محتوای شما باید بسیار مفید و در عین حال سرگرم کننده باشد تا توجه فالوورهای شما را جلب کند.
💡و اگر در Reels تازه کار نیستید، اما برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر تلاش می کنید، پست ما را در مورد چگونگی وادار کردن مردم به تماشای بیشتر Reels خود بررسی کنید.
بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام را در نظر بگیرید
اگر دسترسی کم باشد، راه حل کمی متفاوت خواهد بود. در چنین حالتی، باید آن را با تبلیغات هدف، اینفلوئنسر مارکتینگ و تعامل با مخاطبان هدف خود که هنوز دنبال کنندگان شما نیستند، افزایش دهید.
اینستاگرام نیز در خود مدعی است سازندگان این حساب نشان میدهد که «از زمانی که به یک فید رتبهبندی شده تغییر میکند، میانگین پست اکنون 50 درصد بیشتر از مدل زمانی مشاهده میشود.»
اگر تب فالوورهای اینستاگرام شما مملو از رباتها، فالوورهای انبوه، افراد مشهور، فروشگاههای اینستاگرام یا هر مخاطب دیگری است که برای حساب شما نامربوط است، ER شما پایین خواهد بود.
لایک انبوه، کامنت گذاشتن انبوه، فریاد زدن برای یک فریاد (SFS)، “لایک برای لایک” یا اقدامات مشابه نمی تواند اورژانس را بکشد.
اینستاگرام به طور مداوم Reels را با افزودن ویژگیهای جدید، انتقال و افکتها، فیلترها، قالبها و موارد دیگر توسعه میدهد.
این ER یک تعامل متوسط است که یک پست خاص دارد. به طور معمول، برای محاسبه این متریک به این فرمول نیاز دارید:
ERP = واکنش ها / پیروان x100٪
روش های مختلف برای حساب های مختلف کار می کند. با این حال، ما توصیه های کلی در مورد چگونگی افزایش ناگزیر تعامل اینستاگرام خود را فهرست کرده ایم.
کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید و با آن آزمایش کنید
ناعادلانه ترین چیز در کل به روز رسانی این است که حتی آن دسته از افرادی که داوطلبانه آن را فشار داده اند دنبال کردن دکمه روی صفحه نمایه شما، اگر محتوای شما اغلب با آن ارتباط برقرار نمی کند، نمی بیند.
برای تخمین اینکه تعامل اینستاگرام شما بهینه است یا کم، باید بدانید که چگونه تعامل را محاسبه کنید. نرخ تعامل در اینستاگرام یک معیار حیاتی است که نشان می دهد مخاطب شما چگونه به محتوای شما واکنش نشان می دهد و آیا به همه آنها پاسخ می دهد یا خیر. روش های مختلفی برای محاسبه آن وجود دارد.
محاسبه نرخ تعامل کل اکانت اینستاگرام
بدیهی است که شما باید از شر چنین پیروان ارواح خلاص شوید. شما می توانید این کار را با Combin Growth به سادگی با لغو فالو کردن افرادی که مخاطب هدف شما نیستند انجام دهید.
دریابید که آیا نیاز به بهبود نرخ تعامل از طریق پست، دسترسی یا ER توسط Reach دارید
به سختی می توان محتوا را هر روز منتشر کرد و همیشه در زمانی که تمام مخاطبان شما آنلاین هستند، استفاده کنید، اما هنوز هم می توانید بینش هایی از زمان فعال بودن مخاطبان هدف خود داشته باشید.
فقط نگاهی به این آمار ریل های کنجکاو اینستاگرام بیندازید:
- ویژگی حلقههای اینستاگرام 67 درصد بیشتر از ویدیوهای استاندارد اینستاگرام تعامل ایجاد میکند.
- از هر 10 کاربر اینستاگرام، 9 نفر هر هفته ویدیو تماشا می کنند.
همچنین می توانید پست ها و کاربران را بر اساس ER آنها مرتب کنید. با استفاده از ابزار، نیازی به محاسبه ER به تنهایی نخواهید داشت.
نرخ تعامل اینستاگرام را بر اساس Reach پیدا کنید
حلقه های اینستاگرام سریع ترین ویژگی در حال رشد این پلتفرم است که می تواند تعامل بیشتری را نسبت به قبل برای شما فراهم کند.
این فرمول بسیار نماینده است زیرا دسترسی یکی از معیارهای اساسی در بازاریابی رسانه های اجتماعی است. تعداد فالوورها اگر دسترسی کم باشد معنی ندارد.
برخی حتی سهام و ذخیره را در واکنش ها قرار می دهند و با در نظر گرفتن آنها فرمول را محاسبه می کنند.
💡 اگر هنوز قدرت Reels را باز نکرده اید، راهنمای قطعی Reels ما برای مبتدیان را بررسی کنید.
ناگفته نماند، اما یکی از دلایل پایین بودن ER این است که مخاطبان شما خسته شده اند. برای جلوگیری از این موضوع، قالبهای محتوای مختلف را آزمایش کنید، داستانهای جذاب را با استیکرها درج کنید، حلقهها شلیک کنید، چالشهای ویروسی ایجاد کنید، پستهای خود را در راهنمای اینستاگرام جمعآوری کنید، میمهای مرتبط ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید، و زیرنویسهای روشنگری بنویسید که مردم میخواهند ذخیره کنند.
فرمولی که به شما در محاسبه ERR کمک می کند:
ERR = واکنش ها / رسیدن به x 100٪
نرخ تعامل اینستاگرام در هر پست را پیدا کنید
به شدت به حساب کاربری بستگی دارد. به عنوان مثال، حساب های کوچک با 1000-3000 اغلب دارای ER است که برابر با 10-15٪ است. اما طبیعی است که با رشد حساب، ER کاهش یابد. این یک فرآیند ارگانیک است.
علاوه بر این، ردیابی کنید که کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد و قالبهایی را که اصلاً کار نمیکنند کنار بگذارید. شما می توانید عملکرد محتوای خود را در Insights اینستاگرام نظارت کنید.
قرقره های بیشتری بسازید
از Combin Growth برای محاسبه ER حساب خود استفاده کنید، کاربران و پست ها را بر اساس ER مرتب کنید و در مورد ER سایر کاربران اطلاعات کسب کنید.
قبل از شروع کار برای افزایش ER خود، باید بدانید که با افزایش تعداد فالوورهای شما، نرخ تعامل به طور خودکار کاهش می یابد. با این حال، برای بهبود اورژانس هرگز دیر نیست.
7 راه برای افزایش تعامل در اینستاگرام
به همین دلیل است که صفحات اینستاگرام با تعداد فالوورهای زیاد اغلب دارای نرخ تعامل پایین تقریباً 2-5٪ هستند. اکانت هایی با میلیون ها فالوور معمولاً 3 درصد یا کمتر دارند. و این یک تراژدی نیست.
چگونه تعامل اینستاگرام را افزایش دهیم
از رشد ترکیبی برای یافتن تعامل اینستاگرام استفاده کنید
توجه به این نکته مهم است که این فرمول ER یک پست را محاسبه می کند، بنابراین اگر می خواهید ER حساب کاربری ما را پیدا کنید، این فرمول بهترین گزینه شما نیست. اگر می خواهید کیفیت محتوا و مخاطب یک تأثیرگذار خاص را تخمین بزنید، باید 10 تا 12 پست آخر را در نظر بگیرید.
کدام نامزدی خوب تلقی می شود؟
💡 فقط Instagram Insights این داده ها را به شما می دهد.
گزینه اول محاسبه ER یک حساب به این صورت است که تعداد کل واکنش ها (لایک ها و کامنت ها) را در نظر بگیرید، آن را بر تعداد فالوورهای خود تقسیم کنید و سپس در 100٪ ضرب کنید.
ER = (لایک + نظرات) / همه دنبال کنندگان x 100٪
با Combin Growth می توانید ER خود را یاد بگیرید. برای انجام این کار، با اکانت اینستاگرام خود وارد شوید و به این آدرس بروید مشخصات. ER در کنار داده های حساب شما نمایش داده می شود.
برندها اغلب این مورد را فراموش می کنند اما بر تولید و ارسال محتوا تمرکز می کنند. به نظرات، سوالات دنبال کنندگان خود در استوری ها و پیام های مستقیم پاسخ دهید. شما همچنین می توانید پست های خود را لایک کنید و نظر دهید، چرا که نه؟ فقط به صورت تصادفی تعدادی از فالوورهای خود را انتخاب کنید و محتوای آنها را لایک یا نظر دهید. حتما توجه آنها را جلب خواهید کرد.
چه چیزی تعامل اینستاگرام را از بین می برد
چیزهایی که واقعاً میتوانند به نرخ تعامل شما آسیب بزنند، رباتها، فالوورهای انبوهی هستند که حتی نمیتوانند محتوای شما را در فیدهای خود ببینند، هدایای خستهکننده و عمومی که افرادی را جذب میکنند که به شما به عنوان یک برند یا خالق علاقه ندارند، بلکه صرفاً شما را دنبال میکنند زیرا شما چیزی را رایگان ارائه دهید پس از هدایا، اگر این کاربران در کنار شما بمانند، به دنبال کننده های ارواح می روند که به محتوای شما اهمیتی نمی دهند و با آن ارتباط برقرار نمی کنند.