چگونه می توان یک مربی بهتر شد و پتانسیل کامل مشتری خود را باز کرد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
برای تبدیل شدن به یک مربی تجارت تحول گرا ، باید مربیگری شوید. این به معنای پذیرش در روشهای نوظهور فکر و تکنیک های مربیگری است ، در حالی که به فلسفه مربیگری شما نیز صادق است. بهترین مربیان امروز محکومیت و فداکاری خود را به نتایج با سازگاری ترکیب می کنند و استراتژی های خود را در پاسخ به دنیای در حال تغییر تحول می بخشند.
حقیقت این است که هیچ “کلید” واحدی برای باز کردن پتانسیل مشتری وجود ندارد. مربیگری تحول پذیر لزوماً به یک رویکرد شخصی نیاز دارد.
با این حال ، روشهای پشتیبانی شده از تحقیقات برای ایجاد تغییرات بین فردی ، ایجاد انگیزه تحریک و پرورش اعتماد به نفس وجود دارد. این تکنیک هایی است که امروزه بسیاری از مربیان تحول گرا از آن استفاده می کنند.
مرتبط: آیا می خواهید تمرین مربیگری خود را بالا ببرید؟ این روش مهم است.
از قدرت روان سنجی استفاده کنید
روان سنجی زمینه ای از روانشناسی است که بر تئوری پشت و استفاده از آزمون های ارزیابی روانشناختی متمرکز است ، زیرا آنها به شخصیت ، هوش ، استعداد و مهارت مربوط می شوند. تست های شخصیتی مانند دیسک (درایو ، نفوذ ، پشتیبانی ، وضوح) ، شاخص نوع مایرز-بریگز ، ارزیابی نبوغ کار و مدل نمودار Enneagram چند مورد از ابزارهایی هستند که برای کمک به مشتریان در درک بهتر خود و ضربه زدن به ابرقدرت های خود استفاده می شوند.
مربیان تحول گرا می توانند از ابزارهایی مانند اینها برای به دست آوردن بینش در دنیای درونی مشتری استفاده کنند ، مسدود کننده های روانی را که آنها را عقب نگه می دارند ، کشف کنند ، به نقاط کور بپردازند و زمینه هایی از فرصت برای رشد شخصی و حرفه ای را نشان دهند.
ابزارهای روان سنجی مربیان و مشتریان خود را قادر می سازد تا نقاط بین ویژگی های شخصیتی و تأثیر آنها در تصمیم گیری و روابط را به هم وصل کنند. این ابزارها نه تنها یک چارچوب (اغلب قابل اندازه گیری) را ارائه می دهند که مشتریان می توانند پیشرفت خود را ردیابی کنند ، بلکه به مربیان نیز اجازه می دهند تا مداخلات خود را مطابق با ویژگی های منحصر به فرد مشتریان خود تنظیم کرده و تغییرات معتبر ایجاد کنند.
باورهای محدود کننده روی سرشان را تغییر دهید
بسیاری از مشتری ها یک گفتگوی داخلی منفی دارند که به آنها می گوید که آنها به اندازه کافی خوب ، به اندازه کافی هوشمند ، به اندازه کافی موفق نیستند یا در غیر این صورت قادر به دستیابی به تمام توان خود هستند. بعضی اوقات ، شناسایی این صداهای منفی برای آنچه هستند (محدود کردن اعتقادات) و ارائه یک روش جایگزین برای تفکر ، یک چشم انداز بیرونی طول می کشد. مربیان تحول آمیز می توانند باشند که مشتری های تازه POV برای غلبه بر خود و اضطراب نیاز دارند.
عمل به پرداختن به اعتقادات محدود کننده شامل جایگزینی افکار با قدرت های توانمند ، از طریق تغییر شکل شناختی و یک ذهنیت رشد محور است. علم در زمینه تغییر شکل شناختی به خوبی مستند است و بسیاری از سازمان ها مانند دانشگاه هاروارد کاربرد خود را در زندگی حرفه ای و روابط شخصی پوشش داده اند.
اول ، مربیان می توانند به مشتریان کمک کنند تا افکار منفی اتوماتیک را که وارد ذهن خود می شوند ، شناسایی و به چالش بکشند (مانند “من به اندازه کافی خوب نیستم” یا “تجربه کافی ندارم”). سپس ، با هم ، آنها می توانند شواهدی را که یا از اعتقادات منفی پشتیبانی یا رد می کنند ، ارزیابی کنند. سرانجام ، مربیان می توانند به مشتریان کمک کنند تا دیدگاه های جایگزین و متعادل تری را در نظر بگیرند که دیدگاه خود را به سمت مثبت سوق دهد. از طریق جابجایی ، مشتریان می توانند الگوهای فکر سالم تر و اعتماد به نفس بیشتری را توسعه دهند.
مرتبط: 6 راه برای ایجاد اعتماد به نفس غیرقابل توصیف
مقاومت در برابر مقاومت و مدیریت استرس
مطالعات نشان می دهد که افراد در حالت مزمن استرس می توانند اثرات قابل توجهی در هیپوکامپ خود ، منطقه مغز که بیشترین مسئولیت یادگیری و حافظه را دارند ، تجربه کنند. این امر درک و ترکیب مهارت های جدید را برای افراد دشوار می کند. در یک محیط مربیگری ، سطح استرس مشتری و مقاومت باید برای آنها مدیریت شود تا در فرآیندهای تفکر جدید و تغییرات رفتاری پذیرا باشد.
آموزش ذهن آگاهی و تاب آوری ابزاری قدرتمند برای هر مربی تحول گرا است که در زرادخانه خود داشته باشد. شیوه هایی مانند نفس کشیدن ، مراقبه اسکن بدن و روزنامه نگاری می تواند به مشتریان کمک کند تا استرس را مدیریت کنند ، تمرکز را تقویت کنند ، مقاومت کنند و اعتماد به نفس خود را پرورش دهند.
ما به عنوان مربیان باید به این واقعیت توجه داشته باشیم که مشتری ها عوامل بیرونی زیادی دارند که بر وضعیت ذهن و رفاه آنها تأثیر می گذارد. اگر می خواهیم محیطی را که منجر به رشد تحول گرا شود ، پرورش دهیم ، باید به مشتریان کمک کنیم تا عوامل استرس زا خارجی را مدیریت کرده و آنها را به ابزاری برای ایجاد مقاومت عاطفی و تعیین مرزهای سالم تجهیز کنیم. این امر به مشتریان این امکان را می دهد تا ضمن ماندن با اهداف خود ، از پیچیدگی های زندگی حرکت کنند.
در مربیگری تحول گرا ، علم قدرت است
بهترین مربیان تحول گرا می دانند که همه چیز را نمی دانند. در حالی که شما دیدگاه تازه و فلسفه های مربیگری خود را به کار مشتری می آورید ، مهم است که در برابر استراتژی های جایگزین ، مطالعات و ابزارهای مربیگری باز باشید. علوم مانند روان سنجی و روانشناسی رفتاری می توانند بینش باورنکردنی در مورد نحوه عملکرد ذهن مردم ، آنچه باعث ایجاد انگیزه می شود و چه چیزی می تواند به ایجاد تغییرات بین فردی کمک کند ، ارائه دهد.
مربیان با درج بینش از این علوم ، می توانند نیازهای مشتری و روشهای عملکرد را بهتر درک کنند. ترکیبی از دانش مبتنی بر شواهد و مربیگری تطبیقی می تواند برای تقویت ارتباطات عمیق تر با مشتری و ارائه ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد تغییرات پایدار استفاده شود. این همان کاری است که کار ما در مورد آن است!
مرتبط: شما می توانید از طریق مربیگری اجرایی پتانسیل رهبری خود را رها کنید. در اینجا چگونه است.
https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-become-a-better-coach-and-unlock-your-clients-full/485934