چگونه کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانند با شرکت های بزرگ رقابت کنند؟
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
شرکتهای تجاری کوچک و متوسط جهان هنگام ورود به بازارهای جدید در برابر برخی رقابتهای جدی با شرکتهای چندملیتی (MNC) قرار دارند. منابع پرجمعیت گسترده، شناخت نام تجاری و صرفهجویی در مقیاس که MNCها بر آن فرمان میدهند، بهعنوان موانع بزرگی برای کسبوکارهای کوچک و متوسط عمل میکند تا احساس کنند که برای موفقیت در رقابت با آنها باید بر آن غلبه کنند.
با این حال، با وجود استراتژیهای صحیح، کسبوکارهای کوچک و متوسط میتوانند بنگاههای سودآوری برای خود ایجاد کنند و مطمئناً موفقیت خود را پیدا کنند. با منعطف کردن نقاط قوتی که شرکت های بزرگتر فاقد آن هستند، کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانند به طور موثر با همتایان بزرگتر خود در بازار جهانی رقابت کنند.
مطالب مرتبط: 6 روشی که کسب و کارهای کوچک می توانند با شرکت های بزرگ برنده شوند
چابکی و نوآوری
یکی از بزرگترین مزیت های رقابتی که کسب و کارهای کوچک و متوسط نسبت به MNC ها دارند، چابکی است. برخلاف رقبای بزرگتر خود، که در آن لایههای بوروکراسی اغلب مسیر طولانی تصمیمگیری را در بر میگیرند، کسبوکارهای کوچکتر باید مراقب تغییرات در نیازهای مشتری یا محیطهای بازار باشند. با تمرکز بر چابکی، کسبوکارهای کوچکتر میتوانند با سهولت بیشتری مدلها و فرآیندهای کسبوکار خود را اصلاح کنند. این چرخش سریع به تغییرات در بازار و نیازهای مشتری به رشد تبدیل می شود. شرکتهای کوچکتر کاملاً برای نوآوری سریعتر و ایجاد یک ترکیب محصول و خدمات منحصربهفرد به روشهایی که شرکتهای چندملیتی به سادگی قادر به ایجاد آن نیستند، موقعیت مناسبی دارند.
یک راه خوب برای افزایش انعطاف پذیری یک شرکت کوچکتر، استفاده از Employer of Record (EOR) برای ورود سریع به بازارهای جدید و نوآوری بر اساس اطلاعات محلی به جای انتظار برای ظهور روندهای بلند مدت است. ارائهدهندگان خدمات EOR مانند INS Global، حرکت سریع به بازار جدید را برای کسبوکارهای کوچک و متوسط آسانتر میکنند، بدون اینکه فرآیند دست و پاگیر راهاندازی یک نهاد محلی انجام شود. با استفاده از EOR، کسبوکارهای کوچک و متوسط میتوانند در کشورهای خارجی کارمندان خود را استخدام کنند، در حالی که همچنان قوانین و مقررات محلی را رعایت میکنند. این استراتژی نه تنها به حفظ چابکی کمک میکند، بلکه به کسبوکارهای کوچک و متوسط اجازه میدهد تا بر نوآوری و رشد با اطلاعات حساستر و خاصتر در مورد بازار خارجی تمرکز کنند.
افزایش شهابسنگ کوکیهای کرامبل را میتوان به چابکی آن نسبت داد. رویکرد منحصر به فرد این شرکت شامل چرخش هفتگی منو و ایجاد هیجان در بین مشتریان از طریق پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک است. گزینههای کوکی با زمان محدود و حضور در رسانههای اجتماعی، Crumbl Cookies را به یک حس ویروسی تبدیل کرده است، با طرفدارانی که عکسها و ویدیوهای جذابی را منتشر میکنند و آگاهی برند را بیشتر تقویت میکنند. اگر Crumbl Cookies فقط همان شش طعم کوکی را همیشه می فروخت، همانطور که شرکت های بزرگتر معمولاً انجام می دهند، چنین موفقیتی پیدا نمی کرد.
مطالب مرتبط: 4 روشی که کسب و کارهای کوچک می توانند در برابر رقبای اصلی رقابت کنند
ایجاد مزیت رقابتی با تمرکز بر مشتری
کسب و کارهای کوچک و متوسط با ایجاد تجارب شخصیسازیشدهتر مشتری با تأکید بر درک ترجیحات مشتری، میتوانند با MNCها رقابت کنند.
بر اساس گزارش سال 2024 Salesforce State of the Customer Connected، 65 درصد از مشتریان انتظار دارند که شرکت ها با نیازها و ترجیحات در حال تغییر خود سازگار شوند، اما 61 درصد از مشتریان می گویند که اکثر شرکت ها آنها را به عنوان یک عدد در نظر می گیرند. در عصر امروز، تجربه بهبود یافته مشتری بارها نشان داده شده است که سودآوری بالاتری را به همراه دارد. کسبوکارهای کوچک و متوسط با ارائه تجربیات شخصی و پاسخهای سریع به درخواستهای مشتری، وفاداری و پایگاه مشتری بلندمدت ایجاد میکنند.
بوتیک آنلاین لباس زنانه Beautiful Disaster یک مورد قانع کننده برای ایجاد یک شرکت بر اساس هویت برند قوی، مخاطبان هدفمند و احساس جامعه ارائه می دهد. چیزی که زمانی فقط یکی دیگر از فروشگاههای آنلاین لباس بود، Beautiful Disaster، به دلیل داشتن هویت منحصربهفردی که مشتریانش از آن استقبال میکنند، شناخته میشود. این شرکت همچنین به شدت از بازخورد مشتریان استقبال میکند و به آنها پاسخ میدهد و به آن مزیت رقابتی میدهد که میخواهد آشکارا از نظر گزینههای محصول و خدمات، کیفیت لباس و پایداری لباس بهبود یابد. شرکتهای چندملیتی ممکن است تنها بتوانند در یک زمان بر روی یک حوزه از تجربه مشتری تمرکز کنند، در حالی که شرکتهای کوچک و متوسط میتوانند به طور کلی بر بهبود کلی چندین جنبه از تجربه مشتری به طور همزمان تمرکز کنند و به آنها یک مزیت مشتری واضح بدهد. این رویکرد چند وجهی به این شرکت به Beautiful Disaster اجازه داده است که فروش بیش از 12 میلیون دلار در سال داشته باشد.
با استفاده از رسانه های اجتماعی و پلتفرم های دیجیتال، می توانید به طور موثر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، به تعامل مستقیم برسید و حفظ مشتری را تقویت کنید. با استفاده از ارزش های پیشنهادی متمایز و روابط با مشتری، موقعیت های دست نخورده را در صنایع بسیار رقابتی شناسایی کنید.
مطالب مرتبط: 3 تاکتیک تعامل موثر برای کمک به کسب و کارهای کوچک برای ایجاد ارتباطات معتبر با مشتریان
بینش عملی برای کارآفرینان
برای رقابت با شرکت های بزرگتر در بازار جهانی، ترکیبی از این استراتژی ها را در نظر بگیرید:
فناوری را در آغوش بگیرید: از ابزارها و پلتفرم های دیجیتال برای بهبود کارایی عملیاتی، تقویت تعامل با مشتری و ساده کردن فرآیندها استفاده کنید. به عنوان مثال، داشتن یک ابزار قوی CRM برای بازاریابی ایمیلی یا مدیریت رسانه های اجتماعی می تواند کار را ساده کند و امکان دسترسی شخصی و هدفمند به مشتری را فراهم می کند.
تمرکز بر بازار طاقچه: وارد بازارهای تخصصی با عمق محدود شوید، جایی که رقبای بزرگتر ممکن است انتخاب های زیادی نداشته باشند یا انعطاف پذیری نداشته باشند. محصولات یا خدماتی را برای رفع نیازهای آن بازارها توسعه دهید.
برند خود را بسازید: داستان خود را بسازید و آن را به گونه ای بگویید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود. اصالت و شفافیت با سوق دادن مصرف کنندگان به سمت کسب و کارهای کوچک و متوسط به جای رقبای بزرگتر وفاداری به برند را ایجاد می کند.
از تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنید: از داده ها برای جمع آوری بینش در مورد الگوهای رفتاری و ترجیحات مشتریان خاص استفاده کنید. این میتواند اطلاعات قدرتمندی را در اختیار کسبوکارهای کوچک و متوسط قرار دهد که میتواند برای توسعه و اجرای استراتژیهای محصول و بازاریابی آنها استفاده شود.
مشارکت های استراتژیک: مشارکت با کسب و کارهای دیگر می تواند یک استراتژی عالی باشد، به خصوص اگر با کسب و کارهایی که در حال حاضر جای پایی در بازار دارند، مشارکت داشته باشید. برای مثال، Lucy’s Cookies، یک کسب و کار کوچک، وارد شراکتی با استارباکس شد تا نیازهای مشتریان با محدودیت های غذایی را برآورده کند و اکنون کوکی های خود را در فروشگاه های Starbucks به فروش می رساند و یک مشارکت سودمند بین کسب و کار کوچک و MNC ایجاد می کند.
در نتیجه، کسبوکارهای کوچک و متوسط میتوانند با استفاده از اهرم و نه به حداقل رساندن اندازه خود، با شرکتهای چند ملیتی در فضای جهانی رقابت کنند. همین تفاوت به کسب و کارهای کوچک و متوسط مزیت دقیقی را می دهد که برای ایجاد فضایی خاص برای پیشرفت نیاز دارند.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-small-and-medium-sized-businesses-can-compete-with/484320