چگونه بر ترس مدیر عامل جدید بودن غلبه کنیم؟
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
به عهده گرفتن نقش رهبری – به ویژه به عنوان یک مدیر عامل جدید – مجموعه ای از ترس ها و چالش ها را به همراه دارد. برای بسیاری، میتواند باعث ایجاد «سندرم گمراهکننده» شود و در مورد توانایی رسیدگی به خواستههای موقعیت جدید تردید ایجاد کند. برخی از رهبران جدید در ابتدا احساس میکنند که گیر افتادهاند و نمیتوانند تصمیم بگیرند، زیرا میترسند که اشتباه ممکن است شرکت را به عقب براند و اعتبار آنها را نیز به خطر بیندازد.
آنها در تلاش برای اجتناب از اشتباهات یا زمانی که متوجه می شوند تصمیم اشتباهی گرفته اند از تغییر مسیر خودداری می کنند، بیش از حد تحلیل می کنند. سپس فشار برای ایجاد روابط خوب با اعضای هیئت مدیره و جلب اعتماد کارکنان آنها وجود دارد. و در نهایت، این نگرانی وجود دارد که چه شگفتیها یا چالشهای غیرمنتظرهای ظاهر میشوند، زیرا آنها در مورد عملکرد درونی شرکت بیشتر میآموزند.
در حالی که این احساسات رایج هستند، راه هایی برای کاهش آنها وجود دارد. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که من دیده ام که رهبران جدید برای شروعی قوی و با اعتماد به نفس اجرا می کنند:
مطالب مرتبط: 4 کاری که رهبر جدید یک سازمان باید فورا انجام دهد
سوال بپرسید و گوش دادن فعال را تمرین کنید
اولین قدمی که رهبران بزرگ برای ایجاد اعتماد به نفس برمی دارند این است که از تیم خود نظر بگیرند. مدیران عامل موفق به جای اینکه فکر کنند همه پاسخ ها را از ابتدا دارند، کنجکاو می مانند. آنها با فکر کردن در مورد سؤالات مناسب برای هر جلسه و گفتگو آماده می شوند. این به این معنی است که به جای فرض اینکه استراتژی قبلی نیاز به تغییر دارد، با یک دیدگاه باز و خنثی وارد شوید – یا حتی یک رویکرد موفق از یک شرکت قبلی نیز در راهبرد جدید موثر باشد.
در ابتدا، مدیران عامل ممکن است نظرات متناقضی را از ذینفعان مختلف بشنوند. تنها راه ریشه یابی حقیقت این است که از همه بشنویم. تعامل منظم با کارکنان، دیدگاه مدیر عامل جدید را گسترش می دهد، به آنها کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند و یک محیط یادگیری مبتنی بر احترام متقابل ایجاد می کند.
به دنبال دیدگاه های متنوع باشید
همانطور که شنیدن نظرات افراد درون شرکت بسیار مهم است، مدیران عامل موثر نیز دیدگاه هایی را از دیگران خارج از شرکت خود کسب می کنند. این به معنای گوش دادن به مشتریان در مورد آنچه دوست دارند و چگونه می توان کسب و کار را بهبود بخشید. و رهبران بزرگ همچنین به دنبال بینش هایی از مدیران عامل دیگر هستند که می توانند بازخورد بی طرفانه ارائه دهند. برای بیش از 65 سال در Vistage، شاهد بودیم که رهبران با یکپارچگی بالا از گروههای همتای مدیر عامل بهره میبرند، جایی که رهبران نفس خود را پشت در میگذارند تا روی بهبود تمرکز کنند. آنها با یادگیری از مدیران اجرایی دیگر که تفاوتهای ظریف و چالشهایی را که با آن روبرو هستند، درک میکنند، فعالانه با تفکر جزیرهای و سوگیری تایید مبارزه میکنند.
رهبران جدید از احاطه کردن خود با همتایان قابل اعتماد کسبوکارهای غیررقیب سود میبرند، در حالی که اعضای دیگر دیدگاههای تازهای را از مدیران عاملی که برای اولین بار در آن حضور دارند، به دست میآورند. این یک مدل داد و ستد متقابل است که همه را بالا می برد. خواه از مشتریان، همتایان، سخنرانان خبره، کتاب ها یا مربیان بیاموزید، تمرکز بر یادگیری مستمر و توسعه حرفه ای به ایجاد اعتماد به رهبری کمک می کند.
مرتبط: 6 روشی که مدیران عامل جدید می توانند یک شرکت تاسیس شده را از طریق تغییر رهبری کنند
رسیدن به نقاط عطف را جشن بگیرید
برای یک مدیر عامل جدید، اعتبار باید از طریق عمل به دست آید. و در حالی که بسیاری احساس میکنند میخواهند همه چیز را به یکباره تغییر دهند، مدیران اجرایی بزرگ انتظارات واقعبینانهای برای اینکه موفقیت بهخصوص در سال اول چگونه خواهد بود، تعیین میکنند. با دستیابی به اهداف افزایشی از همان ابتدا، رهبران می توانند پیشرفت را نشان دهند. جشن گرفتن این نقاط عطف با تیم، مهم نیست که چقدر جزئی، ذهنیت مثبتی را در سراسر شرکت پرورش می دهد. اعضای تیم قدردانی از تلاشهایشان هستند و از همکاری با یکدیگر برای دستیابی به اهداف مشترک رضایت کسب میکنند.
چالش های فوری و بلند مدت را متعادل کنید
مدیران عامل اغلب با فشار دوگانه رسیدگی به نیازهای فوری کسب و کار در هنگام تعیین استراتژی های بلندمدت مواجه می شوند. این اقدام متعادل نیازمند یک رویکرد ظریف است – دانستن اینکه چه زمانی باید اقدام قاطعانه انجام داد و چه زمانی برای تصمیمگیری آگاهانهتر مکث کرد. با مشارکت فعال در حل مسائل عملیاتی حیاتی، مدیران عامل جدید می توانند به سرعت در تیم های خود اعتبار ایجاد کنند. این امر درک آنها از تجارت را افزایش می دهد و در عین حال شهرت آنها را به عنوان یک رهبر اختصاصی تقویت می کند. به نوبه خود، این احترام را تقویت می کند، که برای هر مدیر عامل جدیدی که با هدف ایجاد تأثیر مثبت و پایدار ضروری است. توانایی اصلاح استراتژی ها بر اساس اطلاعات جدید در پرورش اعتماد در سازمان ها بسیار مهم است.
ارزش های رهبری را نشان دهید
وقتی رهبران جدید وارد یک نیروی کار می شوند، کارمندان فعلی ابتدا از خود می پرسند که ارزش های آنها چیست. آن دسته از رهبرانی که زمانی را صرف تأمل در ارزشهای رهبری خود میکنند، میتوانند از همان ابتدا به طور واقعی با آنها ارتباط برقرار کنند. زمانی که مدیران عامل به طور مداوم ارزشهای واضحی را از طریق گفتار و اعمال خود نشان میدهند، پایهای قوی برای رهبری فراهم میکند. این لحن را مشخص می کند که چه نوع فرهنگ و اصول عملیاتی تحت رهبری جدید پذیرفته می شود.
بینش را به اشتراک بگذارید
ممکن است یک مدیر عامل جدید برای ایجاد چشم انداز شرکت زمان ببرد. اما هنگامی که چشم انداز مستحکم شد، ارتباط موثر چشم انداز استراتژیک و برنامه های عملیاتی بسیار مهم است. ارتباطات یک نقشه راه روشن ایجاد می کند، انتظارات را مدیریت می کند و اعتماد ذینفعان را در طول دوره های گذار تثبیت می کند. ایجاد یک محیط شفاف و تفاهم باعث تقویت اعتماد بین رهبران و کارکنان می شود.
مطالب مرتبط: 6 اشتباهی که رهبران تازه کار مرتکب می شوند و می توانند باعث شکست آنها شوند
پیمایش در پیچیدگی های رهبری به عنوان یک مدیرعامل جدید مستلزم فعال بودن و ایجاد اعتبار از طریق اقدامات مداوم و شفاف است. این استراتژیها سازمانها را به سمت موفقیت سوق میدهند و در عین حال فرهنگ اعتماد و حمایت را ایجاد میکنند – که هر دوی اینها برای رشد بلندمدت هر شرکتی ضروری هستند.
با گوش دادن، تشویق مشارکت در تمام سطوح سازمان و انعطاف پذیر ماندن در اجرای استراتژیک، مدیران عامل جدید می توانند با اطمینان رهبری کنند. در حالی که سفر رهبری چالشهایی را به همراه دارد، فرصتهایی برای رشد شخصی و حرفهای نیز ارائه میدهد که منجر به تجربهای دگرگونکننده میشود.
https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-overcome-the-fears-of-being-a-new-ceo/482478