کاهش سندروم مباشر کارآفرینی با فرانشیز
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
حدود هشت سال پیش، سرانجام به این نتیجه رسیدم که کافی است – تشریفات اداری کافی، بوروکراسی کافی، به اندازه کافی احساس نمی کنم تلاش هایم با موفقیت حرفه ای من همسو نیست. همانقدر که برای تغییر آماده بودم و میدانستم از چه چیزی دور میشوم، مطمئن نبودم به سمت چه میروم. به هر حال، شکاف بزرگی بین سرخوردگی شرکت و یافتن اعتماد به نفس برای ورود به قلمرو ناشناخته وجود دارد. من به تواناییهایم اطمینان داشتم، اما سندرم فریبکار کارآفرین واقعی است – آشنا به نظر میرسد؟
خوشبختانه، من توانستم راه خود را به سمت مسیر شغلی بیابم که در عین حفظ استقلال کارآفرینی، الگویی برای موفقیت فراهم کرد: حق رای دادن. امروز، به عنوان یک مالک سابق حق رای و مشاور فعلی حق رای که به هدایت صدها نفر به سمت فرانشیز کمک کرده است، میتوانم تأیید کنم که چگونه مدل حق رای میتواند سندروم فرانچایز کارآفرین را کاهش دهد و مسیری فوقالعاده به سوی استقلال حرفهای فراهم کند.
بیایید سه سوال مربوط به ناامنی سندرم فریبکار را بررسی کنیم و بررسی کنیم که فرنچایز چگونه راه حلی ارائه می دهد.
مطالب مرتبط: در نظر گرفتن مالکیت فرانشیز؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی سازی شده خود را از حق رای دادن پیدا کنید که با سبک زندگی، علایق و بودجه شما مطابقت دارد.
1. چگونه می توانم بفهمم که آیا مجموعه مهارت های مناسبی برای کارآفرینی دارم؟
خوشبختانه، هنگام گذراندن فرآیند کشف، فرنچایزرها لزوماً به دنبال فردی مناسب برای همه نیستند. در حالی که مهم است که سازگار و مایل به یادگیری و رشد باشید، فرنچایزها اغلب مکمل مجموعه مهارت های توسعه یافته شما هستند.
قبل از هر چیز، مهم است که نگاهی صادقانه به تجربه خود داشته باشید تا مهارت های خود را بررسی کنید. اکثر متخصصان یک یا دو منطقه را به عنوان “نقاط ضعیف” در نظر می گیرند. آیا مالی است؟ فروش؟ مهندسی؟ مدیر؟ دیگر؟ درک این حفره ها در کارنامه حرفه ای شما می تواند برای یک کارآفرین مشتاق ناراحت کننده باشد. با این حال، مدل فرانشیز به کاهش برخی از این نگرانی ها کمک می کند.
بیایید استعداد مدیریتی را در نظر بگیریم. چه به توانایی خود در مدیریت افراد اطمینان داشته باشید و چه از مدیریت افراد به شدت متنفر باشید، مدل های فرنچایز وجود دارد که برای شما مناسب است. انتخاب برند حیاتی است. در بیشتر موارد، صاحبان حق امتیاز تعداد زیادی کارمند ندارند، اما اگر میخواهید از مدیریت کارکنان اجتناب کنید، راههایی برای انجام این کار وجود دارد.
بیزاری از فروش؟ فرنچایزهای B2C که دارای مشتریان مکرر هستند ممکن است مناسب باشند. (مارک خدماتی مانند مراقبت از چمن را در نظر بگیرید که در آن فرنچایز دهنده مرکز تماس بزرگتری دارد، اما حق امتیاز محلی شما خدمات را انجام می دهد.)
هنگامی که یک نام تجاری حق رای را انتخاب کردید که با مهارت های شما مطابقت دارد، بلافاصله یک کتاب راهنمای عملیات نیز در اختیار شما قرار می گیرد – که به معنای واقعی کلمه “راهنمای عملیات” از طرف امتیاز دهنده نامیده می شود. این راهنما دستورالعمل های گام به گام برای اجرای هر جنبه از کسب و کار شما و الگوی موفقیت کسب و کار را ارائه می دهد.
از طریق انتخاب دقیق برند و اطلاعات ارائه شده توسط یک کتابچه راهنمای عملیات قوی، حق رای دادن درهایی از امکاناتی را باز می کند که می تواند با مجموعه مهارت های شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است ارزش کار با یک مشاور حق رای داشته باشد – حرفه ای که به نامزدها کمک می کند مجموعه مهارت های خود را با مدل کسب و کار مناسب مطابقت دهند.
مطالب مرتبط: به گفته گری وی، یک کارآفرین سریالی با ارزش بیش از 200 میلیون دلار، چگونه بر سندرم ایمپوستر غلبه کنیم و کسب و کاری راه اندازی کنیم.
2. آیا من برای راه اندازی کسب و کار خودم خیلی جوان یا خیلی پیر هستم؟
در نهایت، تعیین اینکه آیا شما در سن «مناسب» برای صاحب کسب و کار جدید هستید یا نه، بسیار بیشتر به شما به عنوان یک فرد بستگی دارد تا به سن واقعی شما.
اگر جوان هستید، شاید آنقدرها چند کاره نبوده اید زیرا تجربه کسی را ندارید که دهه ها در یک نقش شرکتی بوده است. از طرف دیگر، شاید مدت زیادی است که همان کار را انجام میدهید که نگران هستید هنگام تعویض دنده به پشتیبانی نیاز داشته باشید.
خوشبختانه، حق رای دادن در اینجا نیز راه حلی ارائه می دهد: شبکه های فرانشیز.
یکی از مفیدترین منابع برای مالکیت فرنچایز، شبکه فرنچایزهای فعلی است که در هر برند وجود دارد. از روز اول به عنوان صاحب امتیاز جدید، به فرنچایزهای دیگری با همان برند دسترسی خواهید داشت که موقعیت دقیق شما را تجربه کرده اند. این گروههای همتا به هیئت مشاوران مورد اعتماد شما تبدیل میشوند و بهترین شیوهها و توصیهها را برای هر جنبهای از کسبوکارتان به اشتراک میگذارند.
ممکن است شما جذب مالکیت کسب و کار شوید تا در تجارت باشید برای خودت، اما وقتی به یک شبکه حق رای میپیوندید، در تجارت نیستید توسط خودتان. این صاحبان فرنچایز باتجربه در بسیاری از موارد منبع بهتری برای شما نسبت به فرنچایز دهنده هستند. شما می توانید با افرادی کار کنید که در همان صنعت هستند و خدمات مشابهی را ارائه می دهند، اما رقیب نیستند زیرا شما در بازارهای جغرافیایی مختلف هستید.
مطالب مرتبط: هرگز برای کارآفرین شدن دیر (یا زود) نیست
3. آیا واقعاً در من وجود دارد که از مربع یک شروع کنم؟
خستگی حرفه ای واقعی است. و من به شما دروغ نخواهم گفت، راه اندازی یک تجارت برای افراد ضعیف نیست.
راهی برای دور زدن آن وجود ندارد، شما باید از قبل سخت کار کنید. اما مهم است که به یاد داشته باشید، زمانی که برای خودتان کار می کنید، با طرز فکر متفاوتی نسبت به زمانی که برای شخص دیگری کار می کنید، عمل می کنید. شاید درک آن در حال حاضر سخت باشد، اما اگر واقعاً برای تغییر آماده هستید، باید از خود بپرسید:
آیا سطح مورد نیاز ناراحتی در حال حاضر برای ایجاد تغییر دشوارتر از خطر مداوم از دست دادن شغل، ناامیدی در نقش شما یا نارضایتی ای است که در حال حاضر در حرفه خود احساس می کنم؟
اگر به فکر مالکیت حق امتیاز هستید، هرگز واقعاً از نقطه اول شروع نمی کنید. روزی که درهای خود را برای کسب و کار باز کنید، حق امتیاز شما برندینگ حرفه ای و حضوری قابل تشخیص در بازار خواهد داشت. وقتی مردم با برند شما تعامل می کنند، اعتماد به نفس تعامل با یک مدل حق رای اثبات شده را القا می کند.
مطالب مرتبط: با تمرکز بر 3 زمینه، اعتماد به نفس ایجاد کنید و از سندروم فریبنده غلبه کنید
https://www.entrepreneur.com/franchises/alleviate-entrepreneurial-imposter-syndrome-with-franchising/482470