مواد و مصالح مناسب در دکوراسیون مغازه طلا و جواهر

این سنگها نیز همانند سرامیکها درجه بندی دارند و به درجههای یک و دو تقسیم بندی می شوند که تنها مغایرت موجود در آنها را می توان به یکدست بودن سنگها اشاره کرد. 1. فروشگاههای عرضه نان و شیرینی، اهمیت بوی قوی و شاخص محصولاتشان در فضا را همان قدر می دانند که نمایشگاههای اتومبیل، در مورد بوی اتومبیلهای نو می دانند. برای طراحی کانتر واستند های نمایش طلافروشی، در بیشتر فروشگاههای تهران عموما، از چوب و یا ام دی اف استفاده می شود و طراحی دکوراسیون این مغازه نیز از این قانون مستثنی نبود. این طرح برای فروشگاههای مواد غذایی، داروخانه، رفاهی و … مثلا مشتری ها با یک نگاه به مواد خوراکی پشت ویترین متوجه تازگی آن شده و وارد مغازه می شوند. فروشگاهی که کالای تخفیف خورده می فروشد و یا جای برای چانه زدن دارد، نباید فضای فروشگاهی با اجناس باکیفیت و پردوام را تداعی کند و بالعکس؛ و همچنین هر دوی این مثالها نباید معماری مشترکی با مثلا یک جواهر فروشی لوکس داشته باشند. الهام بگیرید. طرحهایی که موجب سرگرمی و پویایی شود. پس طراحی کابینت را در هنگام مشخص نمودن دکوراسیون داخلی جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید.

این نکات به صورتی باید رعایت شوند که کاملا متناسب با ابعاد و اندازه های طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی با سنگ مغازه شما باشند. مشتریان این فروشگاه ها معمولا افرادی هستند که از سطح بالایی از رفاه و مالی در جامعه برخوردار هستند بنابراین بسیار به جزئیات اهمیت می دهند. اهمیت داشتن فضای باز در طلا فروشی : حتماً باید فضای بازی برای طلافروشی درنظر گرفته شود که مشتریان احساس راحتی داشته باشند. بله؛ صد در صد این امر مهم است. توجه خانم ها بیشتر معطوف به زیبایی و زرق و برق است و یک طراح حرفه ای باید از این امور روانشناسی اطلاع کافی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف تلاش نمودیم تا از متریال های زیبا با رنگ های طلایی، کرم و قهوه ای استفاده کنیم تا محیط را مانند جواهرات داخل آن روشن و براق جلوه دهیم.

اغلب مراجعه کنندگان به طلا فروشی، خانم ها هستند پس لازم است تا روی جلوه های ظاهری و جذابیت های بصری دقت بیشتری به خرج داد. با توجه به نوع کار در این فروشگاه لازم است تا مراجعه کنندگان و فروشندگان به هیچ وجه با یکدیگر در تماس نباشند. از دیگر نکاتی که در طراحی و دکوراسیون داخلی جواهر فروشی باید در نظر گرفته شود، توجه به لوکس بودن، مدرن بودن و در حین حال کارآمد بودن است. و یا طراحی فضای داخلی برند Argos که فضای کمی را اشغال کرده و تمرکز خود را بیشتر در گسترش فضای آنلاین گذاشته است و شما در هنگام ورود به فروشگاه بیشتر با بستری دیجیتال رو به رو میشوید و کالاهای خود را در مانیتورهای کوچک انتخاب میکنید.

اما قاعده سرانگشتی که باید به یاد داشته باشید آن است که صندوق باید در یکی از نقاط توقف طبیعی در فرایند تجربه خرید قرار گیرد که با قصد قبلی توسط شما طراحی شده است. در طراحی این ویترین ها امنیت حرف اول را میزند زیرا طلا و جواهراتی که در این مغازه ها به فروش می رسند، بسیار قیمتی و لوکس هستند و در بیشتر این مغازه ها سعی می شود تا از شیشه های مقاوم و نشکن استفاده شود. درجه و شدت نورپردازی در مغازه شما بستگی به حالتی دارد که برای دکوراسیون مغازه خود می پسندید. دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی مثل تمام کاربری های دیگر مهم است و در دید خریدار یا مشتری تاثیر گذار میباشد. نکته ای که باید رعایت کنید این است که این اقلام پرمصرف را در دورترین نقطه فروشگاه نسبت به ورودی باید قرار دهید تا مشتری برای رسیدن به آنها، حداکثر مسیر ممکن را طی کند. اما فروشگاههایی که کالاهایی با کیفیت بالا عرضه می کنند باید فضایی را داخل فروشگاه ایجاد کنند که نماینده بخشی از خصوصیات برندشان باشد. مات و یا شفاف شدن این شیشه های هوشمند با به کارگیری از جریان الکتریسیته صورت می پذیرد که با قطع شدن این جریان، ریموت دیگر قادر به انجام فعالیت خود نخواهد بود.

در این بخش قصد داریم نگاهی به طراحی داخلی مغازه جواهرفروشی، برند ایتالیایی Repossi بندازیم که توسط گروه معماران OMA دیزاین شده است. باید در ادامه طراحی داخلی طلافروشی در قسمت اجرای طرح در کف مغازه بیان نماییم که سرامیک های اسپانیایی و همچنین ایتالیایی نسبت به سایر سرامیک های دیگر از لحاظ کیفیت و ابعاد متغیر بوده که این امر سبب گردیده تا دارای محدوده قیمتی بالاتری باشند. بنابراین، افرادی که در این حرفه فعالیت دارند، باید در امر طراحی داخلی مغازه خود توجه زیادی داشته و دکوراسیون مغازه خود را به روز نگه دارند تا همواره بتوانند مشتری های زیادی را جذب کنند. نورپردازی پایه و اساس همه طراحی ها است.

با در نظر گرفتن چنین ایده ای، چندین آلترناتیو ارائه کردیم و در نهایت به این طرح رسیدیم که در آن بادبند، علاوه بر پوشیده شدن، ظاهری جذاب و حتی کاربردی هم پیدا کرده است. اینجا مرز فروشگاه شما با فضای خارج و اولین تجربه آنها برای دیدن چیزهایی است که شما برای ارائه دارید. یک شرکت امنیتی که در زمینه سرویس دهی به مغازه های طلا و جواهرات فروشی تخصص دارد، ممکن است ایده هایی برای طراحی سیستم های حفاظت بهینه از امنیت ارائه دهد. نحوه طراحی دکوراسیون طلا فروشی به قدری مهم است که حتی بر میزان فروش نیز تاثیر می گذارد و دکوراسیون طلا فروشی باید طوری طراحی شود تا قدرت این را داشته باشد که نظر عابرین و خریداران را به خود جلب کند.

روشن است که کالاهایی که از حشایه سود بالاتری برخوردارند باید بیشتر در این محل معرفی و در معرض دید قرار بگیرند. رنگ های روشن فضا را بزرگ تر و جواهرات را لوکس تر نشان می دهند. بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که کلاسیک و لوکس هستند. زمانی که بر روی طلا و جواهرات نور تابیده میشود، درخشش طلا و سنگهای قیمتی برای شما نمایان میشود که زیبایی آن را چند برابر میکند. وجود یک نور پردازی مناسب که تمام اجناس را به خوبی از زوایای مختلف نشان می دهد و دیگر نیاز نیست تا آن ها را از ویترین خارج کرد یک دکوراسیون لوکس را به همراه دارد که به موفقیت شما در کار کمک می کند. زمانی که یک خریدار وارد فروشگاه جواهر فروشی می شود اولین چیزی که انتظارش را دارد، با کلاس و لوکس بودن محیط است.

طراحی فضای داخلی فروشگاه خرده فروشی شما هم سرفصلی است که به موفقیت برند شما و پیشرفت در دوران دیجیتال عصر حاضر، کمک می کند. بکارگیری رنگ های فانتزی مثل سبز یا صورتی در طراحی داخلی جواهر فروشی، اصلا پیشنهاد نمی شود. سعی کنید از شلوغ کردن فضا بپرهیزید زیرا که باعث سردرگمی مشتری می شود و نمی تواند به راحتی انتخاب کند. بی شک در بازار شلوغ و پرترافیک طلافروشان، اهمیت ویترین و چیدمان طلا در آن موضوعی است که توجه بیشتر به آن، باعث فروش و جلب نظر مشتریان بیشتر خواهد شد. قرار دادن طلا در ویترینها موجب خواهد شد تا مشتری قبل از ورود به طلافروشی انتخاب خود را انجام دهد. در ضمن با این ابتکر ساده، هدف اصلی و فضاسازی اصولی نیز رعایت خواهد شد. برخی نیز با اعتقاد به این جمله که “هرجا که چشم برود، پا نیز خواهد رفت” این کار را با پوشاندن مسیر با کفپوش متفاوت از پوشش عمومی فروشگاه، ساده تر می کنند. دقت داشته باشید که انتخاب رنگ در طلافروشی دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا انتخاب یکرنگ نامناسب میتواند تا حد زیادی از درخشش جواهرات شما کاسته و از جلوه آن بکاهد.

برای طراحی ویترین، بی تردید اولین قدم انتخاب سبک معماری مورد نیاز برای دکوراسیون آن است. یک ویترین خاص با طراحی کاملاً متفاوت برای قرار دادن جواهرات خاص میتواند نشاندهنده ذوق و سلیقه شما باشد. کالاهایی که در ویترین فروشگاه قرار می گیرند، باید از زوایه های گوناگون و به کمک نورپردازیم استاندارد و مناسب، به خوبی قابل رویت باشند. توجه به رنگی که به کار برده میشود بسیار مهم است؛ علاوه بر زیبایی و جذب مشتری باید جلوه جواهرآلات را نیز از بین نبرد. همه ما در ابتدا فکر می کنیم که مهم ترین فاکتور برای جذب مشتری برای مغازه های جواهر فروشی جواهر های درخشان و گرانقیمت آن ها میباشد که اینطوری به نظر نمی رسد. در واقع مسیر حرکت مشتری و فروشنده باید کاملا مجزا از یکدیگر باشد به گونه ای که حرکت یکی موجب مسدود شدن مسیر حرکت دیگری نشود.

رنگبندی طراحی داخلی جواهر فروشی، بین این اجزا یکپارچگی ایجاد کرده و در عین حال، به محصولات جلوه می دهد. کفپوش باید دارای ماندگاری و دوام بالایی باشد اما در عین حال، لوکس بودن طلا فروشی را نیز به نمایش بگذارد. این عمل اگر چه میزان امنیت فروشگاه شما را بالا برده و خیال شما را آسوده میکند اما موجب کاهش زیبایی محیط و در نتیجه عدم جلوه محصولات شما خواهد شد. معمولا محل پیشخوان طوری طراحی می شود که کمترین میزان خطر دستبرد را داشته باشد ولی این امر به تنهایی بازدارنده نیست. برای آنکه بتوانید لوگویی حرفهای و منحصر به فرد برای برند طلا فروشی خود داشته باشید حتما باید از طراحان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا لوگویی خاص و جذاب برای کسب و کار خود طراحی کنید. اگر خودتان طراح هستید و یا برای طراحی لوگو جواهر سازی خود میخواهید از یک طراح کمک بگیرید حتما به موارد و اصول طراحی لوگو جواهرات که در ادامه به آنها میپردازیم، توجه ویژه داشته باشید. فروشگاههایی مانند زیور آلات فروشی باید به گونه ای طراحی بشوند که زیبا ترین کالکشن های جواهر آلات را در معرض نمایش بگذارند و طراحی آن محیط باید به گونه ای باشد که در خور و شایسته این محصولات باشد.

طلا فروشی ، یک شغل ظریف و حساس است که باید به المان های زیبایی توجه بسیار زیادی داشته باشد. در مغازه هایی که فضایشان بزرگ است، بایدمحل قرارگیری پیشخوان طوری باشد که دسترسی به تمام ویترین ها وجود داشته باشد. به نقل از تیم معماری، برای شاخص شدن فروشگاه در بین فروشگاه های طلا و جواهر، متریال هایی مورد استفاده قرار گرفته اند که در فروشگاه های جواهر چندان مرسوم نیستند. شما کمتر جایی را دیده اید که برای مشتریان از صندلی درون طلا فروشی استفاده کنند. از نظر مکانی باید در جایی قرار بگیرد که تسلط و دید کافی به ویترین بیرونی داشته باشد که فروشنده بتواند به راحتی طلای انتخابی را به مشتری بدهد. اگر شما مشتریان ثابت خود را داشته و یا مغازه شما در جایی واقع شده است که اطمینان دارید که مشتری برای خرید تنها به شما مراجعه خواهد کرد، میتوانید از این روش استفاده کنید اما اگر تازه به این حرفه وارد شدهاید و یا رقیبان قدری دارید، بهتر است کشیدن میله در جلوی ویترین را فراموش کنید. طراحی نمای ساختمان های خود را به شکلی انجام می دهد که برازنده اش باشد. ترکیب رنگ در طلا فروشی ها امری است که تا حد زیادی به سلیقه صاحب مغازه و طراح داخلی بستگی دارد، اما به طور کلی در طراحی این گونه فضاها از رنگ هایی مثل سفید، طلایی و قهوه ای استفاده می شود.

میزان بالای جذب مشتری به داخل فروشگاه می تواند به فروش بالاتر مغازه بیانجامد. ما نگاهی خواهیم داشت به برخی از اصول این کار که علاوه بر ایجاد فضای داخلی موثر در جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه شما و ترغیب آنها به جستجو برای محصولات بیشتر، آنها را تشویق می کند که خرید خود را با مراجعه به صندوق، کامل کنند. یکی دیگر از رنگ های زیبا و رویایی که برای دکوراسیون فروشگاه های طلا و جواهر مخصوص بانوان کاربرد دارد، رنگ صورتی روشن است. دکوراسیون فروشگاه جواهر تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. علاوه بر آن باید به میزان جذب یا انعکاس نور بر آن رنگ توجه داشت. رایحه دلپذیر باعث افزایش درک از میزان کیفیت کالاهای موجود در فروشگاه میشود. برهمین اساس این امر باعث شده که جواهرات موجود در طلافروشی جلوه بسیار زیادی نداشته و درخشش و جلایی که باید در آنها به وضوح دیده شود، قابل مشاهده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید