اگر در بازاریابی آنلاین به خوبی آشنا هستید، اهمیت زمان بندی استراتژی پست اینستاگرام خود را درک می کنید. هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی هدفمند مجدد خود، به خاطر داشته باشید که فراوانی تبلیغات می تواند تأثیر منفی بر احساسات خریدار داشته باشد.
همچنین به عنوان بازاریابی مجدد شناخته می شود، هدف گذاری مجدد یک روش موثر برای تبلیغات دیجیتال است که در آن مشتریان بالقوه با تبلیغات خاصی که از رفتارهای آنلاین آنها ساخته شده اند، هدف قرار می گیرند. به عبارت ساده، هدفگیری مجدد، «خریداران پنجرهای» آنلاین را به مشتریان واقعی کسبوکار شما تبدیل میکند. هدفگیری مجدد تبلیغات، بازاریابان را قادر میسازد تا مخاطبان اینستاگرامی را که قبلاً محصولاتشان را میشناسند، درگیر کرده و به طور بالقوه تبدیل کنند.
سرنخ ها رگ حیات کسب و کار هستند و رسانه های اجتماعی یک فرصت نیرومند هستند که اینجا باقی مانده است و کسب و کارها باید آن را بیاموزند. در کتابم، برنامه بازی برای نسل پیشرو رسانه های اجتماعی، به شما کمک می کنم تا یک برنامه برای کسب و کار خود ایجاد کنید!
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، از جمله اینستاگرام، کانال مستقیمی را ارائه میکنند که برندها میتوانند از آن برای دستیابی به مشتریان بسیار فعال استفاده کنند. کمپین های هدف گذاری مجدد اینستاگرام به شما امکان می دهد به یکی از بزرگترین مخاطبان آنلاین دسترسی داشته باشید. از ابزارهای بومی اینستاگرام، از جمله اشتراک گذاری، لایک و کامنت برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید.
ارائه محتوای سرگرم کننده و آموزشی در کمپین بازاریابی مجدد، خطر فروش بیش از حد را از بین می برد. شما نقطه تماس مثبتی برای برند ارائه می دهید که آگاهی و اعتماد مشتری را بدون «خرید» افزایش می دهد. زبان این یک فرصت عالی برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشترکین است، چه با کلیک بر روی وبلاگ یا تبلیغات بهینه شده برای تولید سرنخ. آنها قبلاً در قیف افتاده اند و می توانید در آینده بازاریابی را برای آنها ادامه دهید.
مرحله دوم: ردیابی بازدیدکنندگان با فیسبوک پیکسل
همانطور که گفته شد، هدفگیری مجدد یک استراتژی موثر است که بازاریابان دیجیتال باید از آن استفاده کنند تا درصد خریدارانی را که از فروشگاههایشان بازدید میکنند و بدون تکمیل خرید خارج میشوند، کاهش دهند. هدف گذاری مجدد با بازاریابی قدیمی “قاعده هفت” مطابقت دارد. این قوانین بیان می کنند که خریداران بالقوه باید قبل از تصمیم گیری برای خرید، هفت بار پیام بازاریابی را بشنوند یا ببینند. با این حال، در زیر نکاتی وجود دارد که میتوانید برای بهبود اثربخشی کمپین تبلیغاتی هدفگیری مجدد خود استفاده کنید.
1. سفر خریدار را درک کنید

در حالی که هدفگیری مجدد اینستاگرام در هر مرحله از قیف فروش سودمند است، باید تلاشهای هدفگیری مجدد خود را به کسانی که در بالا هستند اولویت دهید. اکثر خریداران آنلاین از تبلیغات خرید نمی کنند. بنابراین، با هدف گذاری مجدد از محتوای وبلاگ خود برای جذب مشتریان بالقوه بدون اینکه هنوز قصد خرید نداشته باشید، عمیق تر باشید. تبلیغ تبلیغات در بالای قیف برای دستیابی به مشتریان بالقوه ای که قبل از خرید به اطلاعات اضافی کمی نیاز دارند، بهترین است.
برای راهاندازی مؤثر کمپین هدفگیری مجدد، باید مخاطب خاصی را هدف قرار دهید. برای رسیدن به این هدف، باید مشخص کنید که این مخاطب چه چیزی را در بر می گیرد، جایی که ردیاب بازدیدکننده فیس بوک پیکسل وارد عمل می شود. می توانید این مراحل ساده را برای افزودن پیکسل فیس بوک به وب سایت خود بررسی کنید.
یک استراتژی بازاریابی موفق باید با اهداف مشخص شروع شود. به این ترتیب، اهداف هدفگیری مجدد شما، اگر بهدرستی انجام شوند، باید دید شما را افزایش داده و تکرار متقاعدکنندهای را فراهم کنند تا مشتریانی که در قیف خرید سقوط کردهاند، تبدیل شوند. برخی از اهداف هدف گذاری مجدد عبارتند از:
- محتوای وبلاگ خود را تبلیغ کنید و برای ترافیک بیشتر یا هزینه هر کلیک بهینه سازی کنید
- لیست ایمیل خود را رشد دهید و برای سرنخ های بیشتر یا هزینه هر سرنخ بهینه سازی کنید
- محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید
- برای نرخ کلیک بیشتر بهینه سازی کنید
- نظرات مشتریان قبلی، نظرات و اثبات اجتماعی را تبلیغ کنید
با این اوصاف، کلید موفقیت در هدفگیری مجدد فالوورهای اینستاگرام، تطبیق تبلیغات شما با اهداف فردی خریداران است. به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید و شخصی به دنبال کلاه بیسبال از وب سایت شما بازدید می کند، اطمینان حاصل کنید که این بازدیدکنندگان را به دسته ای با عنوان “کلاه های بیسبال” تقسیم می کنید. این به شما امکان می دهد تا تبلیغات متمرکزی را برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید.
3. مراقب فرکانس تبلیغات خود باشید
کاربران اینستاگرام از قبل در هنگام مرور یا بازدید از وب سایت شما درگیر شده اند. به این ترتیب، باید به اندازه کافی برای تعامل با چنین مشتریان احتمالی از طریق تبلیغات هدفگیری مجدد به دقت آماده شوید. تبلیغات فرصتی عالی برای ارتباط بیشتر با کاربران و ایجاد آگاهی از محصولات و خدمات جدید را فراهم می کند. نکات ذکر شده در بالا می تواند هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی شما مفید باشد.
اجرای یک فرکانس تبلیغاتی سنگین می تواند دیدگاه مشتری بالقوه را تغییر دهد. بسته به عوامل بسیاری، تبلیغ شما می تواند مزاحم باشد، باعث آزار و اذیت برخی مشتریان شود و یا برخی از مشتریان را با نام تجاری شما آشفته کند. این بر فروش فعلی و آینده تأثیر می گذارد. گفتنی است، برای اثربخشی، محدودیت فرکانس تبلیغات را در کمپین هدفگیری مجدد خود اعمال کنید.
4. استفاده از تبلیغات خلاقانه پویا را افزایش دهید
اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید، مطمئن شوید که به حساب درستی که با وب سایتی که میخواهید تبلیغات هدفگیری مجدد اینستاگرام را پیادهسازی کنید، وارد شده باشید.
مرحله سوم: یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید

اینستاگرام، به عنوان یک پلتفرم بصری، جوان و الهامبخش قوی، مکانی عالی برای هدفیابی مجدد است، اگر مخاطبان شما آنجا هستند. اما هدف گذاری مجدد چیست؟ مستلزم چه چیزی است؟ بخوانید تا متوجه شوید.
هدف گذاری مجدد چیست؟

یکی از ناامیدیهای اصلی برای بازاریابان آنلاین از دست دادن مشتریان بالقوه در میان قیف خرید است. اینترنت بدون شک مکان پرت کننده ای است و مشتریان احتمالی که از سایت شما بازدید می کنند ممکن است مواردی را در سبد خرید خود بگذارند. این امر منجر به فراموشی اجتناب ناپذیر تکمیل فرآیند خرید می شود. تنها راه برای ردیابی چنین نقاط عطف تعامل مشتری و ترغیب آنها به تکمیل اقدامات خریدشان، هدفگیری مجدد است.
برخی از مخاطبان بالقوه شامل مشتریان قبلی، افرادی که وب سایت شما را جستجو کرده اند، کسانی که تراکنش های وب سایت شما را انجام نداده اند یا بازدیدکنندگان مکرر هستند. پس از تقسیمبندی مخاطبان، اقدام کنید و تبلیغات هدفگیری مجدد ایجاد کنید که مطابق با انتظارات هر مخاطب باشد.
چشم انداز فعلی بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل انتشار محتوای خوب است، خواه عکس های جذاب با زیرنویس های شوخ، پست های وبلاگ یا ویدیوها باشد. در حالی که ممکن است بهترین زمان ها و روزهای آپلود پست های اینستاگرام خود را پیش بینی کنید، نمی توانید مطمئن باشید که مخاطبان علاقه مند را جذب می کنید یا در فضای خالی فریاد می زنید. با ماهیت فعلی بازاریابی اشباع شده در رسانه های اجتماعی، تبلیغات هدفمند مجدد به بازاریابان دیجیتال این امکان را می دهد تا قدرت اینستاگرام و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را به حداکثر برسانند.
میتوانید دنبالکنندگانی را که قبلاً روی تبلیغات قبلی کلیک کردهاند، از وبسایت شما بازدید کردهاند یا در پایگاه داده بازاریابی ایمیلی شما شرکت کردهاند، دوباره هدفگیری کنید. این به شما اهرمی می دهد تا پیام و تصاویر بازاریابی خود را بهتر تنظیم کنید. به شما امکان می دهد مخاطبان خود را جذب کنید و بازدهی خود را در هزینه های تبلیغاتی بهبود بخشید. تبلیغات هدفگیری مجدد، تبلیغات یادآوری هستند تا فروش بیشتری را از دهها مخاطب و مخاطب که قبلاً اجرا شدهاند، جلب کنند. با این اوصاف، در زیر چند مرحله و نکات مفید برای هدف قرار دادن مجدد فالوورهای اینستاگرام خود به طور موثر آورده شده است.
مراحل هدف گذاری مجدد با استفاده از اینستاگرام
مرحله اول: موفقیت تبلیغات هدفمند مجدد خود را شرح دهید

مخاطبان سفارشی شامل گروهی از مخاطبان است که قصد دارید تبلیغات خود را مجدداً برای آنها هدف گذاری کنید. با کمک فیسبوک پیکسلها، میتوانید مخاطبان سفارشی خود را بر اساس فعالیت وبسایت، فهرست سفارشی از ایمیل، CRM، شناسههای کاربری یا صفحهگسترده شماره تلفنتان تشکیل دهید. این مخاطبان را بر اساس اقدامات خاصی که می خواهید از تبلیغ شما انجام دهند ایجاد کنید.
با اهداف و مخاطبان خود، به ایجاد کمپین تبلیغاتی هدفگیری مجدد خود ادامه دهید. بسته به اهدافتان، میتوانید کمپینهایی برای افزایش کلیکهای وبسایت، تبدیلها، بازدیدهای ویدیویی بیشتر یا نصب برنامههای بیشتر ایجاد کنید. همچنین باید بودجه، برنامه تبلیغاتی خود را تنظیم کنید و مخاطبان سفارشی ایجاد شده در مرحله قبل را پر کنید.
به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک تبلیغ اینستاگرامی برای بازاریابی یک محصول خاص هستید، کاربرانی را هدف قرار دهید که در یک ماه گذشته صفحه محصول را بررسی کرده اند. به طور مشابه، اگر برای تبلیغ یک نرمافزار یا برنامه جدید یک تبلیغ هدفگیری مجدد ایجاد میکنید، کاربرانی را که قبلا نسخه قبلی شما را دانلود کردهاند، هدف قرار دهید.
مرحله چهارم: کمپین هدف گذاری مجدد خود را طراحی کنید
عکس قهرمان توسط الکساندر شاتوف در Unsplash
