یادگیری خیاطی از صفر تا صد با Forty درس رایگان هنر فردی

کاملا معمولی شروع به دوخت کنید، مرتب و پشت سرهم بدون هیچ فاصله‌ای، انقدر ادامه دهید تا الگو یا طرح کاملا رنگی شود. سایر لوازم جانبی مانند؛ انواع نخ های خیاطی با رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف، دکمه‌های مختلف نیز حتما داشته باشید. بهتر است در ابتدای کار فقط یک قیچی ساده داشته باشید و به مرور قیچی‌های دیگر را نیز تهیه کنید.

روش ساده:

کارهایی که در آموزش خیاطی یاد گرفته‌اید را انجام دهید. بسیاری از خیاطان این تجربه را دارند که الگوی بی‌نقصی را روی یک پارچه زیبا پیاده می‌کنند. آن‌ها حتی تمام مراحل را به درستی و با ظرافت تمام انجام داده‌اند.

یادگیری خیاطی از صفر تا صد با Forty درس رایگان هنر فردی

هنگامی که برای خودتان خیاطی می‌کنید، زمان اهمیت زیادی ندارد. چرا که قرار نیست کار را در موعد مقرر به مشتری تحویل دهید. به همین دلیل کار گروه دوم از گروه اول کمی ساده‌تر است.

  • اگر چرخ‌خیاطی‌تان برقی باشد (بدون صفحه‌نمایش) معمولا باید یک پیچ انتخاب کوک را بچرخانید تا بالا، پایین و پهلوهای جادکمه‌ای را به‌صورت مجزا بدوزید.
  • درواقع این روش بیشتر برای مراحل اولیه یادگیری خیاطی، کاربرد داشته و هنرجو می بایست پس از طی این دوره، سایر دوره های آموزشی را نیز بگذراند.
  • اگر از همان سنین نوجوانی علاقه به خیاطی به وجود آمده باشد، بهترین راه تحصیل در هنرستان و رشته طراحی دوخت است.
  • امروزه اکثر مدرسان رشته خیاطی برای آموزش مطالب از کلاس های آنلاین استفاده می کنند .
  • یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای که در سبک ها و مدل های متنوعی در بازار موجود بوده جعبه دستمال کاغذی می باشد.

اما اگر ایده خود را روی یک پارچه نمونه و حتی در ابعاد کوچک‌تر پیاده‌سازی کنید، می‌توانید نتیجه را ببینید. حتی اگر شکست بخورید نیز چیز مهمی را از دست نداده‌اید و تنها یک تجربه جدید به دست آورده‌اید. علاقه برای افرادی که قصد دارند یک تولیدی پوشاک داشته باشند یا به عنوان استاد آموزش خیاطی فعالیت کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. خیاطان داخلی حتی باید با کارخانه‌های خارجی و برندهای وارداتی نیز رقابت کنند. آن‌ها تنها در صورتی برنده بازار رقابت می‌شوند که بتوانند محصولی منحصر به فرد و جدید برای مشتریان تولید کنند. به همین دلیل است که باید در آموزش خیاطی علاقه و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید به یک خیاط موفق تبدیل شوید.

آموزش الگوسازی و دوخت لباس مجلسی (دانلودی)

مثلا اگر مشتری از شما در مورد جنس و نوع پارچه مورد نظر، سوال کند باید بتوانید اطلاعات کافی و لازم را حتی با یک لمس ساده، ارائه کنید. از جمله موارد با اهمیت برای انتخاب یک چرخ خیاطی مناسب می توان به تنوع دوخت، وزن مناسب و قابل تحمل، قابلیت افزودن برخی اجزای مورد نیاز و کارایی عالی آن، اشاره کرد. همانطور که گفتیم، روش گرلاوین یکی از متدهای بسیار قدیمی ترین درخیاطی است که معمولا همه قسمت های بدن، اندازه گیری و سایز می شود. به همین دلیل، الگوی تهیه شده توسط این روش، بسیار دقیق و نتیجه کار نیز کاملا، سایز و بسیار خوش فرم خواهد بود.

با استفاده از وام‌های اداره‌ی کار یا فنی‌وحرفه‌ای می‌توان به خوداشتغال‌زایی دست یافت. همچنین می‌توان با گذراندن آزمون مربی‌گری و دریافت مجوز از وزارت کار، آموزشگاه تاسیس کرد و به عنوان مربی به کار مشغول شد. برای شروع هر هنر شما باید اصول آن را به خوبی فرا بگیرید، خیاطی یکی از هنرهای کاربردی است و شما باید برای شروع این هنر زیبا گام هایتان را اصولی و درست بردارید تا پیشرفت برای شما رقم بخورد. بنابراین اگر به یادگیری خیاطی علاقه دارید این مقاله را تا پایان بخوانید.

اگر شما جزء افرادی هستید که تازه شروع به یادگیری خیاطی نموده اید، توصیه می کنیم که حتمأ از الگو استفاده کنید. چراکه شما با تهیه یک الگو، در واقع ماکتی از لباس مورد نظر خود را آماده کرده و در صورت صحیح بودن آن، می توانید الگوی مورد نظر را بر روی پارچه اصلی، پیاده کنید. حتی اگر در هنگام کشیدن الگو دچار اشتباه شوید، نگران نخواهید بود چراکه در این صورت، تنها یک تکه کاغذ را خراب سایت آموزش خیاطی کرده اید. فراگیری هنر خیاطی از جنبه های گوناگون می تواند برای فرد، مفید باشد.

این روش تلفیقی از متدهای بالاست که توسط اساتید برجسته ایرانی به وجود آمده است. اکثر متدها خارجی هستند و مناسب با اندام ایرانیان نبود، استادان رشته خیاطی با ابتکارات و مهارت‌های فوق‌العاده خود، به رفع ایرادات و ایجاد تغییر روی متدها پرداختند تا به روشی بومی دست پیدا کردند. در این روش الگوهای ایرانی و جداول سایزبندی استانداردی تهیه شد که در سال 95 مورد تأیید نماینده سازمان ملل قرار گرفت. این روش در آموزشگاه‌ها و دوره‌های آموزش خیاطی، تدریس می‌شود. ما در آموزال دوره‌های تخصصی طراحی مد، طراحی الگو و دوخت لباس را با حضور مدرسان باتجربه و سرشناسی ارائه می‌کنیم که د حین دوره و بعد از دوره برای رفع اشکال و یادگیری بیشتر همراه شما هستند.

آموزش خیاطی از ابتدا برای تهیه لباس کودک و کودکان در هر سنی. در واقع می بایست همزمان با یادگیری مهارت های لازم برای دوخت انواع لباس، نحوه برخورد با مشتری و چگونگی جذب آنها را نیز تمرین کنید. البته باید توجه داشته باشید که قیمت و برند را ملاک خرید خود قرار ندهید. بهتر است اگر مبتدی هستید به فکر آینده کاری خود نیز باشید و چرخی را خریداری کنید که امکانات خوبی داشته باشد و در آینده، هزینه مجددی را صرف خرید یک چرخ جدید نکنید. آنچه مرا بر آن داشت که این دوره را ضبط کنم ، سالها تجربه و آموزش و تحقیق در مورد فن خیاطی و تهیه روشی آسان و قابل درک برای تمامی گروههای سنی میباشد و مشوق کسانی شوم که از الگو کشیدن هراسانند.

دیدگاهتان را بنویسید