مطالب مرتبط: آیا کارکنان شما احساس می کنند که به رسمیت شناخته شده اند؟ 10 روش قدرتمند برای تنظیم برنامه های شناسایی کارمندان
واقعاً قدردانی در محل کار به چه معناست؟
هنگامی که به دنبال تسلط بر فرهنگ قدردانی در نیروی کار هستید، مزایای رفاه بخش مهمی از پازل است. با در نظر گرفتن مجموع تجربه کارکنان طبق سلسله مراتب نیازهای مزلو، رهبری باید پیشنهادات خود را ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود که همه نیازها برآورده می شوند.
وقتی صحبت از محل کار می شود، قدردانی بی حد و حصر و فراگیر است. اگرچه ممکن است کوچک شروع شود، اما می تواند به طور تصاعدی رشد کند و به رفاه جمعی کارکنان کمک کند. مانند انبساط امواج در حوضچه، قدردانی قدردانی می کند.
https://www.entrepreneur.com/leadership/theres-a-burnout-crisis-in-american-workplaces-and/477712
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
در پایان روز، مردم در محیطی رشد می کنند که در آن مورد ارزش و احترام اطرافیان قرار می گیرند. این احساس ارزش به کار آنها و جهان گسترده تر منتقل می شود و یک اثر پروانه ای ایجاد می کند که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای آنها را تقویت می کند و به آنها کمک می کند.
حرکت به سمت ایجاد فرهنگ قدردانی دیگر شامل شیوههای سنتی منابع انسانی نیست که بهعنوان معاملاتی تلقی میشوند و مطابق با استاندارد نیستند. اکنون، قدردانی باید یک استراتژی پیشگیرانه باشد که یک محیط کاری معتبرتر ایجاد کند و در نهایت رفاه کلی را افزایش دهد.
رانندگی رفاه از طریق قدردانی
یکی از راههای انجام این کار از طریق انتصاب یک افسر ارشد قدردانی، دادن یک صندلی در C-suite روی میز برای تمرکز بر رفاه کارکنان و حمایت از توسعه یک استراتژی تاکتیکی متمرکز بر افراد برای پرورش فرهنگ واقعی است. قدردانی در شرکت
برای پرورش نیروی کار شاد و در نتیجه شکوفا، وقت آن رسیده است که رهبران کسب و کار رویکرد ما را اصلاح کنند. هنگام جمعآوری دادهها از بیش از 300 سازمان در سراسر جهان، متوجه شدیم که همبستگی بین عملکرد تجاری و نمرات مشارکت کارکنان تقریباً خطی است. برای آن دسته از شرکت هایی که در محدوده بالاتر هر دو مجموعه امتیاز ظاهر می شوند، معمولا شاهد افزایش 5-7 درصدی در عملکرد تجاری هستیم.
در نهایت، قدردانی نیاز به یک صندلی در میز هیئت مدیره دارد. برای تیم هایی که به دنبال برداشتن این گام بعدی هستند، قبل از هر چیز به خرید رهبری نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که قدردانی از کارمندان از بالا به پایین در اولویت باقی می ماند.
در چشم انداز امروزی که کارگران از کارفرمایان و همتایان خود انتظار بیشتری دارند، وقت گذاشتن برای نشان دادن قدردانی امری کلیدی است. قدردانی چیزی است که باعث می شود یک کارمند احساس کند واقعاً خارج از مشارکت هایش ارزشمند است. این فقط در مورد دستاوردهای آنها نیست.
راه دیگر برای نشان دادن قدردانی نسبت به کارمندان این است که افراد خود را بشناسید و روی زندگی آنها سرمایه گذاری کنید، در داخل و خارج از محل کار. این به تقویت روابط معنیدار در محیط کار کمک میکند و مدیریت میتواند رویکرد خود را برای بهزیستی بر اساس فرد خاص تنظیم کند، مراقبت از خود را به گونهای نشان دهد که طنینانداز شود و پایهای از اعتماد، حمایت و قدردانی ایجاد کند.
قدرت در قدردانی نهفته است و مزایای آن برای شادی کارکنان و نتایج تجاری به طور یکسان قابل لمس است.
متغیرهای متعددی وجود دارد که باعث ایجاد رفاه کلی ما، هم در محل کار و هم در زندگی شخصی ما می شود، اما قدردانی مرکز اصلی ماست. ایجاد یک فرهنگ موفق قدردانی مستلزم یک استراتژی مردمی کامل است که نیازهای جسمی، ذهنی، تغذیه ای و مالی را نیز برآورده می کند – هر جنبه همه بعدی است.
به رسمیت شناختن مربوط به کاری است که مردم انجام می دهند، در حالی که قدردانی مربوط به آن چیزی است که آنها هستند. هر دو نقش مهمی در ایجاد رفاه کارکنان دارند، اما قدردانی کلید خودشکوفایی و کارمندی است که واقعاً احساس ارزشمندی می کند.
این فرآیند را با پرسیدن شروع کنید: کارمندان در یک شرکت/نقش جذب چه چیزهایی می شوند؟ مردم کجا می خواهند بمانند؟ آنها چگونه می خواهند شغل خود را بسازند و رشد دهند؟ آیا کار برای ما از رفاه کارکنان حمایت می کند یا مانع آن می شود؟ آیا مدیران ابزارها و آموزش های لازم را برای اطمینان از درک کارکنان از تأثیر کارشان دارند؟
اولویت بندی همه نیازها بر این اساس بسیار مهم است. برای مثال، اگر کارمندی هرگز احساس نکند که به رسمیت شناخته شده است یا احساس کند به طور منصفانه به او پاداش داده نمی شود، واقعاً احساس قدردانی نمی کند. هنگامی که صحبت از رفاه به میان می آید، بسیار مهم است که قدردانی را به عنوان تصویر بزرگتر در نظر بگیرید، مزایا، شیوه ها و فرهنگ محیط کار را برای کمک به کارکنان برای رسیدن به اوج هرم در نظر بگیرید. با پایه گذاری قدردانی، بهزیستی می تواند شکوفا شود.
طبق سلسله مراتب نیازهای مزلو، زمانی که تمام نیازهای دیگر که شامل فیزیولوژیکی (تخفیف ها و مزایا)، ایمنی و امنیت (بهزیستی جسمی، روانی، مالی و تغذیه)، عشق و تعلق (فرهنگ) می شود، برآورده شود، احساس ارزشمندی می کند. و ارتباط)، نیازهای عزت نفس (تشخیص و پاداش)، با هر سطحی که در بالای آن قدردانی می شود و خودشکوفایی را برآورده می کند.
محل کار آمریکا مشکل بزرگی دارد و در حال بدتر شدن است – فرسودگی شغلی و رفاه ضعیف. به گفته مرسر، بیش از 8 نفر از هر 10 کارمند در سال 2024 در معرض خطر فرسودگی شغلی هستند.
مشخص شده است که افرادی که به رسمیت شناخته می شوند 23 درصد مؤثرتر و بازده تر هستند، با این حال افرادی که برای خود قدردانی و ارزش قائل هستند، 43 درصد مؤثرتر هستند و عملکرد بهتری دارند. زمانی که کارمندان احساس میکنند واقعاً ارزشمند هستند، کسبوکارها دارای یک محیط کار سازنده و درگیر با افرادی هستند که میخواهند بمانند و انگیزه موفقیت دارند. این نه تنها کار درستی است، بلکه برای نتیجه شما نیز ضروری است.
یکی از دلایل اصلی این امر این است که کارمندان احساس نمیکنند به گونهای که طنین انداز شود، ارزشمند هستند. در واقع، گالوپ دریافت که 75 درصد از کارمندانی که رفاه آنها در رنج است، احساس میکنند در محل کار مورد قدردانی قرار نمیگیرند و به ترک شغل خود فکر میکنند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر از OnePoll نشان داد که 50٪ از کارگران آمریکایی یک موقعیت شغلی را ترک کردند زیرا احساس می کردند مورد قدردانی قرار نمی گیرند. واضح است که ما به شکاف قدردانی فاحش نگاه می کنیم – یک دلیل کلیدی پشت بهزیستی ضعیف امروز.
مطالب مرتبط: چرا گفتن “متشکرم” مهمتر از افزایش حقوق کارکنان است؟
چگونه به آنجا برسیم؟
مطالب مرتبط: بهترین راه برای انجام روز قدردانی از کارمندان بیش از یک بار در سال است
قدردانی قدردانی می کند
اقدامات ملموس زیادی وجود دارد که رهبری و کارکنان می توانند برای ایجاد یک محل کار متمرکز بر قدردانی انجام دهند. در میان کارمندانی که واقعاً احساس قدردانی میکردند، ارتباط قوی با یک مدیر (58٪) و تشخیص نقاط عطف شخصی (51٪) را در بالا ذکر کردند.
با تمام آنچه گفته شد، ایجاد یک فرهنگ مدیریت متمرکز بر مردم بسیار مهم است، جایی که شرکتها آموزش، منابع و ابزارهایی را ارائه میدهند که رهبران و مدیران کسبوکار را در تلاشهایشان برای تقویت روابط با تیمهایشان و ملاقات با هر فردی در جایی که هستند – و یک فرد کامل، نه فقط یک عدد در یک سازمان. هنگامی که رهبری این طرز فکر را در اولویت قرار می دهد، OnePoll دریافت که کارکنان قدردانی 10 برابر بیشتر احساس می کنند که به سازمان خود تعلق دارند – و 53٪ دیگر از مردم گفتند که احساس قدردانی به آنها کمک می کند مدت بیشتری در شرکت خود بمانند.