بررسی این قسمت فواید زیادی دارد. مثلاً میتوانید ببینید که چه پستها یا چه استوریهایی بیشتری تعامل را ایجاد کردهاند و محبوبیت زیادی داشتهاند. سپس میتوانید پستهای بیشتری را با همان موضوع منتشر کنید. همچنین میتوانید ببینید که فالوورهای شما چنددرصدشان را آقایان و چنددرصدشان را خانمها تشکیل میدهند و با تحلیل این موارد، میتوان استراتژی بهتری را برای تولید محتوا و در نهایت افزایش فالوور طراحی کرد.
۱۰. احترام به قوانین اینستاگرام برای افزایش فالوئر!
اما روش دیگری که اصلاً ما آن را توصیه نمیکنیم، خرید فالوور فیک است. یعنی به جای اینکه زمان کافی صرف شود تا بتوان به تعداد فالور مدنظر رسید، از روش آسانتر اما خطرناکتر یعنی خریدن فالوور فیک استفاده شود. این مورد به هیچ وجه توصیه نمیشود، با این حال هنوز هم هستند پیجهایی که چندهزار فالوور فیک را خریداری میکنند، گرچه خرید فالوور فیک، معایب بسیار زیادی دارد. یکی از معایب، کاهش شدید نرخ تعامل پیج است. همچنین ریزش زیادی هم دارد.
اگر کسب و کار کوچکی دارید که میخواهید بیشتر دیده شوید و همچنین فالوورهای بیشتری را نیز جذب کنید، میتوانید از این استراتژی استفاده کنید. مثلاً اگر در شهر بزرگی مثل تهران یا شیراز هستید و در یکی از خیابانها فروشگاهی دارید، بهتر است که در قسمت لوکیشن پستتان، همان خیابان را انتخاب کنید، چراکه با این کار، احتمال دیدهشدنتان در جستوجوهای همان مکان بیشتر میشود. همین موارد به ظاهر ساده، میتواند تأثیر خیلی زیادی روی افزایش فالوئر پیجتان داشته باشد.
۹. بررسی و تحلیل منظم پیج
اما روش آخری که قصد دارم به آن اشاره کنم، شاید به طور مستیم برای افزایش فالور اینستاگرام تان نباشد، در واقع باید کاری کنید که فالوورهایی را که جذب کردهاید، از دست ندهید. قطعاً میدانید که جذب فالوور هدفمند تا چه اندازه مشکل است، پس اگز نتوانید برای آنها به اندازه کافی محتوای خوب تولید کنید، احتمال اینکه پیج شما را آنفالو کنند خیلی زیاد است. البته تولید محتوا یکی از روشهایی است که میتوان با استفاده از آن، جلوی ریزش فالوور را گرفت.
۲۰ روش برای افزایش فالوور اینستاگرام
بهتر است که هر زمان که خواستید پستی را ارسال کنید، هشتگهایی را در همان کپشن انتخاب کنید و سپس پست را ارسال کنید. اما در کل، هشتگها خیلی زیاد جستوجو میشوند و اگر بتوانید هشتگهایی را انتخاب کنید که تعداد سرچ مناسبی دارند (یعنی به نسبت خوب جستوجو میشوند)، میتوانید شانستان را برای جذب فالوور بیشتر از طریق هشتگها افزایش دهید.
یا مثلاً اگر همین نظرسنجی را در استوری انجام دهید، فالوورهایتان برای اینکه در این نظرسنجی پیروز شوند، استوری شما را برای دیگر دوستانشان ارسال میکنند تا آنها نیز به تیم محبوبشان رأی دهند و در نهایت در این نظرسنجی پیروز شوند. اگر مقداری خلاقیت به خرج دهید، پیجتان با هر موضوعی که دارد، میتوانید خیلی خوب مخاطبانتان را به چالش بکشید تا در بحثها شرکت کنند. با انجام این کار، پستهای شما بیشتر دیده میشوند و در این حالت، احتمال ورود پست شما به اکسپلور نیز افزایش مییابد.
۸. استفاده از تگ لوکیشن یا مکان
عجیب است که خیلی از افراد و کسب و کارها، به پیجهای مشابه را به چشم رقیب نگاه میکنند و تلاشی برای برقراری ارتباط با آنها انجام نمیدهند. اینستاگرام دوست دارد تا پیجهای مشابه، با یکدیگر تعامل داشته باشند. تأثیر این کار در افزایش فالوور پیج بسیار زیاد است. مثلاً یکی از راههای تعامل با پیجهای همکار (پیجهایی که در حوزه یکسان فعالیت میکنند)، ارسال کامنت است. فرض کنید پیج مشابه شما پست جدیدی ارسال کرده و تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که برای آن پست، کامنت با معنی را ارسال کنید.
درواقع یکی از مواردی که خیلی بر روی آن تأکید میشود این است که تا جایی که میتوانید، مخاطب را درون پیجتان نگه دارید تا الگوریتمهای اینستاگرام، پستهای شما را در دفعات بعدی، سریعتر به آنها نمایش دهند. به همین دلیل است که گفته میشود قراردادن ویدیو در پیج، تأثیرات مثبتی دارد، چون باید کاری کنیم تا مخاطب مدتزمان بیشتری را بر روی پستها یا استوریهای ما سپری کند.
۱۹. فعالیت مستمر در سرویس های اشتراک ویدئو
۱) تبلیغات در اینستاگرام
درواقع شما با ارسال کامنت، سعی کردهاید که در قسمت نظرات آن پست دیده شوید و اگر کامنت شما پین هم بشود، یک امتیاز بسیار بزرگ برای شما محسوب میشود. از دیگر مزایای ایجاد تعامل با پیجهای مشابه، قرارگرفتن در لیست پیشنهادات یا suggest است. زمانی که شما پیجی را فالو میکنید، لیستی از پیجهای مشابه را در پایین آن به شما پیشنهاد میکند تا شاید بخواهید آنها را فالوو کنید. اگر تعاملتان را با پیجهای همکارتان افزایش دهید، احتمال قرارگرفتن در این لیست افزایش مییابد.
۵. تولید محتوای قوی و حرفهای
هدف فعالیت بسیاری از پیجها، برندسازی و ایجاد برندی قوی است. این صفحات، همیشه به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستند تا بتوانند برندشان را به افراد بیشتری معرفی کنند و ذهنیت مخاطبان را نسبت به برندشان بهبود دهند. مثلاً پیج شرکت میهن را در اینستاگرام ببینید که متعلق به گروه صنعتی میهن است که در زمینه فروش محصولات لبنی فعالیت میکند. طبیعتاً این شرکت، قصد ندارد تا در صفحه اینستاگرام خود، محصولی را به مخاطب بفروشد. اما شاید کمپینهای تبلیغاتی میهن را دیده باشد که معمولاً جذب فالوور خوبی هم انجام میگیرد. تمامی این کارها، برای برندسازی بهتر است.
در اینجا، به فرض اینکه حتی پیج، نرخ تعامل خوبی هم داشته باشد، با تغییر موضوع، قطعاً درصدی از فالوورها، ریزش خواهند کرد و همچنین افرادی هم که پیج را آنفالو نکنند، به پستهای جدید واکنشی نشان نخواهند داد. همین موارد باعث میشود که نرخ تعامل پیج، به شدت افت کند و شاید ادامهدادن و فعالیت کردن روی آن پیج، نتیجهای به دنبال نداشته باشد. پس باز هم پیشنهاد میکنم به جای این موارد، از روشهای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان که در ادامه توضیح میدهم استفاده کنید.
اما بهترین راهکارها برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان چهها هستند؟ چطور میتوانیم به صورت طبیعی و بدون هزینه، فالوئرها را افزایش بدهیم؟ آیا از برنامههای فالوئر بگیر اینستاگرام کمک بگیریم؟ میتوانیم از ربات استفاده کنیم؟ چطور فالوور رایگان جذب کنیم؟ به طور کلی کدام روشها برای جذب فالوور پیشنهاد میشود؟ سؤالات زیادی در این رابطه وجود دارد. من سعی میکنم به همه سؤالاتی که در ذهن شما در مورد افزایش فالوئر اینستاگرام است پاسخ بدهم. پس با من در مجله ترفند اینستا همراه باشید تا یک مقاله کامل و جذاب را در این رابطه دنبال کنیم.
خیلی مهم است که در ابتدا، وسط یا انتهایی ویدیوهایی که منتشر میکنید، پیج اینستاگرامتان را نیز معرفی کنید تا کاربران با پیج شما آشنا شوند و شما را دنبال کنند. فرض کنید ویدیویی را در کانال آپاراتتان منتشر کردهاید که ۱۰۰۰۰ بازدید داشته است. اگز در این ویدیو، پیجتان را معرفی کرده باشید، قطعاً درصدی از آنها، پیج شما را بررسی میکنند و احتمال اینکه پیجتان را نیز دنبال کنند افزایش مییابد. بهترین کار این است که در ابتدا و انتهای ویدیوهایتان، به پیج اینستاگرامتان و فعالیتهایی که در آنها انجام میدهید هم اشارهای داشته باشید.
۲۰. جلوگیری از ریزش فالوور با ارسال پستهای مناسب
شاید برایتان سؤال باشد که احترام گذاشتن به قوانین اینستاگرام چه ارتباطی با افزایش فالور دارد؟ در ادامه خیلی کوتاه در این مورد توضیح میدهم. اینستاگرام به شدت روی محتوای منتشرشده توسط کاربران حساس شده و با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته، روی این موارد نظارت میکند. برای اینکه مشکلی برای پیجتان ایجاد نشود، باید خیلی دقیق روی محتوایی که منتشر میکنید نظارت داشته باشید تا قوانین اینستاگرام را نقض نکند.
شاید این مورد به صورت مستقیم تأثیر چندانی بر روی افزایش فالوور رایگان پیجتان نداشته باشد، اما به طور غیر مستقیم میتواند باعث بیشتر دیدهشدن پستها و همچنین ورود آنها به اکسپلور شود. منظورم از به چالشکشیدن، این است که کار کنید که با استفاده از سؤالات یا دیگر موارد، مخاطبانتان با شما در یکسری از بحثها همراه شوند. یک مثال خیلی ساده انتخاب تیم فوتبال محبوب هر شخص است. فرض کنیم فردا بازی دربی برگزار میشود و معمولاً اکثر پیجها، اشارهای هرچند اندک به آن میکنند. شما میتوانید در یک پست، نظر فالوورهایتان را درباره این مورد بپرسید که قطعاً با استقبال خیلی خوبی مواجه میشود.
جدای از همه مواردی که برای افزایش فالوور رایگان اینستاگرام مطرح میشود، به نظرم هیچکدام به اندازه تولید محتوای قوی مؤثر نیستند. بدون تولید محتوا، مطمئناً نمیتوانید در اینستاگرام پیشرفت چندانی داشته باشید. در حال حاضر، اکثر پیجها به شدت روی بحث تولید محتوای خود کار میکنند و حتی بعضی از آنها، کار تولید محتوای خود را به افراد خلاق و حرفهای میسپارند تا بتوانند محتوای بهتری را در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. محتوای شما چه عکس باشد و چه ویدیو، باید هم برای مخاطبانتان ارزشمند باشد و هم اینکه از کیفیت کافی برخوردار باشد.
اگر در زمینه تولید محتوا برای پیجتان مشکل دارید، پیشنهاد میکنم حتماً مقاله بهترین ایدههای تولید محتوا در اینستاگرام را بخوانید که در آن، علاوه بر اینکه ایدههای خیلی جذابی را یاد میگیرید، با اپلیکیشنهای خیلی خوبی هم برای ساخت و ویرایش عکس یا ویدیو آشنا میشوید.
۶. افزایش فالوور اینستاگرام با هشتگ گذاری صحیح
اگر پیج شما فروشگاهی نیست و در حال حاضر از روشهای دیگری که برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد استفاده میکنید، باز هم نیاز به دنبال کننده بیشتری دارید. مثلاً یکی از مدلهای درآمدزایی از اینستاگرام کسب درآمد از تبلیغات است. در این روش، هر چقدر که فالوورهای پیج شما بیشتر شوند، میتوانید مبلغ بیشتری را برای قرار دادن تبلیغ درخواست کنید. البته برای مطالعه بیشتر، پیشنهاد میکنم حتماً مقالهی بهترین روشهای کسب درآمد از اینستاگرام را ببینید.
برندسازی بهتر
من سعی کردم که در قسمتهای بالا، در مورد بهترین روشهای افزایش فالوئر رایگان اینستاگرام صحبت کنم و البته چند روش غیر رایگان را نیز توضیح دادم که یکی از آنها در مورد خرید فالوور فیک بود. در آنجا من به این سؤال پاسخ دادم و خلاصهی صحبتها این بود که بهتر است از این روش استفاده نشود. چراکه دو مشکل بسیار اساسی در آن وجود دارد.
اول اینکه فالوورهای فیکی که به پیج اضافه شدهاند، پس از مدتی حذف میشوند و پیج شما، به اصطلاح با ریزش شدید فالوور مواجه میشود.
دوم اینکه به دلیل آنکه فالوور فیک، هیچ واکنشی نسبت به پستها و استوریها از خود نشان نمیدهد، پس از مدتی نرخ تعامل پیج به شدت افت میکند و خلاصه تعداد لایک و بازدید نسبت به گذشته، خیلی خیلی کمتر میشود.
سؤال: از برنامه فالوئر بگیر اینستاگرام استفاده کنیم؟
هر پیجی، به واسطه فالوورهای فعالی که دارد رشد میکند. همیشه باید به دنبال فالوورهای فعال و هدفمند باشید، یعنی فالوورهایی که کاملاً برای پیجتان مناسب هستند. افزایش فالوور به هر روشی، شاید زیاد برای پیجتان مناسب نباشد. بهتر است از روشهایی استفاده کنید که به رشد طبیعی پیجتان کمک میکند.
همچنین اگر رسانههای دیگری مثل وبسایت دارید، باز هم میتوانید از آن برای افزایش دنبال کنندگان اینستاگرام تان استفاده کنید. یکی از کارهایی که اکثر مدیران سایتها انجام میدهند، قراردادن لینک پیج اینستاگرامشان در بالا یا کنارهی سایت (سایدبار) است. به هر حال از این طریق هم میتوان فالوورهایی، هرچند کم را جذب کرد. اما اگر وبسایت پربازدیدی داشته باشید که کارتان به شدت راحت میشود.
۱۲. ارسال پست ها در زمان مناسب
روش آخری که در بخش روشهای غیر رایگان افزایش فالوور Instagram قرار میگیرد و البته بههیچوجه نیز توصیه نمیشود، این است که برای مسابقاتی که برخی از پیجها و شرکتها برگزار میکنند، اسپانسر شوید و هزینهای را بابت اسپانسر شدنتان پرداخت کنید تا پیج شما، به لیستی که شرکتکنندگان باید فالو کنند اضافه شود. قبلاً در مورد اسپانسر شدن و معایب آن، اندکی در قسمتهای بالا نوشتم. میتوانید آن را دوباره مطالعه کنید و ببینید چه خطراتی برای پیجتان دارند.
در واقع شما در هر پست، میتوانید تا سقف ۶۰ هشتگ را قرار دهید. ۳۰ هشتگ در کپشن و ۳۰ هشتگ دیگر هم در کامنت. یکی از مواردی که تأثیر کاملاً منفی روی هشتگهای شما میگذارد، کپیکردن هشتگهاست. مثلاً شما در قسمت یادداشتهای موبایلتان، هشتگهایی که میخواهید برای پستهای بعدیتان استفاده کنید را ذخیره میکنید. اشتباهی که برخی انجام میدهند این است که زمانی که میخواهند پست جدیدی را ارسال کنند، تمامی هشتگها را کپی میکنند و درون کپشن قرار میدهند. این کار علاوه بر اینکه تأثیر مثبتی که ندارد، تأثیر منفی هم روی پیج شما میگذارد.
زمانی که میخواهید پستی را ارسال کنید، میتوانید یک مکان یا همان لوکیشن را انتخاب کنید که درواقع به اینستاگرام میگویید که شما در آن مکان قرار دهید. وقتی که مکانی را انتخاب و سپس پستتان را ارسال میکنید، در این حالت پست شما در مجموعه پستهایی که با همان تگ مکان منتشر شدهاند نمایش داده میشود. فرض کنیم اگر شما برای پستتان مکان «حافظیه شیراز» را انتخاب کرده باشید، وقتی شخصی این مکان را در اینستاگرام جستوجو کند، احتمال دارد که پست شما هم در آن نمایش داده شود. البته بهتر است که مکانی را انتخاب کنید که تقریباً معروف باشد.
تقریباً تا مردادماه سال ۱۳۹۸ بود که میشد همچنان از رباتها برای افزایش فالور اینستاگرام و کارهای دیگر مثل ارسال دایرکت استفاده کرد. مثلاً سرعت فالو یا آنفالوی ربات را روی کم یا متوسط تنظیم میکردیم تا اینستاگرام زیاد به آن حساس نشود. اما رفته رفته، اینستاگرام حساسیت خود را نسبت به فعالیتهای غیر معمولی بیشتر کرد. یعنی به محض استفاده از ربات، پیج را بلاک میکرد که البته همین منوال، در حال حاضر نیز ادامه دارد. شما به محض استفاده از ربات، از طرف اینستاگرام برای مدتی بلاک میشوید یا در برخی موارد، پیج شما غیر فعال میشود که برای فعالسازی مجدد، باید درخواست خود را ثبت کنید.
پیشنهاد ویژه من برای شما: بهترین تکنیکهای ورود به اکسپلور اینستاگرام
۷. به چالش کشیدن مخاطبان
بیو، در واقع یکی از بخشهای پروفایل پیج شماست که اهمیت خیلی زیادی دارد. متأسفانه خیلی از پیجهای کاری را میبینم که از این فرصت به خوبی استفاده نمیکند. مثلاً به جای اینکه بخواهند در قسمت بیو یا بایوی پیجشان، اطلاعاتی را در مورد کاری که انجام میدهند قرار دهند، اطلاعات نامرتبطی را مینویسند که برای مخاطب اصلاً جذاب نیست و فرصتهای جذب فالوئر زیادی را از دست میدهند. جذب فالوور اینستاگرام به همین سادگی است. با استفاده از همین نکات کوچک است که میتوان فالوورهای زیادی را جذب کرد.
پیشنهاد ویژه من برای شما:۷ روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام (آپدیت شده)
سؤال: آیا فالوور فیک بخریم؟ این کار واقعاً تأثیر منفی میگذارد؟
ببخشید آقای فرحی، نمیدونم چرا هر کاری میکنم، نمیتونم فالوورهای پیجم رو افزایش بدم. حتی هزینههای زیادی هم بابت تبلیغات انجام دادم، ولی باز هم نتیجه نگرفتم. به نظرتون واسه افزایش فالوور چیکار کنم؟
از دیگر سؤالاتی که از ما پرسیده میشود این است که آیا برای افزایش فالوور Instagram، از برنامههایی مثل فالور بگیر اینستاگرام استفاده کنیم؟ آیا به پیج آسیب میزنند؟ واقعیت این است که بهترین روشهای افزایش فالوور را من در قسمتهای بالا معرفی کردم، یعنی روشهایی که کاملاً طبیعی و البته رایگان هم هستند. بنابراین توصیه خودم این است که از برنامههایی که با عنوان فالوئر بگیر اینستاگرام در وب موجود هستند استفاده نکنید و به جای آن، تمرکزتان را بر روی افزایش فالوور به صورت طبیعی بگذارید.
چرا باید فالوورهای پیجمان را افزایش دهیم؟
اما یکی از مواردی که تأثیر به شدت مثبتی بر روی افزایش فالوور اینستاگرام شما دارد برگزاری مسابقه است. احتمالاً تا بهحال دیدهاید که بعضی از پیجها، مسابقاتی را برگزار میکنند و همچنین جوایزی را نیز برای آن درنظر میگیرند. روش مرسوم برگزاری مسابقه نیز به این شکل است که از مخاطبان میخواهند ۳ نفر از دوستانشان را در کامنتها تگ کنند و یا اینکه پست را به استوریشان ارسال کنند تا در مسابقه شرکت داده شوند. بهتر است که هر شکلی که خودتان دوست دارید، مسابقاتی را در پیجتان برگزار کنید، چراکه به هر حال تأثیر بسیار مثبتی در روند جذب فالوورتان دارد.
البته منظورم این نیست که مثلاً بخواهید کارهای گرافیکی سنگینی را روی محتوایتان انجام دهید، اما باید کیفیت آن در سطح مطلوبی باشد. داشتن محتوای کافی و مناسب در پیج، میتواند تا حد زیادی با افزایش فالوئر شما کمک کند. مثلاً اگر شما همه موارد مثل داشتن بیوگرافی کامل، تعامل با دیگر پیجها و… را به خوبی انجام داده باشید، در این حالت بازدید پروفایل شما به شدت افزایش مییابد. در این حالت اگر محتوای مناسب و کافی را در پیجتان داشته باشید، درصد بالایی از آنها شما را دنبال میکنند.
پیشنهاد ما این است که برای افزایش فالوئر پیج خود، به هیچوجه از ربات استفاده نکنید. البته سایتهای زیادی هستند که این خدمات را ارائه میدهند و اگر وارد آنها شوید، اکثراً میبینید که نوشتهاند استفاده از این ربات، هیچ مشکلی را برای پیجتان بوجود نمیآورد. اما واقعیت این است که آنها، تنها برای کسب درآمد خود، شما را ترغیب میکنند پلنهای آنها را خریداری کنید. رباتها دیگر کارآیی سابق را ندارند و برای افزایش فالوور اینستاگرام خود، آن هم به صورت رایگان، میتوانید از مواردی که در ادامه گفته میشود استفاده کنید.
اما برخی هم برای اینکه هزینهای را به طراح گرافیک پرداخت نکنند و خودشان هم تخصصی در این زمینه ندارند، قالب چندان مناسبی را انتخاب نمیکنند و پس از مدتی، مجبور میشوند برای پستها، قالب جدیدی را طراحی کنند و در بعضی موارد، پستهای قبلی پیجشان را آرشیو کنند. در صورتی که میتوان با پرداخت هزینهای اندک به طراح گرافیک، از همان ابتدا پیج جذابی را داشت.
مثلاً در حالت عادی، ما میتوانیم به منظور افزایش فالور پیج، به صورت دستی کار فالو-آنفالو را انجام دهیم که البته زمان زیادی را از ما میگیرد. اما رباتها، این کارها را به صورت خودکار انجام میدهند. درواقع هر کاری که ما به صورت دستی انجام میدهیم را میتوانیم به رباتها بسپاریم؛ مثل لایک، کامنتگذاری، ارسال دایرکت و کارهایی مانند این. طبیعتاً در نگاه اول، خیلی خوب است که رباتها همه کارها را برای ما انجام دهند. اما در اینجا مشکلی وجود دارد.
یعنی پیجهایی که فالوور فیک میزنند، رفته رفته و پس از چندروز، درصد بالایی از فالوورهای فیکی که خریداری کردهاند از پیجشان حذف میشود. دلیل این هم حساسیت رباتهای اینستاگرام به فالوور فیک است و به محض اینکه بدانند پیجی فالوور فیک زده، هم فالوورها را حذف میکنند و هم اینکه در برخی موارد، پیج را جریمه میکنند.
قبلاً هم در مورد اهمیت تعامل با پیجهای مشابه و نقش آن در افزایش فالوور پیجتان توضیحاتی را نوشتم. اما جدای از آن، تگکردن آنها نیز میتواند تأثیر بسیار خوبی را روی پیجتان بگذارد. خودم بارها این کار را انجام دادهام و طبق تجربه میگم که تأثیر بسیار خوبی دارد. زمانی که مثلاً شما در یکی از پستهایتان، ۱۰ پیج مشابه را تگ میکنید، به محض ارسال پست، آنها متوجه میشوند که شما آنها را تگ کردهاید و اگر پیجهایی که تگ شدهاند، تعداد فالوور نسبتاً خوبی داشته باشند و پست شما را لایک کنند، تأثیر بسیار خوبی دارد.
لایو نیز یکی دیگر از امکانات بسیار خوب اینستاگرام است که با آن، میتوان به صورت مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و مثلاً به سؤالات آنها پاسخ داد. پیجهای آموزشی به خوبی از این امکان استفاده میکنند. مثلاً زمانی که لایوی را به مدت یک ساعت در پیجتان برگزار میکنید، کسانی که لایو شما را تماشا میکنند، به مدت یک ساعت درون پیج شما حضور دارند و همین میتواند امتیاز مثبتی برای شما باشد.
البته موضوع پیج، میتواند تأثیر زیادی رو این موضوع داشته باشد. پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع، مقاله بهترین و بدترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را بخوانید که نکات بسیار خوبی را در این رابطه توضیح دادهایم.
۱۳. استفاده صحیح از استوری
اما به جای افزایش فالوور، روش دیگری هم وجود دارد که برخی به جای اینکه تلاش زیادی به خرج دهند تا فالورهایشان را افزایش دهند، اقدام به خرید پیج میکنند. مثلاً به جای اینکه بخواهند در مدتزمان چندماه پیجی را به ۵۰هزار فالوور برسانند، راه سادهتر را انتخاب میکنند و پیجی را میخرند. حال این سؤال وجود دارد که به جای جذب فالوور بیشتر، پیج بخریم یا خیر؟ در ادامه به این سؤال شما پاسخ میدهم. البته پاسخ کاملتر و اطلاعات بیشتر را میتوانید در مقالهی راهنمای کامل خرید پیج اینستاگرام + مزایا و معایب آن را ببینید.
پیشنهاد ویژه من برای شما: جذب ۱۰۰۰ فالوور اول اینستاگرام در ۴ گام + ویدیو
۴. برقراری تعامل با پیجهای مشابه و همکار
احتمالاً برخی از پستها را دیدهاید که هیچ کپشنی ندارند، بدون حتی یک کلمه! به نظرتان چرا باید این طور باشد؟ یا مثلاً میبینیم بعضی پیجها پستهای بسیار جذابی تولید میکنند، یعنی تصاویر و ویدیوهایی که طراحی میکنند از لحاظ گرافیکی در سطح مطلوبی قرار دارد، اما برای کپشنها به اندازه کافی زمان نمیگذارند. باور کنید که همه موارد بر روی افزایش فالوئر پیج اینستاگرامتان تأثیرگذار است. کپشننویسی هم از این قاعده مستثنی نیست. همهچیز به هم مربوط است.
البته باید پستی که میخواهید ارسال کنید، کاملاً با موضوع پیج هماهنگ باشد. در کل باید سعی کنید پستهایی را ارسال کنید که درگیرکننده باشد، یعنی اگر جنجالی هم نباشد، باید مخاطب را با خود درگیر کند و باعث شود که حداقل تعداد کامنت مناسبی را از آنها دریافت کند.
۱۸. صحبت با مخاطبان در لایو
اما علاوه بر روشهایی که برای افزایش طبیعی و رایگان فالوور اینستاگرام وجود دارد، روشهایی غیر رایگان و البته در برخی موارد خطرناکی نیز برای این مورد وجود دارد. در اینجا به سه مورد اشاره میکنم.
معمولاً درصد بالایی از کسانی که در اینستاگرام حضور دارند، علاقه زیادی به پستهای جنجالبرانگیز دارند، مثل حواشی هنرمندان. ارسال پستهایی که کاربران را درگیر خود کند، تأثیر زیادی روی افزایش فالوور پیج دارد. معمولاً این دست از پستها، خیلی خوب دیده میشوند و کامنتهای زیادی را هم دریافت میکنند و همینها، باعث میشود که شانس به اکسپلور رفتن پست و در نهایت افزایش فالوئر شما نیز افزایش یابد.
اولین روش غیر رایگان افزایش فالور اینستاگرام تبلیغات است. این مورد را قطعاً در فضای اینستاگرام مشاهده کردهاید. مثلاً شما هم میتوانید مبلغی را به پیجی دیگر پرداخت کنید تا تبلیغ شما را درون پیج خود قرار دهد. عمده تبلیغاتی که انجام میشود به منظور جذب فالوور بیشتر است. اما برخی از تبلیغات نیز با اهداف افزایش فروش انجام میشود. به هر حال با هر هدفی که انجام شود، باید اصولی و درست باشد. یعنی برای هزینهای که میکنید، بتوانید جذب فالوئر خوبی هم داشته باشید.
جمعبندی نهایی در مورد افزایش فالوئر
سؤال بالا را افراد زیادی از من پرسیدهاند و همچنان هم میپرسند. همه میخواهند فالوورهای پیجشان افزایش یابد، اما حاضر نیستند برای آن تلاش کنند و کارهایی را برای آن انجام دهند. افزایش فالوور اینستاگرام موضوعی است که قصد دارم خیلی جامع و کامل به آن بپردازم. فکر میکنم نیازی به یادآوری در مورد اهمیت اینستاگرام و ارائهی آمارهایی در مورد آن نیست. همهی ما از قدرت خارقالعادهی اینستاگرام باخبریم و به خوبی میدانیم که میتواند به محلی عالی برای کسب درآمد ما و یا اهداف دیگر مثل برندینگِ بهتر تبدیل شود.
۳) اسپانسر شدن برای مسابقات!
قبلا از اینکه بخواهیم بحث افزایش فالوور در اینستاگرام را دنبال کنیم، بهتر است که به این سؤال پاسخ بدهم که آیا همچنان میتوان از رباتهای افزایش فالوور استفاده کرد؟ معایب استفاده از این رباتها چیست؟ اما قبل از اینکه بخواهیم به تأثیر استفاده از آنها برای افزایش فالوور Instagram بپردازم، راجعبه نحوه کار رباتها توضیح کوتاهی میدهم. رباتهایی که برای فعالیت در اینستاگرام کار میکنند، به اینصورت هستند که تمامی کارهایی که ما به صورت دستی انجام میدهیم را رباتها برای ما، به صورت خودکار انجام میدهند. درواقع شما با ثبتنام و پرداخت هزینه در سایتهایی که این خدمات را ارائه میکنند، میتوانید از رباتها استفاده کنید.
طبیعی است که درصدی از پیجهایی که در اینستاگرام فعالیت میکنند، پیجهای فروشگاهی هستند و محصول یا خدمتی را ارائه میکنند. این پیجها، برای اینکه بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند، ابتدا به فالوورهایی نیاز دارند تا پیجشان را دنبال کنند و از بین آنها، بتوانند مخاطبان علاقهمند را به مشتری تبدیل کنند. گرچه میتوان با پیجی که شاید ۱۰۰۰ فالوور هم داشته باشد فروش را تجربه کرد، اما به خوبی میدانیم که برای افزایش فروش در اینستاگرام، ما به شدت باید روی افزایش فالوئر کار کنیم.
کسب درآمد بیشتر
نویسنده: سینا فرحی
واقعیت این است که اگر هدفتان داشتن پیجی قوی در اینستاگرام است، باید از همهی ابزارهای موجود برای افزایش فالوئر اینستاگرام تان کمک بگیرید. ابزارهای زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد که ما از خیلی از آنها استفاده میکنیم. مثلاً یکی از معمولترین موارد، تلگرام است که کاربرد زیادی دارد. اگر در اینستاگرام کانالی دارید، میتوانید از آن برای بالابردن تعداد فالوور پیجتان کمک بگیرید. برای این مورد، میتوانید هرازچندگاهی اعضای کانالتان را به دنبال کردن پیجتان دعوت کنید.
اما بررسی و تحلیل پیج، چطور میتواند به افزایش فالوئر اینستاگرام کمک کند؟ یکی از مواردی که خیلی روی آن تأکید میشود، تحلیل همیشگی و دائم پیج است. اینستاگرام، بخشی را به نام Insights برای پیجهای بیزینسی و کریتور قرار داده تا بتوانند پیجشان را تحلیل کنند. البته ابزارهای آنلاین زیادی برای تحلیل پیج اینستاگرام وجود دارد، اما اگر از همان ابزاری که خود اینستاگرام در اختیارتان قرار داده هم به درستی استفاده کنید، میتوانید نتایج خیلی خوبی بگیرید.
۲) خرید فالوور فیک
از دیگر کارهایی که باید انجام دهید، پاسخگویی به کامنتها و دایرکتهای کاربران است. معمولاً برای پستهایی که ارسال میکنید، کامنتهایی را نیز دریافت میکنید. بهتر است که به همه یا بخشی از آنها پاسخ دهید. بیتوجهی به رفتارهای مخاطبان، نتایج خوبی را برای شما دربر ندارد و احتمال اینکه شما را ترک کنند زیاد است. چراکه پیجهای زیادی با موضوع مشابه در اینستاگرام فعالیت میکنند که همین مورد، دست مخاطبان را برای انتخاب پیج مناسب باز گذاشته است.
۳ روش غیر رایگان افزایش فالور Instagram
واقعیت این است که ما در اینستاگرام، به دنبال مهمترین چیزهایی که هستیم کسب درآمد بیشتر، افزایش فروش و همینطور افزایش فالوور است. همه ما دوست داریم فالوورهای پیجمان را افزایش دهیم، فارغ از اینکه چه نوع پیجی داریم و در چه زمینهای فعالیت میکنیم. اما دلایل زیادی وجود دارد که به ما میگوید، ما باید تمامی تلاشمان را برای افزایش فالور در اینستاگرام انجام دهیم. چند دلیل را در اینجا بررسی میکنیم.
احتمالاً به برخی از پیجهایی که سر میزنید، از چیدمان پستها و تم یا قالب جذابی که دارند لذت میبرید. درواقع این پیجها، گرافیک خیلی خوبی دارند و یکی از مواردی که میتواند بر روی افزایش فالوور اینستاگرام تان تأثیر بسیار مثبتی بگذارد این است که تم جذابی را برای پیجتان انتخاب کنید. اکثر پیجهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز میکنند، در ابتدا تم جذابی را برای پستهایشان انتخاب میکنند تا چیدمان پیجشان، گرافیک خوبی داشته باشد.
اولین چیزی که باعث جذب فالوور بیشتر میشود، این است که پروفایل شما کامل باشد. حتی اگر محتواهای بسیار جذابی را داخل پیجتان داشته باشید، اما پروفایلتان درهم برهم باشد، مطمئن باشید که درصد زیادی از کسانی که وارد پیجتان میشوند، شما را دنبال نمیکنند. باید تمامی بخشهای پروفایل پیجتان کامل باشد و اطلاعات کاملی را از فعالیتتان در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. به طور کلی، یک پروفایل در اینستاگرام شامل موارد زیر میشود:
نام
تصویر پروفایل
بیوگرافی
دستهبندی
نام کاربری
پاسخ به یک سؤال: آیا از ربات افزایش فالوور استفاده کنیم؟
برای اینکه بتوانید تبلیغات را به صورت اصولی انجام دهید، پیشنهاد میکنم حتماً قبل از انجام تبلیغات، مقاله کاملترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را بخوانید. من در این مقاله، به طور کامل و جامع، همه مواردی که در مورد تبلیغات اینستاگرامی لازم است را توضیح دادهام.
استوریها نیز به شکل غیرمستقیم میتوانند به افزایش فالور کمک کنند. استوری، یکی از امکانات بسیار خوبی بود که اینستاگرام آن را در اختیار کاربران قرار داد. اما قابلیتهای بسیار خوبی که در استوری قرار داده شده، باعث میشود که بتوان از آن بهتر و مؤثرتر استفاده کرد. یکی از ابزارهای بسیار خوب استوری، نظرسنجی است که در آن میتوان، سؤالی را مطرح کرد و دو جواب نیز برای آن درنظر گرفت. با این کار، مخاطبان تشویق میشوند تا پاسخ مدنظر خود را انتخاب کنند.
اما برای اینکه بتوانید بیو پیجتان را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید این است که باید به این سؤال پاسخ دهید: «در پیج اینستاگرامتان چه کاری انجام میدهید و چرا مخاطب باید شما را دنبال کند؟». پاسخ به این سؤال، میتواند به شما کمک کند تا بیو پیجتان را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید. باید در قسمت بیو پیج بنویسید که چه کارهایی را در پیجتان انجام میدهید. مثلاً اگر پیج شما آموزشی است، بنویسید که قرار است که چه آموزشهایی را به آنها ارائه دهید.
۳. افزایش فالوئر با انتخاب چیدمان مناسب پستها و تم جذاب
زمان ارسال پستها خیلی مهم است. قبلاً به شما گفتم که تحلیل منظم پیج، میتواند تأثیر خوبی در روند جذب فالوور پیجتان داشته باشد. مثلاً همان قسمت Insights اینستاگرام، به شما نشان میدهد که چه روزها و چه ساعتهایی، پستهای شما بیشتری تعامل را دریافت کردهاند. البته در مورد چند پیج و با چند موضوع مختلف که من بررسی کردم، در اکثر آنها، ساعت ۱۲ ظهر و ۹ شب، پستها و استوریها بیشترین نرخ تعامل را دریافت کرده بوند. اما احتمال دارد برای حوزه کاری شما، زمان دیگری به عنوان بهترین زمان برای ارسال پست شناخته شود.
آیا به جای افزایش فالوور اینستاگرام پیج بخریم؟
مثلاً اگر پست شما شامل بحث کپیرایت شود، هم پستتان حذف میشود و هم اینکه احتمال دارد اینستاگرام پیج شما را شادوبن کند. زمانی که این مشکل برایتان ایجاد شود، پستهای شما در قسمت هشتگها و همچنین در اکسپلور نمایش داده نمیشود و زمانی که این اتفاق رخ دهد، سرعت جذب فالوورتان به شدت کند میشود و فالوورهای خیلی کمتری را جذب میکنید. یا مثلاً اگر اینستاگرام پیج شما را به دلیل نقض قوانین بلاک کند، شما نمیتوانید با پیجهای دیگر تعامل برقرار کنید و همین موارد میتواند مانعی برای افزایش فالور اینستاگرام تان باشد.
۱۱. دعوت به فالوو کردن پیج در وبسایت، تلگرام و…
فکر میکنید فعالیت در سرویسهای اشتراک ویدیو مثل آپارات، چطور به افزایش فالور پیجمان کمک میکند؟ در ادامه با هم میبینیم. پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدیو مثل آپارات، یوتیوب و…، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار میدهند. در این سرویسها، شما میتوانید ویدیوهایتان را به اشتراک بگذارید تا بقیه کاربران از آنها استفاده کنند. اما هرچقدر که بازدید ویدیوهایتان افزایش مییابد، شانستان هم برای جذب فالوور بیشتر برای پیج اینستاگرام بیشتر و بیشتر میشود.
مواردی که در ادامه توضیح میدهم، روشهای کاملاً طبیعی و البته رایگان برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام تان است و در مورد روشهایی مثل استفاده از برنامههای فالور بگیر اینستاگرام و دیگر روشهای غیر طبیعی نیست. همچنین پیشنهاد میکنم در کنار این مقاله، حتماً مقاله نحوه جذب ۱۰۰۰ فالوور اول اینستاگرام در ۴ گام را هم بخوانید.
۱. داشتن پروفایل جذاب و کامل
خرید پیج، به خودی خود بد نیست. مثلاً اگر شما پیجی را بخرید که موضوع آن، با فعالیت شما یکسان است و نیازی نباشد که موضوع آن را تغییر دهید و همچنین آمار پیج، خوب باشد و نرخ تعامل نسبتاً خوبی هم داشته باشد، در این حالت میتوان گفت که خرید پیج، کاملاً مناسب است و مشکل چندانی وجود ندارد. اما مشکل اصلی این است که در اغلب موارد، افراد پیجهایی را میخرند که موضوع قبلی پیج، هیچ ارتباطی با فعالیت آنها ندارد و به همین دلیل، مجبورند موضوع پیج به همراه نام و دیگر اطلاعات را تغییر دهند.
من خودم برخی از پیجها را به دلیل کپشنهای جذابی که مینویسند دنبال میکنم! کپشنهای شما، باید متناسب با موضوع پست باشد و مخاطبان را مدتزمان بیشتری روی پستتان نگه دارد. البته با توجه به بخش جدیدی که اینستاگرام درنظر گرفته و میخواهد آن را اضافه کند که با این امکان، کاربران میتوانند کلمات خاصی را جستوجو کنند، اهمیت کپشننویسی اصولی بیشازپیش مشخص میشود. در این حالت، کاربران به جای اینکه یک هشتگی را جستوجو کنند، میتوانند کلمات مدنظر خود را وارد کنند تا پستهایی که در کپشن آن از این کلمات استفاده شده، نمایش داده شوند. پس همه این موارد نشاندهنده این است که باید برای کپشنهایتان زمان بیشتری را صرف کنید.
۱۷. انتشار پست های جنجالی و درگیرکننده
از دیگر مواردی که به بالارفتن فالوور پیجتان خیلی کمک میکند، استفاده از هشتگهاست. بحث در مورد هشتگها خیلی زیاد است. عدهای میگویند بهتر است از هشتگهای زیادی در پستها استفاده نشود و عدهای دیگر اما، نظرشان کاملاً مخالف است و معتقدند هیچ محدودیتی برای قراردادن هشتگ وجود ندارد و میتوان تا سقف مجاز قرار دادن هشتگ را استفاده کرد. در حالت عادی، شما میتوانید در پستهایتان، تا ۳۰ هشتگ را قرار دهید، اما اگر باز هم دوست دارید هشتگهای بیشتری را قرار دهید، باید به محض انتشار پست، هشتگهای دیگر را در کامنت اول بگذارید.
پیشنهاد خودم این است که خودتان، هر از چندگاهی مسابقهای را در پیجتان برگزار کنید، البته لازم هم نیست که بخواهید جوایز گرانقیمتی را درنظر بگیرید. میتوانید در ابتدای کار، با جوایز ارزانقیمتی هم این کار را انجام دهید.
۱۵. تگ کردن و منشن کردن پیج های مشابه
به طور کلی، استوریها نقش زیادی در رشد پیج ایفا میکنند. اول اینکه باید سعی کنید که بازدید استوریهایتان را افزایش دهید که در مقاله ۱۰ روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام (آپدیت جدید) کامل توضیح داده شده است. سپس از امکانات آن، برای ایجاد و افزایش تعامل استفاده کنید تا در نهایت، بتوانید با استفاده از آن، فالوورهایتان را افزایش دهید.
۱۴. برگزاری مسابقه به منظور افزایش فالوور
باید تمامی این موارد را کامل کنید که البته در دوره رایگان اینستاگرام، نحوه تکمیل پروفایل را به صورت صفر تا صد توضیح دادهایم. پیشنهاد میکنم حتماً این دوره رایگان را دانلود کنید. به طور کلی هر کدام از این بخشها، ویژگیهای مربوط به خود را دارند که باید به درستی آنها را تکمیل کنید.
۲. نوشتن بیوگرافی کامل
اما به شدت توصیه میکنم اسپانسر مسابقات اینستاگرامی نشوید. برخی از پیجها هستند که مسابقاتی با جوایز بزرگی مثل ماشین را برگزار میکنند و از برخی از پیجها میخواهند تا به عنوان اسپانسر، مبلغی (مثلاً ۳۰ میلیون تومان) را پرداخت کنند و در لیست فالووینگ یک پیج قرار بگیرند. شخصی هم که میخواهد در این مسابقه شرکت کند، باید تمامی پیجهایی که یک پیج مشخص فالو کرده را فالو کند تا در مسابقه شرکت داده شود. در نگاه اول خیلی خوب است، اما بسیار از آنها، پس از برگزاری مسابقه، اقدام به آنفالو کردن پیجهای اسپانسرها میکنند که این مورد، میتواند نتایج بدی را برای شما به همراه داشته باشد.
همچنین میتوانید در کپشن پستهایتان، برخی از پیجها را منشن کنید که همانطور که میدانید، با علامت @ شروع میشود، مثلا mimafrasiabi@ که نشان میدهد شما آن پیج را منشن کردهاید. با این کار نیز آنها متوجه میشوند که شما آنها را منشن کردهاید. این کار هم میتواند پیج شما در لیست پیشنهادات یا suggestها نمایش دهد.