چگونه برند را از ابتدا شناسایی کنیم

چگونه برند را از ابتدا شناسایی کنیم

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

برندسازی معنا را به سازمان ها، محصولات و خدمات آنها القا می کند. برند چیزی بیش از یک هویت بصری است. مجموع اقدامات و دارایی هایی است که ادراک سازمان را در ذهن ذینفعان شکل می دهد.

برندسازی موثر می تواند بین رشد و گسترش یا ناشناخته ماندن تفاوت ایجاد کند. کسب و کارهای جدید به ویژه در سال های اولیه خود آسیب پذیر هستند. برندسازی می تواند به تمایز استارتاپ شما از رقبای خود کمک کند، وفاداری مشتری را القا کند و ارزش درک شده شرکت را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: 7 روش قدرتمند برای بهبود شهرت و شناخت برند خود

درک چشم انداز استارتاپ

شروع یک کسب و کار جدید به چیزی بیش از یک ایده بزرگ نیاز دارد. فداکاری، تحقیقات عمیق، پشتوانه مالی و بازاریابی هوشمندانه چهار مورد از سنگ بنای استارت آپ های امیدوارکننده هستند. با این حال، حتی با وجود همه این عوامل، هزاران استارتاپ هر ساله شکست می‌خورند.

کارشناسان صنعت تخمین می زنند که از هر ده استارت آپ، 9 استارت آپ شکست می خورند. در سال 2023، بیش از 3000 شرکت نوپا تنها در ایالات متحده شکست خوردند. برندسازی قوی می‌تواند بین شرکتی که رتبه‌بندی می‌کند، محصولی موفق را راه‌اندازی و مقیاس‌پذیر می‌کند یا بخشی از این آمارها می‌شود تفاوت ایجاد کند.

برخی از چالش‌های منحصربه‌فرد پیش روی استارت‌آپ‌ها در مقایسه با شرکت‌های با سابقه‌تر، بودجه محدود، رقابت بالا و نیاز به ایجاد اعتماد در یک برند ناشناخته است. یکی از اولین قدم‌ها در برندسازی استارت‌آپ موفق، شناسایی مخاطبان هدف و نیازها و نقاط دردناک آن‌ها است. هر مرحله دیگر از آنجا ناشی می شود.

عناصر کلیدی هویت برند قوی

با شناسایی مخاطبان هدف خود، می توانید شروع به ایجاد یک هویت برند قوی کنید که با آنها طنین انداز شود، از جمله این عناصر:

1. هدف و ارزش های برند

مشخص کنید که چرا استارتاپ شما فراتر از هدف کسب سود وجود دارد، با تمرکز بر تاثیری که شرکت شما در تلاش برای ایجاد آن است. در مرحله بعد، باید اصول و ارزش های اصلی را که تصمیمات و فرهنگ تجاری شما را هدایت می کنند، شناسایی کنید.

2. پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP)

USP شما تنها مشخصه ای است که شما را از رقبای خود متمایز می کند. این USP باید به طور مداوم در تمام پیام‌ها و پلتفرم‌های بازاریابی ارتباط برقرار کند.

3. نام تجاری و شعار

یک نام تجاری به یاد ماندنی انتخاب کنید. در حالت ایده آل، نام شما جذاب است، به راحتی قابل یادآوری است و با ماموریت شما همسو است.

برخی از نام های تجاری بیش از یک معنی دارند. به عنوان مثال اپل را در نظر بگیرید: لوگوی اصلی این شرکت اسحاق نیوتن را نشان می دهد که درست قبل از اینکه سیبی روی سرش بیفتد زیر درختی نشسته است. منابع دیگر بر این باورند که استیو جابز این نام را به این دلیل انتخاب کرد که سیب دوست داشت و از رژیم غذایی میوه خواری پیروی می کرد. در طول چهار دهه گذشته، این نام مطمئناً نمادین شده است.

یک شعار برای تکمیل نام تجاری خود بسازید. شعار شما باید مختصر باشد، ماهیت برند شما را در بر بگیرد و با مخاطبان شما طنین انداز شود. «Just Do It» نایک یکی از بهترین نمونه‌های شعارهای قوی است.

4. هویت بصری

برندسازی اغلب با ایجاد هویت بصری اشتباه گرفته می شود. اما در حالی که همه چیز برای برندسازی نیست، ایجاد هویت بصری بخش کلیدی این فرآیند است.

یک لوگوی حرفه ای هسته اصلی هویت برند شما است و ما قویاً توصیه می کنیم با یک طراح حرفه ای کار کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما شخصیت، ارزش ها و USP برند شما را منعکس می کند.

به عنوان بخشی از طراحی هویت بصری خود، همچنین باید یک پالت رنگ و تایپوگرافی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. باز هم، هر دو باید با هویت برند شما هماهنگ باشند و با مخاطبان شما همخوانی داشته باشند. هویت بصری که به دنبال جذب مخاطبان Gen Z است، احتمالاً با برندی که نسل کودک بومر را هدف قرار می دهد متفاوت است.

5. صدای برند و پیام رسانی

چگونه مخاطبان خود را مورد خطاب قرار خواهید داد و مخاطبان شما چگونه انتظار دارند که مورد خطاب قرار گیرند؟ برای تعیین لحن و سبک برند خود به این سوال پاسخ دهید. آیا حرفه ای، دوستانه، عجیب و غریب یا چیز دیگری خواهد بود؟

در مرحله بعد، روی پیام های خود در تمام کانال های ارتباطی کار کنید. وب سایت، رسانه های اجتماعی و هر تبلیغی ممکن است مخاطبان کمی متفاوت را هدف قرار دهند، اما همه آنها باید پیام برند شما را منعکس کنند.

مرتبط: 4 مرحله برای ایجاد هویت برند پایدار

استراتژی هایی برای شناخت برند

برای اکثر استارت‌آپ‌های مدرن، ایجاد شناخت برند به کانال‌های بازاریابی دیجیتال و همچنین تعاملات فرد به فرد بین تیم و مشتریان اولیه آن متکی است.

1. حضور آنلاین و بازاریابی محتوا

با ایجاد یک حضور آنلاین قانع کننده از طریق توسعه وب سایت و تعامل با رسانه های اجتماعی شروع کنید. وب سایت شما باید کاربرپسند، حرفه ای و نشان دهنده برند شما باشد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا یک جامعه بسازید.

هر دو کانال از طریق بازاریابی محتوا به شناسایی برند کمک می کنند. محتوای ارزش محور را ارائه دهید که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و به آنها کمک می کند تا مشکلات را حل کنند و در عین حال قدرت را نیز ایجاد کنند. از وبلاگ خود استفاده کنید و به طور مداوم روی بهبود دید خود از طریق بهینه سازی موتور جستجو کار کنید.

2. شبکه سازی و مشارکت

با سایر مشاغل، تأثیرگذاران و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید و همکاری‌های بالقوه با مارک‌های همسو را ایجاد کنید.

3. استفاده از روابط عمومی

انتشارات مطبوعاتی ابزارهای عالی برای اعلام راه اندازی، نقاط عطف و سایر رویدادها در توسعه شرکت شما هستند. حتی قبل از اینکه اعلامیه ای برای ایجاد روابط و پایه گذاری برای پوشش آینده داشته باشید، با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مرتبط تماس بگیرید.

4. تجربه و بازخورد مشتری

هر تعامل با مشتری فرصتی برای ایجاد یک سفیر برای برند شماست. علاوه بر این، می توانید با تشویق نظرات و بازخورد مشتریان، شهرت خود را افزایش دهید.

مرتبط: 3 استراتژی که کارآفرینان می توانند برای ایجاد آگاهی از نام تجاری بکار گیرند

اندازه گیری شناخت و انطباق برند

هیچ استراتژی برندسازی استارتاپی بدون برنامه ریزی دقیق برای سنجش عملکرد آن کامل نخواهد بود. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را که برای شما مهم هستند، تعریف کنید. برای اکثر شرکت‌ها، نتایج نهایی آنها یک شاخص خواهد بود، اما به سایر معیارهای آگاهی از برند مانند ترافیک وب‌سایت، فالوورهای رسانه‌های اجتماعی و نرخ تعامل فکر کنید.

تجزیه و تحلیل احساسات مشتری یکی دیگر از ابزارهای حیاتی است که به شما کمک می کند تا احساس مشتریان خود را در مورد برند خود ارزیابی کنید. نظرسنجی ها و سایر ابزارها به شما این امکان را می دهند که از همان ابتدا درباره درک مشتری بیشتر بدانید. از نتایج برای تنظیم دقیق رویکرد خود به طور منظم استفاده کنید.

برندسازی استارت‌آپ می‌تواند بین شرکتی که جایگاه خود را پیدا می‌کند یا برای جذب مشتری تلاش می‌کند تفاوت ایجاد کند. درک قدرت برندسازی و پیروی از راهنمای ما به شما کمک می کند تا استارتاپ خود را در جایگاه خود قرار دهید و از همان ابتدا آن را از رقبا متمایز کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-to-build-brand-recognition-from-scratch/483922

دیدگاهتان را بنویسید