طراحی رستوران گروه معماری مهرازبنا | memarinavaz

طراحی تالار رستوران با طراحی تالار عروسی یا طراحی باغ تالار عروسی، دارای تفاوت­هایی است چون مراسمی‌که در یک تالار رستوران برگزار می‌شود، همراه با برخی از محدودیت‌هاست. به طور کلی، در طراحی و اجرای تالار رستوران باید به برخی موارد توجه داشت. برای مثال، در طراحی باید ارتفاع سقف را به گونه ای در نظر گرفت که به دلیل ازدحام جمعیت، هوای محیط   نامطبوع نشود. در واقع هر چه ارتفاع سقف بیشتر باشد، گردش هوا و تهویه راحت تر صورت می‌گیرد. یکی دیگر از مواردی که باید مد نظر قرار داد، فضای کافی برای تالار رستوران است و اگر فضای اختصاصی برای برگزاری مراسم بتوان در نظر گرفت، در رفاه حال مشتریان معمول و همیشگی رستوران، می‌­تواند تاثیر مثبت داشته باشد. در نظر گرفتن دو ورودی مجزا در طراحی و اجرای تالار رستوران، برای رسیدن به این امر نقش دارد.

جادار بودن، بوی مطبوع و داشتن امکانات کافی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس بهداشتی رستوران است. می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید یا این‌که از یک نقاش دیوار کمک بخواهید. همچنین می‌توانید از تابلوها برای تزیین بیش­تر دیوارها استفاده نمایید. به‌هرحال سبکی که برای رستوران خود انتخاب می‌کنید، در این مورد تأثیر دارد. برای نمونه در رستوران‌های سنتی، می­توان از آثار و صنایع‌دستی برای طراحی دیوارها استفاده کرد. استفاده از موسیقی یکی دیگر از مواردی است که همیشه در رستوران‌های موفق و محبوب دیده‌ایم.

مشاوره در اجرا و نظارت عالیه و اجرای پروژه در صورت نیاز ( فاز

طراحی رستوران گروه معماری مهرازبنا | memarinavaz از طرفی با وجود اینکه تمیز کردن کفپوش چوب راحت‌ است اما برای حفظ زیبایی نیازمند واکس و پولیش منظم است. وجود گیاهان در فضای رستوران، حس آرامش، شادابی، نشاط و زندگی را به مشتری منتقل خواهد نمود. باید مکانی برای تعویض لباس و کمد لوازم شخصی پرسنل در نظر گرفته شود. اگر سالنی متناسب با تعداد مشتریان احتمالی دارید می توانید این بخش را حذف کنید. اما اگر پیش بینی می کنید تعداد مشتریانتان از ظرفیت سالن شما بیشتر خواهد شد حتما فکری به حال زمانی که منتظر خالی شدن میز هستند بکنید.

سبک طراحی رستوران کلاسیک

همانطور که حتما می دانید یک رستوران از بخش های مختلفی تشکیل شده است و توجه به طراحی تمامی بخش های رستوران، می تواند محیطی منسجم و ایده آل را برای شما و مشتریان تان رقم بزند. میزهای کوچک دو و چهار نفره، میزهای متوسط شش یا هشت نفره و میزهای بزرگ مهمانی ها. معمولا میزهای کوچک را در سمت پنجره ها و میزهای بزرگ را در مرکز رستوران قرار می دهند. جهت جلوگیری از شلوغی و مزاحمت باید میزها فاصله ای حدود 90 تا 120 ساتی متر رعایت شود.

آشنایی با ضوابط طراحی رستوران

چیدمان و طراحی دکوراسیون هم از دیگر مؤلفه‌های اصلی است که باید با سایر ضوابط طراحی رستوران عناصر یکی باشد. برای ایجاد تنوع در فضای رستوران، در بخشی از محیط می‌توانید از میزهای بزرگ برای نشستن افراد در کنار هم استفاده کنید. با این وجود، لازم است به خواسته‌ها، نیازها و حریم خصوصی مشتری نیز توجه کنید. همچنین در چیدمان مبلمان مسیر رفت و آمد افراد را در نظر گرفته تا مانعی برای حرکت مشتریان و سرو غذا ایجاد نشود. طراحی داخلی رستوران ایرانی از نمونه هایی است که باید حتما توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. زیرا رستوران های ایرانی از اصول و ضوابط خاصی برخوردارند که تنها افراد متخصص در این زمینه اطلاعات دارند.

  • ممکن است متراژ ۳۲۰ متر حتی برای طراحی و راه اندازی انواع خاصی از کافه و رستوران بیش از اندازه وسیع و نامناسب باشد.
  • ظاهر خوب افراد را به رستوران دعوت می کند، به همین منظور باید در طراحی ورودی و نما، بسیار دقت داشت.
  • چه بخواهید سازه رستوران و کافه  را از صفر بسازید و چه تمایل داشته باشید، که فضایی را بازسازی کنید و تغییرات بزرگ و کوچک در ان اعمال کنید، در هر صورت دانستن تکنیک های توسعه فضا در متراژهای محدود می‌تواند کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید