چگونه نوآوری هوش مصنوعی می تواند باعث رشد کسب و کار و خروج از موفقیت شود
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
همانطور که انقلاب هوش مصنوعی شتاب می گیرد، صاحبان مشاغل که برای خروج آماده می شوند می توانند از این فناوری برای افزایش کارایی، مقیاس عملیات و بهبود سودآوری استفاده کنند. این اقدامات یک شرکت را برای خریداران بالقوه جذاب تر می کند و در نهایت ارزش آن را به ارتفاعات جدیدی افزایش می دهد.
هوش مصنوعی تنها برنامه ای نیست که شما به شرکت خود معرفی کنید، سپس بایستید و تماشا کنید که روی فرآیندهای شما جادو می کند. این یک اصطلاح گسترده برای مجموعهای از ابزارهایی است که از طریق اتوماسیون کارایی ایجاد میکنند، با ابزارهای مختلفی که برای حوزههای مختلف یک کسبوکار طراحی شدهاند. برای استفاده موثر از آن نیاز به آموزش است، بنابراین قبل از غواصی در هوش مصنوعی، باید مشخص کنید که چه حوزه هایی از کسب و کار شما بیشترین سود را از آن می برد.
شناسایی فرصت ها
با کارهای تکراری شروع کنید، به خصوص آنهایی که کار بیشتری را به عنوان مقیاس کسب و کار اضافه می کنند. هوش مصنوعی در سناریوهایی که وظایف خسته کننده هستند، به طور موثر مقیاس نمی شوند و بسیار پیچیده نیستند، برتر است. این شامل کارکردهای تحقیق، بازاریابی و حتی پشتیبانی فروش می شود که برای افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها حیاتی هستند. این توابع برای ادغام هوش مصنوعی آماده هستند زیرا به کسب و کار اجازه می دهند بدون افزایش مداوم هزینه های سربار گسترش یابد.
به عنوان مثال، برخی از شرکتها یک فرآیند زمانبر پذیرش مشتری دارند که شامل تحقیقات گسترده برای جمعآوری اطلاعات اولیه اولیه میشود. استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیقات پایه باعث صرفه جویی در ساعتها برای یک کارمند انسانی میشود، که اکنون میتواند ابزار هوش مصنوعی را مدیریت کند، کار را در کسری از زمان مرور کند و بیشتر روز خود را صرف تلاشهای استراتژیک و مشتری محور کند.
این نوعی از قدرت هوش مصنوعی است که می تواند ارزش کسب و کاری را که برای فروش آماده می شود به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خریداران بالقوه به دنبال چیزی بیش از صرفاً دارایی قوی هستند. آنها می خواهند ببینند که این شرکت کارآمد و مقیاس پذیر است، در اینجاست که هوش مصنوعی به یک نقطه فروش قوی تبدیل می شود.
مرتبط: چگونه هوش مصنوعی می تواند (و باید) نوآوری را در کل سازمان شما هدایت کند
سنجش موفقیت
با پیاده سازی صحیح، هوش مصنوعی می تواند چندین معیار کلیدی کسب و کار را بهبود بخشد:
-
درآمد به ازای هر کارمند: از آنجایی که تیم شما با انجام کارهای تکراری کمتری که انجام دادهاند کارآمدتر میشود، باید شاهد افزایش درآمدی باشید که هر کارمند وارد میکند. .
-
حاشیه های ناخالص و خالص: با برون سپاری کارهای پرمشقت به هوش مصنوعی، می توانید هزینه های عملیاتی را کاهش دهید و سودآوری را بهبود بخشید. حاشیههای بالاتر، یک شرکت را برای خریداران جذابتر میکند، زیرا نشاندهنده عملکرد خوب و مقرون به صرفه است.
-
ظرفیت: هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. این می تواند به شرکت های کوچک و متوسط کمک کند تا هنگام رقابت با شرکت های بزرگتر با بودجه بیشتر، شکاف منابع را پر کنند. به عنوان مثال، یک آژانس تبلیغاتی ممکن است با تیم فعلی خود در ظرفیت کامل باشد. استفاده از هوش مصنوعی می تواند در زمان و منابع صرفه جویی کند و به تیم اجازه دهد تا مشتریان بیشتری را بدون افزایش تعداد کار جذب کند. این رشد ظرفیت یک شاخص قوی از مقیاس پذیری آینده است.
خریداران بالقوه می خواهند این معیارها را در طول زمان ببینند تا قضاوت کنند که آیا بهبود یافته اند و احتمالاً به بهبود ادامه خواهند داد.
در مقابل میل به ساختن بیشتر این واقعیت که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنید مقاومت کنید. اگر هوشمندانه اجرا شود، هوش مصنوعی به پیشرفت هایی منجر می شود که خود گویای آن است. شما مجبور نیستید به خریداران بگویید که از هوش مصنوعی فعال هستید – آنها نتایج را خواهند دید.
ابزارهای عملی هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک
هنگامی که نیازهای خود را شناختید، از چه ابزارهای هوش مصنوعی باید استفاده کنید؟ در اینجا سه دسته از ابزارهایی وجود دارد که می توانند کارایی و در نهایت ارزش را افزایش دهند:
-
تحقیق: هوش مصنوعی میتواند وظایف تحقیقاتی را خودکار کند و در زمان کارمندان صرفهجویی زیادی کند. برای مثال، عوامل هوش مصنوعی میتوانند اطلاعات پسزمینه مشتریان جدید را جمعآوری کنند و به اعضای تیم اجازه دهند مستقیماً وارد مراحل استراتژیک کار خود شوند.
-
بازاریابی: هوش مصنوعی می تواند تولید محتوا، کپی رایتینگ و حتی تولید ویدئو را خودکار کند. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی، کسب و کارها می توانند حجم بیشتری از محتوا را بدون افزایش کارکنان تولید کنند. بازاریابی می تواند کارهای خلاقانه تری مانند کپی رایتینگ و ایجاد تصاویر و پست های رسانه های اجتماعی انجام دهد.
-
پشتیبانی فروش: هوش مصنوعی میتواند با جمعآوری فهرستها، نوشتن نسخههای توسعهای و خودکارسازی پیگیریها، به تولید سرنخ و کمپینهای جستجو کمک کند. با خودکار کردن عملکردها، تیم فروش می تواند به جای صرف ساعت ها روی کارهای اداری، روی بستن معاملات تمرکز کند.
بدون هوش مصنوعی، ممکن است به یک کارمند بگویید، برای مثال، یک کمپین جستجو برای صاحبان مشاغل B2B کمتر از 10 میلیون دلار درآمد ایجاد کند و با آنها ارتباط برقرار کند. آنها باید فهرست را گردآوری کنند، کپی را بنویسند و سپس با آنها تماس بگیرند. اکنون، میتوانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای جمعآوری فهرست، نوشتن کپی و انجام خدمات فروش در پلتفرمهایی مانند LinkedIn استفاده کنید، حتی کمپین را برای شما اجرا کنید. بنابراین، فروشنده می تواند وظایف سطح بالایی مانند مدیریت کمپین و پاسخ به سرنخ ها را انجام دهد.
با هوش مصنوعی، ما عمدتاً کارهای خسته کننده اولیه را حذف می کنیم تا بتوانیم کارهایی را انجام دهیم که واقعاً ما را تحریک می کند و ارزش یک شرکت را افزایش می دهد. شما مجبور نیستید مشاغل را حذف کنید، اما می توانید کیفیت پروژه هایی را که به تیم های فعلی خود اختصاص می دهید ارتقا دهید و آنها را درگیر و هیجان زده نگه دارید.
مطالب مرتبط: 5 روشی که هوش مصنوعی می تواند سفر کارآفرینی شما را تسریع کند
یک سرمایه گذاری بلند مدت
درک این نکته ضروری است که پیاده سازی هوش مصنوعی یک راه حل سریع نیست، بلکه نیاز به یک طرز فکر طولانی مدت دارد. هر زمان که من هر فناوری جدیدی را در کسب و کار خود معرفی کرده ام، حداقل یک سال طول می کشد تا تأثیر کامل آن را بر شرکت ببینم.
در آماده سازی یک کسب و کار برای فروش، هرچه هوش مصنوعی زودتر گنجانده شود، بهتر است. خریداران بالقوه می خواهند الگوی واضحی از معیارهای بهبود یافته را در طول زمان ببینند، نه فقط یک فرآیند شتابزده با نتایج نامشخص. هرگز توصیه نمی شود یک شرکت را زمانی که هنوز در حال کشف نحوه استفاده از هوش مصنوعی است بفروشید، به خصوص که درآمد شما ممکن است در مرحله یادگیری کاهش یابد.
نکته کلیدی این است که به طور استراتژیک به هوش مصنوعی نزدیک شوید و بر مناطقی تمرکز کنید که می تواند تفاوت ایجاد کند. وقتی به درستی انجام شود، هوش مصنوعی نه تنها یک روند، بلکه ابزاری حیاتی برای به حداکثر رساندن ارزش کسب و کار شما خواهد بود.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-ai-innovation-can-drive-business-growth-and-exit-success/482850