مرتبط: قاضی فدرال ممنوعیت غیررقابتی FTC را 2 هفته قبل از اجرایی شدن مسدود کرد – دلیل این امر چیست
طبق گزارش FTC، درک اینکه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی چگونه اطلاعات خود را جمعآوری میکنند و چقدر برای تنظیم تبلیغات استفاده میشود، برای کاربران دشوار است. حتی ممکن است بسیاری از اتفاقات پشت پرده آگاه نباشند.
در این گزارش آمده است: «شرکتها میتوانند و باید کارهای بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی مصرفکنندگان انجام دهند، و کنگره باید قوانین جامع فدرال را برای حفظ حریم خصوصی وضع کند که نظارت را محدود کند و به مصرفکنندگان حقوق داده بدهد».
مجله ترفندهای اینستاگرام
https://www.entrepreneur.com/business-news/facebook-youtube-whatsapp-surveil-monetize-user-data-ftc/480188
لینا ام. خان، رئیس FTC گفت: روز پنجشنبه، کارکنان FTC گزارشی 129 صفحهای منتشر کردند که نشان میدهد همه این شرکتها «مقدار عظیمی از دادههای شخصی آمریکاییها را جمعآوری میکنند و سالانه میلیاردها دلار از آن درآمد کسب میکنند».
در دسامبر 2020، کمیسیون تجارت فدرال به بزرگترین رسانه های اجتماعی و شرکت های پخش کننده در جهان، از جمله مالک توییچ آمازون، فیس بوک (اکنون متا)، یوتیوب، ردیت، واتس اپ، توییتر (اکنون X)، اسنپ، دیسکورد و بایت دنس TikTok سفارش داد. برای به اشتراک گذاشتن نحوه استفاده آنها از اطلاعات شخصی کاربرانشان.
این اطلاعات شخصی اساس تبلیغات هدفمند می شود که اکثر سایت های رسانه های اجتماعی برای کسب درآمد به آن تکیه می کنند. متا، شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و سایر محصولات و پلتفرم ها، گزارش داد که 98 درصد از درآمد 39.07 میلیارد دلاری خود در سه ماهه دوم از تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام حاصل شده است.
خان گفت: «در حالی که این اقدامات نظارتی برای شرکتها سودآور است، اما میتواند حریم خصوصی افراد را به خطر بیندازد، آزادیهای آنها را تهدید کند و آنها را در معرض آسیبهای متعددی از سرقت شناسایی تا تعقیب قرار دهد.
بهعلاوه، حتی اگر کاربران هماهنگ باشند و بدانند که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی از دادههای آنها استفاده میکنند، آنها هنوز «هیچ کنترل معناداری بر نحوه اطلاعات شخصی ندارند. [is] استفاده شده است، گزارش FTC نشان می دهد.
FTC همچنین دریافت که اگر کاربر بخواهد داده های خود را حذف کند، برخی از سایت ها اطلاعاتی را که در اختیار دارند را از بین می برند، اما به جای پاک کردن همه آنها، آنها را در پرونده نگه می دارند. بر اساس این گزارش، پلتفرمهایی که دادههای شخصی را در صورت درخواست حذف کردند، انتخاب میکنند که کدام قسمتها را حذف کنند و تمام آنها را حذف نخواهند کرد.
شرکت ها از اطلاعات شخصی برای تقویت الگوریتم ها، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی استفاده می کنند که به نوبه خود توصیه های محتوا، جستجو، تبلیغات و سایر جنبه های حیاتی کسب و کارشان را شکل می دهند. FTC توصیه میکند که شرکتها در مورد دادههایی که جمعآوری میکنند شفاف باشند، برای محافظت از حریم خصوصی بیشتر تلاش کنند و کاربران را مسئول دادهها قرار دهند.
مرتبط: FTC برای جلوگیری از یک مگا-ادغام که مربی و مایکل کورس را متحد می کند شکایت می کند.
مرتبط: FTC کسب و کارها را از نوشتن، خرید نظرات خود و دنبال کنندگان ربات منع می کند
در این گزارش از شرکتهای بزرگ رسانههای اجتماعی به دلیل جمعآوری بخشهای وسیعی از دادههای شخصی و استفاده از آنها به روشهایی که کاربران آنها انتظارش را ندارند، خواسته شده است. برای مثال FTC دریافته است که “بسیاری از” این شرکتها دادههایی را از کارگزاران شخص ثالث در مورد محل استقرار کاربر، میزان درآمد آنها در سال و منافع آنها خریداری میکنند تا اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت کاربر در این زمینه درک کنند. اینترنت خارج از بستر رسانه های اجتماعی.