چگونه برنامه های خود را به روز نگه دارید
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
من هرگز اهمیت دسترسی به برنامه را در نظر نگرفتم تا اینکه متوجه شدم در تلاش برای زوم کردن روی هر برنامه ای که استفاده می کنم، مشکل دارم. خواه من در حال خواندن متن های ظریف در برنامه بانکی خود باشم یا هویت خود را برای یک پرواز تأیید کنم، فقدان طراحی قابل دسترس یک ناامیدی دائمی بود.
این تجربه شخصی به من از ماهیت حیاتی رابط کاربری و تجربه کاربری اطمینان داد. من شروع به بررسی کردم که چگونه می توانیم سفرهای مشتریان خود را در طول فرآیند تأیید هویت بهبود بخشیم.
اپلیکیشنهای موبایل اکنون به کاربران اجازه میدهند تا برای پرواز، دسترسی به حساب بانکی، درخواست ویزا و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنند. رابط کاربری (UI) و تجربه کاربر (UX) روان بودن این فرآیندها را تعیین می کند.
اگرچه UI و UX بسیار مهم هستند، اما هنوز به بهبود نیاز دارند، به ویژه در تأیید هویت. تقویت این جنبهها برای کسبوکارهایی که هدفشان بهینهسازی تجربه کاربر و کارایی عملیاتی است، ضروری است.
فرآیند تأیید هویت از راه دور (IDV) اکنون به عنوان نقطه شروع برای بسیاری از فعالیت های حیاتی عمل می کند، و این امر ضروری است که این سیستم ها – از تکمیل تراکنش های مالی تا تعامل با خدمات دولتی – برای همه قابل دسترسی باشند.
تأیید از راه دور از خانه به افراد با نیازهای ویژه کمک می کند تا در بسیاری از فعالیت ها شرکت کنند. با این حال، این تنها در صورتی قابل دستیابی است که رابط و طراحی سیستمهای IDV واقعاً جامع باشد. در عمل به چه معناست؟
مطالب مرتبط: نحوه پیمایش در منظره هویت دیجیتال
کار با ناامیدی مشتری
یک تجربه ضعیف در اثبات هویت می تواند به طور قابل توجهی ناامیدی مشتری را افزایش دهد و منجر به رها شدن شود. این شهودی است: فرآیندهای تأیید طولانی مدت و پیچیده که به تعامل گسترده کاربر نیاز دارند، به احتمال زیاد مشارکت را منع می کنند.
این امر در انتظارات تجاری و مشتریان از فرآیندهای IDV منعکس شده است. بر اساس نظرسنجی Regula، 28 درصد از پاسخ دهندگانی که عشایر دیجیتال را نمایندگی می کنند، افرادی که احتمالاً با طیف وسیعی از روش های مختلف تأیید هویت سر و کار دارند، به دلیل طراحی ضعیف رابط کاربری دچار ناامیدی می شوند. در عین حال، هر شرکت سومی که در نظرسنجی شرکت میکند، یک رابط کاربرپسند و دستورالعملهای واضح را در گردش کار IDV خود در اولویت قرار میدهد.
موارد مرتبط: 7 روشی که همه برنامه های دوستیابی به شما دروغ می گویند
در حال حاضر چه کاری می توان انجام داد
همه چیز، از منطق و قابلیت استفاده از UI گرفته تا سرعت پاسخگویی، و همچنین انتخاب فونت و رنگ، به طور قابل توجهی بر درک کاربر و تمایل آنها برای ادامه استفاده از راه حل تأثیر می گذارد.
به عنوان یک فروشنده IDV، ما رویکردهای مختلفی را برای ایجاد یک رابط فراگیر امتحان کرده ایم. با گذشت زمان، همانطور که از مشتریان خود بازخورد دریافت کردیم و شروع به درک بهتر موارد استفاده کردیم، به اصول کلیدی که در راه حل های خود به آن پایبند هستیم، رسیدیم:
- به حداقل بهم ریختگی پایبند باشید. رابط کاربری را تمیز و ساده نگه دارید و از اضافه کردن عناصر زیاد، دستورالعمل های طولانی، نمادهای کوچک و غیره خودداری کنید.
- درک رنگ را در نظر بگیرید. مردم رنگ ها را متفاوت می بینند و برخی اصلا نمی توانند آنها را متمایز کنند. بنابراین، اطمینان از اینکه نشانه های ضروری به تنهایی وابسته به رنگ نیستند، حیاتی است. از اشکال هندسی یا سایر نشانگرها در کنار رنگ ها برای انتقال اطلاعات استفاده کنید.
- به سایر اندام های حسی نیز تکیه کنید. بازخورد لمسی، مانند ارتعاشات، یا سیگنالهای شنوایی، مانند صدای جرنگ، را برای تأیید عملکرد کاربر فعال کنید. این برای ایجاد اطمینان خاطر و راهنمایی کاربران در طول فرآیند بسیار مهم است.
- متن را بر تصاویر ترجیح ندهید و بالعکس. همیشه کسانی هستند که دستورالعمل های متنی را ترجیح می دهند و کسانی که تصاویر را ترجیح می دهند. این تقسیم حدود 50-50 است، همانطور که ما آن را از تجربه خود دریافت کردیم. بنابراین، ترکیب متن و پشتیبانی بصری مهم است.
- رابط را با تنظیمات کاربر سازگار کنید. همیشه. به عنوان مثال، اگر شخصی اندازه فونت را در تنظیمات گوشی خود افزایش داده باشد، برنامه IDV باید به طور خودکار متن را در همان اندازه بزرگتر نمایش دهد.
در حالت ایده آل، راه حل های IDV نباید به هیچ دستورالعملی نیاز داشته باشند اصلا رابط باید به طور مستقیم واضح باشد و هر مرحله از فرآیند تأیید هویت باید صاف، منطقی و فوراً قابل تشخیص باشد. با این حال، اگر دستورالعملی مورد نیاز است و نسبتاً مفصل است، بهتر است آن را به چند صفحه متوالی تقسیم کنید تا اینکه همه چیز را در یک صفحه با فونت کوچک قرار دهید.
در نهایت، پیاده سازی اتوماسیون در فرآیند تأیید شناسه به طور قابل توجهی تجربه کاربری همه را با ساده کردن مراحل پیچیده و کاهش نیاز به ورودی دستی افزایش می دهد. به عنوان مثال، اسکن خودکار اسناد و تشخیص نویسه نوری (OCR) استخراج داده ها از اسناد هویتی را ساده می کند و نیاز به ورودی دستی را کاهش می دهد. فناوری تشخیص چهره با تطبیق چهره کاربر با عکس شناسه آنها، این فرآیند را ساده تر می کند. تشخیص خودکار خطا و بازخورد بلادرنگ به جلوگیری و تصحیح اشتباهات کمک می کند، در حالی که ادغام با پایگاه های داده موجود، اعتبارسنجی سریع اطلاعات را امکان پذیر می کند. این پیشرفتها در مجموع فرآیند تأیید شناسه را برای کسانی که ممکن است به فنآوری نمیدانند، در دسترستر و کمتر ترسناکتر کند.
مرتبط: چرا رهبران کسب و کار باید درباره شناسه های دیجیتال بیاموزند
مزایا برای تجارت
یک میلیارد نفر یا 15 درصد از جمعیت جهان نوعی ناتوانی را تجربه می کنند. دسترسی به خدمات دیجیتال از جمله IDV برای آنها به یک تعهد قانونی و اخلاقی برای شرکتها تبدیل میشود و در حال حاضر سیاستهایی وجود دارد که دسترسی به وب یا تلفن همراه را تنظیم میکند.
با این حال، توجه به دسترسی در IDV همچنین فرصتهای بازار را برای مشاغل گسترش میدهد و تجربه کاربری را برای همه افزایش میدهد. سیستمهای IDV آنلاین که برای کاربرانی با نیازهای مختلف، از آسیبهای بینایی گرفته تا ناتوانیهای شناختی، طراحی شدهاند، مزایای متعددی را ارائه میکنند که فراتر از دسترسی است.
اول و مهمتر از همه، چنین رابط های برنامه ریزی شده و فراگیر با ایجاد دسترسی برابر به IDV برای همه، دسترسی مخاطبان را گسترش می دهد. در نتیجه، کسب و کارها از تمایز بیشتر بازار و جذب مشتریان جدید سود می برند.
ثانیاً، سادهسازی ناوبری، ارائه دستورالعملهای واضح و ایجاد امکان تنظیم آسان تنظیمات، تجربه کاربری سادهتر، بدون اصطکاک و لذتبخشتر را با حداقل ناامیدی و خطا در مراحل حیاتی IDV ایجاد میکند. در نتیجه، کاربران تمایل دارند اعتماد و وفاداری بالاتری به برند نشان دهند زیرا احساس می کنند نیازها و ترجیحات آنها در نظر گرفته شده است.
در نهایت، با تمرکز بر طراحی رابط های قابل دسترسی و کاربر محور، کسب و کارها به ناچار تشویق می شوند تا بهبود مستمر و نوآوری را تقویت کنند. چنین شرکتهایی در انطباق با بازخورد کاربران و نیازهای در حال تحول، چابکتر میشوند که نتیجه آن محصولات و خدمات بهتر است.
UI فراگیر در برند
فراموش نکنیم که راه حل های IDV به ندرت به صورت مستقل مورد استفاده قرار می گیرند (البته اگر موردی برای عبور از مرز نباشد). اکنون که خدمات بسیاری به صورت دیجیتالی انجام می شود، IDV به بخشی جدایی ناپذیر از طیف گسترده ای از سناریوها، از بانکداری گرفته تا چک-این پرواز تا بازارهای الکترونیکی و غیره تبدیل شده است. از نظر رابط، این بدان معنی است که یک فروشنده IDV باید تلاش کند تا با الزامات UI کسب و کاری که راه حل آنها را به کار می گیرد، هماهنگ شود.
فروشندگان IDV باید در مورد اصلاح عناصر گرافیکی و متنی و گنجاندن نام تجاری مشتری در رابط نمای دوربین که برای تأیید هویت استفاده میشود، منعطف باشند و با هویت برند خود سازگاری داشته باشند و آشنایی کاربر را افزایش دهند. برای کسانی که یک رابط کاربری پیشفرض را ترجیح میدهند، باید گزینههایی برای سفارشی کردن عناصر اصلی مانند رنگها و فونتها وجود داشته باشد.
علاوه بر این، راهحلی که از بومیسازی در چندین زبان پشتیبانی میکند، استقرار جهانی را ساده میکند و تأیید هویت را برای کاربران در سراسر جهان در دسترستر و راحتتر میکند. همانطور که فناوری و انتظارات کاربر در حال تکامل است، اصلاح مداوم این راه حل ها ممکن است تضمین کند که تأیید هویت در برنامه های مختلف کارآمد و قابل اعتماد باقی می ماند.
https://www.entrepreneur.com/science-technology/how-to-keep-your-apps-up-to-date/478606