چگونه کسب و کاری بسازیم که یک قرن و پس از آن دوام داشته باشد

چگونه کسب و کاری بسازیم که یک قرن و پس از آن دوام داشته باشد

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

در سرتاسر جهان، یک روند بلندمدت نگران کننده وجود دارد: شرکت ها برای بقا در تلاش هستند. تجزیه و تحلیل توسط Statista نشان می دهد که شرکت ها از سال 1965 قدرت پایدار خود را از دست داده اند. شرکت های موجود در شاخص استاندارد اند پورز 500 در طول سال 2020 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و مشخص شد که میانگین طول عمر یک شرکت 21 سال است که با 55 سال قبل کاملاً متفاوت است. زمانی که به طور متوسط ​​32 سال بود. پلتفرم آمار سپس به این نتیجه رسید که این تعداد احتمالاً در طول دهه 2020 کاهش خواهد یافت.

گزارش EY در سال 2023 نشان می‌دهد که در واقع، میانگین طول عمر یک شرکت آمریکایی S&P 500 قبلاً 67 سال بود – اکنون فقط 15 سال است. این گزارش حاکی از آن است که حتی برخی از آماده‌ترین شرکت‌ها نیز تضمینی برای دوام ندارند و این نگران‌کننده است. این ارقام باعث شد به این فکر کنم که چگونه می توان کسب و کاری ساخت که بیش از یک قرن دوام داشته باشد.

به عنوان بخشی از یک شرکت صد ساله که در سال 1993 به عنوان وارث نسل چهارم به من منتقل شد، شرکت اتوبوسرانی موتور کولون (KMB) که توسط پدربزرگم در سال 1921 تأسیس شد، در سال 2025 رسماً 104 ساله خواهد شد. در شرایط آب و هوایی کنونی و زنده ماندن از اشغال ژاپن در طول جنگ جهانی دوم، بحران مالی جهانی و اخیراً همه‌گیری 2020 که کشور را تکان داد. دنیا، من افتخار می کنم که به چنین نقطه عطفی رسیده ایم. از تجربه شخصی و تحقیقات بیشتر، ویژگی‌های کلیدی را شناسایی کرده‌ام که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا یک قرن و بعد از آن دوام بیاورند.

مطالب مرتبط: اگر می خواهید شرکتی بسازید که 100 سال عمر کند، تصور کنید در حال ساخت یک سفینه فضایی هستید. در اینجا چرا.

1. “تطبیق یا بمیر”

سخنان معروف چارلز داروین، نوشته شده در منشاء گونه ها در سال 1859، حتی در اینجا در دنیای تجارت نیز صادق است. مرتبط ماندن در دنیای در حال تغییر مستلزم آن است که شرکت ها از طریق تجزیه و تحلیل کامل، کار تیمی و تفکر منطقی با نیازهای مشتریان و نیازهای بازار سازگار شوند. من مثالی از نحوه مرتبط ماندن لگو را کاملاً الهام‌بخش می‌دانم، و بسیاری موافقند که این شرکتی است که در کمتر از یک دهه به جایگاه صدمین سالگرد خود دست خواهد یافت.

LEGO که توسط یک نجار دانمارکی در سال 1932 تأسیس شد، بلوک های ساختمانی خود را با چوب و سپس پلاستیک آغاز کرد و دومی به آن کمک کرد تا به برندی مترادف با اسباب بازی های کودکان تبدیل شود. اما لگو تقریباً با ورشکستگی ناشی از نوآوری بیش از حد در آغاز هزاره روبرو شد، زیرا پیشرفت‌های تکنولوژیکی تعداد بیشماری از رقبای پر زرق و برق دیگر را ایجاد کردند. این زمانی بود که شرکت نمادین اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کرد. به جای ایجاد ایده های جدید، شروع به تطبیق کرد. نمونه‌های اولیه موجود را اصلاح کرد، اما با کمک همکاری‌های جدید با افرادی مانند هری پاتر و جنگ ستارگان.

در نهایت با آنها وارد عرصه سینما شد. سازگاری لگو به من یادآوری می کند که چگونه KMB در گذشته از بحران ها جان سالم به در می برد. تنها سال‌ها پس از تأسیس، جنگ جهانی دوم رخ داد و بیشتر ناوگان آن زمان غیرقابل استفاده شد. در حالی که اتوبوس های جایگزین خریداری می شد، مسیرهای موجود با استفاده از کامیون که به عنوان اتوبوس موقت استفاده می شد تکمیل شد. بیش از یک دهه در حال حاضر، KMB به طور مداوم از این قانون انطباق برای تکامل خود با زمان استفاده کرده است.

2. نوآوری را با ثبات متعادل کنید

در تجارت، نوآوری معمولاً به معنای ریسک‌پذیری است و گاهی اوقات نیاز به سرمایه‌گذاری در ناشناخته‌ها دارد. بدون نوآوری، شما مزیت رقابتی خود را در بازار از دست می دهید. اما نوآوری بیش از حد، و شما این خطر را دارید که خود را خیلی لاغر کنید و به طور بالقوه به رقبای خود ببازید. بنابراین، چگونه نوآوری می تواند بخشی از برنامه 100 ساله شما باشد؟ ترفند این است که بین ایده‌های نوآورانه و اجرای روان کسب‌وکار موجود تعادل برقرار کنید.

تجزیه و تحلیل ریسک کامل و مبتنی بر داده باید به عنوان یک استراتژی اصلی که در آن اقدامات نوآورانه در نظر گرفته می شود، استفاده شود. فرهنگ شرکت باید مبتنی بر نوآوری باشد، اما به شیوه ای ثابت، به طوری که ایده های خوب به طور مداوم عرضه شوند و در هر کجا که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. یک استراتژی رهبری خوب در شرکت باید شامل یک رویکرد مشارکتی در هنگام نزدیک شدن به ایده های نوآورانه باشد. شما باید به صورت داخلی با تیم خود کار کنید، و همچنین از منابع خارجی و بینش مشتری استفاده کنید تا مطمئن شوید که به طور مداوم و پیوسته در حال بهبود هستید. و با قصد – هرگز به خاطر نوآوری نوآوری نکنید.

مطالب مرتبط: 3 اصل برای ساخت شرکتی که ماندگار باشد

3. مسئولیت اجتماعی داشته باشید

کسب و کار همه چیز در مورد افراد است، خواه اعضای تیم شما، مشتریان شما یا جامعه وسیع تری که شرکت با آن درگیر است. داشتن اهداف اجتماعی روشن در یک شرکت، دلیل وجودی آن را تشکیل می‌دهد، و به وضوح نشان می‌دهد که سازمان اینجاست تا درازمدت بماند و به مردم اطرافش خدمت کند، نه فقط سهامدارانش.

پذیرش مسئولیت اجتماعی در یک شرکت نیز منطقی است، به طوری که مشتریان از پرداخت حق بیمه برای کالاها و خدمات شرکتی که به نظر می رسد برای جامعه خوب است، خوشحال می شوند. از این نکته که بگذریم، مشتریان همچنین به دنبال شرکت هایی هستند که از نظر مسئولیت اجتماعی معتبر باشند.

نظرسنجی انجام‌شده توسط Sezzle نشان می‌دهد که در میان پاسخ‌دهندگان آن که بیش از نیمی از افراد هزاره هستند، ۸۱ درصد گفتند که خرید از مارک‌هایی که با ارزش‌های اجتماعی آن‌ها همسو هستند برایشان مهم است. همه شرکت‌های B-Corp نیز جدید نیستند – گیبسون گیمز یک کسب‌وکار پازل 104 ساله است که با استفاده از تعهد خود برای خدمت به خانواده‌ها در سرتاسر جهان از زمان آغاز به کار خود زنده مانده و پیشرفت کرده است.

مطالب مرتبط: شرکتی می خواهید که برای همیشه دوام داشته باشد؟ این استراتژی کسب و کار ساده راز طول عمر است

این مرا به یاد اخلاق شرکت خودم می اندازد. از همان ابتدا، KMB با باقی ماندن یک شرکت خصوصی که حمل و نقل عمومی را بدون دریافت یارانه از دولت ارائه می کرد، خود را متمایز کرد. من شخصاً مفتخرم که بگویم ما به 2.8 میلیون نفر کمک می کنیم تا در هنگ کنگ جابجا شوند و همچنان رفت و آمد را مقرون به صرفه، در دسترس و در دسترس همه قرار دهیم. به عنوان بخشی از تعهدمان به جامعه، من همچنین به تأسیس Friends of KMB، اولین گروه داوطلبانه هنگ کنگ که توسط یک شرکت حمل و نقل عمومی برای تشویق مشارکت مدنی سازماندهی شده است، کمک کرده ام.

اما در قلب آن، مسئولیت اجتماعی یک ویژگی ذاتی است که باید از همان ابتدا در شرکت شما گنجانده شود و باید تأثیری گسترده، صمیمانه و طولانی مدت داشته باشد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-build-a-business-that-lasts-a-century-and-beyond/484614

دیدگاهتان را بنویسید