CIO می گوید بزرگترین شرط گوگل آوردن هوش مصنوعی به جستجو است
به گفته روث پورات، مدیر ارشد سرمایه گذاری گوگل، گوگل چندین میلیون دلار در زمینه بنیانگذاران، زیرساخت های اینترنتی و انرژی پاک انجام داده است، اما بزرگترین قمار آن تا کنون این بوده است که هوش مصنوعی را به جستجو اضافه کند.
پورات در اوایل این هفته در کنفرانس بعدی رویترز گفت: “بزرگترین شرطی که ما همچنان انجام می دهیم، در واقع استفاده از هوش مصنوعی برای جستجو و ادامه تکامل آن تجربه است.” ما در حال ملاقات با افرادی هستیم که می خواهند با آنها ملاقات کنند. این فوق العاده است.
پورات اشاره کرد که دیدن جستجوی Google از «10 پیوند آبی» یا 10 پیوند در هر صفحه که رابط نتایج جستجوی قدیمی Google را مشخص می کرد، به مرورهای اجمالی هوش مصنوعی اکنون یا خلاصه های نوشته شده با هوش مصنوعی نتایج جستجو که در بالای جستجو
او گفت: “این به تکامل ادامه می دهد.”
روث پورات، مدیر ارشد اجرایی گوگل. عکس جو اسکارنیچی/ گتی ایماژ برای فورچون
گوگل در ماه می شروع به ارائه مروری بر هوش مصنوعی برای کاربران آمریکایی کرد. تقریباً بلافاصله، همه چیز به اشتباه شروع شد. نتایج جستجوی هوش مصنوعی توهم یا نادرستی پرتاب میکرد و به کاربران میگفت برای مثال سنگ بخورند یا سس پیتزا را با چسب غیر سمی درست کنند.
مرتبط: به گفته مدیر عامل سابق گوگل، اینها “بدیهی ترین” خطرات هوش مصنوعی هستند
در ماههای بعد، گوگل منابعی را که از آن استخراج میکرد برای مرورهای کلی هوش مصنوعی تنظیم کرد و از سایتهای انجمن محور مانند Reddit و موارد دیگر به سایتهایی با دانش تخصصی مانند Runners World تغییر مکان داد.
اکنون، واضح است که گوگل قصد دارد به افزودن ویژگیهای هوش مصنوعی به جستجو ادامه دهد، حتی اگر این یک حرکت خطرناک باشد.
هفته گذشته، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در این مورد توضیح داد نیویورک تایمز DealBook Summit که جستجوی گوگل در سال آینده به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. همانطور که مدلهای هوش مصنوعی پیشرفتهتر میشوند، جستجو میتواند سوالات پیچیدهتری را بیش از همیشه حل کند.
او گفت: “من فکر می کنم حتی در اوایل سال 25 از کارهای جدیدتر جستجو در مقایسه با جایی که امروز است، شگفت زده خواهید شد.”
مرتبط: ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل میگوید «از نحوه تغییر جستجوی گوگل در سال آینده شگفتزده خواهید شد».
بر اساس آمار Stat Counter، گوگل با رقبایی مانند بینگ و یاهو، 89.98 درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد! تنها به ترتیب 3.94% و 1.24% را در اختیار داشت.
https://www.entrepreneur.com/business-news/googles-biggest-bet-is-bringing-ai-to-search-says-cio/484276