3 روش کلیدی برای آموزش فرنچایزهای خود
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
گزیده زیر از کتاب مارک سیبرت حق رای دادن به کسب و کار شما است. هم اکنون از آن بخرید آمازون | بارنز و نوبل | iTunes
برای توسعه صدا آموزش برنامه، شما باید با درک حق امتیاز خود شروع کنید. آیا این فرنچایز جدید فردی با دانش خاص صنعت است؟ مهارت های خاص، مانند توانایی های فروش یا مدیریت؟ یا باید با فرنچایز خود طوری رفتار کنید که انگار برای اولین بار است که همه چیز را یاد می گیرد؟
در نهایت، برنامه آموزشی شما باید به اندازه کافی خوب باشد تا اطمینان حاصل شود که فرنچایز جدید با حداقل مهارت، برند را با استاندارد کیفیت مرتبط با مفهوم نمایندگی می کند.
مطالب مرتبط: در نظر گرفتن مالکیت فرانشیز؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی سازی شده خود را از حق رای دادن پیدا کنید که با سبک زندگی، علایق و بودجه شما مطابقت دارد.
بهترین فرنچایزها حامیان بزرگی هستند آموزش و سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام دهید. حتی اگر آموزش های انجام شده توسط شرکت های فرنچایز جدیدتر اغلب نسبتاً غیررسمی است، بهترین فرنچایزهای جدید توسعه برنامه های رسمی تر را در اسرع وقت در اولویت قرار می دهند. این برنامه ها دقیقاً آنچه را که هر فرنچایز و پرسنل آنها باید بر آن تسلط داشته باشند، به طور دقیق شرح می دهند. این برنامه های آموزشی با مشخص کردن دقیقاً آنچه باید آموزش داده شود و نحوه آموزش به صورت ساعت به ساعت انجام می شود، دانش را به گونه ای ارائه می دهد که ثبات را تقویت کند.
هنگامی که یک فرنچایز جدید در مورد موضوع تصمیم می گیرد، باید تصمیم بگیرد که چگونه آموزش را انجام دهد. به طور کلی، این آموزش چندین شکل دارد:
موارد مرتبط: 100 روز بحرانی اول ورود به سیستم – آنچه احتمالاً نادیده میگیرید که میتواند استخدام جدید شما را ایجاد کند یا خراب کند
آموزش در دفتر مرکزی فرنچایزر
برای اکثر فرنچایزرها، بخش عملی آموزش از دفتر خانه آنها شروع می شود. این آموزش میتواند چند روز یا چند هفته طول بکشد و برای فرنچایزهای جدیدتر، اغلب در اتاقهای کنفرانس هتل یا امکانات اداری موقت برگزار میشود تا هزینهها تحت کنترل باشد.
به طور کلی، آموزش دفتر خانه با بازدید از نمونه اولیه عملیات و دفاتر شرکت و معرفی کارکنان و نقش آنها آغاز می شود. هنگامی که جلسه آموزشی رسمی شروع می شود، اکثر فرنچایزها بر موضوعاتی تمرکز می کنند که به بهترین وجه در یک محیط کلاس تدریس می شوند. در میان دهها موضوعی که معمولاً در این بخش آموزش گنجانده میشود، تاریخچه و فلسفه شرکت، انتخاب سایت، مذاکره اجاره، رویههای پیش از افتتاح، عملیات روزانه، الزامات بیمه، روابط فروشنده، و الزامات گزارشدهی است. این بخش از آموزش اغلب شامل آموزش عملی در نمونه اولیه حق رای شما (یا شاید یک نمونه اولیه آموزشی ویژه ساخته شده برای این منظور) است.
کلاس های آموزشی فرانشیز باید پر جنب و جوش و تعاملی باشد. ترکیبی از فرمتهای آموزشی مانند ویدئو (به عنوان مثال، نشان دادن امکانات تامینکننده کلیدی)، سخنرانی، بحث، و کار عملی (مانند آمادهسازی محصول یا نحوه ارائه خدمات حق رای) یک محیط آموزشی دعوتکننده برای فرنچایزها ایجاد میکند. علاوه بر این، مطالعات مختلف نشان دادهاند که حق رایدهندگان اطلاعات بیشتری را زمانی که مربی از روشهای آموزشی متنوعی که ترکیب یادگیری دیداری، شنیداری و لامسه استفاده میکنند، حفظ میکنند. ما اغلب توصیه می کنیم که مشتریان ما کارکنان مدیریت خود را در جلسه آموزشی دفتر خانه نیز مشارکت دهند. قرار دادن چندین کارمند در معرض فرنچایزها به این فرآیند انرژی می بخشد و به ایجاد روابط فرانشیز در سراسر سازمان کمک می کند.
آموزش دفتر خانه، مانند همه آموزشها، باید با آزمایش، ارزیابی و سایر روشها همراه باشد تا اطمینان حاصل شود که فرنچایزها واقعاً قادر به عملکرد عالی هستند.
مطالب مرتبط: ببینید چه کسی تالار مشاهیر 500 را در سال جاری ساخته است
آموزش در محل
گام بعدی اغلب شامل صرف چند روز تا چند هفته (یا بیشتر، بسته به پیچیدگی عملیات شما) برای کمک به فرنچایزها و کارکنان آنها در محل فرنچایز است.
مانند آموزش دفتر کار خانگی، باید یک دستور کار آموزشی دقیق برای این مرحله ایجاد کنید. آموزش باید بر کمک به فرنچایز برای آشنایی بیشتر و راحتی بیشتر با عملیات روزانه کسب و کار تمرکز کند. فرنچایزهای تازه وارد در این صنعت سوالات و انتظارات متفاوتی نسبت به فرنچایزهای با تجربه قبلی در مشاغل مرتبط خواهند داشت. یکی از اهداف کلیدی مربی در محل، شناسایی و اولویت بندی نیازهای صاحب امتیاز در یکی دو روز اول است تا بتواند برنامه آموزشی باقیمانده را برای برآورده کردن بهترین نیازها تنظیم کند.
آموزش در محل یک توسعه مهم برنامه آموزشی پیش از افتتاحیه فرنچایزر است. فرنچایزهای جدید به راحتی می توانند غرق شوند و گاهی اوقات می توانند هر چیزی را که به آنها آموزش داده شده را به طور لحظه ای فراموش کنند. وجود نمایندگان فرنچایز دهنده در سایت – اغلب در قالب یک تیم افتتاحیه – می تواند این انتقال را تسهیل کند و اطمینان حاصل کند که مشتریان اولین برداشت خوبی از برند و عملیات فرنچایز دارند. یک تیم افتتاحیه به فرنچایزها کمک میکند تا به آرامی وارد عملیاتهای روزمره شوند، بنابراین احساس نمیکنند که به تنهایی و بدون کمک فرنچایز در حال پریدن به اعماق زمین هستند.
در طی چند روز پس از اتمام آموزش در محل، باید یک ارزیابی کتبی کلی از عملکرد او در برنامه آموزشی به فرنچایز ارائه دهید. ارزیابی باید هم به نقاط قوت فرنچایز گیرنده و هم به زمینه هایی اشاره کند که در آن فرنچایز گیرنده به کار اضافی نیاز دارد و باید شامل یک برنامه اقدام خاص با فهرستی واضح از اهداف برای هفته ها و ماه های آینده باشد.
مرتبط: بزرگترین اپراتور حق رای در ایالات متحده دارای 2800 مکان است – و او فقط 83 وندی را به مجموعه خود اضافه کرد
آموزش مداوم
برای بهترین امتیاز دهندگان، آموزش پس از پایان دوره راه اندازی به پایان نمی رسد. این بخش مهمی از رابطه حق رای دادن است. برای اینکه یک فرنچایز در درازمدت رقابتی باشد، فرنچایزهای آن باید با روندهای صنعت آشنا باشند و با تغییرات بازار سازگار شوند و محصولات، خدمات، بازاریابی و رویه های عملیاتی جدید را در کسب و کار خود بگنجانند.
با در نظر گرفتن این موضوع، هر قرارداد حق رای نه تنها باید شامل الزامات آموزشی اولیه، بلکه الزامات خاص برای آموزش مداوم باشد. برای به حداقل رساندن فرسایش استانداردهای سیستم در طول زمان به دلیل فقدان آموزش، ممکن است بخواهید نیاز به تأیید مجدد دوره ای در مورد مسائل شایستگی اصلی برای فرنچایزها و کارکنان کلیدی آنها را در نظر بگیرید. چنین برنامهای ممکن است شامل آموزش تجدید برنامهریزیشده منظم برای این موقعیتهای برتر، و همچنین آموزش دقیق برای همه کارکنان در مورد محصولات، خدمات یا روشهای جدیدی باشد که هر از گاهی معرفی میشوند.
مطالب مرتبط: گرگ فلین مالک 1245 رستوران است و سالانه 2 میلیارد دلار درآمد دارد. در اینجا او چگونه این کار را کرد.
https://www.entrepreneur.com/franchises/3-key-ways-to-train-your-franchisees-franchiseyourbusiness/254054