8 استراتژی برنده برای موفقیت در یک بازار بیش از حد رقابتی
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
مطمئناً داشتن حداقل رقابت در یک فضای داغ قابل رشک است، اما در دنیای واقعی، این سناریو به ندرت اتفاق می افتد. حتی برای سازندگان دستهبندی، کسانی که محصول یا خدمات جدیدی را معرفی میکنند که بازار جدیدی ایجاد میکند، این فقط زمان است که شخص دیگری بیاید و سعی کند همان کار را بهتر، ارزانتر و سریعتر انجام دهد.
رقابت در تجارت یک روش زندگی است و از بسیاری جهات به بهتر شدن شرکت ها و محصولات در طول زمان کمک می کند. اما بسیاری از بازارها وجود دارند که به معنای واقعی کلمه تا حد اشباع شدن بیش از حد رقابتی هستند، با صدها یا حتی هزاران راه حل که همگی اساساً یک مشتری را هدف قرار می دهند. احتمالاً، اینها بازارهای بزرگی هستند، اما اگر شما یکی از بیشمار راهحلهایی هستید که سعی در رقابت دارند، سؤالات بسیار اساسی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید:
- چگونه در بازار شلوغ و در چیزی غیر از قیمت متمایز خواهید شد؟
- زمانی که فهرستهای سایتهای استراتژیک و پرداخت به ازای کلیک سنتی ناکارآمد و احتمالاً هزینه زیادی ندارند، چگونه بازاریابی را مدیریت خواهید کرد؟
- استراتژی فروش شما چه خواهد بود؟ حتی اگر یک راه حل عالی برای دستیابی مستقیم به مشتریان هدف داشته باشید، اگر یکی از پنج نفری هستید که در آن روز به طور موثر همان چیزی را به یک مشتری می فروشید، برای داشتن شانس، بهتر است با داستان و استراتژی بسیار متفاوتی ظاهر شوید.
برای پاسخ به این سؤالات و کمک به شما برای رقابت مؤثر در یک فضای فوق رقابتی، من کتاب بازی شخصی خودم را با شما به اشتراک میگذارم – شش ایده استراتژیک کلیدی که باید در نظر بگیرید و اجرا کنید:
1. بر چشم انداز بازار مسلط شوید
قبل از ورود به عرصه رقابت، داشتن یک درک جامع از بازار بسیار مهم است. تلاش کنید تا درک عمیقی از مشتری هدف، نیازهای در حال تحول آنها و محصولات و خدمات موجود در جایگاه خود به دست آورید. بررسی و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبای برجسته، از جمله استراتژی های قیمت گذاری و تاکتیک های بازاریابی آنها. این دانش رویکرد شما را هدایت می کند و تصمیمات آگاهانه شما را قدرت می بخشد.
مطالب مرتبط: در یک بخش پر رقابت با رقیب بسیار بزرگتری برخورد می کنید؟ حرکتی از این کتاب راهنما را امتحان کنید.
2. یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد بسازید
چشم انداز، برند و محصول یا خدمات خود را با بیان آنچه که پیشنهاد شما را متفاوت و متقاعد می کند شکل دهید. آیا چیزهای دیگری وجود دارد که شرکت شما ارائه می دهد که در ترکیب با محصول یا خدمات، این منحصر به فرد بودن را افزایش می دهد؟ آیا ویژگیها، شرکا یا راهحلهای جدیدی وجود دارد که باید از آنها برای تمایز بیشتر استفاده کنید؟
برای ایجاد و تبلیغ یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) با نگاه کردن به پیشنهاد خود از دریچه «ما متفاوت هستیم زیرا ما____» ایجاد و تبلیغ کنید. متفاوت (مطمئن شوید که شعار طنین انداز است و به یاد ماندنی است!).
بسیاری از برندها با موفقیت خود را در بازارهای بسیار رقابتی متمایز کرده اند. به عنوان مثال، اپل با نوآوری طراحی پیشرو در صنعت، نایک از طریق داستان سرایی قوی و ارتباط احساسی، پاتاگونیا پایداری و شیوه های تجاری اخلاقی را در اولویت قرار می دهد و Bombas با ماموریت اجتماعی قانع کننده خود. اینها مطالعات موردی عالی برای تماشا و تقلید هستند، زیرا هر یک دارای یک تمایز واضح و قوی در مرکز همه تلاشهای بازاریابی هستند.
3. کانال های بازاریابی جایگزین را کاوش کنید
بیخطر است که تصور کنید نمیتوانید با تبلیغات پولی معمولی پیشرفت زیادی کنید، زیرا کلمات کلیدی و فضای تبلیغاتی بسیار گران هستند. در بسیاری از این بازارها، هزینه جذب مشتری به این روش می تواند چندین برابر بیشتر از ارزش واقعی طول عمر آن مشتری باشد. این واقعیت به این معنی است که شما باید کانال ها و راه های جایگزینی برای دستیابی به مشتری هدف خود پیدا کنید. مشارکت با شرکتهای مکملی که مشتریان مشابهی را هدف قرار میدهند، بهویژه آنهایی که پیشنهادات منحصربهفردی در بازارهای خودشان دارند، نمونهای از انتشار این خبر بدون پرداخت هزینه با کلیک یا برداشت است. همکاری در رویدادها، تبلیغات مشترک یا به اشتراک گذاری محتوا را در نظر بگیرید تا دسترسی خود را افزایش دهید بدون اینکه به بانک آسیب بزنید.
4. شهرت آنلاین خود را پرورش دهید
نظرات مشتریان میتواند قویترین دارایی شرکت شما باشد و زمانی که مشتریان گزینههای متعددی در بازار شلوغ دارند، بسیار مهم است. به همین دلیل ضروری است که شهرت آنلاین خود را به دقت بررسی کنید و اقداماتی را برای تسهیل نظرات مثبت مشتریان راضی انجام دهید. هر زمان که یک “نقطه لمسی” با یک مشتری خوشحال وجود دارد، این فرصتی است برای درخواست بررسی، به طور بالقوه با انگیزه برای انجام این کار. در هر نقطه تماس ممکن، با ارائه پیوندهای مستقیم به جایی که می خواهید بروند، نظرات را برای مشتریان آسان کنید، به خصوص در جایی که بیشتر به آنها نیاز دارید.
5. داستان خود را به طور موثر بگویید
وب سایت شما اغلب اولین برداشتی است که مشتریان بالقوه دریافت می کنند. به همین دلیل بسیار حیاتی است که داستان خود را به صورت آنلاین به روشی بسیار استراتژیک، با تأکید بر آنچه شما/شرکتتان را در سرفصل متفاوت میکند، بیان کنید. چیزی در مورد وب سایت شما بهتر از صدها سایت رقبای دیگر متمایز است. برای شروع، تصاویری چشم نواز را به نمایش بگذارید و آن را با زبانی ساده اما تاثیرگذار کاملاً واضح نشان دهید که آنچه راه حل شما را منحصر به فرد یا خاص می کند، بیان می کند. همان پیامها و برندسازی را در کانالهای رسانههای اجتماعی و بازاریابی بیرونی خود انجام دهید.
6. خارج شوید و شبکه کنید
ایجاد روابط بسیار مهم است. به همین دلیل است که می خواهید بیرون بروید و با مردم رو در رو ملاقات کنید. برقراری ارتباط با مشتریان بزرگتر و شرکای کلیدی، ملاقات با اینفلوئنسرها، به دست آوردن پوشش خبری و پرورش ارتباطات دهان به دهان در یک دفتر کار دشواری است. در کنوانسیون ها و رویدادهای کلیدی صنعت حضور داشته باشید، نه فقط برای نمایش محصول یا خدمات خود، بلکه برای دیدار با رقبای خود، گفتگو با دیگرانی که راه حل ها را در این فضا می فروشند، یا برای ایجاد یک تماس آینده، ملاقات کنید. فقط شخصا این کار را انجام دهید
مرتبط: راهنمای کارآفرین برای افزایش سطح تجربه خدمات مشتری
7. یک جامعه بسازید
راه اندازی یک جامعه را در نظر بگیرید. کار زیاد است، بیشتر از آن چیزی که شما تخمین می زنید. با این حال، اگر شرکت شما جامعه بزرگی را در این فضا مدیریت کند، به طور خودکار برند شما را اعتبار میبخشد و وفاداری شما را تقویت میکند. یک جامعه همچنین نوردهی خودکار ایجاد می کند که بسیار ارزشمند است. مخاطبان خود را با محتوا، بحث ها و رویدادهای با ارزش درگیر کنید تا حس تعلق را ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید که از برند شما حمایت کنند.
8. ارائه برتری
مهمتر از همه، هرگز قدرت خدمات استثنایی به مشتریان را دست کم نگیرید. هنگام فروش، مطمئن شوید که بهترین راه حل ممکن را به مشتری خود ارائه می دهید. ضروری است که مشتریان خود را به مروج شبکه تبدیل کنید. روابط، اعتماد، نام تجاری و ارجاعات همیشه مهم هستند، حتی بیشتر در یک بازار بیش از حد اشباع شده. مردم می خواهند با کسانی که به آنها اعتماد دارند و به آنها اعتقاد دارند و با کسانی که دیگران به آنها اعتقاد دارند تجارت کنند. این ماهیت خدمات استثنایی به مشتریان است.
در یک محیط بیش از حد رقابتی، برجسته شدن به عنوان یک شرکت یا برند مستلزم خلاقیت، پشتکار و تعهد به ارائه ارزش واقعی است. این استراتژیها را برای حرکت مؤثر در چشمانداز، تقویت وفاداری و رشد سرمایهگذاری کارآفرینی خود در آغوش بگیرید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/8-winning-strategies-for-succeeding-in-a-hyper-competitive/484993