5 استراتژی جمعه سیاه برای تبدیل مرورگرهای تعطیلات به خریداران فوری
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، که معمولاً از 1 نوامبر تا 31 دسامبر طول می کشد، این سوال پیش می آید: چگونه می توانید از این دوره بهترین استفاده را ببرید؟ اوج آن در طول به اصطلاح Cyber Five یا Cyber Week خواهد رسید که ممکن است 16.9٪ از کل درآمد فصل تعطیلات را ایجاد کند.
بیایید به استراتژی هایی نگاه کنیم که به شما کمک می کند از این زمان شلوغ عبور کنید و در آینده جریان ثابتی از تبدیل ها را حفظ کنید.
موارد مرتبط: فروش تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید – 8 استراتژی اثبات شده برای فصل تعطیلات
1. حفظ حاشیه سود در حالی که مشتریان پس انداز می کنند
به جای ارائه تخفیفهای کلی، یک سیستم تخفیف سطحی که بر اساس ارزش سبد خرید افزایش مییابد، خریدهای بزرگتر را تشویق میکند. ارائه سطوح مختلف تخفیف به مشتریان انگیزه می دهد تا برای به حداکثر رساندن پس انداز خود هزینه بیشتری بپردازند، که این امر باعث افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV) می شود.
به عنوان مثال، 10 درصد تخفیف برای سفارش 50 دلاری، 20 درصد تخفیف 100 دلاری و غیره ارائه دهید. با قرار دادن فرصت های فروش بالا، فروش محصولات با حاشیه سود بالا تأثیر بر سود کلی را کاهش می دهد. به عنوان مثال، برای افزایش ارزش کل سفارش، اقلام مکمل را به مشتریان نشان دهید، مانند افزودن قاب گوشی به گوشی هوشمند تا رسیدن به 500 دلار و باز کردن 15 درصد تخفیف. این تخفیف را در بین محصولات پخش می کند و هزینه ها را متعادل می کند در حالی که مشتریان از پس انداز لذت می برند.
روش دیگر فروش بستههای سود بالا با تخفیفهای کوچک است. اقلام مکمل یا مرتبط را به محصول اصلی ارائه دهید تا مشتری برای دریافت تخفیف به مقدار سفارش مشخصی برسد. مشتریان متوجه می شوند که معامله می کنند، اما محصولات با حاشیه بالاتر به تعادل هزینه کمک می کنند. آخرین اما نه کم اهمیت، از داده های رفتاری خریداران خود برای ارائه انگیزه های بلادرنگ استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک پاپ آپ شخصی سازی کنید که پس از مشاهده چندین محصول توسط کاربر ظاهر می شود و سفارش های بیش از 100 دلار را برای دریافت کوپن تخفیف 20 درصدی برای خرید بعدی خود پیشنهاد می دهد. این امر حاشیه های فعلی را معقول نگه می دارد و در عین حال خریدهای تکراری را تشویق می کند.
2. با پیشنهادات انحصاری فراتر از دسترسی زودهنگام انگیزه ایجاد کنید
ارائه دسترسی زودهنگام به BFCM می تواند باعث ثبت نام، رشد فهرست مشترکین شما و کاهش هزینه های جذب مشتری شود. ارزش بیشتر از دسترسی زودهنگام باعث می شود مشتری بالقوه در هنگام شروع فروش به مشتری تبدیل شود و وفاداری مشتری را حفظ کند. شما یک موقعیت برد-برد دارید:
- مشتریان به احتمال زیاد اقلام مورد نظر خود را بدون مواجهه با “فروخته شده” دریافت می کنند.
- شما ترافیک وب سایت خود را پخش خواهید کرد.
- برند شما از افزایش تعامل سود می برد که می تواند به وفاداری تبدیل شود.
دسترسی زودهنگام به خودی خود جذابیت زیادی دارد، اما میتوانید با مزایای اضافی انگیزه بیشتری برای ثبتنام ایجاد کنید. میانگین نرخ رها شدن سبد خرید 82 درصد است که 62 درصد از مصرف کنندگان دلیل اصلی این امر را هزینه های حمل و نقل بالا می دانند. هرچه ارزش سفارش بالاتر باشد، افراد تمایل کمتری به پرداخت هزینه برای تحویل دارند: 19٪ برای سفارش 15 یورویی، 27٪ برای 50 یورو و 35٪ برای 150 یورو پرداخت نمی کنند. یک پنجره بازشو با زمان استراتژیک که ارسال رایگان برای سفارشهای بیش از یک آستانه خاص را ارائه میدهد، و زمانی که خریدار در شرف خروج است نشان داده میشود، میتواند برای مشتریان مقرونبهصرفه و بسیار فریبنده باشد.
علاوه بر این، ارائه دسترسی زودهنگام جمعه سیاه به فعال ترین مشتریان یا اعضای وفادار شما، روابط را با بالاترین ارزش مادام العمر مخاطبان شما تقویت می کند. احساس انحصار و فوریت، مصرف کنندگان شما را تشویق می کند تا در اسرع وقت از یک پیشنهاد «برای همه نیست» استفاده کنند. نمونه ای از این رویکرد، برنامه های LEGO یا Sephora Insiders است.
مطالب مرتبط: چگونه مشتریان با کیفیت بالاتر را جذب کنیم
3. خرید گیمیفی: بازدیدکنندگان را هیجان زده می کند و باعث جذب بیشتر می شود
گیمیفیکیشن تعامل و حس پاداش را به فرآیند خرید اضافه می کند، تعامل را افزایش می دهد و بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. کسب تخفیف، جمع آوری امتیاز برنامه وفاداری، یا شرکت در چالش ها، نرخ تبدیل را افزایش می دهد، AOV را افزایش می دهد و رها شدن سبد خرید را کاهش می دهد.
گیمیفیکیشن در مورد افزودن عناصر بازی مانند به فرآیند خرید سنتی است. یک مثال رایج از گیمیفیکیشن تجارت الکترونیک، چرخ شانس پاپ آپ است. داده های کلاسپو نشان می دهد که پاپ آپ Spin the Wheel نسبت به پاپ آپ های تایمر شمارش معکوس 41 درصد نرخ تبدیل بالاتری دارد. می توانید مشوق های مختلفی را به بخش های چرخ اختصاص دهید، مانند تخفیف، ارسال رایگان، هدایا یا بسته بندی جشن. با یک سیستم مدیریت پاداش پیشرفته، میتوانید احتمال برنده شدن را برای هر انگیزه تنظیم کنید – به عنوان مثال، 55٪ برای 10٪ تخفیف، 30٪ برای یک هدیه، و 15٪ برای ارسال رایگان – به شما این امکان را می دهد که استخر جوایز خود را به طور موثر در چارچوب خود مدیریت کنید. بودجه
این عنصر تعاملی خریداران را درگیر نگه میدارد، در حالی که عدم اطمینان در مورد پاداش، هیجان دستآوردهای درونی آنها را افزایش میدهد. بهعنوان یک تاکتیک پیشرفته، دادههای رفتاری را میتوان برای راهاندازی پنجرههای بازشو تنها در صورت نیاز، زمانی که کاربران در حال خروج یا ترک سبد خرید هستند، استفاده کرد و آنها را تشویق کرد تا خرید را با تخفیف ویژه تکمیل کنند.
مرتبط: 7 راه برای افزایش حفظ مشتری از طریق گیمیفیکیشن ایمیل
4. معاملات فلش و هیجانات شمارش معکوس: ایجاد FOMO
جمعه سیاه در حال حاضر یک رویداد با زمان محدود است، اما شما می توانید FOMO را با فروش فلش فعال کنید. زمان بسیار محدود چنین تبلیغاتی احساس فوریت و کمبود را در بین مصرف کنندگان ایجاد می کند و آنها را به تصمیم گیری فوری برای خرید سوق می دهد. این رویکرد برای ایجاد هیجان در مورد محصولات با تقاضای بالا و پاک کردن موجودی فصلی موثر است.
فروش فلش FOMO را تحریک می کند که یک محرک روانی قوی است و مرورگرها را به تصمیم گیری فوری برای خرید سوق می دهد. تبلیغات زمانبندیشده یا فروش فلش ساعتی، مشتریان را تشویق میکند تا سایت شما را در طول روز بررسی کنند تا آخرین معاملات را دریافت کنند. همچنین، میتوانید با مخفی نگهداشتن مجموعه، یک فروش سریع مرموز معرفی کنید، که بهویژه در زمان BF که خریداران انتظار معاملات محدود یا انحصاری دارند، قدرتمند است.
قبل از فروش، بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا ایمیل خود را ترک کنند تا ابتدا به آنها اطلاع داده شود، و در طول رویداد، یک پاپ آپ با یک تایمر نمایش دهید تا آنها را از تبلیغات در حال انجام و شمارش معکوس برای پایان آن مطلع کنید. مشتریان ما دریافتهاند که پنجرههای بازشو با تایمر و پیشنهادات جذاب میتوانند تبدیل را تا 112% افزایش دهند. به عنوان یک تاکتیک پیشرفته، تست A/B می تواند برای شناسایی موثرترین زمان ها برای فروش فلش بر اساس داده های تعامل مشتری استفاده شود.
5. تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید
با توجه به اینکه 48 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید محصولات را به طور کامل تحقیق می کنند و 62 درصد از مصرف کنندگان می گویند که احتمال خرید محصولی را پس از دیدن آنها بیشتر است، دسترسی به اطلاعات کلیدی است. صفحات محصول را با محتوای تولید شده توسط کاربر مانند تصاویر مشتری یا ویدیوهای نظرات و رسانه های اجتماعی بهبود دهید. قابل ذکر است، این نوع محتوا اغلب در بسیاری از سایت ها وجود ندارد، بنابراین پتانسیل رشد و تبدیل وجود دارد.
یکی دیگر از راههای افزایش تجربه کاربر، استفاده از پاپآپهای اطلاعرسانی بهویژه برای بازدیدکنندگان جدید است. به عنوان مثال، اگر معاملات جمعه سیاه شما فقط به محصولات خاصی محدود می شود، یک پاپ آپ یا نوار چسبنده برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد تبلیغات تضمین می کند که خریداران فرصت را از دست ندهند. یکی از مشتریان ما متوجه شد که پنجرههای بازشو که کالاهای فروش را تبلیغ میکنند، 15% اضافه شدن سبد خرید و فروش را 19% افزایش میدهند.
تاکتیک های ضروری لحظه آخری
اقدامات کوچک زودهنگام می تواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد و تأثیر آن در طول فصل تعطیلات باقی خواهد ماند. در حالت ایدهآل، آمادهسازی جمعه سیاه در تابستان آغاز میشد، اما هنوز زمان زیادی برای پیشبرد امور وجود دارد. دادههای Google نشان میدهد که تا دسامبر، خریداران کمتر از نیمی از خریدهای تعطیلات برنامهریزیشده خود را تکمیل میکنند، به این معنی که هنوز فرصتهایی برای کسب فروش بیشتر، حتی پس از BFCM وجود دارد. با دسترسی زودهنگام، خریدارانی را که برای اولین بار میآیند جذب کنید، خریدارانی را که علاقه نشان دادهاند اما با گیمیفیکیشن تبدیل نشدهاند، دوباره هدفگیری کنید، و بازدیدکنندگان بازگشتی را با معاملات انحصاری جذب کنید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-black-friday-strategies-to-turn-holiday-browsers-into/482124