چگونه Drybar از Side Hustle به تجارت 255 میلیون دلاری رسید

آلی وب. اعتبار عکس: برایان استوکس/گتی ایماژ

وب نمی‌توانست تصور کند درایبار چه می‌شود. وقتی اولین مغازه اش را باز کرد، فقط می خواست جایی باشد که بتواند کاری را که دوست دارد انجام دهد.

تقاضا منجر به دو برابر شدن انتظارات شد – به 60 تا 80 انفجار در روز.

آلی وب بیست سالگی خود را با کار در آرایشگاه سپری کرد. زمانی که او به لس آنجلس نقل مکان کرد و مادر خانه‌نشین شد، یک برنامه‌ی تلفن همراه را شروع کرد – بنابراین به خانه مشتری می‌رفت، موهایشان را سشوار می‌کشید و با 40 دلار مدل می‌داد. بدون مدل مو و رنگ مو.

وب به کارآفرین گفت: «من تعداد زیادی مشتری داشتم جف برمن در پادکست Masters of Scale اوایل این ماه. اولین صحبت او برای مادران دیگر در یک گروه یاهو بود. در آن نوشته شده بود: “من یک مادر خانه نشین هستم و یک آرایشگر قدیمی هستم. می آیم و موهای شما را فقط با 40 دلار در حالی که بچه های شما می خوابند، خواهم کشید.”

اگرچه سالن‌های درایبار طیف محدودی از خدمات مو را ارائه می‌کردند – فقط شست‌وشو، دمیدن و حالت دادن – اما وب می‌گوید که او نگران مدل کسب‌وکار نبود. چیزی که او می‌خواست حجم بود: 30 تا 40 بار در روز تا یکنواخت شود.

مرتبط: آنها یک Hustle جانبی در خانه را شروع کردند که تا 20000 دلار در ماه درآمد داشت – و هنوز در حال رشد است: “هرگز پیر نمی شود”

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/how-drybar-went-from-side-hustle-to-255-million-business/479745

مرتبط: The Side Hustle که او در استارباکس محلی روی آن کار کرد «از هیچ به 1 میلیون دلار رسید». اکنون بیش از 30 میلیون دلار در سال جاری درآمد خواهد داشت.

مرتبط: به گفته گری وی، یک کارآفرین سریالی با ارزش بیش از 200 میلیون دلار، چگونه بر سندروم ایمپوستر غلبه کنیم و یک کسب و کار راه اندازی کنیم.

برادر او، مدیر بازاریابی سابق یاهو، مایکل لاندو، مایل بود به حمایت مالی از کسب و کار کمک کند، اگرچه در ابتدا سؤالاتی داشت.

درای بار ظرف یک دهه به بیش از 150 سالن در سراسر کشور رشد کرد. وب در سال 2020 خط تولید درایبار را به شرکت پیشرو محصولات مصرفی هلن تروی به مبلغ 255 میلیون دلار به صورت نقدی فروخت. برندهای WellBiz در سال 2021 حقوق حق امتیاز سالن های درایبار را به مبلغی نامشخص به دست آورد.

او گفت: «من واقعاً در مورد آن هیجان‌زده بودم و فکر نمی‌کردم آن را به این امپراتوری عظیم چند میلیون دلاری تبدیل کنم.

زمین وب موفقیت آمیز بود و او به زودی نتوانست تقاضا را تامین کند. او شروع به فکر کردن در مورد باز کردن یک مکان آجر و ملات کرد تا مشتریانش بتوانند به جای اینکه او به آنها مراجعه کند، به سراغ او بیایند.

لاندو سرانجام با موفقیتی که وب در هیاهوی جانبی خود دید متقاعد شد. او 250000 دلار سرمایه گذاری کرد در حالی که وب و همسرش کامرون وب حدود 50000 دلار پس انداز کردند. در سال 2010، تیم موسس اولین سالن Drybar را در برنت وود، کالیفرنیا افتتاح کرد. معروف است که بدون برش و بدون رنگ ارائه می دهد.

وب گفت: “او کمی گیج بود، “چرا زنان نمی توانند موهای خود را باد کنند؟” “و من اینطور بودم که تو با من بزرگ شدی.” در مصاحبه‌های قبلی، وب به اشتراک گذاشت که در زمان رشد موهایش وز شده بود و “به موهایش وسواس داشت.”

ما خیلی سریع متوجه شدیم، مثل روزهای اول، [that] ما رعد و برق را در یک بطری ضبط کرده بودیم، وب گفت: “زنان وارد می شدند و به معنای واقعی کلمه رانندگی می کردند. منظورم این است که ما مردم را به چپ و راست دور می‌کردیم.»

دیدگاهتان را بنویسید