حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics

عمده محصولات فله مانند گندم، برنج و… نیز توسط کشتی های فله بر جا به جا می شود. سایر محموله هایی که به این روش انتقال می یابند معمولا داخل کانتیرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی قرار می گیرند مگر کالاهای بسیار حجیم که شرایط خاص خود را دارند. شرکت (A.P. Moller–Maersk Group) را باید بزرگ‌ترین شرکت جابه‌جایی کالا در دنیا دانست. پس باید بگوییم که 18 درصد از سهم بازار حمل و نقل بین‌المللی جهان در اختیار این شرکت است. از بین رفتن فرضی به این معنی است که به دلیل حوادث دریایی متفاوت، کالا تغییر ماهیت دهد و همین امر موجب شود تا ارزش آن کاهش پیدا کند یا از دست برود. بسیاری از کالاها مانند مواد غذایی، کالاهای دیجیتال و بسیاری موارد دیگر در هنگام تماس با آب، ارزش خود را از دست می‌دهند و یا بی ارزش می‌شوند.

حمل دریایی بار به بندرهای بزرگ دنیا؛ ارسال محموله به نقاط مختلف دنیا

این شرکت با تمرکز بر حمل بار هوایی بین المللی قادر به خدمت رسانی و ارائه مشاوره رایگان در زمینه حمل بار زمینی نیز می‌باشد. حمل و نقل زمینی یکی از رایج ترین روش های حمل و نقل است که به طور گسترده در قاره هایی مانند اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و تا حد زیادی در آسیا استفاده می گردد. این روش با نیاز به مدارک حمل در یک گمرک، شرایط حمل کالا برای کشورهای مختلف را با سهولت فراهم می کند. کالاهای صادراتی باید توسط صادر کننده بسته بندی شوند و تضمین کند که این بسته بندی در مسیر حمل و نقل هیچ شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک آسیبی نخواهند دید. اگر این اتفاق از طریق شرکت حمل بار با کشتی انجام نشده باشد؛ خود صادر کننده مسئولیت خرابی محصول را بر عهده می گیرد. همیشه سعی کنید برای حمل با کشتی به شرکتی مراجعه کنید که نوع بسته بندی آن ها استاندارد است.

روش‌های حمل‌ونقل عمومی :

حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics حمل و نقل فله خشک – اقلام خاص به جای کانتینر مستقیماً در انبار کشتی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که از تمامی روش های زیر برای حمل و نقل مسافر و کالا استفاده می شود که هدف ما در این مقاله جنبه تجاری و جابه جایی کالا می باشد. دلایل استفاده از این روش این است که بعضی از بندر ها توانایی پهلو گیری کشتی های حجیم و بزرگ را ندارند و یا کشور مبدا مانند ایران تحریم است و نمیتواند به صورت مستقیم بار را به سمت مقصد بارگیری کند. این شرکت ایتالیایی در سال 1970 تأسیس شده و اکنون قابلیت جابه‌جایی 3.8 میلیون را دارد. در برخی قراردادها، شرکت فروشنده موظف به تحویل کالا روی عرشه کشتی است. تا زمانی که کالاها به صورت کامل بارگیری شوند، تمام مسئولیت بر عهده فروشنده است.

همچنین اگر محموله و کالای شما بدون بسته بندی و حجیم است، بهترین راه انتقال کالا اجاره کردن کامل کشتی یا همان چارترینگ است. حمل و نقل دریایی با هر مسافتی توسط کشتی، از طریق اقیانوس و دریاچه ها و رودخانه ها انجام میگیرد و معمولا برای اهداف تجاری، تفریحی ​​یا نظامی است. لازم به ذکر است که حمل و نقل دریایی داخلی از حمل و نقل دریایی بین المللی کم تر مورد توجه قرار گرفته است. حمل و نقل بار از طریق دریا در طول تاریخ به طور گسترده، مورد استفاده قرار گرفته است.

  • این کار معمولا در شرایطی لازم است که مقصد صادرات از کشور مبدأ فاصله زیادی دارد و رساندن محموله‌ها با کشتی‌های کوچک امکان‌پذیر یا به‌صرفه نیست.
  • روش بالک شباهت زیادی به چارترینگ دارد و شامل بسیاری از مواد که بسته بندی خاصی ندارند می‌شود.
  • مسیر های دریایی جنوبی کشور، همچنین مهم ترین نقش در واردات کالا و اقلام اساسی به کشور را به عهده می گیرند؛ از این طریق کالا هایی از کشور های اروپایی، و جنوب غرب آسیایی به سمت ایران روانه و وارد می شوند.
  • به‌همین دلیل، یک تاجر از هر کشور و با هر زبانی می‌تواند از این خدمات به‌صورت یکسان استفاده کند.
به راستی می توان گفت حمل و نقل دریایی یا حمل بار با کشتی یکی از مقرون به‌ صرفه‌ ترین روش‌ ها در حمل‌ و نقل کالاها به شمار می رود. حمل با کشتی تنها مختص جابه جایی کالا نمی شود بلکه به منظور حمل مسافر و اهداف نظامی نیز از این روش بهره می‌گیرند‌. در حمل با کشتی باید در نظر داشته باشیم که هر کالایی شرایط جابجایی خاص خودش را دارد و هر یک از آن ها با توجه به شرایطشان با کشتی باری مخصوصی جابه جا می‌ شوند.

آشنایی با حمل و نقل دریایی

دیدگاهتان را بنویسید