چگونه می توان نام های تجاری و دامنه ای را که برجسته است ، تهیه کنیم

چگونه می توان نام های تجاری و دامنه ای را که برجسته است ، تهیه کنیم

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

من بارها و بارها از سوراخ خرگوش مشاغل نامگذاری شده ام. نامگذاری مشاغل شما فقط مربوط به انتخاب چیزی نیست که دوست دارید – این در مورد جدا کردن خود و ارائه برند خود به اولین برداشت کامل است. اوه ، و اگر فکر می کنید ، “در مورد نام وب سایت چیست؟” ما نیز آن را پوشش خواهیم داد.

چرا پیدا کردن یک نام تجاری منحصر به فرد سخت تر از همیشه است

با راه اندازی بسیاری از استارتاپ ها هر روز ، پیدا کردن یک نام تجاری منحصر به فرد و به یاد ماندنی می تواند احساس کند که یک سوزن را از یونجه بیرون می کشد. لگد؟ حتی اگر فکر می کنید درخشان است ، باید بررسی کنید که آیا شخص دیگری قبلاً آن را ادعا نکرده است یا خیر. این مثل این است که سعی کنید کودک خود را در یک کلاس پر از والدین دیگر انتظار نامگذاری کنید – همه منتظر فریاد زدن هستند ، “این نام گرفته شده است!”

اما نگران نباشید. بازی نام ممکن است سخت باشد ، اما غیرممکن نیست. این فقط یک استراتژی کوچک طول می کشد (و شاید یک فنجان قهوه خوب … یا سه).

مرتبط: نحوه انتخاب یک نام تجاری قوی و تقویت برند خود

مرحله 1: با جستجوی نام دامنه شروع کنید

اولین کاری که من هر زمان که به یک ایده اسم می آیم این است که مستقیماً به یک ثبت دامنه مانند Godaddy مراجعه کنید تا ببینم آیا URL در دسترس است یا خیر. این تکان دهنده است که چند بار نام رویایی شما در حال حاضر Dot-Com کسی است. و حتی اگر در دسترس باشد ، آیا کسی در یک صنعت مشابه از همین نام استفاده می کند؟ این یک پرچم قرمز برای روشن کردن است – سردرگمی نوع ترافیکی نیست که شما می خواهید.

به عنوان مثال ، هنگامی که من Smazy.com را شروع کردم ، دوست داشتم که کوتاه ، به یاد ماندنی باشد و یک پرشکوه خوش بین داشته باشد. بعلاوه ، هیچ کس دیگری در فضای من چیزی مشابه نداشت ، و این باعث پیروزی واضح شد.

نوک طرفدار: اگر URL ایده آل شما گرفته شده است ، گزینه های خلاقانه ای مانند اضافه کردن یک فعل (به عنوان مثال “دریافت” یا “امتحان”) یا یافتن یک برنامه افزودنی منحصر به فرد مانند .tv (بله ، من خود سالاد. tv هستم ، و این یکی از موارد مورد علاقه من است) را در نظر بگیرید.

مرحله 2: آن را کوتاه ، شیرین و آسان به یاد داشته باشید

نام های تجاری کوتاه نه تنها مرسوم ، مد روز بلکه به یاد آوردن مشتریان نیز آسان تر است. قانون طلایی من این است – اگر این چیزی نیست که شما بعد از شنیدن یک بار آن را به خاطر می آورید ، آن را خیس کنید.

دامنه های پنج حرفی مانند Smazy.com به همین دلیل بوسه سرآشپز هستند. آنها نادر ، بی انتها هستند و به نظر می رسد در مورد مواد مارک تجاری شما باورنکردنی هستند. اگر می توانید با نام دامنه حق بیمه بپیوندید ، اغلب یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

مرحله 3: طوفان مغزی و آن را بنویسید

یک نوت بوک بگیرید یا برنامه یادداشت های خود را باز کنید – وقت آن است که با ایده ها وحشی شوید. هر نامی را که در ذهن شما ظاهر می شود ، بکشید ، مهم نیست که چقدر در آنجا به نظر می رسد. بعضی اوقات افراد بد بو می توانند پیچ ​​و تاب خلاقانه ای را که در غیر این صورت به آن فکر نمی کردید ، برانگیزد.

در اینجا چند مورد وجود دارد که باید در هنگام طوفان مغزی به خاطر بسپارید:

  • ارتباط: آیا با تجارت و صنعت شما هماهنگ است؟
  • اصالت: آیا شخص دیگری از آن استفاده می کند؟
  • تلفظ: آیا با صدای بلند گفتن آسان است؟ از این گذشته ، مردم آن را Googling خواهند کرد.
  • هجی: از هر چیز فریبنده ای برای هجی کردن خودداری کنید. به من اعتماد کن ، هیچ کس نمی خواهد ترافیک از دست داده ها را از دست بدهد.

مرحله 4: در مورد هویت برند خود فکر کنید

نام کسب و کار شما یکی از اولین مواردی است که مشتریان بالقوه در مورد شما می آموزند. اطمینان حاصل کنید که این ارزش ، محصولات یا خدمات شما را منعکس می کند. آیا شما براق و مینیمالیستی ، سرگرم کننده و جسورانه یا لوکس و سطح بالا هستید؟ نام شما باید صدای بلند و واضح را فریاد بزند.

به عنوان مثال ، اگر شما یک خط مراقبت از پوست سازگار با محیط زیست را راه اندازی می کنید ، چیزی مانند “Ecoskin” پیام شما را کاملاً ارتباط می دهد (و ممکن است فقط یک .com در انتظار شما باشد).

مرحله 5: آن را آزمایش کنید

قبل از ارتکاب ، نام را با صدای بلند بگویید. آن را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید و بازخورد صادقانه آنها را دریافت کنید. بعضی اوقات نامی که روی کاغذ عالی به نظر می رسد ممکن است در مکالمه خوب به نظر نرسد.

نکته دیگر؟ نام خود را در Google تایپ کنید. آیا این چیزی عجیب یا متناقض است؟ آخرین چیزی که شما می خواهید این است که نام وب سایت شما نتایج را به اشتراک بگذارد ، خوب ، چیزی بی دست و پا است.

چرا URL خود را با نام تجاری خود تطبیق دهید

خوب ، بنابراین شما نام تجاری کامل را انتخاب کرده اید – تبریک می گویم! اما در مورد وب سایت شما چطور؟ داشتن یک URL تطبیق یا از نزدیک با هم بسیار مهم است. این اعتماد به نفس مخاطبان شما را ایجاد می کند و باعث می شود که برند شما به صورت آنلاین پیدا شود.

به عنوان مثال ، تصور کنید که نام کسب و کار شما قهوه Blueriver است ، اما وب سایت شما چیزی شبیه Best-Beans-123.com است. این متناقض و گیج کننده است و تصور جلا را که هدف آن را هدف قرار می دهید ، نمی گذارد.

اگر می توانید ، به یک URL حق بیمه بروید

بعضی اوقات ، URL مناسب با برچسب قیمت همراه است. اما اگر در بودجه شما است ، آن را سرنگون نکنید. یک دامنه حق بیمه می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت باشد که برند شما را از هم جدا می کند.

SALAD.TV را به عنوان نمونه بگیرید. یک دامنه کوتاه و به یاد ماندنی مانند این نه تنها بازاریابی آسان است بلکه فتنه ایجاد می کند. مردم نمی توانند کمک کنند اما کلیک کنند!

مرتبط: 4 سرنخ برای کمک به شما در انتخاب یک نام تجاری مؤثر

افکار نهایی من (و یک صحبت پپ)

نامگذاری یک تجارت آسان نیست. اما به من اعتماد کنید – ارزش آن را دارد که برای یافتن چیزی منحصر به فرد ، به یاد ماندنی و هماهنگ با اهداف خود ، حفر کنید. چک های خود را اجرا کنید ، خلاق باشید و تا زمانی که نامی پیدا کنید که مانند آن باشد پیدا نکنید یکیبشر

و به یاد داشته باشید ، شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید! در صورت نیاز با متخصصان مشورت کنید و مخاطبان هدف خود را در قلب هر تصمیم خود نگه دارید.

اکنون ، به آنجا بروید و آن دامنه ، کارآفرین آینده Rockstar را ایمن کنید. تجارت رویایی شما منتظر است تا نامگذاری شود!

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-to-craft-business-and-domain-names-that-stand-out/485383

دیدگاهتان را بنویسید