چگونه پروفایل لینکدین خود را در 6 مرحله آسان بهینه کنید
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
لینکدین با بیش از 1 میلیارد کاربر در 200 کشور در سراسر جهان، در حال حاضر بزرگترین پلت فرم شبکه حرفه ای است. بنابراین، چه برای شبکه های حرفه ای و چه برای اهداف جستجوی شغل، سفارشی سازی و بهینه سازی پروفایل لینکدین خود از همیشه مهمتر است. مشابه تبلیغات، بازدیدکنندگان صفحه نمایه شما احتمالاً فقط چند ثانیه گرانبها را برای ایجاد نظر صرف می کنند، بنابراین ضروری است که همه چیز واضح، مختصر و در پیام باشد. خوشبختانه، لینکدین دارای مجموعه ای از ویژگی های قوی است که امکان سفارشی سازی زیادی را فراهم می کند. متأسفانه، بسیاری از پلتفرمها بخشهای کلیدی نمایه خود را نادیده میگیرند، در برخی موارد اصلاً آنها را در نظر نمیگیرند و اغلب موارد موجود را بهینه نمیکنند.
همانطور که پروفایل لینکدین خود را ایجاد می کنید، هدف اساسی که باید در نظر داشته باشید این است که می خواهید چهار چیز را به طور مختصر و سریع بیان کنید: چه کسی هستید، چه کاری را به صورت حرفه ای انجام می دهید، چه کاری انجام داده اید و چه کاری انجام داده اید. شما به دنبال آن هستید – به خصوص برای کسانی که به دنبال کار هستند. شما باید هر چیزی را که به هیچ یک از این نکات کمک نمی کند حذف کنید.
مطالب مرتبط: یاد بگیرید چگونه پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید و به شغل رویایی خود امتیاز دهید
در زیر شش نکته کلیدی و پیکربندی از نظر بهینه سازی پروفایل لینکدین شما آورده شده است:
1. تصویر نمایه شما
هنگامی که نمایه یک شخص را در لینکدین می بینید، در بالای صفحه یک تصویر روی جلد پس زمینه است. تکان دهنده است که هر چند وقت یکبار آن قطعه حیاتی از املاک خالی می ماند. سفارشی کردن آن آسان است، بنابراین حتما یک جلد آپلود کنید. هر چیزی بهتر از هیچ است، اما من قویاً شما را تشویق می کنم که از آن فضا نهایت استفاده را ببرید. به سادگی یک تصویر یا الگوی جامد را در آنجا قرار ندهید. از آن نقطه کلیدی با انتخاب تصویری استفاده کنید که حس درک و در حالت ایدهآل حتی اعتبار را برای شما به ارمغان میآورد (به عنوان مثال، تصویر من را بررسی کنید، برای مثال نشان دادن یک مصاحبه) یا حداقل نوعی احساس را منتقل میکند. در مورد چیزی که برای شما مهم است
2. یک علامت تأیید شده دریافت کنید
در زیر عکس روی جلد، میخواهید یک بررسی تأیید در کنار نام خود داشته باشید. این یک سرویس رایگان از LinkedIn است و به کارفرمایان و شرکای بالقوه (و همچنین استخدام کنندگان برای کسانی که در جستجوی شغل هستند) اطمینان می دهد که شما همانی هستید که می گویید. نمایه های جعلی اغلب ایجاد می شوند، بنابراین این تأیید به بازدیدکنندگان شما اطمینان بیشتری می دهد که نمایه شما قانونی است. اگر در حال حاضر نمایه خود را تأیید نکردهاید، راهی برای تأیید در صورت امکان پیدا کنید (یا دفعه بعد که میتوانید این کار را انجام دهید؛ این برای آینده مهم است، حتی اگر اکنون نمیتوانید آن را داشته باشید). قابل درک است که شما ممکن است نگرانیهایی در مورد حفظ حریم خصوصی داشته باشید، و همین نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی، در واقع به هر کاری که آنلاین از طریق دسکتاپ و تلفن همراه خود انجام میدهید مربوط میشود. فقط به خاطر داشته باشید که این یک تأیید حیاتی برای حرفه شما است.
3. تیتر خود را بسازید
تقریباً همه افراد حاضر در پلتفرم یک عنوان دارند. بسیاری از آنها به شدت نیاز به بهبود دارند. این مقدار کمی فضا برای برقراری ارتباط برخی اطلاعات بسیار حیاتی است. از هر کلمه اضافی که به تعریف شما کمک نمی کند اجتناب کنید. از استفاده از نمادهای زیاد خودداری کنید. از استفاده از زبان عام و عام خودداری کنید. مختصر باشید، مشخص باشید و از این نقطه برای بیان واضح آنچه هستید، انجام می دهید و/یا می خواهید استفاده کنید.
4. کار خود را در “بیلبورد شخصی” خود به نمایش بگذارید
لینکدین بخش ویژه ای دارد که می توانید اضافه کنید، اما بسیاری از مردم اصلا از آن استفاده نمی کنند. موارد ویژه می تواند شامل پست ها، خبرنامه ها، مقالات، پیوندها، رسانه ها یا محتوای برجسته از نمایه شما باشد. همچنین میتوانید فهرست را مرتب کنید، که ضروری است، زیرا بازدیدکنندگان معمولاً فقط دو تا چهار مورد اول را بدون پیمایش میبینند (بسته به پلتفرم مشاهده).
5. مهارت های خود را فهرست کنید – و مهارت های همکاران خود را تأیید کنید
لینکدین به شما امکان می دهد مهارت های برتر خود را فهرست کنید و دیگران می توانند شما را برای آن مهارت های فردی تأیید کنند. اغلب، افراد بیش از 50 مهارت مرتبط با نمایه خود و تأیید برخی از آنها دارند. آیا می دانید که بازدیدکنندگان صفحه نمایه شما فقط دو نفر برتر لیست را می بینند (مگر اینکه برای دیدن موارد بیشتر کلیک کنند، که اکثر آنها نمی بینند)؟ و آیا می دانستید که توانایی مرتب سازی لیست را دارید؟ حتماً مهارتهای خود را طوری مرتب کنید که دو مورد برتر مهمترین چیزهایی را که یک شریک تجاری یا کارفرمای بالقوه میخواهد ببیند، منعکس کند.
مطالب مرتبط: یاد بگیرید چگونه پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید و به شغل رویایی خود امتیاز دهید
6. تجربیات خود را به نمایش بگذارید
بخش تجربیات شما از اهمیت حیاتی برخوردار است، جایی که هر یک از شرکت هایی را که برای آنها کار کرده اید فهرست می کنید. اولین اشتباه مردم استفاده از توضیحات برای توصیف شرکت است. این صفحه را به عنوان CV خود در نظر بگیرید. این فضا جایی است که باید نقش خود را در شرکت توصیف کنید. البته یک یا دو خط در مورد شرکت خوب است، اما استفاده از گلولهها را برای برجسته کردن عملکردها و دستاوردهای مهمی که در حین کار در آنجا انجام دادهاید نیز در نظر بگیرید. این امر مخصوصاً برای آخرین تجربه یا آخرین زوج شما مهم است، اگر آخرین مورد کوتاه مدت باشد. اغلب نادیده گرفته می شود که می توانید مهارت ها را با هر تعریف تجربه مرتبط کنید. همچنین میتوانید رسانههایی مانند بیانیههای مطبوعاتی، اوراق سفید، مصاحبهها یا سایر رسانههای مرتبط با مشارکت شما با آن شرکت را اضافه کنید.
اتفاقاً، اگر در لینکدین Sales Navigator مشترک شوید، ابزاری به نام «شاخص فروش اجتماعی» در این پلتفرم موجود است که تلاشهای فروش اجتماعی شما را اندازهگیری میکند. این ابزار به طور کلی برند، روابط، افراد و بینش شما را ارزیابی می کند. بخش نام تجاری شاخص شما به نمایه شما مربوط می شود.
برخی می گویند لینکدین جایگزین CV است. من لزوماً تا این حد پیش نمیروم، اما بدون شک یک ابزار حرفهای حیاتی برای شبکهسازی است و وقت شما برای پیکربندی و بهینهسازی ارزشمند است. در برخی موارد، به معنای واقعی کلمه به جای رزومه استفاده می شود. در برخی موارد، شما هرگز نمی توانید حتی رزومه خود را از شما درخواست کنند، مگر اینکه صفحه لینکدین شما داستان درستی را از قبل بیان کند. من شما را تشویق میکنم که هر بخش را کاوش کنید، هر پیکربندی را امتحان کنید، هر فهرست قابل تنظیم را مرتب کنید تا مهمترین چیزها را برجسته کنید و با تصاویری که استفاده میکنید متفکر باشید.
https://www.entrepreneur.com/living/how-to-optimize-your-linkedin-profile-in-6-easy-steps/477835