چگونه یک میراث برای شرکت خود بسازید که می توانید به آن افتخار کنید

همه ما می خواهیم به میراثی که از خود به جا گذاشته ایم افتخار کنیم. اگر آنچه را که می بینید دوست ندارید، روی ایجاد میراثی که می خواهید کار کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-build-a-legacy-for-your-company-you-can-be-proud-of/478990

“آزمون ترحیم” یا “تست مداحی” تمرینی است که اغلب توسط افراد برای ارزیابی زندگی شخصی خود استفاده می شود. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به گونه ای زندگی می کنند که وقتی به زندگی خود نگاه می کنند به آن افتخار می کنند.

آنچه این مثال ها نشان می دهد این است که میراث شخصی و تجاری شما توسط اقدامات شما در طول تاریخ وجود آنها تعیین می شود. این فقط خروجی نهایی سود برای سهامداران یا کمک مالی بزرگ به یک موسسه خیریه پس از سال ها رفتار تجاری ناجوانمردانه نیست.

مصرف‌کنندگان شرکت‌هایی را می‌خواهند که متعهد به چیزی بیش از سود نهایی باشند. آنها شرکت‌های معتبری را می‌خواهند که صحبت کنند. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند Costco هم سودآور هستند و هم قابل اعتماد. شرکت مدیریت شهرت می‌گوید که Costco دارای “میراث برتری و رضایت اعضا” است، که یکی از دلایلی است که آنها بر اساس نظرسنجی Axios در سال 2023، دومین “شرکت مورد اعتماد در آمریکا” (پس از پاتاگونیا) هستند.

انجام ممیزی میراث: همانطور که ممکن است یک حسابرسی مالی برای ارزیابی سلامت مالی شرکت خود انجام دهید، ممیزی قدیمی نیز می تواند به ارزیابی سطح همسویی بین عملیات و ارزش های شما کمک کند. ممیزی میراث باید بررسی کامل ارزش ها، شیوه ها، محصولات و فرهنگ شرکت شما را پوشش دهد. مناطقی را که در مسیر درست قرار دارید و جایی که در آن کوتاهی می کنید شناسایی کنید تا بتوانید برنامه ای برای رفع شکاف ها ایجاد کنید.

آنها قیمت های پایین، محصولات با کیفیت را ارائه می دهند، با کارکنان خود به خوبی رفتار می کنند و از جوامع محلی خود از طریق کمک های خیریه، مشارکت ها حمایت می کنند و به کارکنان پول می دهند تا در جامعه “داوطلب” شوند. آنها صحبت می کنند و میراث برند خود را از مدیر عامل تا کارمند خط مقدم زندگی می کنند.

ممکن است فرآیندی بیمارگونه به نظر برسد، اما می‌تواند ابزاری قدرتمند برای تعیین اینکه آیا شما و سازمانی که برای آن زمان، تلاش و انرژی زیادی صرف کرده‌اید، با ارزش‌های شخصی‌تان همسو هستند یا نه. رفته واضح است که معیارهای تجاری زیادی برای تعیین ارزش مادی آنچه ساخته اید وجود دارد: قیمت سهام، سود سهام پرداخت شده و ارزش بازار، در میان ده ها مورد دیگر.

یک بیانیه قدیمی ایجاد کنید: همه ما درباره بیانیه های ماموریت می دانیم، اما در نظر داشته باشید که بیانیه ای میراثی ایجاد کنید که تأثیری را که می خواهید کسب و کار شما در بلندمدت داشته باشد – چه در جامعه، کشور یا در جهان، بیان کند.

برای سال‌ها، مدل شرکتی مبتنی بر به حداکثر رساندن سود به هر قیمتی بود و در عین حال از طریق کمک‌های خیریه کنترل آسیب/شهرت را انجام می‌داد. شرکت هایی مانند Purdue Pharmaceuticals دقیقاً اینگونه عمل می کردند. آن‌ها با ارائه نادرست داده‌های مربوط به داروی بسیار اعتیادآور خود، OxyContin، میلیاردها دلار به دست آوردند، که تا حد زیادی به بحران مواد افیونی کمک کرد که امروزه همچنان در آمریکا وجود دارد. در همان زمان، خانواده ساکلر که مدیریت پوردو را بر عهده داشتند، میلیون‌ها دلار به هنر، موسسات خیریه و دانشگاه‌ها اهدا کردند. امروزه، با خراب شدن میراث خانواده، اکثر موسسات خیریه و موسسات از برخورد با ساکلرها یا اعتماد آنها خودداری می کنند.

مطالب مرتبط: 5 عامل برای برنامه ریزی میراث کارآفرینی شما

آخرین باری که از دستاوردهای کسب و کارتان و میراث آن پس از رفتنتان چه زمانی یاد کردید، چه زمانی بود؟

اما اگر مجبور به پاسخگویی به سؤالات زیر بودید، چه می‌شد: میراث کسب‌وکار شما چیست؟ پس از رفتن شما، مردم در مورد شما و کسب و کارتان چه خواهند گفت؟ آیا از آنچه می گویند راضی هستید؟ نمونه های زیادی از شرکت هایی وجود دارد که میراث وحشتناکی از خود به جای گذاشته اند. به شرکت انرژی انرون فکر کنید که به دلیل حرص و آز شرکتی و شیوه های حسابداری غیرقانونی خود از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرد، مشتریان قیمت ها را بالا برد و حقوق بازنشستگی کارکنان خود را تبخیر کرد.

مطالب مرتبط: به جا گذاشتن یک میراث: موفقیت کسب و کار شما مستلزم یک رویکرد اولیه پایدار است

قابل درک است، بسیاری از ما در حالی که سعی می کنیم زندگی شخصی خود را مدیریت کنیم، درگیر خواسته ها و چالش های روزمره اداره شرکت یا سازمان خود هستیم. تعداد کمی از ما وقت می گذاریم تا در درازمدت به دنبال چه چیزی هستیم. کسب و کار شما 10 سال دیگر کجا خواهد بود؟ در 20 سال؟ و اگر در اثر یک فاجعه غیرقابل پیش‌بینی، امروز بمیرید و شرکت شما مجبور به تعطیلی شود، چه می‌گوید، و در مورد کسب‌وکارتان چه می‌نویسید؟

یا Lehman Brothers را در نظر بگیرید، بانک سرمایه گذاری که بیش از یک قرن قبل از اینکه شهرتش در روزهای اولیه بحران مالی 2008 به سرعت در طی چند هفته پاک شود، مورد احترام بود. در ابتدا، سرمایه گذاری سنگین Lehman در وام های مسکن به آنها کمک کرد تا سودهای نجومی ثبت کنند، اما زمانی که بازار سقوط کرد، سقوط Lehman سریع و وحشیانه بود. سقوط Lehman به بزرگترین پرونده ورشکستگی در تاریخ ایالات متحده منجر شد – 619 میلیارد دلار، با سرمایه گذاران و مالیات دهندگان آمریکایی که این صورت حساب را نگه داشتند.

این باید ارزش هایی را که می خواهید شرکت شما حفظ کند و نوع میراثی را که می خواهید از خود به جا بگذارد، منعکس کند. با تیم خود کار کنید تا بیانیه میراث را توسعه دهید و آن را در برنامه ریزی استراتژیک و بلندمدت خود بگنجانید تا اطمینان حاصل کنید که شرکت شما روزانه در راستای آن کار می کند.

یک ماتریس تصمیم گیری مبتنی بر ارزش را پیاده سازی کنید: برای اطمینان از اینکه تصمیمات تجاری شما به طور مداوم بیانیه میراث شما را منعکس می کند، یک چارچوب تصمیم گیری مبتنی بر ارزش را در نظر بگیرید. این چارچوب باید شامل مجموعه ای از سؤالات یا معیارهای راهنما باشد که شما و تیمتان می توانید برای ارزیابی تصمیمات کلیدی از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، “آیا این تصمیم با ارزش های شرکت ما همخوانی دارد؟” یا “این تصمیم چه تاثیری بر میراث بلندمدت ما خواهد داشت؟” این رویکرد تضمین می‌کند که میراث شما در فعالیت‌های روزانه‌تان جلوتر و محور باقی بماند.

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

بنابراین، آزمایش ترحیم در مورد شما و شرکتتان چه چیزی به شما می گوید؟ آیا شرکت یا سازمان شما میراثی ایجاد می کند که بتوانید به آن افتخار کنید که با ارزش های شما همسو است؟ اگر نه، در اینجا چند ایده برای شروع شما وجود دارد:

میراث فقط به این نیست که شما امیدوارید تا 20 یا 30 سال آینده به شما و کسب و کارتان نگاه شود. این در مورد ایجاد یک فرهنگ تجاری در حال حاضر است که در آن هر تصمیم، بزرگ یا کوچک، با میراث نهایی مطابقت دارد که امیدوارید به جا بگذارید. این در مورد زندگی امروز و هر روز میراث شماست.

دیدگاهتان را بنویسید