حتی با وجود تمام تلاشهای ذکر شده، باز هم میتواند برای کسبوکارهای کوچک چالشی باشد که به طور ارگانیک به مخاطبان جدید در اینستاگرام دست یابند. یک کمپین تبلیغاتی پولی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. تبلیغات اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که مخاطبان بسیار خاصی را هدف قرار دهید و تعامل خود را با افرادی که احتمالاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند، افزایش دهید. این نرخ تبدیل عالی ایجاد می کند و اغلب سرمایه گذاری خوبی است.
اگر اینستاگرام تنها پلتفرم فروش شما باشد، این بسیار مهم است. برای محافظت از مشتریان و شهرت خود، این مراحل ساده را دنبال کنید:
- با یک رمز عبور پیچیده بیایید. توصیه های قدیمی اما طلایی، ما می دانیم.
- حساب اینستاگرام خود را به فیس بوک، شماره تلفن و ایمیل خود پیوند دهید. اگر حساب قبلاً هک شده باشد، این کمک بسیار خوبی خواهد بود و به شما کمک می کند تا نمایه خود را بازگردانید.
در اینجا نقشه راه ما برای صاحبان مشاغل کوچک برای رشد کسب و کار خود در اینستاگرام در سال 2023 و بعد از آن آمده است.
مطمئن شوید که مخاطب شما واقعاً در اینستاگرام است
اگر میخواهید مخاطبان خود را درگیر نگه دارید و آن را به خریدار تبدیل کنید، برنامهریزی محتوای اینستاگرام برای ارسال منظم آن کارآمد است.
فالو کردن اکانت های جدید بسیار مهم است، اما برای کسب و کار شما نیز ضروری است که پروفایل های بی ربط اینستاگرام را هر از چند گاهی لغو فالو کنید. لزومی ندارد که بخشی از استراتژی بازاریابی روزانه شما باشد، اما چیزی است که باید حداقل یک بار در ماه روی آن تمرکز کنید. فالوورهای خود را مشاهده کنید و هر حسابی را که دیگر بازدید نمی کنید لغو فالو کنید. در سال 2020، اینستاگرام یک نسخه جدید منتشر کرد کمترین درگیر با ویژگی که تشخیص این حساب ها و لغو دنبال کردن سریع آنها را بسیار آسان می کند.
کلید موفقیت در استفاده از بازاریابی اینستاگرام، درست مانند سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، این است که به اندازه کافی فالوور به دست آورید و خود را به عنوان بخشی از جامعه ای قرار دهید که بعداً می تواند مشتری شما شود.
اگر به تازگی یاد می گیرید که چگونه کسب و کار کوچک خود را در اینستاگرام توسعه دهید، ممکن است تجزیه و تحلیل بینش در حساب کسب و کار دشوار باشد. اینستاگرام اطلاعاتی در مورد آمار شما در صفحه Insights ارائه می دهد. با بررسی مرتب آنها میتوانید چیزهای زیادی بیاموزید: Insights به شما کمک میکند بفهمید کدام استراتژیها مؤثرتر هستند، چه محتوایی تعامل بیشتری را به ارمغان میآورد، بهترین زمان برای پست کردن محتوای جدید را پیدا کنید و موارد دیگر.
فراموش نکنید که وقتی چیزی تغییر کرد، بیو خود را بهروزرسانی کنید: مقاله جدیدی منتشر کردید، فروش را راهاندازی کردید یا یک ویدیوی YouTube منتشر کردید. مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایه خود را به روز نگه دارید و اطلاعات مرتبط را با آنها به اشتراک بگذارید.
محتوای خود را متنوع کنید
💡 راهنمای ما در مورد نحوه میزبانی هدایای Instagarm را بررسی کنید تا فقط مخاطبان مرتبط را جذب کنید.
تجزیه و تحلیل، تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل یک بار دیگر
💡بیاموزید که چگونه ترکیب رشد به شما امکان می دهد با استفاده از این پنج استراتژی، مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنید.
زمانی که به انواع محتوا فکر کردید، زمان آن فرا رسیده که تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را می خواهید منتشر کنید. به این ایده از نظر استراتژیک نزدیک شوید و برنامهریزی کنید که چه چیزی قرار است حداقل یک هفته قبل، اگر نه یک ماه، پست کنید.
💡 چگونه کسب و کار محلی خود را در اینستاگرام رشد دهیم
پست های آینده را در استوری ها اعلام کنید
اکنون که می دانید مخاطبان هدف شما در اینستاگرام هستند و تحقیقات رقبا برای بازاریابی اینستاگرام تمام شده است، می توانید به این فکر کنید که چگونه ارزش محصول خود را از زوایای مختلف برجسته کنید. تغییرات متعددی را ایجاد کنید که چگونه می توانید در مورد محصول، خدمات یا نام تجاری خود بگویید.
برخی از مشتریان شما ممکن است بتوانند تمام استوری های شما را مشاهده کنند اما متوجه پست های شما در فید نخواهند شد، بنابراین پست های آینده را با استفاده از استوری ها نیز با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.
مسابقات و هدایا را اجرا کنید
💡با این زمانبندی رایگان اینستاگرام که قبلاً از این قسمت میشناسید، میتوانید پستها و استوریهای اینستاگرام را بهطور فوری یا بعد از مدتی منتشر کنید. محتوا، هم داستان ها و هم پست های فید، تا لحظه لحظه پخش می شود.
⚡️ به یاد داشته باشید که ایمیل و شماره تلفنی که به صورت عمومی در نمایه خود نشان می دهید نباید با ایمیل و شماره ای که اینستاگرام خود را به آن پیوند می دهید مطابقت داشته باشد زیرا این خطر وجود دارد که حساب خود را بازپس نگیرید.
- احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید.
- فقط به سرویسها و برنامههای مورد اعتماد دسترسی داشته باشید.
- از Wi-Fi عمومی وارد حساب کاربری خود نشوید.
فعال باشید و با افراد دیگر تعامل داشته باشید
💡در مقاله ما در مورد ماتریس محتوای اینستاگرام، دقیقاً نحوه انجام این کار را آشکار می کنیم.
برای محتوای خود برنامه ریزی کنید
افراد مختلف پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند. برای اینکه بفهمید مخاطبان شما در اینستاگرام هستند یا خیر، باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید: سن و جنسیت آنها، اهل کجا هستند، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند، و دوست دارند به طور منظم چه کاری انجام دهند. فقط برای ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام نیازی به تحقیقات عمیق مشتری ندارید. با این حال، دانش اولیه از شخصیت های خریدار شما ضروری است.
💡 اگر نکات بیشتری میخواهید، راهنمای ما در مورد اینکه چگونه کسبوکارها میتوانند خدمات عالی به مشتریان را از طریق رسانههای اجتماعی ارائه دهند، بررسی کنید.
با اینفلوئنسرها و سایر برندها شریک شوید
اگر کسب و کار شما به بازار محلی بستگی دارد، موقعیت مکانی خود را در حساب خود قابل مشاهده کنید: آن را در شرح بیوگرافی، نکات برجسته به اشتراک بگذارید، هر بار که محتوا را به اشتراک می گذارید – پست های فید، داستان یا حلقه، موقعیت جغرافیایی را برچسب گذاری کنید. حتماً تعدادی هشتگ محلی در آنها قرار دهید. این تصویر برند را در منطقه شما تقویت می کند.
💡اگر می خواهید درست در ساعاتی که فعال است به مخاطبان هدف خود برسید، قطعه ما را در بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام بررسی کنید.
محتوایی را که دوست دارید و به آن اعتماد دارید بازنشر کنید
انتقال فالوورهای شما به مرحله بعدی قیف فروش بسیار مهم است. بسیاری از مردم اگر فوراً متوجه این موضوع نشوند، وقت خود را تلف نمی کنند، بنابراین باید به هر طریق ممکن به آنها هدایت شود و به آنها پیشنهاد شود کاری را که شما می خواهید انجام دهند. مستقیم باشید و به آنها بگویید که دوست دارید در مرحله بعد چه کاری انجام دهند، مانند کلیک کردن روی پیوندی در بیو برای کسب اطلاعات بیشتر یا حتی زدن دکمه لایک.
از تبلیغات هدفمند استفاده کنید
علاوه بر محتوای فوقالعادهای که در اینستاگرام به اشتراک میگذارید، سعی کنید برای مشتریان بالقوهای که صفحه اینستاگرام شما را دنبال میکنند، پیشنهادات و تخفیفهای انحصاری در نظر بگیرید. پیشنهادات منحصربهفرد نه تنها میتوانند فالوورهای جدیدی را جذب کنند، بلکه فالوورهای وفادار سایر پلتفرمها را نیز جذب میکنند تا شما را در اینستاگرام دنبال کنند. این خبر خوبی برای پروفایل شماست زیرا فالوورهایی که از قبل با برند شما آشنا هستند به محتوای شما وفادارتر هستند.
محتوا را روی موقعیت مکانی خود متمرکز کنید
وقتی به اینستاگرام میپیوندید، میتوانید انتخاب کنید که اکانت شما یک صفحه شخصی باشد یا تجاری. مورد دوم برای برندها و مشاغل ایده آل است زیرا امکان مشاهده تجزیه و تحلیل، پیوند حساب شما به صفحه فیس بوک، اجرای تبلیغات پولی و برقراری ارتباط برای فالوورهای شما را آسان تر می کند. اتصال یک حساب تجاری برای تثبیت حضور برند شما بسیار مهم است و به شما امکان می دهد بسیاری از نکات بازاریابی اینستاگرام را استراتژی و اجرا کنید.

بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید
در زیر می توانید این ابزار را به صورت رایگان امتحان کنید