گوگل و مایکروسافت باید نگران SearchGPT باشند: کارشناسان
OpenAI ChatGPT با جستجو یا SearchGPT را در روز پنجشنبه برای مشترکان پولی به صورت زنده ایجاد کرد و قصد دارد در ماههای آینده آن را به طور گستردهتر برای طرحهای رایگان عرضه کند. کاربران ChatGPT اکنون می توانند وقتی به ربات چت هوش مصنوعی پیام می دهند تا یک جستجوی وب را در زمان واقعی انجام دهند، روی دکمه «جستجو» کلیک کنند. پاسخ به دست آمده دارای یک دکمه “منابع” با پیوندهای مرجع است.
دامیان رولیسون، مدیر بینش بازار در شرکت بازاریابی هوش مصنوعی SOCI، گفت: «این خبر بزرگی در دنیای جستجو است. کارآفرین در بیانیه ای ایمیلی ChatGPT احتمالاً بهترین موقعیت را در بین همه رقبا دارد تا سلطه Google در جستجو را بر هم بزند.
مرتبط: ChatGPT نمایه های اینستاگرام را در یک روند جدید خنده دار رسانه های اجتماعی برشته می کند – در اینجا نحوه دسترسی به آن آمده است
گوگل در حال حاضر حدود 90 درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد و هنوز هم یک مزیت دارد: گوگل تجربه 26 ساله ای نسبت به OpenAI دارد، رولیسون می گوید: “موفقیت SearchGPT به این بستگی دارد که این شرکت رویکرد متفاوتی را در این زمینه ارائه کند. تجربه جستجویی که کاربران آن را واقعاً تازه و جدید می دانند.
SearchGPT در عمل. اعتبار عکس: OpenAI
SearchGPT چه تفاوتی با جستجوی گوگل دارد؟
تجربه SearchGPT با Google متفاوت است زیرا ربات گفتگو همچنان مکالمه است. به جای صفحه ای پر از لینک، SearchGPT با خلاصه ای فشرده از اطلاعاتی که از منابع انتخابی انتخاب کرده است، پاسخ می دهد. اگر اطلاعاتی که SearchGPT ارائه میکند آن چیزی نیست که به دنبال آن بودند، کاربران میتوانند سؤالات بعدی را مطرح کنند.
مرتبط: ChatGPT سرانجام آنچه را که به کسب و کارها خواسته اند می دهد
ربات چت هوش مصنوعی همچنین هنوز تبلیغات یا پاسخ های تبلیغاتی ندارد، که بیشتر پاسخ جستجوی آن را کاهش می دهد.
آلون یامین، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل ابزار تشخیص سرقت ادبی هوش مصنوعی Copyleaks، گفت: کارآفرین که SearchGPT بدون شک بر موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل تأثیر میگذارد، اما مشخص نیست که چگونه بر SEO یا بهینهسازی موتورهای جستجو تأثیر میگذارد.
یامین اظهار داشت: “با پیچیده تر شدن ابزارهای هوش مصنوعی و بخشی از زندگی روزمره ما، تمایز بین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و محتوای ساخته شده توسط انسان، نسبت دادن صحیح منابع یا نویسندگان اصلی و تقویت اصالت کلی بسیار مهم تر می شود.”
ChatGPT 200 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد. 92 درصد از شرکت های Fortune 500 از محصولات OpenAI استفاده می کنند.
مرتبط: در اینجا نحوه استفاده مدیران عامل Salesforce و Nvidia از ChatGPT در زندگی روزمره خود آورده شده است.
https://www.entrepreneur.com/business-news/google-microsoft-should-be-worried-about-searchgpt-experts/482251