چگونه یک کارآفرین داخلی شویم: Yahoo! موسس خرید
کارآفرینی راه اندازی یک شرکت است. کارآفرینی داخلی، تبدیل یک کسب و کار از درون به عنوان یک کارمند است.
الیزابت فانک با هر دو مسیر آشناست. به عنوان یک کارمند اولیه در یاهو! و مایکروسافت، فانک به خدمات پیشگامی مانند Yahoo! خرید و مایکروسافت ورد. بعد از اینکه فکر کرد خرید آنلاین یک ویژگی جالب است، اولین کد را برای یاهو نوشت و نوشت! خودش خرید میکنه او همچنین مدیر محصول در تیم اولیه مایکروسافت ورد و بخشی از تیم موسس اصلی مایکروسافت آفیس بود.
الیزابت فانک. اعتبار عکس: در عکاسی تصویری او.
اکنون، به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل غیرانتفاعی DignityMoves، فانک تلاش می کند تا راه حل های مخرب در سطح سیلیکون ولی برای بی خانمانی پیدا کند، مشکلی که بیش از 771800 آمریکایی را در سال 2024 تحت تاثیر قرار داد. DignityMoves با ایجاد مسکن های موقتی به بی خانمانی های بدون سرپناه می پردازد تا مردم را از خیابان دور کند. در سریع ترین زمان ممکن
مرتبط: چالش ها فرصت هستند: بنیانگذار 89 ساله ریباک اولین کفش هوش مصنوعی آینده نگر جهان را عرضه می کند
کارآفرین با فانک در مورد نحوه نمایش کارآفرینی درونی در مایکروسافت و یاهو، رویکردش به مشکلات و درس هایی که با خود در DignityMoves آورده است، مصاحبه کرد.
شما یکی از اولین کارمندان یاهو بودید! و در تیم اولیه مایکروسافت آفیس. کار بر روی این محصولات چگونه بود؟
در یاهو همانطور که پیش می رفتیم آن را درست می کردیم. ما نمیدانستیم که مردم چگونه از اینترنت استفاده میکنند یا چه کاری میتوانند انجام دهند. من از نرم افزار (مایکروسافت) می آمدم، جایی که 18 ماه طول می کشید تا یک ایده ویژگی جدید در دست کاربران قرار گیرد (در آن زمان ما نرم افزار را روی سی دی چاپ می کردیم و آن را در بسته ها ارسال می کردیم). در یاهو میتوانم یک ویژگی بیابم، آن را در وب قرار دهم، چند ساعت زیر میزم بخوابم (یک عادت مکرر) و از خواب بیدار شوم و ببینم که میلیونها نفر از آن استفاده کردهاند و همچنین نحوه استفاده آنها آن را آزمون و خطا یک استراتژی طراحی اساسی بود. خطر منفی بسیار کمی برای قرار دادن یک ویژگی برای دیدن جذابیت آن وجود داشت.
چگونه با مشکلات این تیم ها برخورد کردید؟
در هر دو شرکت، این اساسی بود که ما سبک های کاری بسیار مشترکی داشتیم. در یاهو، ما سعی کردیم جلسات زیادی را انجام دهیم ایستاده تا حد امکان زمانی که برای یک جلسه می نشینید، فرض می شود که 60 دقیقه در آن صندلی خواهید بود. چه کسی تصمیم گرفت که حل همه مسائل دقیقاً به 60 دقیقه نیاز دارد؟ درعوض، فردی که جلسه را دعوت میکند، موضوع را از قبل با افراد بهصورت فردی در میان میگذارد، آن را به چند انتخاب محدود میکند، و در حالت ایدهآل، تیم در اتاق کنفرانس میایستد، درباره جوانب مثبت و منفی بحث میکند و تصمیم میگیرد. ما هم در این فضا به «دموکراسی» اعتقادی نداشتیم. اگر به اتفاق نظر نیاز دارید، در نهایت با کمترین مخرج مشترک مواجه خواهید شد.
یاهو چی بود داستان منشا خرید؟
در روزهای اولیه یاهو! من یکی از تنها زنان بودم. مدام به این فکر می کردم که “آیا خوب نیست اگر بتوانید آنلاین خرید کنید؟” بچه ها کاملاً مجذوب نشدند. بنابراین من به Barnes & Noble رفتم و “HTML for Dummies” را خریدم و نوشتم [the code] خودم من با مشکلات زیادی مواجه شدم – واضح است که کدنویسی وب نقطه قوت من نیست، وحشتناک بود. همچنین فقط سه تا چهار پیوند داشت (تقریباً به تعداد خرده فروشان آنلاین در آن زمان). اما ما آن را امتحان کردیم و با نگاهی به گذشته، معلوم شد که حق با من است.
مرتبط: چرا استقبال از کارآفرینی داخلی باعث ایجاد نوآوری در شرکت شما می شود؟
چه توصیه ای به افرادی می کنید که به دنبال ایجاد تفاوت در داخل یک شرکت هستند؟
اگر مدل کسبوکار شما میتواند از آن پشتیبانی کند، قبل از سرمایهگذاری انرژی زیادی در ویژگیها یا پروژههای جدید، از رویکردهای آزمون و خطا، «حداقل محصول قابل دوام» برای آزمایش استفاده کنید.
چگونه به مدیریت افراد برخورد می کنید؟
من به عنوان یک مدیر معتقد بودم که به هر فردی حوزه اختیارات (تقریبا) کامل خود را بدهم. حتی جوان ترین افراد نیز بخش کوچکی از کسب و کار خود را “مالک” می کنند. من معتقدم که روحیه کارآفرینی مانند یک اکسیر گرانبها است – اگر بتوانید آن را بطری کنید، می توانید آن را به قیمت 1 میلیون دلار در هر قطره بفروشید. هیچ چیز قدرتمندتر نیست. به عنوان یک مدیر، راز این بود که راه هایی برای القای آن اکسیر در هر کارمند پیدا کنید. جادو اتفاق می افتد.
چه درس هایی از یاهو! و مایکروسافت را به عنوان بنیانگذار با خود می آورید؟
در یاهو ما فکر میکردیم که اینترنت جهانی برای مردم بسیار عظیم خواهد بود – آنها میخواهند در جوامع محلی خود بمانند. بنابراین ما Yahoo! LA، Yahoo! سانفرانسیسکو و غیره. مدتی طول کشید تا متوجه شدیم که مردم در گذشته فقط «جامعه» را با کد پستی خود تعریف می کردند زیرا این تنها گزینه آنها بود. اکنون مردم می توانند «جامعه» را با عشق مشترک Beanie Babies تعریف کنند. به نظر میرسد همین امر در مورد نحوه استفاده مردم از اینترنت امروز نیز صادق است: آنها در یک جامعه در سراسر کدهای پستی و مرزها گرد هم میآیند و با آنچه که آنها را منحصر به فرد میکند و آنچه آنها را به دیگران متصل میکند متحد میشوند.
مرتبط: من 20 سال پیش از بنیانگذار به مدیرعامل تغییر مکان دادم و هرگز به عقب نگاه نکردم – در اینجا نحوه جهش موفقیت آمیز آمده است
https://www.entrepreneur.com/business-news/how-to-become-an-intrapreneur-yahoo-shopping-founder/485551