کلید برجسته شدن در اینستاگرام این است که خلاق و معتبر باشید.
اما ویروسی شدن در اینستاگرام کار ساده ای نیست. خوشبختانه، اگر از برخی نکات و بهترین شیوه های اثبات شده پیروی کنید، این امکان وجود دارد.
فالوورهای شما همیشه در اینستاگرام اسکرول نمی کنند – آنها هم کار می کنند و هم می خوابند. نکته کلیدی این است که بدانید چه زمانی آنها بیشتر فعال هستند و سپس برای حداکثر تعامل، پست را بزنید.
ما شاهد بوده ایم که برندها و اینفلوئنسرها یک شبه بر روی پلتفرم به احساساتی تبدیل شده اند.
نکته این است – بستگی دارد. توصیه میکنیم بر اساس تجزیه و تحلیلها و دادههای رقیب خود معیار قرار دهید و با رشدتان، نرخ تعامل بالاتر (اما واقعی) را هدف بگیرید.
یک استراتژی مبتنی بر داده برای ویروسی شدن در اینستاگرام ایجاد کنید
به عنوان مثال، یک روند اخیر اینستاگرام، افزایش استفاده از حلقههای اینستاگرام است – فرمت ویدیویی عمودی و با اندازه با الهام از TikTok.
با تعامل فعال با مخاطبان خود در اینستاگرام مورد توجه قرار بگیرید. هرچه بیشتر در فیدها و اعلانهای افراد نشان داده شوید، نمایه و پستهای شما بیشتر در معرض دید قرار میگیرند.
بنابراین، سؤال بپرسید، فراخوانی برای اقدام اضافه کنید و تعامل را در پستها و زیرنویسهای خود تشویق کنید. همچنین فراموش نکنید که به نظرات مخاطبان پاسخ دهید – چه مثبت و چه منفی.
7. از تجزیه و تحلیل برای یادگیری آنچه قبلاً کار می کرد استفاده کنید
شما می خواهید بدانید که چگونه در اینستاگرام ویروسی شوید.
هر چه که باشد، رفع هر گونه مشکل در زیبایی شناسی، صدای برند و محتوای فعلی شما، شانس موفقیت پست های آینده شما را افزایش می دهد.
5. مسابقه را مطالعه کنید
به عنوان مثال، ممکن است در نظر بگیرید که یک پست در صورتی که از 10000 بازدید عبور کند، ویروسی شود. یا اگر برند کوچکتری هستید که مخاطبان بسیار خاص را هدف قرار میدهید، ویروسی بودن میتواند به معنای 1000 بازدید یا لایک باشد.
به دنبال رفتن به عمق هستید؟ از ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث مانند Sprout Social استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا در مورد همه چیز – از جمله توسعه محتوای ویروسی – مبتنی بر داده تصمیم گیری کنید. نتیجه؟ شانس موفقیت بیشتر
هنگامی که مخاطبان اینستاگرام خود را محدود کردید، علایق، اهداف و عادات آنها را درک کنید. حسابهایی را که دنبال میکنند و پستهایی که با آنها تعامل دارند مطالعه کنید.
مشارکت با سازندگان محبوب در جایگاه شما می تواند محتوای شما را در معرض دید زیادی قرار دهد. شما می توانید برای ارسال مجدد و منشن درخواست کنید یا با آنها محتوا ایجاد کنید. هر چه بیشتر به محتوای خود توجه کنید، شانس بیشتری برای ویروسی شدن خواهید داشت.
چند بازدید یک ویدیو را در اینستاگرام ویروسی می کند؟
با استفاده از موسیقی های پرطرفدار، زیرنویس های متنی، هشتگ ها و کاورهای Reel سفارشی، حلقه های ویروسی اینستاگرام ایجاد کنید. علاوه بر این، حلقه IG خود را در ساعات اوج فعالیت منتشر کنید، آن را در فید و داستان های خود به اشتراک بگذارید و در چند ثانیه اول با یک قلاب فریبنده توجه مخاطب را به خود جلب کنید.
عواملی مانند مکان، منطقه زمانی، علایق، سرگرمی ها، برنامه ها، سن و جنسیت همگی بر رفتار رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارند. از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای اطلاع از ساعات اوج فعالیت دنبال کنندگان خود استفاده کنید و از آن برای برنامه ریزی پست ها استفاده کنید.
11. برای افزایش فالوورهای خود به طور مداوم پست کنید
از بینش برای تقویت خلاقیت خود استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که شما شروع به کپی برداری از رقبای خود کنید. فکر کنید که از پای راست شروع کنید.
انجام ممیزی اینستاگرام بسیار مهم است تا استراتژی جدید شما برای ویروسی شدن با پستها و برند فعلی شما تضاد نداشته باشد.
روند در رسانه های اجتماعی به سرعت تغییر می کند و اینستاگرام نیز تفاوتی ندارد. بازاریابان برای ایجاد محتوای ویروسی باید به سرعت به روندهای جدید بپردازند.
BBC Earth یک مثال عالی از آنچه ایجاد یک صدای برند منحصر به فرد و خلاق می تواند برای شما در اینستاگرام انجام دهد ارائه می دهد.
پست های اینستاگرام با بیش از 100000 لایک به عنوان ویروسی در نظر گرفته می شوند. اما تعریف شما از “ویروسی” بر اساس صنعت، اهداف و تعداد فالوورهای شما می تواند متفاوت باشد.
همچنین به شما کمک می کند قبل از ارسال محتوای جدید، شکاف هایی را که باید روی آنها کار کنید، شناسایی کنید. شاید زیرنویس شما نیاز به کار داشته باشد. یا شاید لازم باشد بیوگرافی و عکس نمایه خود را با برند خود هماهنگ کنید تا معتبر و حرفه ای به نظر برسید.
ویروسی شدن به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر در این پلتفرم تازه کار هستید یا طرفداران کمی دارید. اینجاست که بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام می تواند به شما کمک کند.
ترفند این است که از داده ها برای تقویت تلاش های خلاقانه خود استفاده کنید، به موقع و به طور مداوم پست کنید و از روندهای جدید استفاده کنید.
آنها به زودی از برند شما انتظار سرگرمی یا خلاقیت خواهند داشت که همیشه برای تصویر برند و تعامل شما خوب است.
نتیجه؟ پست های ویروسی با هزاران لایک، نظر و اشتراک گذاری.
4. پست های خود را حسابرسی کنید
حتی ممکن است برخی از ایدهها را قرض بگیرید تا زمانی که شخصیت خود را اضافه کنید. مراقب نقض کپی رایت باشید و به صدای برند خود وفادار بمانید.
6. با حساب های دیگر درگیر شوید
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟
در حالی که حفظ این میانگین ها خوب است، بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای برند شما بر اساس ویژگی های منحصر به فرد مخاطبان شما متفاوت است.
قرقرهها نسبت به ویدیوهای معمولی روی پلتفرم تعامل بیشتری ایجاد میکنند، که آنها را برای ویروسی شدن عالی میکند.
همه اینها به شما یک ایده محکم از اینکه چه نوع محتوایی مطمئناً موفق خواهد بود به شما می دهد.
2. مراقب روندها باشید
و فراموش نکنیم که الگوریتم اینستاگرام به پستها با تعامل بالا پاداش میدهد و آنها را بیشتر در صفحه کاوش نشان میدهد.
در زیر چند راه برای شناسایی مخاطبان اینستاگرام خود آورده شده است:
- شخصیت های خریدار خود را مطالعه کنید. اگر شرکت شما دادههای موجود در مورد پروفایلهای مشتری ایدهآل (ICP) و شخصیتهای خریدار شما دارد، از آنجا شروع کنید. مخاطبان اینستاگرام را پیدا کنید که ویژگی های مشترکی با مشتریان برند شما دارند.
- به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود نگاه کنید. اگر در حال حاضر از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید، به تجزیه و تحلیل خود بروید و به جمعیت شناسی مخاطبان نگاه کنید. این به شما نشان می دهد که چه نوع افرادی شما را دنبال می کنند و با پست های شما درگیر هستند. همچنین میتوانید از ابزارهای گزارشدهی Sprout Social برای بررسی عمیقتر دادههای مخاطبان اینستاگرام خود استفاده کنید.
- مخاطبان رقبای خود را پیدا کنید. مطمئن نیستید که چه کسی را هدف قرار دهید؟ به اکانت های اینستاگرام رقیب سر بزنید و فالوورهای آنها را مطالعه کنید. به احتمال زیاد این افراد مخاطب هدف شما نیز هستند.
- از ابزارهای شنیداری اجتماعی استفاده کنید. با استفاده از ابزار گوش دادن اجتماعی مانند Sprout Social، مکالمات آنلاین را در اطراف برند و جایگاه خود دنبال کنید. این به شما کمک می کند نه تنها مخاطبان خود را شناسایی کنید، بلکه هر تأثیرگذار را که می توانید برای تقویت محتوای خود با آنها شریک شوید، شناسایی کنید.
علاوه بر ارسال پست در بهترین زمان ها، همچنین باید به طور مداوم پست بگذارید تا فالوورهای بیشتری جذب کنید و حضوری قوی در پلتفرم ایجاد کنید.
برای کسب و کارها، این به معنای یافتن صدای خود است که شبیه هیچ برند دیگری نیست. موردی که همچنین با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود و آنها را با محتوای شما درگیر نگه می دارد.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام دوشنبه ساعت 11 صبح، سه شنبه و چهارشنبه بین 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 12 بعد از ظهر است، اما این می تواند بسته به صنعت و مخاطب خاص شما متفاوت باشد.