چگونه یک فرهنگ خلاق در محل کار به رشد کسب و کار کمک می کند
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
از هر کسی بخواهید که یک فرد خلاق را نام ببرد، و احتمالاً نام شناخته شده ای از دنیای هنر را به شما می دهند: یک موسیقیدان، نقاش، یک فیلمساز. و این درست است – هنرمندان بزرگ همه افراد واقعا خلاقی هستند. با این حال، خلاقیت فقط در هنر نیست. این یک مهارت بسیار مهم برای بسیاری از انواع کار است.
در دنیای تجارت، حمایت از خلاقیت به رشد شرکت شما کمک می کند، زیرا می تواند به راه حل های نوآورانه برای چالش های حین کار منجر شود.
مطالب مرتبط: 10 راه برای ایجاد فرهنگ خلاقانه در شرکت
اهمیت خلاقیت در سراسر شرکت
طبق یک مطالعه مک کینزی، خلاق ترین شرکت ها نتایج تجاری بهتری ارائه می دهند. این نشان می دهد که چقدر مهم است که عمداً یک محیط کاری ایجاد کنید که تفکر خلاق را تشویق و حمایت کند.
این نوع تفکر تقریباً در هر بخش از یک شرکت مرتبط است. به عنوان مثال، در توسعه نرم افزار، حل خلاقانه مسئله می تواند منجر به ویژگی های نوآورانه ای شود که تجربه کاربر را بهبود می بخشد. در امور مالی، رویکردهای خلاقانه می توانند بودجه بندی را بهینه کرده و فرآیندها را ساده کنند. در تحقیق و توسعه، می تواند کارایی کد را افزایش دهد یا راه حل های صرفه جویی در زمان را برای مشکلات پیچیده کشف کند. در منابع انسانی، می تواند به ساختارهای سازمانی جدید و مؤثرتری منجر شود.
با پذیرش خلاقیت در همه عملکردها، به همه کارمندان خود قدرت می دهید تا خارج از چارچوب فکر کنند و سهم معناداری در موفقیت شرکت داشته باشند.
تشویق به آزمایش با روش “شکست سریع”.
در بسیاری از محیطهای کاری، خطر تعطیلی ایدههای خلاقانهای وجود دارد که طرز تفکر فعلی را به چالش میکشد. برای تشویق محیطی خلاقانه در کسب و کارتان، پیشنهاد میکنم روش «سریع شکست» را اتخاذ کنید. این کار کارکنان شما را تشویق میکند تا آزمایش کنند و ایدههای خلاقانهای ارائه کنند که بتوانند به سرعت آزمایش کنند. در تجربه من، یک آزمون دو هفتهای یک بازه زمانی ایدهآل برای درک سریع این موضوع است که آیا یک ایده پتانسیل دارد یا نه.
اگر ایدهای جواب داد یا نویدبخش بود، میتوانید آن را جلوتر ببرید و مقیاس آن را افزایش دهید. از طرف دیگر، اگر شکست بخورد، هر گونه آسیب را به حداقل رسانده اید. این روش فقط برای کاهش ریسک نیست. فرهنگ را ایجاد می کند که در آن اشتباهات به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و توسعه تلقی می شوند و از ایده های خلاقانه حمایت می شود.
همچنین به کارمندانتان نشان میدهد که برای کشف ایدههایشان به آنها اعتماد دارید، به آنها احساس مالکیت قوی و غرور در کارشان میدهید و به آنها انگیزه میدهید که به ارائه پیشنهادهای جدید برای بهبود کسبوکارتان ادامه دهند.
در واقع، تحقیقات BCG نشان می دهد که سازمان هایی که فرهنگ آزمایش را ترویج می کنند، سطوح بالاتری از نوآوری را مشاهده می کنند. شرکت هایی مانند گوگل با موفقیت روش های مشابهی را پیاده سازی کرده اند که منجر به پروژه های پیشگامانه ای مانند جی میل شده است. اگر به کارمندان خود این آزادی را بدهید که ایده ها را بدون ترس از شکست بررسی کنند، شرکت خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد – طبق داده های Deloitte، مارک های با رشد بالا به احتمال زیاد فرهنگ خلاقانه ای دارند.
مطالب مرتبط: 4 راه برای هدایت رشد و نوآوری داخلی در سازمان شما
اهمیت تیم های چند منظوره
در یک مطالعه متفاوت، تحلیلگران Deloitte ارتباط بین تیم های چند منظوره و رویکردهای نوآورانه را نشان می دهند. گرد هم آوردن افراد با پیشینه های مختلف دیدگاه ها را در هر بحثی افزایش می دهد و می تواند به شما کمک کند تا به راه حل های خلاقانه برای چالش های تجاری برسید.
من از نزدیک دیده ام که چگونه تیم های چند رشته ای مشکلات را بهتر و سریعتر حل می کنند و همچنین ایده های خلاقانه تری ارائه می دهند. این بخش مهمی از ایجاد فرهنگ خلاق در شرکت شما است. به همین دلیل است که برای پروژههای کلیدی، من دوست دارم با یک مدل تیم کار کنم، نمایندگانی از عملکردهای مختلف را گرد هم میآورم: تحقیق و توسعه، محصول، بازاریابی، طراحی و موارد دیگر. با وجود دیدگاهها و زمینههای مختلف تخصص در اطراف میز، یافتن راهحلهای خلاقانه برای هر چالشی آسانتر است.
ایجاد شرایط برای حمایت از خلاقیت
سایر جنبه های محیط کار نیز اهمیت دارد. در مورد یک کودک فکر کنید – آنها به طور طبیعی خلاق هستند و عاشق کاوش در محیط های خود هستند. آنها از بازیگوشی بودن لذت میبرند، اما برای این کار به ابزارهایی نیاز دارند: خودکار، کاغذ، خاک رس و سایر مواد هنری و صنایع دستی.
اما این فقط برای کودکان صادق نیست. هنرمندان حرفهای همچنین به رنگها، قلم موها و بوم مناسب برای تحقق پتانسیل خلاقانه خود نیاز دارند. و این دقیقاً برای کارمندان شما یکسان است – آنها به ابزارهای مناسب برای پشتیبانی از کار خود نیاز دارند. برای تشویق واقعی آزادی خلاق، باید سرمایه گذاری کنید، چه در ابزارهای فیزیکی (یک قطعه خاص از سخت افزار یا تجهیزات صوتی) و چه ابزارهای دیجیتال (اشتراک به پیشرفته ترین نرم افزارها).
اینکه تا چه حد می توانید این کار را انجام دهید بستگی به مرحله زندگی شرکت شما دارد، اما از تجربه شخصی، من متوجه شده ام که چگونه ابزارهای مناسب سهم بزرگی در آزادسازی خلاقیت دارند.
مطالب مرتبط: چرا رهبران باید کارکنان خود را تشویق کنند تا خلاقیت خود را کشف کنند – و چگونه این کار را انجام دهند
هر شرکتی پتانسیل خلاقیت را دارد
در طول تاریخ بشر، ایده های خلاق محرک تأثیر تجارت بوده اند. مهم نیست در چه صنعتی هستید، می توانید آزادی خلاقانه را در شرکت خود در آغوش بگیرید و از این خلاقیت برای کمک به رشد خود استفاده کنید.
اما شما باید عمدی داشته باشید. فرهنگی بسازید که آزمایش را جشن می گیرد و از ایده های هر یک از اعضای تیم استقبال می کند. پروژه های خود را با تیم های چند منظوره پیش ببرید و ابزار مناسب را در اختیار آن تیم ها قرار دهید.
همه این کارها را انجام دهید، و به کارمندان خود قدرت می دهید تا با بینش های تازه و راه حل های نوآورانه به چالش ها برخورد کنند. آنها احساس ارزشمندی بیشتری می کنند، از کارشان بیشتر لذت می برند و حتی انگیزه بیشتری خواهند داشت. این یک چرخه با فضیلت است.
با کارمندانی بهتر و سریعتر که مشکلات را حل میکنند و شادتر میشوند، به زودی تأثیر کسبوکار را خواهید دید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-a-creative-workplace-culture-fuels-business-growth/482452