اینستاگرام از طریق تبلیغات IGTV درآمد خود را با سازندگان محتوا به اشتراک می گذارد
برای اولین بار از زمان تاسیس اینستاگرام، این غول رسانه های اجتماعی شروع به تقسیم درآمد خود با سازندگان خواهد کرد. این کار از طریق تبلیغات در IGTV و همچنین نشان هایی که بینندگان می توانند در اینستاگرام لایو خریداری کنند انجام می شود. بیش از یک سال پیش، این شرکت اشاره کرد که IGTV در آینده حاوی تبلیغات خواهد بود. اینستاگرام همچنین اغلب میگوید که پیشنهاد ویدیوی طولانی احتمالاً محلی است که برای اولین بار به سازندگانش پول میدهد.
تبلیغات IGTV در ماه می گذشته در ویدیوهای زنده نمایش داده شد. هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شد، تنها حدود 200 شریک سازنده محتوای انگلیسی زبان تایید شدند. آنها شامل Lele Pons و Adam Waheed، از تعداد انگشت شماری از شرکای تبلیغاتی اصلی مانند Puma، Ikea، و همچنین Sephora هستند.
علاوه بر این، اینستاگرام قرار است کاهش استاندارد صنعت 55 درصدی را با سازندگان به اشتراک بگذارد. این را جاستین اوسوفسکی مدیر اجرایی اینستاگرام اعلام کرد. این رقم همان برشی است که فیس بوک با سازندگان ساعت فیس بوک به اشتراک می گذارد. هدف اینستاگرام این است که در نهایت این 200 سازنده مورد تایید را گسترش دهد و آن را به تولیدکنندگان محتوای بیشتری از سراسر جهان برساند.
تبلیغات در IGTV
تبلیغات در اینستاگرام فقط زمانی نمایش داده می شود که بینندگان برای تماشای یک ویدیوی IGTV از پیش نمایش های نشان داده شده در فید آنها کلیک کنند. دور اولیه تبلیغات در قالب ویدیوهای عمودی که حداکثر 15 ثانیه طول دارند نشان داده می شود. علاوه بر این، تیم اینستاگرام تجربیات مختلفی را در طول این سال در تبلیغات IGTV آزمایش خواهد کرد، مانند اجازه دادن به بینندگان برای رد شدن از تبلیغات.
به گفته Osofsky، سازندگان محتوا باید به سیاست درآمدزایی اینستاگرام پایبند باشند تا مطمئن شوند که تبلیغات فقط در محتوای مناسب برند ظاهر می شوند. وی همچنین خاطرنشان کرد که سیاست درآمدزایی مذکور با سیاستهای محتوای معمول در پلتفرم متفاوت است. برای مثال، سازندگان میتوانند روی ویدیوهایی که در پلتفرم آپلود میکنند سوگند یاد کنند. اما اگر بخواهند کسب درآمد کنند، مجاز به انجام این کار نیستند. COO گفت که این تضمین می کند که تبلیغات برندها هرگز در کنار محتوای نامناسب ظاهر نمی شوند.
اعتدال خوب برای موفقیت تبلیغات در IGTV مهم است. این به این دلیل است که معرفی این تبلیغات غول رسانه های اجتماعی را به رقابت مستقیم با یوتیوب متعلق به گوگل تبدیل می کند. این رقابت به ویژه زمانی قابل مشاهده خواهد بود که سازندگان شروع به اولویت بندی فیلمبرداری عمودی خود به جای مناظر کنند. چیز دیگری که رقابت را نشان می دهد زمانی است که برندها شروع به خرج کردن پول خود در تبلیغات اینستاگرام به جای یوتیوب می کنند.
تبلیغات IGTV مانند تبلیغات اینستاگرام خرید بازدید برای سازندگان
علاوه بر این، IGTV نیاز به ایمن سازی تعداد بازدید بالا و همچنین تعامل با تبلیغات دارد. تبلیغکنندگان همچنین باید مطمئن شوند که تبلیغاتشان در محتوایی که برای تصویرشان ناامن است نمایش داده نمیشود – کاری که یوتیوب برای انجام آن تلاش کرده است. به عنوان مثال، تبلیغکنندگان در سال 2019 از یوتیوب پول برداشتند، زیرا گزارشی نشان میدهد که چگونه پدوفیلها ویدیوهای کودکان را پیدا میکنند، از بخش نظرات آن برای صحبت در مورد بدن کودکان خردسال استفاده میکنند، یا قسمتهای خاصی از ویدیویی را که آنها را جنسی میکند، مهر زمانی میگذارند. در آن صورت مشکل از محتوا نبود. در عوض، این نظر دهندگان بودند، چیزی که برای پلیس سخت است.
Osofsky همچنین اضافه کرده است که هر ویدیوی IGTV آپلود شده در اینستاگرام قبل از اینکه برای کسب درآمد پذیرفته شود، توسط انسان بررسی می شود. در نهایت، غول رسانه های اجتماعی امیدوار است که ترکیبی از نرم افزار و بازبینی انسانی را به کار گیرد. به گفته وی، اینستاگرام هم از نظر فناوری و هم از نظر افرادی که بررسیها را انجام میدهند، به کار تعدیل فیسبوک متکی خواهد بود.
بینندگان اکنون می توانند نشان ها را برای لایو اینستاگرام خریداری کنند
راه دیگری که تولیدکنندگان محتوا می توانند از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنند، نشان دادن است. آنها میتوانند نشانها را در طول لایو اینستاگرام، که از ژوئن با گروه کوچکی از کسبوکارها و سازندگان آزمایش شده بود، بفروشند.
پس از پایان آزمایش، در سراسر ایالات متحده، بریتانیا، برزیل، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ترکیه و مکزیک گسترش خواهد یافت. بینندگان لایو اینستاگرام می توانند بین سه نشان یکی را انتخاب کنند. قیمت ها 0.99 دلار، 1.99 دلار یا 4.99 دلار است. هر یک از این نشان ها پس از خرید متفاوت به نظر می رسند. علاوه بر این، آنها به عنوان نماد قلب در کنار نام خریداران ظاهر می شوند. افرادی که مدال ها را خریداری می کنند نیز در اولویت قرار می گیرند و در بالای نظرات قرار می گیرند.
https://mobile.twitter.com/likeavossinc/status/1513637525017055232
علاوه بر این، سازندگان محتوا میتوانند همه کسانی را که نشان خریدهاند ببینند. طبق گفته Osofsky، اینستاگرام در طول آزمایش اولیه درآمد خود را کاهش نخواهد داد. با این حال، با معرفی این ویژگی جدید، پلتفرم یک سهم چرخش را نیز معرفی خواهد کرد.
در حال حاضر چند گزینه Freakin’ Different Streaming Live در اینستاگرام وجود دارد؟
اینستاگرام همچنین اعلام کرد که خرید زنده را در ماه های آینده گسترش خواهد داد. این ویژگی به افراد امکان میدهد ویدیوهای زنده خود را با گروههای موسیقی، به تولیدکنندگان محتوای بیشتری که قصد فروش کالا را دارند، برچسبگذاری کنند. این غول رسانههای اجتماعی همچنین در ماههای آینده دسترسی به Brand Collabs Managers را برای همه تولیدکنندگان محتوا که در ایالات متحده مستقر هستند، گسترش میدهد. این به این معنی است که سازندگان بیشتری مجاز خواهند بود تا تعاملات و اطلاعات بینش را با برندها به اشتراک بگذارند. آنها همچنین میتوانند شرکای بالقوه برند را پیدا کنند که با مخاطبان خود همسو باشند.
واضح است که اینستاگرام تلاش میکند گامی بزرگتر برای اجازه دادن به سازندگان برای کسب درآمد در پلتفرم بردارد. در آن زمان، به اینفلوئنسرها این امکان را میدهد تا به تنهایی درآمدزایی را دریابند. این منجر به تجارت عجیب و غریب و روش های مشکوک دیگری شد که سازندگان برای کسب درآمد از آنها استفاده کردند.
اما اکنون، پلتفرم مذکور راههایی را برای سازندگان ایجاد کرده است تا بدون نیاز به معاملات غیررسمی با برندها و کسبوکارها، سود کسب کنند. این هم برای تولیدکنندگان محتوا و هم برای برندها خوب خواهد بود، زیرا کار با یکدیگر آسان تر و توسط اینستاگرام تحریم می شود. علاوه بر این، اینستاگرام در مورد محتوایی که نمایش داده می شود و بحث برانگیز است، باید مسئولیت بیشتری بپذیرد. در حال حاضر، غول رسانههای اجتماعی وقتی مسئولیت قرار دادن تبلیغات روی محتوا و همچنین پاسخگویی به تبلیغکنندگان را بر عهده دارد، نمیتواند بیگناه بازی کند.
نتیجه: اینستاگرام درآمد را به اشتراک می گذارد و قلب ها و ذهن ها را به دست می آورد
اینستاگرام بدون شک یک پلتفرم بسیار بزرگ است. میلیاردها نفر هر روز از آن استفاده می کنند و این مکان را به مکانی مناسب برای قرار دادن تبلیغات و ویدیوهایی تبدیل می کند که باعث درآمدزایی می شوند. اکنون که این شرکت گامهای جدیدی را برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد انجام داده است، احتمال زیادی وجود دارد که تأثیرگذاران بیشتری ویدیوهای عمودی را به ویدیوهای منظره ترجیح دهند.
اینستاگرام اکنون درآمد خود را با تولیدکنندگان محتوا که ویدیوهای IGTV را با تبلیغات تولید می کنند تقسیم می کند و این چیز خوبی است. این حرکت در حالی صورت میگیرد که پلتفرم متعلق به فیسبوک به دنبال تشویق کاربران بیشتری به ایجاد محتوای ویدیویی طولانی برای سرویس IGTV است که اخیراً راهاندازی شده است.
طبق برنامه جدید، که اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، اینستاگرام 55 درصد از درآمد تبلیغات را با تولیدکنندگان محتوا به اشتراک خواهد گذاشت. این شبیه به مدل تقسیم درآمدی است که یوتیوب سال ها از آن استفاده کرده است.
برای واجد شرایط بودن در این برنامه، سازندگان محتوا باید حداقل 10000 فالوور در اینستاگرام داشته باشند و با اجازه دادن به اینستاگرام برای فروش تبلیغات در ویدیوهای خود موافقت کنند. ویدئوها باید حداقل یک دقیقه طول بکشند تا حاوی یک تبلیغ باشند.
تاریخ: 12 آوریل 2022 / دسته بندی ها: جالب هست، / نویسنده: جوی پی
Instagram is Now Sharing Revenue with Content Creators Through IGTV Ads