Hustle جانبی ‘Scrappy’ Friends منجر به یک محصول 1 میلیون دلاری شد

Hustle جانبی ‘Scrappy’ Friends منجر به یک محصول 1 میلیون دلاری شد

با وجود اینکه آلیسا سالیوان و لزلی هندین، بنیانگذاران Liis، در فاصله چند دقیقه ای در مارین کانتی، کالیفرنیا بزرگ شدند، اما تا سال ها بعد که یکی از دوستان آنها را در یک عروسی در سال 2009 معرفی کرد، ملاقات نکردند. وسواس: رایحه. سالیوان می‌گوید: «ما هر دو ویال‌های کوچک و بطری‌های مینیاتوری را در جعبه‌های کفش جمع می‌کردیم. کارآفرین. “پس این یک ارتباط واقعا شگفت انگیز بود. در آن زمان، یافتن کسی نادرتر بود [with] همین اشتیاق قبل از رسانه های اجتماعی و همه اینها بود.”

اعتبار تصویر: امیلی دولا. بنیانگذاران، لزلی هندین، چپ، و آلیسا سالیوان، راست.

در آن زمان، سالیوان به تازگی مدرک کارشناسی ارشد خود را در ISIPCA، مدرسه ای برای تحصیلات تکمیلی در زمینه عطر، محصولات آرایشی و فرمولاسیون طعم غذا، مستقر در ورسای، فرانسه، به پایان رسانده بود، و هندین برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به سنترال سنت مارتینز در لندن می رفت. مدرک طراحی

مطالب مرتبط: ساخت برند عطر میشل فایفر 20 سال (و رد شدن زیادی) طول کشید.

زمانی که سالیوان کار خود را روی توسعه محصول برای برندهای خاص عطر Penhaligon’s London و L’Artisan Parfumeur آغاز کرد، او و هندین روزی درباره ایجاد خط عطر خود بحث کردند. هندین می‌گوید: «ما متوجه شدیم که مجموعه‌ای از مهارت‌های یین و یانگ هستیم. “آلیسا با پس زمینه عطرش و من با سابقه طراحیم.”

“اما در آن زمان، ما چنین بودیم، چگونه یک کسب و کار راه اندازی می کنید؟سالیوان به یاد می آورد.

ما می‌خواهیم بتوانیم داستان‌هایی را تعریف کنیم که برایمان معنادار باشد.»

هنگامی که هندین پس از پایان تحصیلات تکمیلی به سانفرانسیسکو و سالیوان به لس آنجلس نقل مکان کردند، این زوج در مورد برند خود جدی گرفتند. سال 2017 بود و آنها تجربه قابل توجهی در دنیای زیبایی و مد به دست آوردند. هندین دومین کارمند و مدیر خلاق Vintner’s Daughter بود، جایی که پلتفرم برندسازی شرکت را توسعه داد و سالیوان پشت محصولات موفق برندهای بزرگی مانند ساعت شنی و Iris&Romeo بود.

سالیوان در طول زندگی حرفه‌ای خود با عطرساز مشهور فرانسوی ژروم اپینت برخورد کرده بود، بنابراین بنیانگذاران با او در مورد شراکتی برای شرکت در نوپا تماس گرفتند – و اپینت موافقت کرد. Liis، ترکیبی از حروف مشترک از نام کوچک سالیوان و هندین، متولد شد. این برند مجموعه اکتشافی بتا خود را که یک نمونه عطر بود، در سال 2020 راه اندازی کرد. در سال 2021 سه رایحه با اندازه کامل عرضه شد.

مطالب مرتبط: این خواهران پس از یک “لحظه لامپ” که منجر به تولید محصول “همه کاره” شد، یک شلوغی جانبی را آغاز کردند. اکنون بیش از 45 میلیون دلار فروش انجام شده است.

بنیانگذاران هرگز از جایی به خط نزدیک نشدند چه روندی دارد؟ یا مردم چی میخرن؟ در عوض، آن‌ها بر روی تولید عطرهایی تمرکز می‌کنند که می‌خواهند خودشان بپوشند، در نوع بسته‌بندی که می‌خواستند روی لباس‌های خود ببینند. (حدود دو سال طول کشید تا عملکرد کلیک روی کلاه سفید کروی Liis مهندسی شود.) هندین می‌گوید: «ما می‌خواهیم بتوانیم داستان‌هایی را بگوییم که برایمان معنادار هستند. “همه چیز از آنجا می آید، چگونه می خواهیم خودمان را بیان کنیم؟ [All Liis perfumes] داستان های واقعاً شخصی بگویید.”

راه اندازی اخیر این برند، Choux Choux، نمونه ای از این اخلاق است: مادر سالیوان فرانسوی است و او را “chouchou” نامیده است، یک اصطلاح دوست داشتنی شبیه به “عزیزم”، اما یک مفهوم دوگانه در بازی وجود دارد – choux à la crème یک شیرینی فرانسوی است. . Liis’ Choux Choux دارای نت های اولیه خامه فرم گرفته و پوست لیمو، نت میانی کارامل، وانیل و نمک و نت های پایه کاکائو، موکا و چوب صندل است. این عطر با قیمت 175 دلار در مسیر فروش 1 میلیون دلاری در خرده فروشی در سال جاری، به ازای این شرکت قرار دارد.

اعتبار تصویر: با حسن نیت از Liis

مردم می‌توانند به مغازه‌ای بروند و خیلی ارگانیک با ما برخورد کنند.»

Liis که همیشه از خود تأمین مالی می شود، سالانه بین 60 تا 70 درصد رشد می کند. این برند 9 عطر و شش شمع در Neiman Marcus، Violet Grey، Goop و بیش از 125 خرده‌فروش مستقل تخصصی در سراسر ایالات متحده، اروپا و ژاپن تولید می‌کند. Liis حرکت چشمگیر خود را با تکیه به رشد ارگانیک حفظ می کند – و یک استراتژی توزیع که “واقعاً در مورد کشف است”.

هندین می‌گوید: «ما در بوتیک‌های کوچک‌تری هستیم که احتمالاً از خودمان خرید می‌کنیم. “بنابراین این یک قطعه بزرگ دیگر است؛ مردم می‌توانند به مغازه‌ای بروند و به طور ارگانیک به ما برخورد کنند. سپس این موضوع بسیار شفاهی است و درباره ما به صورت آنلاین صحبت می‌شود.”

مطالب مرتبط: چگونه و چرا برندهای لوکس باید از TikTok استقبال کنند

به ویژه TikTok یک موهبت برای این برند بوده است. اینفلوئنسرهای عطر و بررسی عطر در این پلتفرم بسیار زیاد است، اگرچه بنیانگذاران از پتانسیل معدن طلای فضا در زمان ورود Liis به بازار آگاه نبودند.

زمانی که ما برای اولین بار راه اندازی شدیم، یک TikTok ویروسی شدیم [and] سالیوان می‌گوید: بلافاصله مجموعه‌های اکتشاف خود را به فروش رساندیم، و نکته خنده‌دار این است که چون ما از خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم و خیلی ضعیف هستیم، آنها را با دست انجام می‌دادیم.» این به معنای قرار دادن عطر در ویال‌ها و نوشتن نام عطر روی هر کدام بود. یک – فرآیندی که حدود هشت ساعت طول کشید.

این برند همچنان شاهد موفقیت رسانه‌های اجتماعی ویروسی است که از تبلیغات روابط عمومی یا هدیه دادن محصول ناشی نمی‌شود – بلکه به طور ارگانیک به Liis سرازیر می‌شود.

اعتبار تصویر: با حسن نیت از Liis

“این در مورد نگاه کردن به کسب و کار شما است [and] ببینید نیازهای شما چیست.”

علیرغم کشش اولیه و ثابت، مانند اکثر مشاغل، Liis در مسیر رشد خود با چالش هایی مواجه شد. بین زنجیره تامین، انبار و موانع، بنیانگذاران باید برای محورهای خلاقانه و حل مشکلات باز باشند. به عنوان مثال، زمانی که اولین انبار آنها توجه لازم به جزئیات را نداشت (“ما می‌خواهیم بسته هنگام رسیدن زیبا باشد”)، آنها به یک 3PL متفاوت رفتند و محصولات خود را به یک مرکز دیگر منتقل کردند.

مطالب مرتبط: خلاقیت بهترین ابزار حل مسئله شماست – در اینجا نحوه مهار آن آورده شده است

هندین می گوید: «ما به مدرسه بازرگانی نرفتیم، بنابراین چارچوبی نداریم که یاد گرفته باشیم این کاری است که باید انجام دهید. “من فکر نمی‌کنم یک اندازه برای همه وجود داشته باشد. آنچه برای کسب‌وکار ما کار می‌کند ممکن است برای کسب‌وکار دیگری کارایی نداشته باشد. بنابراین فکر می‌کنم این است که به کسب‌وکارتان نگاه کنید، ببینید نیازهایتان چیست و سپس بفهمید چه چیزی درست است. برای شما و استفاده از عقل سلیم برای کنار هم قرار دادن این قطعات.”

کسب‌وکاری که به‌عنوان یک کار فرعی شروع شد، هنوز در «مرحله انتقال» به یک حرفه تمام‌وقت برای بنیان‌گذاران است، اما سالیوان و هندین در ایجاد تعادل بین کار آزاد و مشاوره خود با نام تجاری در حال رشد خود – و ظاهرشان به خوبی آشنا هستند. برای تخصیص بیشتر زمان و منابع خود به Liis. سالیوان و هندین برای ادامه مقیاس جهانی Liis و دستیابی به مخاطبان جدید با عطرها و داستان‌های عطر هیجان‌زده هستند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/friends-scrappy-side-hustle-led-to-a-1-million-product/483518

دیدگاهتان را بنویسید