مراحل اجرای کناف و شناخت اصول اجرایی کناف

کناف یا تایل های گچی، سالهاست که در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. مراحل اجرای سقف کاذب رابیتس در ابتدا چون سقف کاذب در زیر سقف کار می شود و در نتیجه ارتفاع کار بالاست بایستی از تخته زیرپایی استفاده نمود که به اصطلاح چوب بست گفته می شود. از جمله ویژگی این دیوارها می توان به وجود قاب های فولادی اشاره کرد که به صورت پیش ساخته تهیه و به کار برده می شوند.

کف پوش های اپوکسی در دکوراسیون

درز های بین پانل ها با نوار مش و بتونه درزگیری مخصوص خود آن پانل درزگیری میشود و سپس کل سطح پانل با خمیر ماستیک کناف آماده جهت اجرای رنگ آمیزی می شود. البته از فضای خالی داخل دیوار هم می توان جهت عبور لوله های تاسیسات آب و برق و … همچنین نصب عایق صوتی و حرارتی مانند پشم سنگ یا عایق تزریقی پلی یورتان استاده نمود . ساختار کلی سیستم های ساخت و ساز خشک کناف شامل صفحات روکش دار گچی (و یا صفحات مسلح سیمانی) و پروفیلهای فولادی سبک می باشد ، که این صفحات به عنوان پوشش و پروفیلها به عنوان زیرسازی عمل می نمایند. به دلیل آسان بودن اجرای سقف کاذب کناف دقت در اجرای این نوع سقف ها بالا بوده و خطاهای اجرایی سقف کاذب کناف کاهش پیدا میکند و سبب صرفه جویی در مصالح میشود. آسان بودن اجرای سقف کاذب کناف از دیگر مزیت های سقف کاذب میباشد به گونه­ ای که در برخی از کشور ها برخی افراد با خرید مصالح مورد نیاز و مطالعه دستورالعمل اجرای سقف کاذب کناف موفق به اجرای آن شده اند.

صفر تا صد اجرای سقف کاذب کناف کی پلاس

از این رو اگر سازه های ساختمانی برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما دنبال کردن این توضیحات است. 2- عدم رعايت گونيايي طرحهايي که قرار است به صورت مستطيل اجرا شوند. کارفرمايان بايد لااًقل الفباي استفاده از سيستم کناف را بدانند تا در صورت اشتباه يا تخلف پيمانکار به او تذکر داده و از اجراي نا مطلوب کار بپرهيزند. برای نقد و بررسی دو سیستم ساختمانی باید هدف از این نقد را مشخص نماییم.

اگر برش صفحات در عرض های کم (۵ تا ۲۰ سانتی متر)مورد نظر باشد از دستگاه برش نواری استفاده می شود. صفحات روکش داری هستند که گچ آن ها حاوی الیاف فایبرگلاس می باشدکه صفحه روکش دار را دربرابر آتش مقاوم می نماید. صفحات روکش داری هستند که سطح و لبه بلند (طولی) آن ها با مقوای محکمی پوشیده شده است. چوبی ، گچی ، فلزهای رنگارنگ ، شیشه ای ، طلق برجسته ، فلزی و ورق های نازک فلزی روکش دار pvc پی.وی.سی ، آلمینیومی وکامپوزیتی تولید و مورد استفاده قرار بگیرند. پنل‌های سبک که شامل نمای اصلی ( دید مخاطب ) میشود که به عنوان پوشش قرار می گیرد.

روش اجرای کناف تیپ A

زمانی که شما قصد دارید این عملیات را به انجام برسانید، در ابتدا نیاز است تا تمامی ابزارهای مد نظر را تهیه نمایید و سپس با اصول اولیه آشنایی پیدا کنید. حتما خیلی دوست دارید زمانی که در پذیرایی خانه خود نشسته اید، لذت بسیار زیادی را از طرح ها و وسیله های اطرافتان ببرید. به دست آوردن این حس آنطور که شما تصور می کنید، سخت نیست و با استفاده از این سقف ها قابل دستیابی است. وزن يک متر مربع ديوار کناف 25 کيلوگرم است ، در حاليکه وزن يک متر مربع تيغه آجر فشاري 267 کيلوگرم ميباشد . این نوع تایل ها دارای خاصیت جذب صوت می باشند.سوراخهای روی تایل به شکل دایره هایی به قطر 6mmبوده که فاصله مرکز به مرکز این سوراخ ها از یکدیگر 18mm می باشد.

  • طرح این سبک دارای اشکال گوناگون با رنگ های مختلف است همچنین در کنار سبک کلاسیک می توان از کناف به سبک مدرن استفاده نمود که به سقف منزل شما ظاهری لطیف و زیبا ببخشد .
  • از دیگر انواع آن میتوان به سقف کاذب رابیتس، آکوستیک، گریلیوم، ترکیبی، چوبی ، تایل و سقف کاذب پی وی اجرای کناف سقف سی اشاره کرد.
  • در نظر داشته باشید که برخی از متخصصان کناف هزینه درزگیری، بتونه‌کاری و برش محل نصب ‌هالوژن را جدا محاسبه ‌‌می‌کنند.
  • در ساختمان سازی هر اندازه درصد اشتباه کم باشد در هزینه‌ها و مخارج و همچنین وقت و زمان پروژه صرفه جویی می‌شود.

مراحل اجرای کناف و شناخت اصول اجرایی کناف

یکی از مزیت های کناف مقاومت بالا در برابر حریق و رطوبت است که این قابلیت را دارد که به عنوان پوششی برای تیرها و یا ستونها باشند . برای اجرا کناف به این منظور ابتدا یک زیرسازی با فلز سبک انجام میشود و سپس پنل ها بر روی این سازه ها قرار میگیرند و تیر ها و ستون ها را میپوشانند . برخی از افراد تنها با نصب انواع کابینت به‌دنبال تغییر و زیباسازی آشپزی در منازل هستند. هر چقدر کابینت نصب شده بر روی دیوارها دارای زیبایی خاص و کاربرد مناسبی برای مصرف‌کننده داشته باشد، سقف این قسمت از خانه نیز باید دارای سقفی با طراحی شیک و تکمیل‌کننده باشد. با دیدن نمونه تصاویر مربوط به سقف کناف آشپزی به نتایج خیره‌کننده هماهنگی و هارمونی تمام آشپزخانه خواهید رسید. پانل‌های آکوا که به آن‌ها مسطح سیمانی هم گفته می‌شود برای برش دادن آن‌ها از دستگاه برش برقی استفاده می‌توان کرد.و برای برش پانل‌های گچی ار کاتر کناف استفاده می‌شود و برای برش سازه‌های گالوانیزه اجرای کناف از قیچی‌های مخصوص می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید