چگونه فرنچایزها می توانند بر مشتریان Gen Z پیروز شوند
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
همانطور که نسل ها به مراحل مختلف زندگی می روند، روشی که ما برای آنها بازاریابی می کنیم تکامل می یابد. در نظر گرفتن چگونگی جذب نسل های مختلف مشتریان به عنوان خریداران محصولات و خدمات، چالشی منحصر به فرد است.
نسل جدید 12 تا 27 ساله که به عنوان نسل Z نیز شناخته می شود، در حال تغییر روش کسب و کار شرکت ها هستند. ما باید درک کنیم که این نسل از ارزشهای متفاوتی با کسانی که قبل از خود بودند استقبال میکند و طرفدار گرایشهای جایگزین است. برای موفقیت مستمر، کسب و کارها باید خود را برای برآوردن نیازهای این گروه جمعیتی با رشد و تغییر آماده کنند.
همانطور که Gen Zers وارد بزرگسالی می شود، تصمیماتی برای خرید می گیرند که بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که وقت آن رسیده است که امتیازدهندگان راه هایی را که می توانند شیوه های خود را برای تطبیق با این بخش از بازار تنظیم کنند، بررسی کنند. در اینجا روشهای خاصی وجود دارد که کسبوکارها میتوانند از Gen Z درخواست کنند:
روی اصالت تمرکز کنید
فقط گفتن اینکه کاری را انجام میدهید یا طرفدار آن هستید کافی نیست – باید آن را به گونهای عملی کنید که برای مصرفکنندگانتان شفاف و معتبر باشد. ژنرال Z، به ویژه، از برندهایی با ارزشهای قوی که از طریق نظرات مشتریان، بازاریابی دیجیتال، رسانههای اجتماعی و تبلیغات و همچنین از طریق اقدامات برند در دنیای واقعی نشان داده میشوند، طرفداری میکند.
به عنوان مثال، فقط نگویید که تعادل و انعطاف بین کار و زندگی را به کارمندان بالقوه ارائه می دهید. آن را در رسانه های اجتماعی از طریق پست هایی نشان دهید که نشان می دهد چگونه مزایا و برنامه های سازمان شما از کارمندانی که والدین شاغل هستند حمایت می کند. تاکید بر یک محیط کاری حمایتی که برنامههای سلامتی ارائه میدهد میتواند به تمایل این نسل برای تمرکز بر سلامت روانی و جسمی که توسط مارکهای مورد علاقه آنها پشتیبانی میشود، پاسخ دهد. هنگامی که یک برند از نیروی کار خود حمایت می کند، حرف های خود را عملی می کند.
در خط مقدم فناوری بمانید
Gen Z با تمرکز بر راحتی و سرعت، کاملاً در نوآوری و فناوری غوطه ور است. رویکرد دیجیتال اول آنها به این معنی است که شرکت ها باید بر توسعه اجتماعی و دیجیتال تاکید یکسانی داشته باشند و آن را در اولویت قرار دهند. سفارش تلفن همراه، برنامهریزی تورهای دیجیتال، مشارکت در رسانههای اجتماعی، تجارت الکترونیک و یکپارچهسازی اپلیکیشنها تنها چند مورد از مواردی هستند که هنگام بازاریابی برای Gen Z باید روی آنها تمرکز کنید.
توانایی زیرک بودن در هنگام پیشرفت در فضای فناوری یک مزیت رقابتی است که می تواند یک شرکت را در چشم مصرف کنندگان متمایز کند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی یک حوزه کلیدی برای تمرین این نوع سازگاری است. در برابر همه پیشرفتهایی که شرکت شما را در چشمان نسلی که از فناوری آگاه میکنند، باز بمانید.
کاهش خطر
طبق گزارش Emarketer’s Gen Z’s Path to Purchase، مصرف کنندگان Gen Z قبل از تصمیم گیری برای خرید تحقیقات زیادی انجام می دهند و معمولاً خریداران فوری نیستند. تمرکز آنها بر آگاهی از ریسک و تلاشهای کاهش به این معنی است که ارائه اطلاعات کافی برای ایجاد احساس راحتی در تصمیمات خرید آنها ضروری است.
شخصیسازی این تجربه عامل بزرگی در سفر خرید Gen Zers است—آنها وبسایتی میخواهند که توصیههای شخصیشده را در زمان واقعی ارائه دهد. و آنها تمایل بیشتری به اشتراک گذاری داده های خود برای این منظور دارند. اگر تجربه برند نیازهای آنها را برآورده نمیکند، آنها آماده هستند تا به دنبال دیگرانی بگردند. حتی اگر آنها به اشتراک گذاری داده ها با سهولت بیشتری عادت کرده اند، این مصرف کنندگان هنوز هم بسیار مراقب حریم خصوصی هستند. اگر پاداشی مانند تخفیف دریافت کنند یا قفل ویژگیهای شخصیسازی بیشتری را باز کنند، برای اشتراکگذاری دادهها بازتر هستند. کمک به این دسته از مصرفکنندگان با تصمیمگیری خرید و اشتراکگذاری دادهها برای کسب کسبوکارشان ضروری است.
در جامعه اقدام کنید
Gen Z در تعامل با جامعه در مقیاس بزرگ و کوچک بسیار مهم است. آنها دوست دارند برندی را ببینند که در منابع پایدار و مشارکتهای محلی مشارکت میکند تا تأثیر اجتماعی آن را به حداکثر برسانند و در عین حال در جوامعی که به آن خدمات میدهند نیز خوب عمل کنند.
سازگاری با محیط زیست و پایداری دو ارزشی هستند که می توانند یک مصرف کننده و کارآفرین Gen Z آگاه اجتماعی را به سمت برند حق رای شما جذب کنند. شرکتی که میگوید برای پایداری ارزش قائل است، اما ردپای کربن بالایی دارد، قرار نیست به طور واقعی به مشتریانی که مایل به بررسی هستند، برخورد کند. اطمینان حاصل کنید که کاری که انجام میدهید با ارزشهای برند شما مطابقت دارد و نه فقط چیزی که به نظر میرسد در این فضا فعال هستید—مصرفکنندگان فهیم میتوانند تفاوت را تشخیص دهند.
در آکادمی Kiddie، ما واقعاً برای تلاشهای مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی خود ارزش قائل هستیم – چه ایجاد یک صندوق اجتماعی برای کمک به معلمان در زمانهای سخت یا کمک به مکانهای حق رای ما در سازماندهی جمعآوری کمکهای مالی محلی – و آنها را با صدای بلند و با افتخار به اشتراک میگذاریم تا مشتریان و صاحبان امتیاز بتوانند ارزشهای آنها را ببینند. با ما هماهنگ شود
به عنوان یک فرنچایزر بازاریابی برای نسلی در حال رشد، شما فقط محصول یا خدمات خود را نمی فروشید، بلکه برند خود را نیز می فروشید. مطمئن شوید که از آنچه که Gen Z برای تقویت کسب و کار و رشد پایگاه مشتری خود مهم میداند، یاد میگیرید و از آن استقبال میکنید.
https://www.entrepreneur.com/franchises/embrace-gen-z-values-to-bolster-franchise-growth/482213