چگونه مشاغل می توانند از روند نام دامنه نوظهور سرمایه گذاری کنند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
اگر یک نام دامنه را در یک مرورگر تایپ کنید و با یک .com ، .net ، .org یا .info به پایان می رسد ، در حال تایپ چیزی به نام نام دامنه سطح عالی هستید. به عنوان صاحب یک DOT-COM GTLD هفت رقمی (vpn.com) و به عنوان یک کارآفرین مشتاق که در طی پنج سال گذشته در معاملات بی شماری از نام دامنه فوق العاده پرشیوم شرکت کرده است ، برخی از توصیه های تخصصی وجود دارد که می توانم به شما منتقل کنم که می تواند به شما کمک کند تا مزایای ارائه این نام دامنه های جدید را ارائه دهید.
تکامل نام دامنه: از .com تا در حال حاضر
ابتدا Dot-com ، در دهه 90 بازگشت. سپس همه مشاغل و مارک ها آمدند. با کمال تعجب ، Dot-Com کمیاب ، گران و جمع آوری شد. در طی حدود یک دهه ، ما شاهد معرفی برنامه افزودنی دات نت در فوریه 2002 بودیم که با گذشت زمان نیز کمیاب شد.
از فوریه 2024 ، شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاص یافته (ICANN) دارای 1450 GTLD است که برای فروش تأیید شده اند. این اشباع رو به رشد ، با این حال ، همیشه با مصرف کنندگان ، که هنوز هم از نظر برنامه ای تمایل به اعتماد به یک .com یا یک .NET در دومی به دلیل سن و اعتماد دارند ، خوب نیست.
با این حال ، آنچه انجام می دهد ، درهای مشاغل است که ممکن است شانس خود را برای داشتن یک سه تا پنج ، فوق العاده پرشیوم .com یا .NET از دست داده باشد ، که ممکن است نسبت به آنچه که قبلاً انجام می داد ، قیمت بیشتری را در دنیای دامنه امروز بدست آورد.
مرتبط: تکامل دامنه های جدید سطح بالا
چرا این حوزه های عمومی جدید برای مشاغل مدرن اهمیت دارند
یک مورد که من در مورد این دسته جدید از دامنه ها دوست دارم این است که بسیاری از آنها برای هماهنگی مستقیم با ارائه یک مدل تجاری طراحی شده اند. به عنوان مثال ، .Tech برای سرمایه گذاری ها و نرم افزارهای مربوط به فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس (SAAS) بسیار عالی است ، در حالی که .shop برای تجارت الکترونیکی ایده آل است ، و .blog برای وبلاگ نویسی مناسب است.
حتی مارک های بزرگ نیز روی باند باند سوار شده اند. یک نمونه عالی از این را می توان با BWM و Next100.BMW آن یافت ، که 100 سال آینده این برند را به جلو می برد. Barclays نیز از این لباس پیروی کرده است.
ظهور این دامنه ها نه تنها به مارک ها کمک می کند تا خود را به صورت آنلاین بهتر قرار دهند بلکه می توانند به دلیل در دسترس بودن جدید نام های دقیق دامنه بازی کلمات کلیدی که هنوز در 25 سال گذشته از حوزه دامن زده نشده اند ، به SEO کمک کنند.
مزایای بی شماری وجود دارد که تجارت شما می تواند با داشتن یکی از آنها از آن بهره مند شود:
-
آنها به شما آزادی بسیار بیشتری می دهند تا هویت برند خود را واقعاً ضبط کنید.
-
آنها برای SEO فوق العاده هستند زیرا می توانید در URL های خود مطابقت دقیق کلمات کلیدی داشته باشید ، که به بهبود اعتماد و بهینه سازی سئو کمک می کند.
-
آنها وضوح در عرضه مارک را از Get-Go ارائه می دهند ، اغلب به دلیل نام دامنه (Think Cars.com ، Rent.com یا دامنه من ، vpn.com).
-
این دامنه ها به مشاغل جدید کمک می کنند تا با نام های تجاری سفارشی دست بالایی کسب کنند که آنها را قادر می سازد تا در طولانی مدت بهتر رقابت کنند. نام دامنه های سفارشی که قبلاً تاکنون در دسترس آنها نبودند.
-
آنها گزینه های عالی برای Rebrands یا مارک های شخصی هستند که به دنبال نام دامنه دقیق هستند.
-
کاربران کنترل کاملی از دامنه از جمله هزینه و ثبت نام دارند.
-
آنها با اینكه مشاغل بتوانند به دنبال مجموعه های دامنه جدید باشند ، این صنعت را تغییر می دهند زیرا روش قدیمی تنظیم نام دامنه درها را برای مطالبات آینده باز می كند.
مرتبط: 3 کلید نام دامنه سمت راست برای ساختن یک برند
چالش ها و ملاحظات هنگام انتخاب دامنه جدید مانند این
اگر علاقه مند به دستیابی به یکی از این دامنه ها هستید ، قبل از خرید مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
-
یک مسئله این است که کاربران نسبت به یک .com یا یک .NET اعتماد بسیار کمتری به این نام ها دارند.
-
شما می خواهید هرگونه ویژگی فکری موجود ، از جمله علائم تجاری و نام تجاری را در نظر بگیرید ، حتی اگر آن دامنه در دسترس باشد.
-
اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما با انتخاب یک برنامه افزودنی محبوب که با گذشت زمان از بین نمی رود ، ضد آینده است.
چگونه می توان از فرصت های جدید دامنه استفاده کرد
با وجود دامنه های زیادی در دسترس ، انتخاب یکی می تواند دشوار باشد. بعد از اینکه جستجوها و طوفان مغزی خود را انجام دادید ، کارها را به سطح دیگری ببرید: یک علامت تجاری را برای آرامش خاطر انجام دهید. در یک دنیای کامل ، شما یک جستجوی علامت تجاری به کمک وکالت را اجرا می کنید تا اطمینان حاصل کنید که دامنه و نام تجاری مورد نظر شما واقعاً در دسترس است.
-
دامنه هایی را در نظر بگیرید که می تواند برند شما را به عنوان قابل اعتماد قرار دهد.
-
از نامهای صدای اسپم ، نام های بلند ، ژارگون یا نام های سخت و سخت خودداری کنید.
-
نام هایی را پیدا کنید که با گزاره ارزش منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشد و همچنین مسابقات کلیدی دقیق را برای زمان آسان تر با روزهای ابتدایی سئو خود ارائه دهید.
مرتبط: 5 درس فراموش نشدنی من یاد گرفتم که 1 میلیون دلار برای نام دامنه هزینه کنم
آینده دامنه ها و مارک های آنلاین
من وقتی این را می گویم شک ندارم: GTLD یکی از جالبترین و هیجان انگیزترین اتفاقاتی است که از زمان سقوط .NET در اوایل دهه 2000 کاهش یافته است. آنها بدون سهم منصفانه از چالش هایشان نمی آیند ، و فقط به این دلیل که چیزی در دسترس است ، همیشه به معنای این نیست که برای برند یا نیازهای تجاری شما معنی خواهد داشت.
در واقعیت ، این نام های دامنه تازه در دسترس دنیایی از پتانسیل و فرصت های دست نخورده را ارائه می دهند – چیزی که مخصوصاً برای کارگزارانی مثل من صادق است ، که عاشق خرید ، جمع آوری ، تجارت و فروش روزانه روزانه هستند. از منظر برندسازی ، آنها طلای خالص هستند که می توانند به جای آن ، هزینه های پر هزینه برای دستیابی به یک دامنه فوق العاده پرشیوم را کاهش دهند ، البته با از دست دادن اعتماد مصرف کننده درک شده در این روند.
در پایان ، آنها یک گسترش مناسب از رو به رشد Multiverse در حال رشد هستند که نباید از آن غافل شود!
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-businesses-can-capitalize-on-emerging-domain-name-trends/481935