عکس را انتخاب کنید برای انتخاب تصاویر برای پست
  5. متنی را برای عنوان در قسمت ورودی اضافه کنید. فواصل زمانی، شکست پاراگراف ها، نمادها و ایموجی ها در پست منتشر شده بدون تغییر باقی می مانند.
  6. اگر می خواهید، می توانید مکان را در پست تگ کنید. نام مکان را در آن تایپ کنید محل فیلد ورودی
  7. تاریخ و زمان ارسال را انتخاب کنید. زمانبند با منطقه زمانی سیستم عامل شما همگام می شود.
  8. کلیک اکنون پست کنید. پست شما در زمان مقرر منتشر خواهد شد.

7. به محتوای پولی فکر کنید

Combin Scheduler، برخلاف بسیاری از ابزارهای برنامه‌ریزی محتوا، در واقع محتوا را برای شما پست می‌کند، نه اینکه یادآوری‌هایی برای ارسال آن به صورت دستی برای شما ارسال کند. از Combin Scheduler برای انتشار خودکار پست ها و داستان ها در حالی که خواب هستید یا خارج از خانه هستید، استفاده کنید.

استراتژی محتوا اهداف کلی محتوای شما و گام های شما برای رسیدن به آنها را مشخص می کند. به عنوان مثال، زمانی که یک استراتژی محتوایی برای اینستاگرام ایجاد می کنید، می توانید آن را به چندین بخش تقسیم کنید، مانند اهداف، رقبای اینستاگرام، انواع و اشکال محتوایی که می خواهید منتشر کنید و غیره. ما در مورد عناصر حیاتی یک محتوا صحبت خواهیم کرد. استراتژی زیر

در این مقاله سه رکن بازاریابی محتوا در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد: استراتژی، برنامه و تقویم.

تفاوت بین استراتژی محتوا، برنامه محتوا و تقویم محتوا

🔘تقویم محتوایی زمانی که محتوای طرح خود را پست می کنید، ردیابی می کند. اغلب یک تقویم محتوا و یک برنامه محتوا دو چیز هستند که در یکی ادغام می شوند.

چارچوب های استراتژی محتوا

حتی یک استراتژی خوب و سنجیده هم بدون تجزیه و تحلیل بن بست است. تعیین کنید که کدام معیارها برای شما مهم هستند و پیشرفت آنها را دنبال کنید. ابزار Native Instagram Insights به شما امکان می دهد عملکرد محتوا را ردیابی کنید و ببینید که چگونه سایر معیارها (نه موارد مرتبط با محتوا) نیز رشد می کنند.

همچنین می توانید ممیزی را توسط افراد حرفه ای مانند Combin انجام دهید. با حسابرسی اینستاگرام InstaCheck، توصیه‌های منحصر به فردی را برای حساب شما آماده می‌کنیم و توصیه‌های اختصاصی در مورد اینکه چگونه می‌توانید محتوای خود را بهبود ببخشید، ارائه می‌کنیم.

4. تعریف کنید که چه محتوایی را می خواهید تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید