4 نکته برای ایجاد روابط قوی‌تر بین تیم‌های فناوری اطلاعات و غیر فنی

4 نکته برای ایجاد روابط قوی‌تر بین تیم‌های فناوری اطلاعات و غیر فنی

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

اکثر شرکت ها دارای نوعی مدیریت اختصاصی فناوری اطلاعات هستند. طبق یک نظرسنجی نیروی کار، نسبت مشترک IT به کارکنان غیر فنی معمولاً حدود 4٪ از کل پرسنل است.

این افراد و بخش‌های فناوری اطلاعات اغلب نیاز به برقراری ارتباط با سایر کارکنان در سراسر شرکت دارند. از فعالیت‌های اساسی روزمره گرفته تا همکاری‌های طولانی‌مدت، رعایت ضرب‌الاجل‌ها و حفظ امنیت، مهم است که رابطه بین فناوری اطلاعات و نیروی کار غیرفنی نه تنها وجود داشته باشد، بلکه مؤثر باشد.

اگر از کمبود کیفیت در همکاری‌های بین‌بخشی مرتبط با فناوری اطلاعات خود آگاه هستید، در اینجا چهار راه برای تقویت ارتباطات و ایجاد روابط حرفه‌ای بهتر بین تیم‌های فنی و غیر فنی ارائه شده است.

1. برقراری و ترویج ارتباطات سالم

ارتباطات را نمی توان در هیچ محیط کاری نادیده گرفت. از آنجایی که نیروی کار از نظر جغرافیایی از نظر مسافت و مناطق زمانی متنوع‌تر می‌شود، حفظ ارتباط، نه فقط با تیم‌ها، بلکه بین بخش‌ها بسیار مهم است. این نقطه صفر است، به خصوص در یک منطقه ایزوله مانند IT.

یکی از راه‌های تقویت ارتباط، جلسات منظم بین تیمی است. بسیاری از شرکت‌ها جلسات مکرری برگزار می‌کنند که در آن همه گرد هم می‌آیند تا به‌روزرسانی‌های شرکت را بشنوند و به طور کلی خود را دوباره تنظیم کنند. اگر فکر یک جلسه کامل شرکت به نظر می رسد استفاده از منابع ماموت، ترسناک و وقت گیر است، هرگز نترسید. راه های متعددی وجود دارد که می توانید این مفهوم را به طور موثر پیاده سازی کنید.

به عنوان مثال، Zappos جلسات شناخته شده خود را سه بار در سال برگزار می کند. فاصله انداختن این لحظات بزرگتر مشترک به خاص شدن آنها کمک می کند.

اگر جلسه از هر نظر مشکل دارد، می توانید مسیر دیگری را طی کنید: پیام های از پیش ضبط شده. اگر این گزینه را انتخاب کنید، به شما هشدار داده می شود که پیام های ویدیویی ساده می تواند به اندازه یک جلسه گیج کننده و طولانی شود. در عوض، به دنبال ابزارهایی باشید که به شما کمک می کنند پیام های هدفمند و ارزش محور ارسال کنید.

به عنوان مثال، پلتفرم بازاریابی Drift از ابزار ارتباطی Zight برای بهبود ارتباطات داخلی خود استفاده کرد. این شرکت از فناوری ضبط صفحه برای ارسال ویدیوهای مشروح و مبتنی بر دانش برای کارمندان خود استفاده کرد. این امر هدف هر پیام را سازماندهی و افزایش داد و ارجاع دادن به آن را بعداً بدون تماشای مجدد کل مطلب آسان‌تر کرد.

غذای آماده؟ روی نوعی ارتباط سالم بین بخشی سرمایه گذاری کنید که با جریان کاری شما مطابقت دارد.

مطالب مرتبط: ارتباط موثر در نیروی کار متنوع امروزی حیاتی است. در اینجا نحوه اطمینان از واضح بودن پیام شما آورده شده است.

2. از زبان عاری از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید

حذف اصطلاحات و اصطلاحات فنی از ارتباطات اولیه بین بخشی از بالا شروع می شود. رهبران فناوری اطلاعات باید نحوه حذف زبان غلیظ را هنگام صحبت کردن، ضبط کردن، تایپ کردن و در غیر این صورت با همکاران نشان دهند.

این فقط به این دلیل نیست که رهبری با مثال مؤثر است. همچنین به این دلیل است که اصطلاحات تخصصی محل کار اغلب بزرگترین طرفداران خود را در رده های بالای یک کسب و کار پیدا می کنند. یک مطالعه از MyPerfectResume نشان داد که 33 درصد از افرادی که از آنها پرسیده شد، مدیریت بالاتر را به احتمال زیاد بیش از حد از اصطلاحات تخصصی محل کار استفاده می کنند.

حتی بدتر؟ یک سوم از کسانی که از آنها پرسیده شد، از اصطلاحات تخصصی نیز استفاده کرده بودند که حتی آنها را نمی فهمیدند. از زبان عاری از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید. این ارتباط را شفاف نگه می‌دارد و از فشار و شرمندگی همسالان که درک مؤثر بین IT و سایر تیم‌ها را تضعیف می‌کند، جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط: در اینجا دلیلی وجود دارد که شما مطلقاً باید استفاده از اصطلاحات خاص را در محل کار خود متوقف کنید

3. شکاف های دانش را با آموزش چند کارکردی پر کنید

تخصص و دانش تخصصی عوامل تعیین کننده برای تیم های فناوری اطلاعات هستند. ارزش کارکنان فناوری از توانایی آنها برای پر کردن شکاف بین انسان و ماشین ناشی می شود. با این حال، اگر شکاف ارتباطی بین کارکنان فناوری اطلاعات و سایر پرسنل بیش از حد افزایش یابد، این تخصص چندان مؤثر نیست.

یکی از راه‌های نگه داشتن همه کارکنان در یک زمین بازی، شرکت در تمرینات متقابل است. این فرآیند آموزش کارکنان بخش‌های مختلف در رشته‌هایی است که مکمل تمرکز خودشان است. این بر دانش مشترک تأکید می کند و به تیم ها کمک می کند تا وظایف مربوطه خود را در زمینه بزرگتر عملیات تجاری احترام بگذارند و درک کنند.

گوگل بر هنر آموزش بین بخشی مسلط است. از یک طرف، این شرکت به طور مشهور از دوره‌های whisper خود – مجموعه‌ای از درس‌های خرد در قالب ایمیل – برای آموزش درس‌های کوچک کار گروهی استفاده کرد. علاوه بر این، غول موتور جستجو آموزش کارمند به کارمند را تشویق می کند. این دانش را به صورت همتا به همتا به اشتراک می گذارد و فرهنگ یادگیری را حفظ می کند.

باز هم، نکته مهم در اینجا این است که شما مجبور نیستید از فرمولی برای آموزش بین بخشی پیروی کنید. چیزی را پیدا کنید که برای راه اندازی شما مناسب باشد و سپس روی آن سرمایه گذاری کنید.

4. فرهنگ فراگیری را پرورش دهید

فراگیری یک هدف مشترک فرهنگ محیط کار است. بر ایجاد احساس خوش آمد گویی به همه اعضای یک نیروی کار تاکید دارد. این به دنبال پذیرش جنسیت، سن و سایر تفاوت های جمعیتی و گنجاندن نقاط قوت هر فرد و تیم در عملیات یک شرکت است.

این یک راه قدرتمند برای حفظ ارتباط پرسنل فناوری اطلاعات و غیر فنی و احترام به مشارکت یکدیگر است. تاکید بر همدلی و احترام به عنوان محور اصلی نحوه عملکرد یک شرکت، به باز و سالم نگه داشتن آن کانال های ارتباطی بسیار مهم کمک می کند.

هیچ شرکتی به اندازه پیکسار، جامعیت واقعی و مؤثر در فعالیت های تجاری را نشان نداده است. این شرکت رسانه‌ای به دلیل توانایی خود در توسعه ایده‌های باکیفیت و در عین حال اطمینان از اینکه همه احساس می‌کنند از گفتگو استقبال می‌کنند و بخشی از گفتگو هستند، مشهور است.

“روزهای یادداشت” این شرکت یک نمونه تلخ است. این روزها روزهایی است که کل شرکت تعطیل می‌شود و گرد هم می‌آیند تا به طور جمعی ایده‌پردازی کنند. نتیجه برخی از بهترین همکاری های بین بخشی در تاریخ مدرن است.

اگر می‌خواهید تیم‌های فنی و غیرتکنولوژیکی شما با هم ارتباط برقرار کنند، کاری کنید که آنها احساس کنند در کنار هم هستند.

مطالب مرتبط: چگونه یک فرهنگ فراگیر ایجاد کنیم که در تمام سطوح سازمان نفوذ کند

شکستن موانع بین IT و بقیه دنیای کار حرفه ای

بخش فناوری اطلاعات به بخشی جدایی ناپذیر از اکثر مشاغل مدرن تبدیل شده است. اما نمی تواند در خلاء کار کند. ارتباطات نادرست می تواند منجر به انتظارات سردرگم، ضرب الاجل از دست رفته و حتی به خطر افتادن ایمنی و امنیت شود.

ضروری است که رهبران تلاش کنند تا تیم های IT و غیر فنی خود را هماهنگ کنند. این کار باعث می‌شود که همه افراد را مطلع و به‌روز نگه می‌دارد، زیرا با هم کار می‌کنید تا به همان هدفی برسید که یک کسب‌وکار با هم کار می‌کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/4-tips-for-building-stronger-relationships-between-it-and/476606

دیدگاهتان را بنویسید