در واقع، برندهایی با کمتر از 10000 فالوور بالاترین نرخ تبدیل (2.6 درصد) را داشتند. در همین حال، برخی از برندهای با عملکرد برتر دارای میانگین نرخ تبدیل 1٪ بودند.

آمار استوری ها و حلقه های اینستاگرام
برندهایی که دسترسی بالاتری در اینستاگرام دارند، نرخ تبدیل بالاتری دارند. جالب توجه است، این مطالعه نشان داد که نرخ دسترسی برای برندهایی با اندازه فالوور کوچکتر بالاتر است.
اینستاگرام چه تاثیری بر شبکه های اجتماعی داشته است؟
همان مطالعه Rival IQ نشان داد که تعداد فریم هایی که در استوری اینستاگرام خود ارسال می کنید تعیین می کند که چقدر مخاطبان خود را حفظ می کنید. نرخ حفظ استوری پس از فریم ششم به زیر 75 درصد میرسد.
16. داستان های روایی کوتاه محبوب ترین قالب هستند
طی چند سال گذشته، پلتفرمهای مبتنی بر ویدیو مانند یوتیوب و تیکتاک به موفقیت بزرگی در میان کاربران رسانههای اجتماعی تبدیل شدهاند. در عین حال، مردم هنوز هم زمان قابل توجهی را در اینستاگرام سپری می کنند. بزرگسالان آمریکایی حدود 30.1 دقیقه در روز را صرف استفاده از این پلت فرم می کنند.
آمار مخاطبان اینستاگرام و آمار جمعیتی
فهرست مطالب
آمار اینستاگرام باید در سال 2023 مورد توجه قرار گیرد
- اینستاگرام در حال حاضر دارای ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. این آن را به چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی تبدیل می کند. و اگر از آخرین ترندهای اینستاگرام استفاده کنید، این پتانسیل را دارید که به طور تصاعدی دسترسی خود را افزایش دهید.
- اکنون این وب سایت پنجمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان است. اگرچه این موضوع آن را پشت سر دیگر پلتفرمها مانند فیسبوک و توییتر قرار میدهد، اما همچنان یکی از محبوبترین سایتهای رسانه اجتماعی است.
- طبق اطلاعات Insider Intelligence، اینستاگرام 43.2 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال 2022 داشته است. این افزایش اندکی نسبت به سال 2021 است که درآمد تبلیغات این پلتفرم به 42.1 میلیارد دلار رسید.
آمار کاربران اینستاگرام
آیا از تلاش های تبلیغاتی اینستاگرام خود بیشترین بهره را می برید؟ آیا ارزش آن را دارد که برند خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید؟ در اینجا چند آمار اینستاگرام وجود دارد تا پاسخ های مورد نیاز را به شما ارائه دهد.
10. دیدن تبلیغ در اینستاگرام افراد را به یک برند علاقه مند می کند
علاوه بر نرخ دسترسی استثنایی، Reels تعامل قابل توجهی نیز مشاهده میکند. بر اساس مطالعه Socialinsider، حلقههای اینستاگرام دارای میانگین نرخ تعامل 1.95٪ هستند. این آن را به خوبی از سایر انواع رسانه ها جلوتر می کند. بنابراین نام تجاری شما می تواند از ایجاد حلقه های بیشتر برای جذب و جذب مخاطبان هدف شما سود ببرد.
اینستاگرام برای آمار کسب و کار
مرور استراتژی خدمات مشتری برندتان در پلتفرم میتواند به شما کمک کند تا از مسابقه پیشی بگیرید و تجربه کاربری را افزایش دهید.

آمار استفاده از اینستاگرام
این پلتفرم بیشترین استفاده را در بین افراد 18 تا 34 ساله دارد. افراد در این گروه های سنی بیش از 60 درصد از پایگاه کاربران اینستاگرام را تشکیل می دهند. به این ترتیب، اگر مخاطبان هدف شما از بزرگسالان جوان و نسل هزاره تشکیل شده باشند، پلتفرم ایده آل است.

8. تعداد کاربران مرد بیشتر از زن است
بنابراین اگر ایدههای استوری اینستاگرام شما تمام شده است، از این آمار برای ایدههای جدیدی استفاده کنید که مخاطبان شما را درگیر خود میکند.

17. قرقره ها بیشترین میزان دسترسی را دارند
در مطالعه دیگری از Socialinsider، میانگین نرخ دسترسی برای حلقه های اینستاگرام 20.59٪ بود. این آن را بسیار بالاتر از سایر انواع رسانه ها مانند چرخ فلک ها، تصاویر و ویدیوها قرار می دهد. مطابق با گزارش بازارویس قبلی، حسابهایی با کوچکترین اندازه فالوور بالاترین نرخ دسترسی را داشتند.

18. حلقه های اینستاگرام دارای میانگین نرخ تعامل 1.95٪ هستند.
مانند سایر پلتفرمها، هند حتی در مورد اینستاگرام نیز پیشتاز است. این کشور 229.5 میلیون کاربر اینستاگرام دارد. ایالات متحده با 149.35 میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار دارد.
آمار تبلیغات و بازاریابی اینستاگرام
مطالعه ای توسط Insider Intelligence نشان داد که اعتماد به پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، تنها 25 درصد از کاربران آمریکایی احساس می کنند که این پلت فرم از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند. این باعث می شود آن را به یکی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی کمتر مورد اعتماد تبدیل کنید. اما همچنان از فیس بوک، توییتر و تیک تاک جلوتر است.
3. پست کردن/اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها مهمترین فعالیت است
وقتی صحبت از انواع داستانهایی میشود که مردم میخواهند ببینند، روایتهای کوتاه بیشترین محبوبیت را داشتند. سی و پنج درصد از مصرف کنندگان این نوع داستان ها را با ترکیبی از عکس، فیلم و متن ترجیح می دهند. داستان هایی با آزمون و نظرسنجی یکی دیگر از گزینه های محبوب بود.
آخرین گزارش ها نشان می دهد که اینستاگرام ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. در حالی که در سطح فیس بوک نیست، این هنوز هم هست بزرگ برای برندها این بدان معنی است که میلیاردها نفر وجود دارند که به طور بالقوه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. با استراتژی های مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر اینستاگرام، این کاربران می توانند به طرفداران وفادار برند شما تبدیل شوند.
6. بزرگسالان ایالات متحده 30 دقیقه در روز را در سکو می گذرانند
جای تعجب نیست که Reels بالاترین نرخ دسترسی را در بین انواع رسانه در اینستاگرام مشاهده می کند. مطالعه ضریب هوشی Rival نشان داد که Reels دارای نرخ دسترسی 14٪ است در حالی که سایر انواع رسانه ها نرخ دسترسی بین 9٪ تا 10٪ دارند.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما بینش های عملکردی خاص حساب را ارائه می دهد که سپس استراتژی شما را مشخص می کند. اما نگاه کردن به عملکرد برند شما به تنهایی برای پیشی گرفتن از رقبا کافی نیست. برای اینکه در صدر روندهایی باشید که چشم انداز بازاریابی پلتفرم را شکل می دهند، باید آمار اینستاگرام را به دقت زیر نظر داشته باشید. سپس به شما بینش هایی را می دهد که برای پیش بینی تغییرات و تنظیم دقیق استراتژی خود نیاز دارید.
تا اینجای کار، مزایای اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار شما مشخص است. بیایید بیشتر به این اینستاگرام بپردازیم تا آمار کسب و کار را واقعاً درک کنیم:
19. 70 درصد از خریداران برای خرید بعدی خود به اینستاگرام مراجعه می کنند
در همین حال، برندهای متوسط با 50000 تا 200000 فالوور بیشترین تاثیر را داشتند زیرا نرخ دسترسی آنها از 2.4% به 1.6% کاهش یافت.
15. نرخ حفظ داستان با افزایش تعداد فریم ها کاهش می یابد
طبق یک مطالعه Rival IQ، نرخ دسترسی به استوری اینستاگرام بین سالهای 2021 تا 2022 کاهش یافته است. این کاهش در همه اندازههای زیر ثابت است. با این حال، برندهای کوچکتر با کمتر از 10000 دنبال کننده کمترین کاهش را تجربه کردند. نرخ دسترسی به داستان آنها از 5.4 درصد در سال 2021 به 4.8 درصد در سال 2022 کاهش یافت.
بر اساس داده های داخلی اینستاگرام، 50 درصد از کاربران پس از دیدن تبلیغ یک برند در اینستاگرام، علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. این به خوبی در مورد قدرت تبلیغات در اینستاگرام برای برند شما صحبت می کند.
11. تبلیغات فید دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به تبلیغات Stories هستند
حلقههای اینستاگرام بیشترین میزان دسترسی و تعامل را در میان انواع رسانههای دیگر مشاهده میکنند. این باعث می شود که آن را راهی بسیار موثر برای بازاریابی برند خود کنید.