چگونه پول خود را مدیریت کنید و اهداف خود را حفظ کنید
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
حفظ امور مالی شخصی شما هرگز آسان نبوده است. ردیابی هر سکه و دلاری که هر ماه از حساب شما عبور می کند به این معنی است که باید تمام هزینه های خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و به بودجه تعیین شده پایبند باشید.
مسئله این است که پیگیری امور مالی و دانستن نحوه مدیریت پول شما نباید شبیه کار باشد. اکنون می توان از مجموعه ای رنگارنگ از ابزارهای اتوماسیون برای کمک به مدیریت کارآمدتر امور مالی خود استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که هرگز پرداختی را از دست نمی دهید یا بیشتر از آنچه دارید خرج نمی کنید.
اتوماسیون مالی بخش بزرگی از یادگیری نحوه غلبه بر عدم اطمینان در مورد نحوه مدیریت پول است و به خودتان اجازه می دهید تا از نحوه خرج کردن، معاملات و پس انداز پول خود در هر ماه اطمینان بیشتری پیدا کنید.
مطالب مرتبط: چگونه تعیین اهداف مالی شفاف می تواند موفقیت شخصی و تجاری شما را متحول کند
هزینه های خود را محاسبه کنید
قبل از اینکه بتوانید امور مالی خود را خودکار کنید، با فهرست کردن تمام هزینه های ماهانه و تاریخی که باید پرداخت شوند، شروع کنید. مطمئن شوید که تمام قبض ها و هزینه های تکراری مانند اجاره، آب و برق، بیمه، وام و سایر پرداخت های مهم را شامل می شود.
احتمالاً این احتمال وجود دارد که برخی از این پرداختها قبلاً تنظیم شده باشند تا هر ماه از حساب شما کسر شود. در این صورت، مطمئن شوید که از زمان سررسید هر پرداخت مطلع هستید و آن را از حساب خود کسر کنید.
به یاد داشته باشید که در صورت داشتن تاریخ سررسید در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات، زمان پرداخت و نحوه کسر برخی از پرداختها را در نظر بگیرید.
حساب های خود را بشناسید
اکنون که تصوری از هزینه های خود دارید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه استفاده موثرتر از حساب های بانکی خود را بیاموزید. اگر فردی هستید که دارای چندین حساب بانکی و کارت اعتباری است، مطمئن شوید که مهم ترین صورت حساب های خود را سازماندهی کنید تا از حسابی که در آن حقوق خود را دریافت می کنید کسر کنید.
در مرحله بعد، با نحوه استفاده از هر حساب آشنا شوید. به عنوان مثال، حساب جاری اصلی شما باید به پرداخت قبوض مهم مانند اجاره، آب و برق و بیمه اختصاص داده شود. حساب جاری ثانویه شما باید به هزینه های معمولی و قبوض کمتر مهم اختصاص داده شود.
با در دست گرفتن کنترل بیشتر بر هر حساب، می توانید شروع به اختصاص پرداخت های خودکار برای هر یک از صورتحساب های خود کنید. به این ترتیب میدانید چه زمانی باید پول کافی در هر حساب داشته باشید و به شما کمک میکند هزینههای ماهانه خود را بهتر پیگیری کنید.
پس انداز را به صورت خودکار انجام دهید
پس انداز نباید در زمان خودکارسازی تمام هزینه های شما در رتبه دوم قرار گیرد. در عوض، به راههایی نگاه کنید که از طریق آن میتوانید یک حساب پسانداز خودکار مرتبط با حساب چک خود راهاندازی کنید. این به شما امکان می دهد تاریخ و مبلغ مورد نظر را تعیین کنید تا از حقوق شما کسر شود و مستقیماً به حساب پس انداز شما واریز شود. همانطور که در گزارش پس انداز اضطراری 2024 Bankrate گزارش شده است، بدون نیاز به انجام این کار، می توانید با دانستن اینکه بودجه اضطراری شما تحت مراقبت قرار می گیرد، آرامش بیشتری به خود بدهید.
مطالب مرتبط: چگونه در پول پس انداز کنیم: 10 نکته برای ایجاد پس انداز
از یک برنامه بانکی استفاده کنید
با استفاده از یک برنامه بانکی می توانید به سرعت سپرده های خودکار را بدون نیاز به مراجعه به شعبه بانک تنظیم کنید. برخی از برنامه های بانکی دارای انبوهی از ویژگی های مالی شخصی مانند ابزارهای بودجه بندی، ردیاب های هزینه و سبد، ماشین حساب وام و بسیاری از منابع مفید دیگر هستند.
برنامه های بانکی همچنین به شما کمک می کنند تا مانده حساب خود و پرداخت های مختلفی را که انجام داده اید را پیگیری کنید. به عنوان مثال، یک برنامه بانکی به شما کمک می کند تا پرداخت های خاص را دسته بندی کنید و به هر کدام حساب اختصاص دهید. میتوانید پرداختهای قبلی را مشاهده کنید و در صورت نیاز میتوانید حسابی را در حالت تعلیق قرار دهید.
هر بانک برنامه متفاوتی خواهد داشت که ترجیح می دهد مشتریان خود از آن استفاده کنند. بیاموزید که چگونه در برنامه بانکی پیمایش کنید و چه ابزارهایی برای کاهش پیچیدگی مدیریت مالی طراحی شده اند.
یادآوری ها را تنظیم کنید
احتمالاً هر ماه دهها پرداخت دارید، و ماندن در بالای هر یک به این معنی است که دائماً باید به خود یادآوری کنید که سررسید یک صورتحساب چیست. به جای اینکه مجبور باشید این را در تقویم یا دفتر خاطرات خود بنویسید، ببینید آیا می توانید یادآورهای خودکار را با استفاده از برنامه بانکی خود تنظیم کنید یا خیر. شامل اطلاعات مهم پرداخت و اینکه هر پرداخت برای چه چیزی است.
به عنوان مثال، پرداخت هزینه هایی مانند خدمات اشتراک، که می تواند به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه انجام شود، مستلزم این است که زمان پرداخت را به خاطر بسپارید. در واقع، طبق یک نظرسنجی از ExpressVPN، 66٪ از مصرف کنندگان برای اشتراک ماهانه پرداخت می کنند، در حالی که تنها 10٪ سالانه پرداخت می کنند یا مبلغ زیادی را پرداخت می کنند، که به طور بالقوه باعث به اصطلاح خستگی اشتراک می شود.
ممکن است صورتحسابهایی وجود داشته باشد که با شخصی به اشتراک میگذارید، یا آنها در سالهای اخیر از شما تحویل گرفتهاند و بالعکس. هر نمونه متفاوت خواهد بود، اما سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند بیشتر مطلع شوید.
از ابزار بودجه بندی استفاده کنید
آیا متوجه شده اید که چک حقوق شما هر ماه به حد خود رسیده است؟ خوب، به جای اینکه فکر کنید همه پول شما کجا می رود و چگونه آن را خرج می کنید، به این نگاه کنید که چگونه یک ابزار بودجه دیجیتال می تواند عادات خرج کردن شما را خودکار کند.
برخی از برنامههای بانکی ممکن است از قبل یک ویژگی ابزار بودجه داشته باشند، یا ممکن است لازم باشد از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید. هر کدام را که برای استفاده انتخاب می کنید، خودکارسازی بودجه به شما می گوید که پول شما هر ماه دقیقاً کجا می رود و چگونه می توانید بر اساس وضعیت مالی خود تصمیمات هوشمندانه تری برای خرج کنید.
مطالب مرتبط: تا زمانی که این 5 نکته را رعایت نکنید، بودجه خوبی نخواهید داشت
تمام کردن افکار
فناوری امکان مدیریت خودکار پول و حساب های شما را فراهم می کند. یادگیری نحوه خودکارسازی حسابها و پرداختها و توانایی استفاده از ابزارهای موجود به شما کمک میکند از نظر مالی اعتماد بیشتری داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تمام صورتحسابهای خود را بهتر پیگیری میکنید.
https://www.entrepreneur.com/money-finance/how-to-make-your-money-manage-itself-and-maintain-your-goals/483072