چگونه یک برنامه محتوای عالی برای صفحه اینستاگرام خود تصور کنید

چگونه یک برنامه محتوای عالی برای صفحه اینستاگرام خود تصور کنید

ایجاد زیرنویس‌ها و CTAهای قانع‌کننده برای اطمینان از اینکه مشتریان صفحه شما را دنبال می‌کنند، با پست شما تعامل می‌کنند یا محصول شما را خریداری می‌کنند، ضروری است. هنگام ایجاد یک برنامه محتوا برای یک ماه، سه ماهه یا کمپین اخیر، تعیین این که کدام روزهای هفته می خواهید درباره چه مواردی صحبت کنید، مفید است. بعد، موضوع را انتخاب کنید و سپس عنوان مناسب را ایجاد کنید. تقسیم برنامه‌ریزی محتوا به مراحل کوچک‌تر، ساختن تقویم محتوا را آسان‌تر می‌کند. سپس، اگر اهداف، موضوعات و زیرنویس‌های خود را دارید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید: تصاویر یا ویدیوهای لازم را ایجاد کنید. در نهایت، می‌توانید موضوعات، روزهایی که پست می‌کنید، و زیرنویس‌ها و هشتگ‌ها را در یک Google Doc ساده جمع‌آوری کنید تا زمانی که آماده برنامه‌ریزی محتوای خود هستید، بتوانید به راحتی کپی و جایگذاری کنید.

نکته پاداش: محتوای خود را با ابتکارات بازاریابی هماهنگ کنید اگر قبلاً برخی از ابتکارات بازاریابی را در دست اجرا دارید، زمان مناسبی است که آنها را در کمپین بازاریابی خود بگنجانید. به عنوان مثال، ممکن است شما یک محصول جدید منتشر کنید.

اینستاگرام قبلاً پلتفرم رسانه اجتماعی با محوریت عکس مربع بود. در حال حاضر، آن را بر روی ویدئوها – به طور خاص ویدئوهای فرم کوتاه تمرکز می کند. در هر صورت، این یک پلتفرم عالی برای بازاریابی و خرید فالوورهای جدید اینستاگرام برای تقریباً هر پلتفرم پایین دستی است. این پلتفرم کاربران زیادی دارد و بر روی تصاویر متمرکز است. بنابراین، شما می توانید محصولات خود را به درستی به نمایش بگذارید.

چگونه یک برنامه محتوای عالی برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید؟

با این حال، ممکن است برای اینکه صفحه کسب و کار اینستاگرام خود نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد، مبارزه کنید. اگر اینطور است، مشکلی وجود دارد. خیر، روی پلتفرم نیست زیرا بسیاری از کسب و کارها با موفقیت از اینستاگرام استفاده کرده اند. احتمالاً اشتباه در استراتژی بازاریابی شماست. با این حال، ممکن است بخواهید آن را دوباره شکل دهید. یک طرح محتوا می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند. بنابراین اگر هنوز آن را انجام نداده اید سعی کنید یکی از آن ها را بسازید یا یکی را که در حال حاضر استفاده می کنید بهبود ببخشید.

اما چگونه متوجه خواهید شد که چه اشتباهی انجام می دهید یا چگونه یک برنامه محتوای عالی ایجاد کنید؟ اجازه دهید این راهنما به شما کمک کند.

هدف خود را مشخص کنید

این باید بیهوده باشد. اولین قدم تقریباً برای همه چیز این است که هدف یا اهداف خود را مشخص کنید. در غیر این صورت، کارها را بدون داشتن جهتی انجام خواهید داد. این یک آشفتگی خواهد بود.

پس بهتر است به جای اینکه کارها را کورکورانه انجام دهید، هدف یا مجموعه اهداف خود را مشخص کنید. این سوال را از خود بپرسید: چه کاری می خواهم در اینستاگرام انجام دهم؟ پاسخ می تواند ایجاد فروش یا افزایش حضور آنلاین شما برای افزایش شناخت برند شما باشد. شاید در هر دوی این موارد خوب باشید، بنابراین به سادگی می خواهید تعامل بیشتری داشته باشید. می تواند به شما در جمع آوری نظرات و پیشنهادات کمک کند.

اکنون که هدف مشخصی دارید، آمادگی بیشتری برای ایجاد یک برنامه محتوایی کارآمد خواهید داشت. و در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید بهتر خواهید بود، که بسیار بهتر از انجام کارهای تصادفی است. این چیزهای تصادفی ممکن است آن دستاوردی را که به دنبالش هستید برای شما به ارمغان نیاورد.

در مرحله بعد، شاخص های کلیدی عملکرد را به گونه ای تنظیم کنید که نکات مختلفی را که می خواهید هنگام انجام کمپین اینستاگرام خود رعایت کنید، مشخص کنید. آنها به شما کمک می کنند پیشرفت خود را پیگیری کنید. برخی از مثال‌های KPI عبارتند از: کارایی هزینه، کاربران جدید و بازگشتی، و اهداف تبدیل براساس معیارهای درصدی.

سپس، اهداف خود را به نقاط عطف مختلف تقسیم کنید. دستیابی به کدام هدف آسان تر خواهد بود و به شما در رسیدن به اهداف دیگر کمک می کند؟ ابتدا سراغ آن‌ها بروید و یک دوره زمانی تعیین کنید. آیا می خواهید در عرض یک ماه، 6 ماه یا یک سال به آن برسید؟

در نهایت، می توانید طوفان فکری کنید که چه نوع محتوا، سریال یا موضوعاتی می تواند شما را به آن هدف نزدیک کند. و پس از انجام این کار، می توانید شروع به ساخت تقویم محتوای خود کنید.

ایجاد یک تقویم محتوایی

لازم نیست برای یک حساب اینستاگرام که عمدتاً برای استفاده شخصی است، برنامه ریزی کنید. می توانید هر چیزی که در لحظه به ذهنتان می رسد را پست کنید. برای صفحات تجاری توصیه نمی شود. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، می‌خواهید تا حد امکان ثابت قدم باشید. بنابراین، یک تقویم محتوایی ضروری است.

چگونه یک برنامه محتوای عالی برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید؟

یک تقویم محتوا تضمین می کند که هر روز چیزی برای پست کردن دارید. از آنجایی که از قبل برای آنها برنامه ریزی کرده اید، به خوبی نوشته و تولید می شوند. زمان بیشتری برای گرفتن عکس ها یا فیلم های جذاب و زیرنویس های جذاب خواهید داشت.

سپس، یک صفحه گسترده برای زمان بندی محتوای خود باز کنید. تصاویر/فیلم‌ها، زیرنویس‌ها و هشتگ‌ها را در ردیف‌هایی قرار دهید که هر روز را نشان می‌دهند. و زمانی که آن روزها فرا رسید، این صفحه گسترده را باز کنید و پست ها را در اینستاگرام کپی و پیست کنید.

یکنواختی را در ذهن داشته باشید

کاربران اینستاگرام عاشق زیبایی شناسی هستند. بنابراین اگر صفحه شما شبیه یک پروژه هنری دانش‌آموزی است، برای مخاطبان شما جذاب نخواهد بود. با این حال، بهتر است یک موضوع مشابه در سراسر پست های خود حفظ کنید. از فونت ها، سبک ها، فیلترها و رنگ های مشابه استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید از چه طرح رنگی استفاده کنید، می توانید از استوری اینستاگرام استفاده کنید. آن محصول دارای ابزارهایی است که می تواند به شما در تشخیص آن کمک کند.

جدا از زیبایی شناسی، باید در لحن خود نیز ثابت باشید. یک روش عملیاتی استاندارد برای نحوه پاسخگویی شما به مصرف کنندگان مفید خواهد بود. این نشان می دهد که شما برای مصرف کنندگان خود به یک اندازه ارزش قائل هستید.

بهترین زمان برای ارسال پست را بدانید

مهم نیست که پست شما چقدر عالی باشد، اگر کسی فوراً آن را نبیند، ممکن است خوب نباشد. یک پست دو ساعته که چند لایک و کامنت داشته باشد باعث می شود کاربران فکر کنند ارزش وقت گذاشتن را ندارد. بنابراین، آنها آن را نادیده خواهند گرفت.

بنابراین، دانستن بهترین زمان برای ارسال پست مهم است. در ساعاتی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند پست کنید. این تضمین می کند که آنها پست شما را خواهند دید. به نوبه خود، این باعث می شود تا تعاملات زیادی وجود داشته باشد.

Meta Business Suites یک ابزار برنامه ریزی فوق العاده برای اینستاگرام و فیس بوک است. این به شما پیشنهاد می دهد که بهترین زمان برای پست کردن چه زمانی است تا بیشترین تعامل و بازدید را داشته باشید. اما زیاد به این ویژگی متکی نباشید. هنوز هم بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید تا بهترین زمان یا روز را برای صنعت خاصی که در آن هستید بدانید.

همچنین باید تعطیلات آینده را در نظر بگیرید. آنها می توانند زمان خوبی برای انجام تبلیغات یا هدایا باشند. یا می توانید انتخاب کنید که در آن روز پست نگذارید.

خلاق بودن

بنابراین، شما می خواهید تصاویر و ویدیوهای عالی از محصولات خود را در صفحه اینستاگرام خود آپلود کنید. این مهم است که در نظر داشته باشید. اما فراموش نکنید که گزینه های دیگری نیز دارید. گاهی اوقات، می توانید از عکس ها فقط به عنوان پس زمینه برای پوشش متن استفاده کنید. متن می تواند یک نقل قول یا سؤالی باشد که شما در عنوان خود به آن پاسخ می دهید.

همچنین، Stories و Reels اینستاگرام را امتحان کنید. آنها همچنین برای افزایش آگاهی از برند و تعامل عالی هستند.

زیرنویس‌های عالی و فراخوان برای اقدام داشته باشید

یک عکس یا ویدیوی عالی باعث می شود که مخاطب شما به نظر برسد. یک عنوان عالی توجه آنها را حفظ می کند. پس کپشن های خود را نادیده نگیرید. مطمئن شوید که آنها به خوبی نوشته شده اند.

با فرض رعایت نکات بالا، توجه مخاطبان خود را به خود جلب خواهید کرد. حالا چی؟ مهم است که به آنها بگویید برای افزایش تبدیل ها چه کاری انجام دهند. اینجاست که CTA خوب وارد می شود.

چگونه یک برنامه محتوای عالی برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید؟

به مخاطبان خود بگویید که از وب سایت شما بازدید کنند یا آنها را به فروشگاه شما راهنمایی کنند. اینستاگرام با ویژگی خرید این کار را یکپارچه می کند. این به کاربران امکان می دهد محصولات را مستقیماً از یک پست خریداری کنند. بنابراین به بینندگان خود یادآوری کنید که آنها این گزینه را دارند.

تنظیم کنید

حتی اگر زمان زیادی را صرف برنامه ریزی کرده باشید، ممکن است کارها باز هم کار نکنند. پس اندازه گیری نتایج را فراموش نکنید. آیا برنامه‌های شما مؤثر واقع شده‌اند یا برخی چیزها آنطور که انتظار داشتید کار نمی‌کنند؟ آنها را بررسی کنید تا مشکل را ببینید، سپس استراتژی های خود را تنظیم کنید. با آن، می توانید اطمینان حاصل کنید که استراتژی های بازاریابی خود به طور مداوم در حال بهبود هستند.

نتیجه

ایجاد زیرنویس‌های جذاب و فراخوان برای اقدام (CTA) برای جذب و حفظ مشتریان در صفحه شما، درگیر کردن آنها با پست‌های شما و در نهایت افزایش فروش، حیاتی است. هنگام طراحی یک برنامه محتوایی برای یک دوره معین، خواه یک ماه، سه ماهه یا کمپین اخیر باشد، می‌تواند مفید باشد که در کدام روزهای هفته موضوعاتی را پوشش دهیم. از آنجا، موضوع خود را انتخاب کنید و یک عنوان مناسب بسازید. با تقسیم فرآیند برنامه ریزی محتوا به مراحل کوچکتر و قابل اجرا، ایجاد یک تقویم محتوا بسیار قابل مدیریت می شود. هنگامی که اهداف، موضوعات و زیرنویس‌های خود را مشخص کردید، گام بعدی این است که هر گونه تصویری ضروری مانند عکس یا فیلم را ایجاد کنید. در نهایت، موضوعات، روزهای ارسال، زیرنویس‌ها و هشتگ‌های خود را در یک Google Doc کاربرپسند برای کپی و چسباندن بی‌وقفه هنگام برنامه‌ریزی محتوای خود کامپایل کنید. با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید یک حضور ثابت و جذاب در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که مخاطبان شما را مجذوب خود کرده و نتایج را به دنبال داشته باشد.

تاریخ: 1 مارس 2023 / دسته بندی ها: نکات، / نویسنده: آشفتگی

مجله ترفندهای اینستاگرام

How to Come Up With a Great Content Plan for Your Instagram Page?

دیدگاهتان را بنویسید