3 راه برای بهینه سازی بودجه بازاریابی و به دست آوردن نتایج در سال 2025
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
مدیران بازاریابی معمولاً بین 7 تا 10 درصد از درآمد شرکت خود را به بازاریابی اختصاص می دهند. از این میان، حداقل 72 درصد از بودجه کلی بازاریابی آنها به کانال های بازاریابی دیجیتال اختصاص می یابد.
هزینه های بازاریابی دیجیتال نیز در حال افزایش است و از سه ماهه اول تا سوم سال 2024 11.1 درصد افزایش یافته است. تخصیص نادرست این بودجه ها می تواند پرهزینه، وقت گیر و بی انگیزه باشد.
خبر خوب این است که حتی در آبهای متلاطم اقتصادی امروزی، راههایی برای صرف بودجه بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که برای عملکرد بهینهسازی شده و در عین حال مشتریان شما را راحت نگه میدارد. سه مرحله خاص را که با هر بودجه بازاریابی برمی دارم، بخوانید.
1. تاکتیک های بازاریابی مناسب را شناسایی کنید
در شرکت من، یکی از تستهایی که ما با نامزدهای بازاریابی انجام میدهیم، این است که از آنها در مورد یک سناریوی خاص بپرسیم. به عنوان مثال:
شما پسری دارید که یک فروشگاه اسباب بازی در شهر نیویورک دارد. او اولین فروشگاه تجارت الکترونیک خود را افتتاح کرد و می خواهد اسباب بازی ها را به صورت آنلاین بفروشد. او به شما سه ماه فرصت می دهد تا نشان دهید که می توانید اسباب بازی بفروشید. و اگر میتوانستید اسباببازی بفروشید، بودجهاش را افزایش میداد و به یک سال متعهد میشد.
حال، از چه تاکتیک های بازاریابی استفاده می کنید تا مطمئن شوید که مشتری در این سه ماه نتایج را می بیند؟ در اینجا ذکر این واقعیت ضروری است که برخی از تاکتیک های بازاریابی برای او کارساز نیستند زیرا:
- یک: این اولین فروشگاه تجارت الکترونیک او است، بنابراین او فهرست خبرنامه ندارد، بنابراین خبرنامه ها فوراً کار نمی کنند.
- دو: این یک وب سایت کاملاً جدید است، بنابراین سئو بسیار طولانی خواهد بود. این مرد می خواهد فوراً نتایج را ببیند.
ما همیشه به دنبال نامزدهای بازاریابی هستیم که این را درک کنند. سئو فوراً کار نمی کند زیرا بیش از شش ماه طول می کشد تا یک سایت جدید. خبرنامه ها نیز قابل اجرا نیستند. اجتماعی ارگانیک نیز پول زیادی میگیرد و فروش را فوراً افزایش نمیدهد.
مطالب مرتبط: 5 تاکتیک برای افزایش ترافیک وب سایت که سئو نیستند
با توجه به همه این الزامات، حداقل سه کانال قابل اجرا در اینجا وجود دارد.
- اولین مورد پرداخت به ازای کلیک یا PPC است.
- مورد دوم اجتماعی پولی است که جغرافیایی هدف گذاری شده است.
- سومین مورد، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی وابسته است.
اینها سه کانالی هستند که برای این موقعیت خاص بهترین هستند زیرا آن مرد یک سایت تجارت الکترونیک کاملاً جدید دارد. او می خواهد قبل از اینکه تصمیم بگیرد هزینه بازاریابی خود را افزایش دهد فوراً نتایج را ببیند.
کمپین های PPC به مشتری این امکان را می دهد تا کسانی را که واقعاً به دنبال اسباب بازی آنلاین هستند، هدف قرار دهد. به گفته گوگل، این می تواند بلافاصله ترافیک را به فروشگاه آنها هدایت کند، زیرا PPC معمولاً منجر به بازگشت سرمایه 200٪ می شود.
به همین ترتیب، اجتماعی پولی اجازه تبلیغات هدفمند را برای سایت های مختلف می دهد. در نهایت، اینفلوئنسر مارکتینگ، به ویژه آنهایی که خانواده ها و والدین به آنها اعتماد دارند، می تواند اعتبار برند را افزایش دهد، که برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی در حال رشد مهم است.
2. با کمتر شروع کنید و کانال های خود را بهینه کنید
هنگام انجام بازاریابی برای یک مشتری، اگر آنها 120000 دلار بودجه بازاریابی برای سال دارند، شما به سادگی آن را به 10000 دلار در ماه تقسیم نمی کنید. ما همچنین با دمیدن یکباره بودجه آنها شروع نمی کنیم.
ما با بودجه کمتر شروع می کنیم. در این شرایط، کاری که می توانید انجام دهید این است که با مبلغ کمتری مانند 5000 دلار در ماه شروع کنید. سپس، می توانیم با PPC و اجتماعی پولی شروع کنیم. شما کانال ها را آزمایش می کنید و آنها را بهینه می کنید.
حتی اگر مشتری بگوید 10000 دلار در ماه بودجه دارد، ما به آنها نمی گوییم که 10000 دلار در ماه است. این احمقانه، ساده لوح و بی تجربه است. در عوض، به مشتری می گوییم: “بیایید با 5000 دلار در ماه شروع کنیم. بیایید از یک یا دو کانال شروع کنیم و بر اساس نتایج ببینیم چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.”
بسته به عملکرد کانال های شما، حتی اگر از 5000 دلار در ماه شروع می کنید، می توانید در پایان سال با 15000 دلار در ماه پایان دهید.
مرتبط: 7 معیار مهم برای ارزیابی اثربخشی کمپین های بازاریابی شما
3. نظارت بر نتایج و افزایش بودجه
نتایج کانال های انتخابی خود را به مشتری خود نشان دهید. فقط زمانی که نتایج را ببینند راحت تر خواهند بود و سپس بودجه و مقدار کانال افزایش می یابد.
این زمانی است که میتوانیم کانالهای بیشتری را اضافه کنیم. به عنوان مثال، می توانید SEO را اضافه کنید، که ماه ها طول می کشد تا نتایج را ببینید. وقتی این را اضافه کردید، بیایید دوباره نتایج را به مشتری برسانیم و سپس با دیدن نتایج، هزینه های بازاریابی او را افزایش دهیم.
نکته اصلی این است که شما باید حداقل مبلغی را برای خرج کردن در مرحله اول داشته باشید. اما مطمئن شوید که در چند ماه اول کمتر شروع کرده اید، یک یا دو کانال را انتخاب کنید، آن کانال ها را بهینه کنید، نتایج را برای آن کانال ها نشان دهید و سپس بودجه را افزایش دهید و بعداً یک کانال دیگر اضافه کنید.
اگر برند بزرگتری هستید و پول بیشتری دارید، میتوانید کانالهای بیشتری را همزمان دنبال کنید، اما بهترین روش همچنان پابرجاست.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/3-ways-to-optimize-your-marketing-budget-and-get-results-in/484655