چگونه کارآفرینان می توانند در سن اخبار فوری بمانند

چگونه کارآفرینان می توانند در سن اخبار فوری بمانند

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

همه ما می دانیم که “بحران” به چه معنی است ، و همه ما در یک صفحه در مورد آنچه “روابط عمومی” به وجود می آورد ، هستیم. اما این دو را در کنار هم قرار دهید ، و شما یک بازوی در حال رشد از خدمات روابط عمومی سنتی دارید که در عصر اخبار فوری براق نسبتاً جدید گرفته است – و این به طور فزاینده ای رایج تر می شود.

چرا؟ از آنجا که در این عصر شجاع جدید ، بحران ها فراوان است ، و ارتباطات در مورد آنها دیگر به کنفرانس های مطبوعاتی برنامه ریزی شده ، مقالات روزنامه های هفته ای یا بخش های “60 دقیقه” منتقل نمی شود. قبلاً می توانستید وقتی نام تجاری شما ضربه ای به دست آورد یا حداقل یک پاسخ فوری را دور بزنید ، می توانید پنهان کنید تا اینکه تمام اردک های خود را در یک ردیف در مورد نشت نفت ، فراخوان محصول یا نامزد سیاسی رسوا کنید. اما امروزه ، وقتی ساعت 6:02 بعد از ظهر در ورزشگاه بیضوی هستید و در مورد نقض امنیت سایبری که در ساعت 6 بعد از ظهر در بانک شما رخ داده است ، نمی شنوید ، نه چندان زیاد.

بحران روابط عمومی ، که به عنوان “Crisis Comms” شناخته می شود ، شاخه ای از روابط عمومی است که صرفاً بر مدیریت شهرت یک شرکت یا فرد در طی یک رویداد منفی متمرکز شده است ، و تنها هدف آن محافظت از این شهرت است تا اینکه می توان به درستی از وضعیت نامطلوب پرداخت و کاهش یافت. و این چیزی است که هر کارآفرین در هر صنعت باید برای آن آماده باشد – پیش از آنها به آن احتیاج دارند.

مرتبط: یک برنامه 3 مرحله ای برای رسیدگی به هرگونه بحران روابط عمومی

یک رویکرد سه جانبه به بحران روابط عمومی

جنبه های بسیاری برای بحران وجود دارد که می توانید به راحتی در وب به آن دسترسی پیدا کنید و تحقیق کنید. این موارد شامل چندین زمینه تمرکز (به عنوان مثال ، به اشتراک گذاری اطلاعات ، روابط رسانه ای ، ارزیابی ریسک) ، نقاط درد متعدد (بررسی های بد ، مطبوعات منفی ، کارمندان ناراضی ، آسیب های وثیقه) و چندین بازیکن (سخنگو ، ذینفعان ، کارمندان ، عموم) است.

بنابراین آنچه من در اینجا می خواهم به نمایش بگذارم ، کمتر از یک برنامه جامع است که سعی در شامل همه سناریوهای ممکن و بیشتر رویکرد پیشگیرانه سه قسمتی شخصی من است که من برای بسیاری از مشتریانی که در 15+ سال که من شرکت های روابط عمومی خودم را اداره کرده ام ، برای بسیاری از مشتریانی که بسیاری از بحران ها را پشت سر گذاشته ام ، استخدام کرده ام. به عبارت دیگر ، من به جای اینکه سعی کنم هر شاخه ای و برگ که لانه پرنده را تشکیل می دهد ، یک چشم انداز پرنده از بحران روابط عمومی را ارائه می دهم. و من آن را به عنوان یک رویکرد “فعال” برچسب گذاری می کنم زیرا هر یک از این موارد در جای خود قرار گرفته است پیش به یک بحران بوجود می آید.

هر بحران از نظر ماهیت ، پیچیدگی و شدت متفاوت خواهد بود ، اما انواع بحران ها – چه شهرت ، امنیت عمومی یا مالی – می توانند از این استراتژی های بنیادی بهره مند شوند و بنابراین باید با این استراتژی ها شروع شوند.

مرتبط: اجازه ندهید بحران شما را کنترل کند: 5 نکته تخصصی در مورد ارتباطات مؤثر

استراتژی شماره 1: تصدیق واقعیت بحران ها

واقعاً؟ من پیشنهاد می کنم که یک کارآفرین فقط با اعتراف اینکه بحران ها اتفاق می افتد ، یک برنامه بحران روابط عمومی را راه اندازی کند؟ بله ، شما Betcha. دلیل این امر این است که من دست اول ، بارها و بارها ، صاحبان مشاغل که واقعاً نمی خواهند تلاش و منابع خود را به این منطقه اختصاص دهند ، زیرا آنها به سادگی در برابر بحران احساس می کنند با توجه به اندازه کوچک تجارت خود ، از نوع شغلی که در آن اداره می شوند محافظت می کنند یا در انکار که برخی از اتفاقات ناگوار تصادفی می تواند واقعاً آنها را پایین بیاورد.

این تفاوت چندانی با صاحب خانه نیست که نمی خواهد در حق بیمه بالاتر سرمایه گذاری کند زیرا احتمال ابتلا به سیل ، گردباد ، طوفان یا اعتصاب صاعقه که به اموال آنها برخورد می کند بسیار باریک است. آنها دودکش خود را جارو می کنند و دریچه خشک کن هر سال تمیز می شود ، بنابراین آتش سوزی خانه نمی تواند اتفاق بیفتد ، درست است؟ اشتباه

یک چهارم کامل از تجارت من تمیز کردن “آتش سوزی خانه” است. بنابراین اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که بیش از حد به کلمه “بحران” برسید. هنگامی که قبول کردید که به اندازه هر کس دیگری آسیب پذیر هستید ، می توانید مفهوم سازی و ارزیابی واقع بینانه را شروع کنید:

  • نقاط ضعف شما کجاست؟
  • سناریوهای بدترین حالت برای تجارت شما چیست؟
  • چه کسی یا چه چیزی بیشترین تهدیدها را برای شهرت شما ایجاد می کند؟
  • اگر یکی از این تهدیدها تحقق یابد ، به کجا یا به چه کسی تبدیل خواهید شد؟

استراتژی شماره 2: پیش برنامه ریزی

هنگامی که شما لیستی از خطرات احتمالی را در دست دارید ، نه تنها می توانید نقشه برداری از واکنش ها و پاسخ ها به هر یک از این خطرات ظهور را شروع کنید ، بلکه این لیست به خودی خود نقاط مقصد را روی نقشه خود تشکیل می دهد. منظور من این است.

بگویید که در فروش یک محصول هستید. چه اتفاقی می تواند رخ دهد که واقعاً می تواند به فروش آن محصول آسیب برساند و در این روند ، شهرت شما را به میزان قابل توجهی کبود کند؟ خوب ، شما می توانید چند بررسی بد مشتری دریافت کنید (عالی نیست). شما می توانید در مطبوعات (حتی بدتر) نوشتن بدی دریافت کنید. محصول شما به نوعی می تواند با تصادف یا آسیب (بسیار افتضاح) درگیر شود. برای هر سناریو ، شما می خواهید از قبل برنامه ریزی کنید که چگونه با این پتانسیل ها مقابله خواهید کرد.

مراحل قبل از برنامه ریزی می توانید شامل موارد زیر است:

  • نظرات و بازخورد را از نزدیک کنترل کنید تا بتوانید سریع و با شغلی به بررسی های منفی پاسخ دهید – در سایت خود ، در آمازون ، هر کجا که محصول شما فروخته شود. برای مصرف کننده ، سکوت غالباً با پذیرش کیفیت یا خدمات پایین برابر است
  • از یک ابزار گوش دادن اجتماعی برای ماندن در بالای نظارت استفاده کنید (بیشترین بازخورد این روزها در واقع در رسانه های اجتماعی ظاهر می شود)
  • یک پاسخ کتبی در آماده برای هرگونه توجه مطبوعاتی که ممکن است دریافت کنید ، داشته باشید. این باید شامل مأموریت و ارزش های شرکت شما ، توصیفات مثبتی است که دریافت کرده اید ، گزارشی از کارهای خوبی که انجام داده اید و شیوه هایی که محصول شما بهتر شده یا صنعت شما را پیشرفت کرده است
  • مایل به درخواست انقباض ، حذف یا فرصتی برای ارسال پاسخ در مورد هرگونه خروجی است که محتوای منفی را منتشر می کند
  • گزارش های ایمنی را در مورد محصول خود در دسترس داشته باشید
  • شریک با متخصصان موضوع که می توانند به سودمندی و وفاداری محصول شما گواهی دهند
  • با متخصصانی که می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی یا مدیریت بحران حرفه ای ، روابط خود را حفظ کنید ، برقرار کنید

علاوه بر این و به طور کلی ، به عنوان تلاش های مداوم ، می توانید برای اشتباهات بزرگ و کوچک توسط:

  • تجزیه و تحلیل صنعت خود به عنوان یک کل برای یادگیری اینکه چه فاجعه ای در آن رخ می دهد
  • آگاهی از روند بازار ، بنابراین می توانید تحولات را پیش بینی کرده و در مواجهه با آنها استراتژی کنید
  • انجام عملیات داخلی خود به منظور زمانی که شرایط خارجی تهدید به اختلال در آنها می کند

مرتبط: وقت آن است که به معنای انعطاف پذیری به عنوان یک کارآفرین دوباره تعریف کنیم

استراتژی شماره 3: یک تیم را جمع کنید و مراحل عملی را طراحی کنید

هنگامی که از بحران های احتمالی در بازار خود آگاه هستید و اقداماتی را برای جلوگیری از بیشترین میزان ممکن در آنها انجام داده اید ، زمان آن رسیده است که یک تیم مدیریت بحران را فعال کنید و هر یک از مراحل برنامه بحران خاص را اختصاص دهید. تیم من شامل وکیل ، حسابدار ، مدیر تجارت ، یک تبلیغ کننده ، نویسنده و یک دستیار دیجیتالی است که به فعالیت مشارکت جامعه رسانه های اجتماعی شرکت من اختصاص داده شده است.

ممکن است تیم شما بسیار متفاوت به نظر برسد و نیازهای بسیار متفاوتی را برآورده کند. بنابراین نه اندازه و نه حتی دامنه تیم به همان اندازه مهم نیست که چه اقداماتی را می خواهید انجام دهید تا به سرعت پاسخ دهند اما با مسئولیت پذیری در مقابل یک بحران.

مرتبط: 10 راه ساده برای ساختن یک تیم مشترک و کارآمد در محل کار

در اینجا برخی از توصیه های من آورده شده است:

  • آشکارا مشکل را تصدیق کنید و هنگامی که برای برخی یا همه آن پاسخگو هستید ، صمیمانه از اشتباه خود عذرخواهی می کنید
  • کارد
  • همه ذینفعان را شناسایی و دسترسی پیدا کنید ، به نگرانی های آنها گوش دهید و به آنها اطمینان دهید که شما به طور مناسب اوضاع را مدیریت می کنید
  • سریع و مودبانه به همه درخواست های نظرات پاسخ دهید
  • برنامه های خود را برای اصلاح به اشتراک بگذارید
  • در طول بحران شفاف و صادق باشید
  • هنگامی که به یک یادداشت کاذب یا ناخواسته رسیدید ، احساسات عمومی و اصلاح دوره را کنترل کنید
  • از کارمندان خود به هر طریقی که ممکن است نیاز به اطمینان و اطمینان در نتیجه موفق داشته باشید ، پشتیبانی کنید
  • پس از غرق شدن آتش ، تجزیه و تحلیل پس از بازی انجام دهید ، از اشتباهات خود بیاموزید و اقداماتی را انجام دهید تا دیگر آنها را تکرار نکنید
  • و در آخر ، البته ، در صورت لزوم ، یک کمپین ساختار مجدد شهرت را راه اندازی کنید تا اعتماد به مشتری خود را دوباره برقرار کنید و نام خوب خود را دوباره به دست آورید

هیچ کس یک بحران را دوست ندارد – حتی افرادی مثل من که از معیشت کمک می کنند از کمک به مشتریان در حرکت در خود استفاده کنند. اما بحران ها در این دنیای فوق العاده پر سرعت اجتناب ناپذیر است ، جایی که رسانه های اجتماعی ما را دعوت می کنند تا افکار را به اشتراک بگذاریم که ممکن است هنوز به خوبی فکر نشود ، جایی که ضبط های ویدئویی و صوتی افراد را در بدترین لحظه های خود به خود جلب می کنند و جایی که اخبار به طور لحظه ای در سراسر جهان پخش می شوند ، اغلب قبل از تأیید به هر طریق.

این که آیا شما برای خانه اجتناب ناپذیر آماده می شوید یا یک حرفه ای را برای تجهیز مخزن پاسخ ها و تقویت ذخایر خود استخدام می کنید ، فقط آماده شوید. شاید شما نتوانید کاملاً از چیزی که هرگز ندیده اید جلوگیری کنید. اما شما می توانید برای آن آماده باشید چه زمانی و اگر این کار را انجام می دهد. آماده شوید

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-entrepreneurs-can-stay-ahead-in-the-age-of-instant-news/486935

دیدگاهتان را بنویسید