5 استراتژی که به من کمک کرد تا بازدهی 10 برابری در تلاش های بازاریابی خود داشته باشم
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
من میخواهم برخی از استراتژیهایی را که به من در دستیابی به نتایج احمقانه کمک کردهاند به اشتراک بگذارم – 10 برابر بازدهی تلاشهای بازاریابی من، بدون شوخی.
من میدانم که با همه توصیههای بازاریابی که وجود دارد چقدر میتواند طاقتفرسا باشد، اما من اینجا هستم تا از سر و صدا بکاهم و نکات کاربردی را به شما ارائه دهم که برای من معجزه کرده است.
1. تفکر خارج از چارچوب – کلید موفقیت
اول از همه، نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که فکر کردن خارج از چارچوب چقدر مهم است. این ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما به من اعتماد کنید، این حقیقت است. وقتی برای اولین بار شروع به کار کردم، گروهی از متخصصان بازاریابی مانند راسل برانسون و گری واینرچوک را دنبال کردم. هر دوی آنها سبکهای کاملاً متفاوتی دارند – راسل تماماً در مورد قیفهای فروش و بازاریابی پاسخ مستقیم است، در حالی که Vaynerchuk پادشاه برندسازی رسانههای اجتماعی است. اما نکته اینجاست: علیرغم تفاوتهایشان، هر دو در یک چیز توافق دارند – خلاقیت و نوآوری غیرقابل مذاکره هستند.
بنابراین، آنچه را که از آنها یاد گرفتم گرفتم و آن را برای خودم ساختم. من فقط از کاری که آنها انجام می دادند کپی نکردم. من آن را متناسب با سبک و نیازهای تجاری خود تطبیق دادم. نکته مهم در اینجا این است که نباید از آزمایش ایده های جدید بترسید. اگر میخواهید متمایز شوید و به نتایج خارقالعادهای برسید، باید مایل باشید از هنجار فاصله بگیرید و چیز متفاوتی را امتحان کنید.
مطالب مرتبط: 6 تاکتیک جایگزین بازاریابی که برند شما می تواند از آن برای جلوتر از رقبا استفاده کند
2. تأثیرگذاران محلی – سس مخفی
حالا بیایید در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنیم. اخیراً این همه خشم بوده است و کسبوکارها پولهای کلانی را به سمت افراد مشهور میریزند تا محصولات خود را تبلیغ کنند. اما پیچ و تاب من اینجاست: افراد مشهور با برندهای تکیلا را فراموش کنید – من تماماً در مورد استفاده از اینفلوئنسرهای محلی هستم.
اینفلوئنسرهای محلی ممکن است میلیون ها فالوور نداشته باشند، اما آنچه که دارند ارتباط عمیق با جامعه خود است. این اینفلوئنسرها صداهای قابل اعتمادی در حلقه های خود هستند و این اعتماد به تعامل بیشتر و تعاملات واقعی تر با مشتریان بالقوه تبدیل می شود. با مشارکت با اینفلوئنسرهای محلی، من توانستم کمپین هایی ایجاد کنم که واقعاً با مخاطبان هدف من طنین انداز شود، که به نوبه خود منجر به وفاداری بهتر به برند و بازدهی بالاتر شده است.
بعلاوه، اینفلوئنسرهای محلی بسیار مقرون به صرفه تر از افراد مشهور مشهور هستند، به این معنی که می توانم بودجه بازاریابی خود را بیشتر افزایش دهم و در عین حال تأثیر زیادی داشته باشم.
3. ترافیک رسانه های اجتماعی پولی – سلاح مخفی توجه کم قیمت
ترافیک پولی رسانه های اجتماعی جایی است که جادو اتفاق می افتد، اما همه استراتژی های ترافیک پولی یکسان ایجاد نمی شوند. من یک راز ناشناخته پیدا کرده ام که آن را “سلاح مخفی” خود برای بازگشت 10 برابر می نامم: هدف قرار دادن توجه کم قیمت.
معامله اینجاست – همه گروه های سنی خاصی را در پلتفرم های خاص هدف قرار می دهند. منظورم را می دانید: مخاطبان جوان در اینستاگرام و TikTok، افراد مسن تر در فیس بوک. اما حدس بزنید چی؟ میلیون ها نفر در هر گروه سنی در هر پلتفرمی وجود دارند.
در مورد آن فکر کنید: چند تبلیغ Medicare در TikTok می بینید؟ زیاد نیست، درست است؟ و این روزها چقدر جوانان را در فیس بوک هدف قرار می دهید؟ رقابت برای آن گروه ها در این پلتفرم ها تقریباً وجود ندارد، به این معنی که هزینه دستیابی به آنها بسیار ارزان است.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی با فروش فضای تبلیغاتی درآمد خود را به دست میآورند، و زمانی که هیچکس برای جمعیتی خاص پیشنهاد نمیدهد، آن فضای تبلیغاتی فقط در آنجا مینشیند و منتظر است تا جذب شود. اینجاست که وارد میشوم – آن فضا را برای یک دزدی میخرم، و ناگهان به مخاطبان کاملاً جدیدی دست پیدا میکنم، بدون اینکه پول را خراب کنم.
مطالب مرتبط: 3 روش برای آزمایش تبلیغات اجتماعی پولی با هدف
4. خرید فضای تبلیغاتی ارزان قیمت – مزیت استراتژیک من
این من را به یک استراتژی کلیدی دیگر می رساند: خرید استراتژیک فضای تبلیغاتی با قیمت پایین. درست مانند املاک و مستغلات، که در آن هدف خرید پایین و فروش بالا است، من نیز همین کار را با تبلیغات دیجیتال انجام می دهم.
وقتی متوجه میشوم که برخی از اطلاعات جمعیتی یا پلتفرمها توسط سایر تبلیغکنندگان نادیده گرفته میشوند، از این فرصت استفاده میکنم. از آنجایی که افراد کمتری برای آن فضای تبلیغاتی پیشنهاد می دهند، هزینه به طور قابل توجهی کمتر است. این به من امکان می دهد تا به مخاطبان گسترده تری برسم و در عین حال هزینه های خود را پایین نگه دارم، دقیقاً چگونه توانسته ام به چنین بازدهی بالایی برسم.
اما این استراتژی فقط یک معامله یکباره نیست – شما باید در بالای آن بمانید. من دائماً بر عملکرد تبلیغات خود نظارت می کنم و هدف گذاری خود را برای استفاده از این فرصت های کم استفاده تنظیم می کنم. این کمی بازی است، اما زمانی که آن را به درستی انجام دهید، بازده آن بسیار زیاد است.
5. سازگاری با تغییر – جلوتر از منحنی ماندن
اگر من یک چیز را یاد گرفته باشم، این است که چشم انداز بازاریابی همیشه در حال تغییر است. چیزی که دیروز کار می کرد ممکن است فردا کار نکند، و به همین دلیل است که شما باید جلوتر از منحنی باشید.
من به این نکته اشاره کردهام که خود را در مورد آخرین روندها، ابزارها و پلتفرمها در جریان قرار دهم و همیشه آماده هستم تا در مواقع لزوم، خود را تغییر دهم. به عنوان مثال، هنگامی که یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید شروع به جلب توجه می کند، من یکی از اولین کسانی هستم که وارد آن می شوم و می بینم که چه کاری می تواند برای کسب و کار من انجام دهد. پذیرنده اولیه بودن به من مزیت بزرگی می دهد زیرا با بازاریاب های کمتری رقابت می کنم و می توانم قبل از اشباع شدن پلت فرم حضوری قوی داشته باشم.
موفقیت من ریشه در توانایی من برای سازگاری و تکامل با بازار دارد. من به طور مرتب استراتژی های بازاریابی خود را ارزیابی می کنم، تاکتیک های جدید را آزمایش می کنم و انعطاف پذیر می مانم. به این ترتیب توانسته ام جلوتر از رقبا باشم و تلاش های بازاریابی خود را موثر نگه دارم.
مطالب مرتبط: 4 روش هوشمند برای چابک و سازگار نگه داشتن شرکت شما
بنابراین، شما آن را دارید – استراتژی های من برای دستیابی به بازده 10 برابری در تجارت شما. این در مورد دنبال کردن کورکورانه آخرین روندها نیست. این در مورد ایجاد مسیر خود و تمایل به نوآوری است.
با فکر کردن خارج از چارچوب، استفاده از تأثیرگذاران محلی، هدف قرار دادن توجه کم قیمت و جلوتر ماندن از روندهای صنعت، می توانید یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید که نتایج استثنایی ارائه دهد. امیدوارم این اطلاعات به همان اندازه که به من کمک کرده است به شما کمک کند. اکنون به آنجا بروید، این نکات را در کسب و کار خود اعمال کنید و شاهد افزایش سرسام آور بازده خود باشید!
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-strategies-that-helped-me-achieve-10x-returns-on-my/478918