5 کاری که صاحبان مشاغل باید انجام ندهند
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
به عنوان یک کارآفرین، یک حقیقت سخت را یاد گرفتم: این فقط انجام کارهای بیشتر نیست. این در مورد انجام کمتر کاری است که به شما خدمت نمی کند. سالها سعی کردم هر کار کوچکی را در تجارتم انجام دهم. فکر کردم، “اگر می خواهم درست انجام شود، باید خودم انجامش دهم.” این ذهنیت من را خسته و کسب و کارم راکد کرد. در آن زمان بود که متوجه شدم کلید رشد واقعی سختتر کار کردن نیست. داشت رها می کرد
با رها کردن چیزهایی که جنبه شخصی ندارند، استعدادهای بهتر، تخصص جهانی بیشتر و، بله، زمان و پول بیشتر را به ارمغان می آورید. خوب پس، بیایید به پنج موردی بپردازیم که باید از انجام آنها دست بردارید تا از یک صاحب کسب و کار پرمشغله به یک رهبر توانمند تبدیل شوید.
مطالب مرتبط: 3 اتلاف وقت مهم برای رهبران – و نحوه غلبه بر آنها
1. تمام این کارها را خودتان انجام ندهید
انجام همه این کارها توسط خودتان نشانه قدرت نیست. این یک مانع برای رشد است. صاحبان مشاغل اغلب فکر می کنند هیچ کس نمی تواند آن را به خوبی ما انجام دهد. با این حال، اگر خیلی محکم نگه دارید، به دیگران اجازه نمی دهید تخصص خود را به اشتراک بگذارند، با تفویض اختیار در زمان صرفه جویی نمی کنید و فضای ذهنی برای تصمیم گیری استراتژیک به خود نمی دهید.
اقدام کنید: کارهایی را بیابید که روز شما را می خورند، اما نیازی به کمک مستقیم شما ندارند. پشتیبانی مشتری، مدیریت رسانههای اجتماعی، حسابداری اولیه – شما آن را نام ببرید. این وظایف را به افرادی بسپارید که بهتر از شما می توانند آن را انجام دهند و زمان خود را برای تمرکز بر رشد و استراتژی آزاد کنید.
2. خود را به استعدادهای محلی محدود نکنید
اگر شما خود را به کد پستی خود محدود می کنید که استعداد شما کجاست، واقعاً در مقابل استفاده از مجموعه عظیم استعدادهای جهانی که مجموعه مهارت های دقیقی را دارند و تمایل به نرخ رقابتی تری دارند، در مضیقه قرار می گیرید. جهانی شدن فرصت هایی برای تخصص ارائه می دهد که به صورت محلی نمی توانید پیدا کنید، و به شرکت شما اهرمی در مورد بینش ها و عملکردهای پیشرفته از جهان می دهد.
اقدام کنید: شروع به جستجو برای پلتفرم هایی کنید که شما را با استعدادهای جهانی مرتبط می کند. میتوانید متخصصان بازاریابی دیجیتال یا پشتیبانی فنی را از طریق سایتهایی مانند Upwork، Freelancer یا آژانسهای تخصصی پیدا کنید و بسیاری از آنها برای شرکتهایی مانند شما کار کردهاند.
3. از نادیده گرفتن مزایای تخصص دست بردارید
این چیزی است که دنیای کسب و کار کنونی در مورد آن است – تخصص. شما در حال تلاش برای مدیریت وظایف در سراسر حسابداری، بازاریابی، عملیات و خدمات مشتری بدون متخصص برای هر یک هستید، و در گرد و غبار با رقبایی که جادوی مهارت های تخصصی را می دانند، رها می شوید. با آوردن چنین کارشناسانی نه تنها دانش، بلکه کارایی، بینش و نتایج بهتری را در تحلیل نهایی کسب می کنید.
اقدام کنید: تعیین کنید کجا می توانید از تخصص بیرونی استفاده کنید و فعالیت های اصلی شرکت خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، به جای تلاش برای یادگیری همه چیز در مورد تبلیغات دیجیتال، یک متخصص یا آژانس استخدام کنید. تخصص هزینه نیست. این یک سرمایه گذاری در تعالی است.
مطالب مرتبط: آیا باید خودتان را انجام دهید یا به یک متخصص برون سپاری کنید؟ در اینجا نحوه تصمیم گیری برای کسب و کار شما آورده شده است.
4. زمان را روی کارهای 10 دلاری تلف نکنید
بسیاری از صاحبان کسب و کار ساعات گرانبهایی را صرف کارهایی می کنند که باعث رشد نمی شوند: پاسخ به ایمیل های معمول، برنامه ریزی جلسات یا عیب یابی مسائل جزئی IT. این زمانی است که می توانید برای توسعه استراتژی ها، شبکه سازی یا نوآوری صرف کنید. رشد واقعی با تمرکز بر فعالیتهای با ارزش و رها کردن آنهایی که به توجه شما نیاز ندارند، هدایت میشود.
اقدام کنید: ارزش زمان خود را تعیین کنید. اگر کاری را انجام می دهید که دیگران می توانند با 10 یا 20 دلار در ساعت برای شما انجام دهند، مانع شما می شود. این کار شما را متوقف می کند. اجازه دهید افراد جوان در تیم شما و دستیاران مجازی کارهای کوچک را انجام دهند و به شما زمان بیشتری برای توسعه امپراتوری خود بدهند.
5. از سیستم ها و اتوماسیون غافل نشوید
از انجام کارهای تکراری دستی خودداری کنید. چنین فرآیندهایی مانند صورتحساب، مدیریت موجودی و ارسال پیگیری از طریق ایمیل در بسیاری از فرآیندها به صورت خودکار انجام می شود که در عین حال باعث کاهش درصد خطا می شود و در زمان شما صرفه جویی می کند. چنین ابزارهای اتوماسیون ساده باعث می شود کسب و کار شما به راحتی کار کند، حتی زمانی که مشغول کارهای بزرگتر در زندگی هستید.
اقدام کنید: تمام کارهای تکراری را یادداشت کنید و ببینید چه ابزار یا نرم افزاری می تواند آنها را خودکار کند. از مدیریت ارتباط با مشتری گرفته تا حسابداری، برنامه هایی مانند Zapier، QuickBooks و HubSpot می توانند از همه چیز مراقبت کنند، بنابراین لازم نیست نگران جزئیات روزمره باشید.
مطالب مرتبط: چگونه اتوماسیون کسب و کار را تقویت کنیم و سطوح جدیدی از کارایی عملیاتی را باز کنیم
راه اندازی یک کسب و کار به این معنا نیست که باید همه کارها را انجام دهید. این است که بدانید روی چه چیزی باید تمرکز کنید، به چه کسی اعتماد کنید و از ابزارها و افراد مناسب برای کمک به رشد خود استفاده کنید. برون سپاری، پذیرش استعدادهای جهانی، تخصصی شدن، تخلیه وظایف کم ارزش و استفاده از اتوماسیون، همگی به شما کمک می کنند تا سیستمی بسازید که برای شما کار کند نه برعکس.
به یاد داشته باشید، هدف این نیست که سختتر کار کنید، بلکه هدف این است که هوشمندانهتر کار کنید تا بتوانید وقت خود را صرف چیزهایی کنید که واقعاً مهم هستند – ایجاد چشماندازی میلیارد دلاری، رشد روابط و لذت بردن از آزادی که برای دستیابی به آن در نظر گرفتهاید.
https://www.entrepreneur.com/leadership/5-things-business-owners-need-to-stop-doing/485023