تا اینجای کار، مزایای اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار شما مشخص است. بیایید بیشتر به این اینستاگرام بپردازیم تا آمار کسب و کار را واقعاً درک کنیم:
19. 70 درصد از خریداران برای خرید بعدی خود به اینستاگرام مراجعه می کنند
اینستاگرام ممکن است نسبت به سایر پلتفرمهای اجتماعی مزیت رقابتی در رابطه با تعامل داشته باشد. اما این هزینه بالاتری را به همراه دارد، به خصوص در مورد تبلیغات. میانگین CPC برای تبلیغات اینستاگرام 3.56 دلار است در حالی که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست آن را زیر 2 دلار نگه می دارند.
13. نرخ تبدیل بسته به دسترسی بین 0.30٪ و 2.6٪ متغیر است
بر اساس این آمار حیاتی اینستاگرام، میتوانید ببینید که این پلتفرم در حال حاضر کجاست و مردم چگونه از آن استفاده میکنند. واضح است که کاربرانی که از این پلتفرم برای دنبال کردن و تعامل با برندها استفاده کنند، کم نیست. علاوه بر این، بسیاری از مصرف کنندگان از اینستاگرام برای الهام بخشیدن به خرید خود و اطلاع رسانی در مورد تصمیمات خرید خود استفاده می کنند.
بنابراین اگر ایدههای استوری اینستاگرام شما تمام شده است، از این آمار برای ایدههای جدیدی استفاده کنید که مخاطبان شما را درگیر خود میکند.

17. قرقره ها بیشترین میزان دسترسی را دارند
اینستاگرام گزارشهای جنسیتی خود را به مردان و زنان محدود میکند. و بر اساس این داده ها تعداد کاربران مرد (8/51 درصد) بیشتر از کاربران زن (2/48 درصد) است. با این حال، تفاوت خیلی شدید نیست، به این معنی که پلتفرم ذاتا برای دستیابی به مخاطبان مرد بهتر نیست.
9. هند و ایالات متحده بیشترین تعداد کاربر را دارند
در همین حال، برندهای متوسط با 50000 تا 200000 فالوور بیشترین تاثیر را داشتند زیرا نرخ دسترسی آنها از 2.4% به 1.6% کاهش یافت.
15. نرخ حفظ داستان با افزایش تعداد فریم ها کاهش می یابد
علاوه بر نرخ دسترسی استثنایی، Reels تعامل قابل توجهی نیز مشاهده میکند. بر اساس مطالعه Socialinsider، حلقههای اینستاگرام دارای میانگین نرخ تعامل 1.95٪ هستند. این آن را به خوبی از سایر انواع رسانه ها جلوتر می کند. بنابراین نام تجاری شما می تواند از ایجاد حلقه های بیشتر برای جذب و جذب مخاطبان هدف شما سود ببرد.
اینستاگرام برای آمار کسب و کار
مطالعه DataReportal قبلی نشان داد که بسیاری از کاربران برندها و محصولات را در اینستاگرام دنبال کرده و در مورد آنها تحقیق می کنند. این دومین فعالیت محبوب در این پلتفرم است که 62.3 درصد از کاربران در آن شرکت می کنند. بنابراین فرصت خوبی برای جذب فالوورهایی وجود دارد که می خواهند بدانند برند شما چه می گوید.
21. 90 درصد از کاربران یک کسب و کار را دنبال می کنند
بنابراین بیایید برخی از آمارهای حیاتی اینستاگرام را که استراتژی شما را در سال 2023 شکل می دهد، بیابیم.
در مطالعه دیگری از Socialinsider، میانگین نرخ دسترسی برای حلقه های اینستاگرام 20.59٪ بود. این آن را بسیار بالاتر از سایر انواع رسانه ها مانند چرخ فلک ها، تصاویر و ویدیوها قرار می دهد. مطابق با گزارش بازارویس قبلی، حسابهایی با کوچکترین اندازه فالوور بالاترین نرخ دسترسی را داشتند.

18. حلقه های اینستاگرام دارای میانگین نرخ تعامل 1.95٪ هستند.
درک نحوه درک و استفاده مردم از پلتفرم به شما کمک می کند تا بهترین شیوه ها را برای اینستاگرام برای ارتباط با آنها طراحی کنید. این آمار کاربران اینستاگرام می تواند دید بهتری به شما بدهد:
1. تقریباً هر کاربر اینستاگرام از آن در کنار سایر پلتفرم ها استفاده می کند
مطالعه ای توسط Insider Intelligence نشان داد که اعتماد به پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، تنها 25 درصد از کاربران آمریکایی احساس می کنند که این پلت فرم از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند. این باعث می شود آن را به یکی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی کمتر مورد اعتماد تبدیل کنید. اما همچنان از فیس بوک، توییتر و تیک تاک جلوتر است.
3. پست کردن/اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها مهمترین فعالیت است
داده های داخلی اینستاگرام نشان می دهد که 70 درصد خریداران برای خرید بعدی خود به پلتفرم مراجعه می کنند. به این معنی که مردم برای خرید الهام بخش و کشف محصولات جدید به اینجا می روند.
20. دنبال کردن و تحقیق در مورد برندها دومین فعالیت پرطرفدار است
به طور خلاصه، پتانسیل بسیار زیادی برای بهره برداری از استراتژی مناسب وجود دارد. در این مورد به کمک نیاز دارید؟ راهنمای ما در مورد توسعه یک استراتژی بازاریابی قدرتمند اینستاگرام را بررسی کنید.
سوالات متداول آمار اینستاگرام
از آنجایی که افراد بیشتری برای پشتیبانی مشتری به رسانه های اجتماعی روی می آورند، اینستاگرام یک کانال محبوب است. فهرست اجتماعی Sprout 2022 گزارش می دهد که 35 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده از اینستاگرام برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده می کنند. این باعث می شود بعد از فیس بوک دومین پلتفرم محبوب برای خدمات مشتریان باشد.
آخرین گزارش ها نشان می دهد که اینستاگرام ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. در حالی که در سطح فیس بوک نیست، این هنوز هم هست بزرگ برای برندها این بدان معنی است که میلیاردها نفر وجود دارند که به طور بالقوه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. با استراتژی های مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر اینستاگرام، این کاربران می توانند به طرفداران وفادار برند شما تبدیل شوند.
6. بزرگسالان ایالات متحده 30 دقیقه در روز را در سکو می گذرانند
برای اینکه نکتۀ فوق را به نتیجه برسانیم، 90 درصد از کاربران روی پلتفرم یک تجارت را دنبال میکنند. این نشان میدهد که مردم در ارتباط با برندها در اینستاگرام تردیدی ندارند.
از این آمار اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید
حلقههای اینستاگرام بیشترین میزان دسترسی و تعامل را در میان انواع رسانههای دیگر مشاهده میکنند. این باعث می شود که آن را راهی بسیار موثر برای بازاریابی برند خود کنید.
بر اساس داده های داخلی اینستاگرام، 50 درصد از کاربران پس از دیدن تبلیغ یک برند در اینستاگرام، علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. این به خوبی در مورد قدرت تبلیغات در اینستاگرام برای برند شما صحبت می کند.
11. تبلیغات فید دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به تبلیغات Stories هستند
اینستاگرام چه تاثیری بر شبکه های اجتماعی داشته است؟
بر اساس داده های We Are Social، تنها 0.1 درصد از کاربران اینستاگرام منحصر به این پلتفرم هستند. تعداد زیادی از کاربران از آن در کنار سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک (82.9٪)، یوتیوب (75.5٪) و TikTok (52.2٪) استفاده می کنند. این بدان معناست که داشتن یک استراتژی بازاریابی بین پلتفرمی قوی برای موفقیت برند شما بسیار مهم است.

2. تنها 25 درصد از کاربران آمریکایی احساس می کنند که اینستاگرام از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند
تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما بینش های عملکردی خاص حساب را ارائه می دهد که سپس استراتژی شما را مشخص می کند. اما نگاه کردن به عملکرد برند شما به تنهایی برای پیشی گرفتن از رقبا کافی نیست. برای اینکه در صدر روندهایی باشید که چشم انداز بازاریابی پلتفرم را شکل می دهند، باید آمار اینستاگرام را به دقت زیر نظر داشته باشید. سپس به شما بینش هایی را می دهد که برای پیش بینی تغییرات و تنظیم دقیق استراتژی خود نیاز دارید.
بر اساس گزارش DataReportal، 69.7 درصد از کاربران از اینستاگرام برای ارسال یا اشتراک گذاری عکس و ویدیو استفاده می کنند. این موضوع آن را به فعالیت برتر در پلتفرم تبدیل می کند، که نشان دهنده تمایل کاربران به خلاقیت و ابراز وجود است.
4. این دومین پلتفرم ارجح برای خدمات به مشتریان است
قرقره های اینستاگرام چقدر برای بازاریابی موثر هستند؟
با ضربه زدن بر روی دکمه “View Insights” در زیر پست، می توانید آمار پست اینستاگرام خود را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که آمار پست فقط برای کاربرانی که دارای حساب تجاری یا سازنده هستند در دسترس است.