3 مدل کسب و کار که آینده کارآفرینی را شکل خواهند داد

3 مدل کسب و کار که آینده کارآفرینی را شکل خواهند داد

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

به عنوان کارآفرین، ما همیشه در تلاش هستیم تا از منحنی ها جلوتر بمانیم. خواه در صنعت خودمان باشد – توسعه فناوری‌ها، خدمات یا استراتژی‌های جدید – یا سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور. اما با وجود همهمه‌ای که درباره جدیدترین ابزارها، گجت‌ها و استارت‌آپ‌ها وجود دارد، می‌توان احساس کرد که جهان سریع‌تر از ما حرکت می‌کند!

خوشبختانه چند روش برای شناسایی روندها و قرار دادن انگشت خود بر روی نبض مدل های کسب و کار در حال ظهور وجود دارد. ممکن است نتوانیم آینده را بگوییم، اما نگاهی اجمالی به اینکه دنیای تجارت به کجا می‌رود می‌بینیم.

در اینجا سه ​​مدل کسب و کار وجود دارد که احتمالاً آینده کارآفرینی را در سال 2025 و پس از آن شکل خواهند داد.

مطالب مرتبط: 4 مدل کسب و کار موثر که شرکت های میلیارد دلاری ساختند

1. AI SaaS

من از اینکه هوش مصنوعی (AI) موضوع داغی است ناراحت نمی شوم. فناوری و کاربردهای پیرامون آن با سرعت زیادی در حال رشد هستند. بنابراین، همچنین، ما شاهد تغییر شکل بخش نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) هستیم.

به عنوان مثال، شرکت‌های SaaS از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری، اغلب از طریق شخصی‌سازی بیش از حد، استفاده می‌کنند. در جایی که از لحاظ تاریخی صنعت SaaS در رویکرد خود برای فروش و حفظ مشتریان نسبتاً “سرد” بوده است، هوش مصنوعی سطح بالایی از خدمات را حتی بدون لمس انسان ارائه می دهد. هوش مصنوعی می تواند رفتار، ترجیحات و تعاملات مشتری را برای ارائه توصیه های سفارشی تجزیه و تحلیل کند.

همچنین، راه‌حل‌های موجود SaaS ارزش و ویژگی‌های بیشتری را از طریق فناوری هوش مصنوعی تعبیه‌شده به مشتریان ارائه می‌کنند. به عنوان مثال راه حل های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مانند Surfer و Ahrefs را در نظر بگیرید. هر دو ابزارهای SaaS پیشرو در صنعت هستند که اخیراً ویژگی‌های گسترده‌ای با قابلیت هوش مصنوعی، مانند تولیدکننده مقاله و ویرایش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی (به ترتیب) اضافه کرده‌اند.

مدل کسب و کار AI SaaS به طور فزاینده ای برای کارآفرینان و سرمایه گذاران محبوب، سودآور و جذاب می شود.

2. نمایندگی در مقیاس کوچک

من اخیراً در کنفرانس SEO Chiang Mai در تایلند شرکت کردم که در آن کریس کرکسی از Direction.com از سال 2025 به عنوان “سال آژانس در مقیاس کوچک” صحبت کرد. فشارهای اقتصادی سال 2024 بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​(SMB) را وادار کرده است تا راه حل های بازاریابی مقرون به صرفه را در اولویت قرار دهند. آنها نتایج قابل اندازه گیری را بدون برچسب های قیمت سنگین آژانس های بزرگ می خواهند.

این بدان معنا نیست که شرکت های بازاریابی بزرگ از تجارت خارج شده اند. مطمئناً، اگر بدانید به کجا نگاه کنید، فرصت وجود دارد. اما احتمالاً شاهد گسترش «سطح میانی» کسب‌وکارها هستیم، به‌طوری‌که به دنبال خدمات بازاریابی بین 500 تا 2000 دلار در ماه هستند.

این زمینه مساعدی را برای آژانس‌های کوچک برای ارائه بسته‌های متمرکز و مقرون به صرفه ایجاد می‌کند. آژانس های کوچک در رویکرد خود چابک تر هستند و برای صاحبان مشاغلی که می خواهند بودجه خود را بدون از دست دادن کیفیت افزایش دهند، جذاب تر هستند.

همچنین به احتمال زیاد آژانس‌های بیشتری را از رویکرد «مدل ترکیبی» خواهیم دید. این ممکن است شامل تجهیز صاحبان مشاغل به راه حل های DIY با در دسترس بودن راهنمایی/مشاوره حرفه ای باشد. به عنوان مثال، یک آژانس در مقیاس کوچک ممکن است یک کسب و کار را در یک راه حل مدیریت بازبینی کم هزینه مشترک کند، اما تماس‌های استراتژی ماهانه، ادغام‌های انجام شده برای شما و تولید بررسی را در کنار هم قرار دهد.

این کاهش بسته های دیجیتال مارکتینگ امکان راه حل های مقرون به صرفه تری را فراهم می کند و در عین حال مزایای مشاوره و بینش متخصص را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک آژانس بازاریابی موفق را از ابتدا راه اندازی کنیم

3. تجارت فراگیر

متاورس را به خاطر دارید؟ هنوز در اطراف است، اگرچه ممکن است متوجه نشوید. تجربیات مجازی یا افزوده شده به طور فزاینده ای در تجارت برجسته می شوند، اگرچه کاربرد آنها ظریف است.

به‌جای دنیای مجازی بزرگ (که در بازی‌های آنلاین رایج است)، از فناوری متاورس برای بهبود روش‌هایی استفاده می‌شود که در آن مصرف‌کنندگان قادر به مشاهده، تحقیق، تجربه و خرید محصولات هستند.

به عنوان مثال، اپلیکیشن IKEA Places از فناوری واقعیت افزوده استفاده می کند تا به مشتریان اجازه دهد قبل از خرید، مبلمان خانه خود را تجسم کنند و Sephora Virtual Artist به افراد اجازه می دهد تا محصولات آرایشی را از طریق یک اپلیکیشن روی صورت خود آزمایش کنند. برخلاف فناوری‌های متاورس اولیه، این برنامه‌ها «واقعیت مجازی» را فریاد نمی‌زنند. در عوض، آنها به سادگی ابزاری برای افزایش راحتی و تعامل هستند.

همانطور که تجارت همهجانبه رایج تر می شود، احتمالاً شاهد نمایش آن در استراتژی های همه کانال خواهیم بود. محیط های مجازی به کسب و کارها این امکان را می دهد که شکاف بین فروشگاه فیزیکی و تجربه آنلاین را پر کنند. در حال حاضر انقلابی در نحوه فروش مشاغل و نحوه خرید مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

مدل های کسب و کار 2025: واقعیت یا پیش بینی؟

همانطور که گفته شد، نمی توان به طور قطعی دانست که کدام مدل های کسب و کار در سال 2025 ظهور و رشد خواهند کرد. اما نشانه هایی وجود دارد. رشد سریع فناوری هوش مصنوعی یکی است. تغییر در اقتصاد جهانی یکی دیگر از موارد است. و پذیرش آهسته اما مداوم VR و AR به یک تحول در تجارت آنلاین اشاره دارد.

کلید ماندن در «پیشتر از منحنی»، به اصطلاح، صرفاً توجه است. مصرف کنندگان در فضای شما در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ فناوری نوظهور به چه روشی اصطکاک و تنگناها را از فرآیند فروش حذف می کند؟ چه ابزارها و استراتژی هایی زندگی ما (صاحبان کسب و کار و مصرف کنندگان) را آسان تر می کنند؟

و چگونه می توانید به عنوان یک کارآفرین در تغییر چشم انداز صنعت خود نقشی ایفا کنید؟

مطالب مرتبط: چگونه کسب و کار شما می تواند با نگاه به عقب و آینده نگری جلوتر از منحنی باشد

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/3-business-models-that-will-shape-the-future-of/485230

دیدگاهتان را بنویسید