5 روشی که زنان می توانند شکاف استعدادها را در زمینه های STEM کاهش دهند

5 روشی که زنان می توانند شکاف استعدادها را در زمینه های STEM کاهش دهند

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

علیرغم رشد قابل توجه در سال های اخیر، زنان هنوز یک اقلیت قابل توجه در زمینه های STEM هستند. زنان تقریباً 34٪ از نیروی کار STEM را تشکیل می دهند، اما در زمینه های پرسودتر مانند مهندسی و علوم کامپیوتر، زنان تنها 20٪ از رشته های دانشگاهی را تشکیل می دهند.

در حالی که شکاف جنسیتی در STEM ادامه دارد، این به این معنی نیست که زنان توانایی ندارند. دور از آن. در واقع، زنان دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند که باعث می‌شود به طور مشخصی در موقعیتی قرار گیرند که شکاف استعداد در STEM را ببندند – نه فقط برای زنان دیگر، بلکه برای همه کارگران STEM.

مطالب مرتبط: 3 استراتژی شرکت های برتر برای استخدام و حفظ زنان در STEM

1. تاکید بر همکاری

همانطور که گزارش MIT در مورد زنان در پست‌های رهبری اشاره می‌کند، زنان عموماً تمایل بیشتری به مشارکت دارند، ویژگی‌ای که آنها را برای یافتن راه‌حل‌های برد-برد در هنگام کار با سهامداران، شرکا و کارمندان مناسب می‌سازد.

این رویکرد مشارکتی همچنین برای بستن شکاف استعداد در زمینه های STEM ضروری است. همکاری برای ایجاد یک تیم منسجم تر که در آن هر یک از اعضا با هم کار می کنند و از یکدیگر حمایت می کنند – از جمله با جبران نقاط ضعف یکدیگر و کمک به یکدیگر در بهبود مهارت های خود، کلیدی است.

زنان در STEM با تأکید بر همکاری از طریق سبک رهبری خود، محیطی را ایجاد می کنند که به طور طبیعی فرصت های یادگیری بیشتری را تسهیل می کند زیرا همه برای حل مشکلات گرد هم می آیند.

2. هدایت نوآوری با دیدگاه های متنوع

گرد هم آوردن دیدگاه‌های متنوع یکی دیگر از زمینه‌های مهمی است که زنان در STEM می‌توانند به کاهش شکاف استعدادها و بهبود نتایج برای کل سازمانشان کمک کنند. تحقیقات مک‌کینزی نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که در ربع بالای نمایندگی زنان در هیئت‌های اجرایی خود قرار دارند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از شرکت‌هایی که کمتر از 30 درصد نمایندگی زنان دارند، بهتر عمل می‌کنند.

همانطور که تحقیقات هاروارد بیزینس ریویو نشان می‌دهد، شرکت‌هایی که زنان در C-suite دارند، با بازتر شدن برای تغییر و در عین حال ایجاد ذهنیت ریسک‌گریزتر، و همچنین تغییر تمرکز از اکتساب به تحقیق و توسعه، سود می‌برند.

تنوع فکری که رهبری زن برای شرکت‌های STEM به ارمغان می‌آورد، فرصت‌های جدیدی برای یادگیری و رشد در سازمان ایجاد می‌کند و به شرکت کمک می‌کند تا نوآوری‌هایی را توسعه دهد که قابلیت‌های تیمش را بهبود می‌بخشد و در عین حال نتایج نهایی را نیز به همراه دارد.

مطالب مرتبط: 10 زن در مورد افسانه های کار در STEM و فناوری

3. تغییر تمرکز از افراد به تیم

بستن شکاف استعداد در STEM مستلزم تمرکز به دور از خود ارتقای فردی و تأکید بیشتر بر دستیابی به موفقیت به عنوان یک تیم است. با این حال، این طرز فکر اغلب در STEM وجود ندارد. گزارش صنعت Gotara 2024: Shattering the Myth of ‘Bad Manager’ نشان داد که برای مدیران در زمینه های STEM، “افزایش دید و تاثیر من” بالاترین رده هدف برای مدیران فنی است که نشان دهنده 26٪ از اهداف کلی است.

این نوع اهداف، که شامل به رسمیت شناخته شدن برای ارتقای شغلی دیگر بود، به ویژه در میان مدیران میانی که 32 درصد از آنها هدفی متناسب با این دسته داشتند، برجسته بود. از سوی دیگر، اهدافی که در دسته‌های «عملکرد تیم رانده» و «پیشروی مؤثر تیم‌ها» قرار می‌گیرند، هر کدام تنها 15 درصد از کل اهداف مدیران را تشکیل می‌دهند.

تأکید بر خود ارتقای فردی فرصت‌های رهبری واقعی را نفی می‌کند. از سوی دیگر، زنان در STEM و سایر زمینه‌ها عموماً به دلیل جامعه‌مدار بودن بیشتر شناخته می‌شوند – بیشتر بر ارتقای عملکرد کل تیم متمرکز هستند. این تغییر در طرز فکر فرصت های بیشتری را برای از بین بردن شکاف استعدادها با تأکید بیشتر بر نیازهای هر یک از اعضای تیم و کمک به آنها برای دستیابی به پتانسیل کامل خود ایجاد می کند.

4. رهبری با همدلی

همدلی که زنان در رهبری از خود نشان می دهند یکی دیگر از ویژگی های کلیدی است که می تواند به کاهش شکاف استعداد در STEM کمک کند. همانطور که در گزارش MIT ذکر شد، تیم‌هایی که مدیران زن دارند، معمولاً سطح مشارکت کارکنان بالاتری دارند، تا حد زیادی به دلیل همدلی رهبرانشان.

مدیران زن تمایل بیشتری به ارائه حمایت عاطفی دارند، اطمینان حاصل می کنند که هر کارمند دارای حجم کاری قابل کنترل است که به حفظ تعادل بین کار و زندگی کمک می کند و حتی رفاه هر فرد را بررسی می کند. چنین اقداماتی به کاهش گردش مالی و فرسودگی کمک می کند.

در حالی که به نظر نمی رسد این امر مستقیماً بر شکاف استعداد تأثیر بگذارد، می تواند تأثیر بسیار واقعی داشته باشد. کارکنان STEM که به جای اینکه تحت فشار قرار بگیرند، احساس حمایت می کنند، ظرفیت بیشتری برای توسعه مهارت های خود از طریق کارشان خواهند داشت. بهبود وضعیت ذهنی و عاطفی ذهنیت بهتری برای یادگیری و رشد شخصی ایجاد می کند.

5. خدمت به عنوان مربی

گزارشی از Deloitte اشاره می‌کند که از آنجایی که فناوری دیجیتال نیروی کار را مختل می‌کند، ماندگاری مهارت‌های آموخته‌شده توسط کارمندان در همه صنایع را کوتاه می‌کند و نیاز به مهارت مجدد مداوم کارگران برای کمک به آنها برای اشتغال‌پذیری دارد. هنگامی که در وهله اول با چالش‌هایی که زنان برای ورود به حوزه‌های STEM با آن روبرو هستند ترکیب شود، این امر ارزش مربیگری را کاملاً روشن می‌کند.

رویکرد مشارکتی و همدلانه رهبران زن آنها را برای خدمت به عنوان مربی برای سایر زنانی که وارد حوزه های STEM می شوند، مناسب می سازد. این راهنمایی به طور طبیعی می تواند در مورد مهارت های فنی اعمال شود، که در محیط کاری که به شدت توسط هوش مصنوعی مختل می شود، به طور فزاینده ای حیاتی می شود. با این حال، می‌تواند به پر کردن شکاف مهارت‌ها در مهارت‌های نرم کمک کند، و به استخدام‌کنندگان جدید کمک می‌کند ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به رهبران و ارتباطات مؤثر را توسعه دهند.

مطالب مرتبط: چرا ما به زنان بیشتری در STEM نیاز داریم و هوش مصنوعی چگونه می تواند به ما کمک کند تا به آنجا برسیم

زنان می توانند فاصله را کم کنند

در حالی که زنان از نظر تاریخی در STEM کمتر حضور دارند، لازم نیست این امر به عنوان یک هنجار باقی بماند. در واقع، همانطور که زنان از نقاط قوت ذاتی خود استفاده می کنند و آنها را در کار و رهبری خود در STEM به کار می برند، در نهایت می توانند به ایجاد محیطی فراگیرتر و حمایتی کمک کنند که الهام بخش یک تغییر فرهنگی گسترده تر است که به همه افراد در این زمینه ها کمک می کند تا توانایی های خود را بهبود بخشند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/5-ways-women-can-close-the-talent-gap-within-stem-fields/484669

دیدگاهتان را بنویسید