رسانه های اجتماعی، صفحات اسکنر و نحوه استفاده روزنامه نگاران از آنها

رسانه های اجتماعی، صفحات اسکنر و نحوه استفاده روزنامه نگاران از آنها

جسیکا گودوین قرار بود با نامزدش پیتر اولیور ازدواج کند. الان این اتفاق نمی افتد. نه، این از آن داستان‌های تله‌نوولایی نیست که در آن عروس آینده متوجه شد مردی که با او نامزد کرده بود، زن دیگری را باردار کرده است. چیزی که گودوین پیدا کرد غم انگیزتر بود – الیور مرده است.

ماه گذشته، گودوین پس از اینکه از الیور خبری نداشت، نگران شد. او نمی دانست کجاست و چه می کند. این تا زمانی بود که گودوین پستی را در صفحه اسکنر Penobscot County در فیس بوک دید که می گفت یک تصادف اتومبیل در نزدیکی جایی که او می دانست الیور بوده است رخ داده است. گودوین حسی داشت، بنابراین او این اطلاعات را با پلیس ایالت مین دنبال کرد. پلیس پرسنلی را فرستاد تا به گودوین اطلاع دهند که نامزد او واقعاً بر اثر تصادف اتومبیل درگذشته است.

رسانه های اجتماعی، صفحات اسکنر و اطلاعات نادرست

این موردی است که صفحات اسکنر فیس بوک به ویژه مفید بوده اند. اگر آن صفحه اسکنر نبود، ممکن بود مدت زیادی طول بکشد تا گودوین از پایان غم انگیز شریک زندگی خود مطلع شود.

متاسفانه مواردی از این دست نادر است. اغلب اوقات، صفحات اسکنر کار را برای پلیس و آتش نشانان پیچیده می کند. به عنوان مثال، سال گذشته، هنگامی که کارآگاهان با او صحبت می کردند، مظنونی تماس های زیادی دریافت کرد. تماس ها از سوی افرادی بود که متوجه شدند این فرد تحت تحقیق است. زنگ زدند تا به فرد اخطار دهند. آنها اطلاعات را از کجا پیدا کردند؟ در یک صفحه اسکنر Bangor در رسانه های اجتماعی. خوشبختانه پلیس قبل از تماس تلفنی در آنجا حضور داشت. اگر این اتفاق برعکس می‌افتاد، مظنون می‌توانست مدت‌ها قبل از رسیدن پلیس برای دستگیری او از بین رفته باشد. این امر تحقیقات را کند می کرد.

صفحات اسکنر چیست؟

پلیس از اسکنرهای رادیویی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کند. مسئله این است که آنها برای عموم آزاد هستند. افرادی که دارای اسکنر پلیس هستند می توانند به مکالمات گوش دهند و جاسوسی کنند. همچنین برنامه هایی در وب وجود دارند که فرکانس های پلیس را در دسترس قرار داده اند. افرادی که در مورد اینها می دانند می توانند همین کار را انجام دهند.

روزنامه‌نگاران به ترافیک اسکنر گوش می‌دهند تا در مورد هر اتفاقی که در طول تحقیقات یا برخورد رخ داده است، سریع‌تر عمل کنند. از سوی دیگر، دیگران فقط برای هیجان گوش دادن به تعقیب و گریز ماشین یا تیراندازی در زمان واقعی استراق سمع می کنند. در همین حال، دیگران این کار را برای نشان دادن اقدامات پلیس در ملاء عام انجام می دهند.

صفحات اسکنر گروه های رسانه های اجتماعی یا صفحاتی هستند که شنوندگان ترافیک اسکنر آنچه را که می شنوند با افراد دیگر به اشتراک می گذارند. آنها با ارسال رونویسی از آنچه می شنوند، به افراد بیشتری اجازه می دهند آنچه را که تجربه می کنند تجربه کنند.

مردم – به ویژه در این عصر – تشنه اطلاعات هستند. تا آنجا که ممکن است، آنها می خواهند از اتفاقات اطراف خود مطلع باشند. بنابراین، محبوبیت صفحات اسکنر.

تکثیر صفحات اسکنر ترویج انتشار اطلاعات نادرست

گروهبان پاسخ دهنده اول Wade Betters می گوید صفحات اسکنر اغلب اطلاعات تایید نشده را منتشر می کنند. در نتیجه، کار آنها سخت‌تر می‌شود و تحقیقات پیچیده‌تر از آنچه که قبلاً هستند، می‌شود.

آنها کاملاً به شنوندگان اهمیت نمی دادند. اما این قبل از تکثیر صفحات اسکنر در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بود. چالش‌های زیادی را به وجود آورد که قبلاً وجود نداشت. به عنوان مثال، گاهی اوقات، افراد در صحنه های جرم احتمالی ظاهر می شوند – که باعث اختلال در عملیات می شود.

رسانه های اجتماعی، صفحات اسکنر و اطلاعات نادرست

در مواقع دیگر اخبار جعلی منتشر می کنند. به عنوان مثال، پرونده سال 2018 نماینده دولت سابق کارن گریش از لبنان را در نظر بگیرید. یک صفحه اسکنر در فیس بوک گزارش داد که او مرده پیدا شده و اسلحه ها از خانه اش خارج شده است. برخی از اعضای حزب جمهوری خواه مین هاوس این پست را دیدند و آن را به اشتراک گذاشتند. اما همانطور که معلوم شد، این خبر جعلی بود. پلیس ایالت مین سپس به مردم توصیه کرد که صفحه مذکور را که گزارش نادرست را تهیه کرده است، لغو دنبال کنند.

Jay & Fire Rescue نیز ماه گذشته همین توصیه را به ساکنان لویستون داده بود. ظاهراً یک صفحه اسکنر محلی چندین بار اطلاعات نادرست منتشر کرده است و کار آتش نشانی را دشوار می کند.

چرا روزنامه نگاران از صفحات اسکنر برای کمک به جمع آوری و جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند

این اداره گفت که انتشار اطلاعات نادرست بر کار پلیس و آتش نشانی در طول یک صحنه تأثیر منفی می گذارد. همچنین تحقیقات بعدی را پیچیده می کند. این می‌افزاید: «تعداد زیادی از تماس‌ها وارد می‌شوند و خطرناک به نظر می‌رسند، و پس از بررسی مشخص می‌شود که کاملاً متفاوت هستند یا هیچ چیز نیستند». این وزارت می گوید که این دروغ ها می تواند به شهرت افراد و مکان ها آسیب برساند.

هنگامی که برای نظر خواسته شد، صفحه اسکنر منطقه لویستون بیانیه مبهمی داد. در این بیانیه آمده است که اولین پاسخ دهندگان در تلاشند تا “حقیقتی را که می خواهند در مورد جنایات و فساد جامعه پنهان کنند” پنهان کنند. مدیر آن را گسترش نداد و به پیام بعدی پاسخ نداد.

ستوان دیو سنت پیر، رئیس پلیس موقت لویستون، می گوید که صفحات اسکنر اغلب رویدادها را “به شدت اغراق آمیز” می کنند. علاوه بر این، او می گوید که آنها این کار را فقط برای دریافت واکنش انجام می دهند – چیزی که رسانه های اجتماعی در مورد آن هستند. این رفتار باعث ایجاد وحشت نامتناسبی می شود. علاوه بر آن، یکپارچگی تحقیقات را تهدید می کند. بنابراین، صفحات اسکنر که اطلاعات تایید نشده یا نادرست را منتشر می کنند باید بسته شوند.

به عنوان یک اقدام متقابل، آژانس ها اکنون رمزگذاری فرکانس های خود را برای جلوگیری از گزارش های نادرست آغاز کرده اند. اما پیر می‌گوید سیستم رمزگذاری که اداره پلیس لویستون اتخاذ کرده است هنوز کارآمدی خود را ثابت نکرده است.

از سوی دیگر، پلیس بنگور، تماس های رادیویی خود را به دلیل محدودیت های تکنولوژیک رمزگذاری نکرده است. اما این بدان معنا نیست که آنها هیچ کاری برای مبارزه با صفحات اسکنر منتشر کننده اخبار جعلی انجام ندادند. آنها فهرست کردن آدرس‌ها را از طریق رادیو متوقف کرده‌اند تا از حضور مردم در صحنه‌های جرم احتمالی جلوگیری کنند.

رسانه های اجتماعی، صفحات اسکنر و اطلاعات نادرست

آیا رسانه های اجتماعی نیز باید مقصر باشند؟

آره. فیس بوک فاقد سیاست های اعتدال در سطح گسترده است. در نتیجه چنین اتفاقاتی رخ می دهد. در واقع، اخبار جعلی در سراسر پلتفرم پخش شده است و به گفته یک افشاگر، فیس بوک کاری برای جلوگیری از آن انجام نمی دهد. علاوه بر این، او می‌گوید فیسبوک سود را بر حذف خطرات ناشی از انتشار اطلاعات نادرست در اولویت قرار می‌دهد. دنیای کسب و کار اینستاگرام و فیس‌بوک با وب‌سایت‌های شخص ثالثی که فالوورهای اینستاگرام را به فروش می‌رسانند، شلوغ است تا با مسائل پیچیده واقعی مانند صفحات اسکنر مقابله کنند.

به عنوان چیزی که به عنوان منبع اصلی اخبار در نظر گرفته می شود، فیس بوک باید اینگونه رفتار کند. کاری که باید انجام دهد تلاش برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی است. مسلماً این کار آسانی نیست. اما با توجه به اندازه فیس بوک، منابع لازم برای انجام این کار را دارد. واقعا هیچ بهانه ای وجود ندارد.

آیا صفحات اسکنر رسانه های اجتماعی باید ممنوع شوند؟

نه. اساساً، آنها مرتکب هیچ جنایتی نمی شوند یا حتی به آنها کمک نمی کنند. آنها به عنوان یک یادداشت‌بر عمل می‌کنند و چیزهایی را که در رادیو اتفاق می‌افتد، و اغلب ضبط نشده، از دست می‌دهند، در شکل انتقال ارتباطات قدیمی از دست می‌دهند و آن را به عصر دیجیتال می‌آورند. این به مستندسازی واقعیت کمک می‌کند، به‌ویژه وقتی به آن به‌عنوان راهی برای احاطه کردن معماری قدیمی و سیستم‌های قدیمی فکر می‌کنید که نمی‌توانیم به طور کامل آن‌ها را بازسازی کنیم.

سیستم‌های مدرسه همیشه به دنبال پول بیشتر هستند، اما با بزرگ شدن بچه‌ها در دنیای خشن‌تر و خشن‌تر، نیاز به امنیت و شفافیت همیشه افزایش می‌یابد. استفاده از اسکنر صفحات می تواند راه حلی عالی برای افزایش امنیت و پاسخگویی باشد، زیرا کل سیستم مدرسه احتمالاً از رادیو و امواج رادیویی برای برقراری ارتباط اطلاعات حیاتی و به روز رسانی های امنیتی بین معلمان مدرسه و امنیت کارکنان استفاده می کند، به خصوص زمانی که تهدیدی رخ می دهد.

نتیجه

زیبایی این است که حتی والدین بی حوصله در خانه می توانند به راحتی شیرجه بزنند و به گوش دادن به فضای عمومی و بهبود آگاهی موقعیت در محیط مدرسه کمک کنند. اگر اتفاقی بیفتد، والدین سریع‌ترین واکنش را نشان می‌دهند و بلافاصله با پلیس تماس می‌گیرند تا در صورت خراب شدن اوضاع، برای کمک واقعی مراجعه کنند. شما چی فکر میکنید؟ آیا می خواهید لایه دیگری از مسئولیت پذیری برای سیستم های فعلی خارج از شبکه که معمولاً توسط افراد مهم استفاده می شود و حتی ممکن است در زندگی شما قدرت داشته باشند؟ آیا می خواهید افراد ناشناس از روی شانه شما به شما گوش دهند؟

آیا می ترسید در دنیایی زندگی کنید که در آن افراد صاحب قدرت ممکن است رفتار خودخواهانه تری داشته باشند، اگر بدانند با جزئی ترین جزئیات مورد انتقاد قرار می گیرند و ممکن است در زمان نیاز با تمام تلاش خود واکنش نشان ندهند؟ احساس خود را در نظرات و در رسانه های اجتماعی به ما بگویید! ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما از طریق صفحه تماس با ما یا نظرات زیر هستیم.

تاریخ: 12 ژانویه 2022 / دسته بندی ها: جالب هست، / نویسنده: جوی پی

مجله ترفندهای اینستاگرام

Social Media, Scanner Pages, And How Journalists Use Them

دیدگاهتان را بنویسید