چگونه بازاریابی بین کانالی می تواند کسب و کار کوچک شما را متحول کند
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
با توجه به اینکه بیشتر مشتریان از منابع آنلاین می آیند، کارآفرینان اکنون باید مقدار قابل توجهی از زمان و دلارهای بازاریابی خود را بر روی ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات آنلاین متمرکز کنند. چالش این است که مصرف کنندگان در هنگام استفاده آنلاین، طیف وسیعی از ترجیحات دارند. برخی ساعتها را صرف پیمایش در رسانههای اجتماعی میکنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح میدهند مستقیماً از طریق وبسایتهای خود یا با تحقیق در مورد آنچه دیگران در صفحه Yelp خود میگویند با برندها درگیر شوند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، تعیین اینکه بازاریابی خود را برای دستیابی به بهترین نتایج در کجا متمرکز کنید، می تواند دشوار باشد.
راه حل ایجاد یک استراتژی است که به کسب و کار شما اجازه می دهد تا روی چندین کانال به طور همزمان تمرکز کند. ثابت شده است که شرکتهایی که از استراتژی بازاریابی متقابل استفاده میکنند، در مقایسه با کسبوکارهایی که از کمپینهای تک کاناله استفاده میکنند، میتوانند دو برابر تعداد مشتریان خود را حفظ کنند و فروش را نزدیک به 300 درصد افزایش دهند. به همین دلیل، هر صاحب کسب و کار کوچک باید یک استراتژی بازاریابی متقابل منسجم داشته باشد.
موارد مرتبط: 7 روش برای ایجاد یک کمپین بازاریابی یکپارچه در همه پلتفرم ها
بازاریابی متقابل چیست؟
بازاریابی بین کانالی به کسب و کارها این امکان را می دهد که با مشتریان در چندین کانال تعامل داشته باشند و در عین حال تجربه ای یکپارچه را ارائه دهند. متأسفانه، اکثر مشاغل بر روی هر کانال بازاریابی در یک سیلو تمرکز می کنند. به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک ممکن است یک تبلیغ فیس بوک اجرا کند. اگر مشتری روی تبلیغ کلیک کند و تصمیم بگیرد که محصول را خریداری نکند، ممکن است آن مشتری برای همیشه گم شود. با بازاریابی بین کانالی، مشتری ممکن است یک ایمیل بعدی همراه با یک تبلیغ ویژه دریافت کند یا دفعه بعد که در Google جستجو می کند هدف تبلیغات قرار گیرد.
با چندین نقطه تماس منسجم، بازاریابی متقابل توانایی یک کسب و کار را برای ارائه یک تجربه یکپارچه، بهبود تعامل با مشتری، ایجاد نرخ تبدیل بالاتر و ارائه بینش داده های بهتر بهبود می بخشد. آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتریان هر بار که با برند شما تعامل می کنند، چه در حالت آنلاین یا آفلاین، تجربه متفاوتی کسب کنند.
1. داده های مشتری خود را متمرکز کنید
این مهم است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه با برند شما تعامل دارند. چالش این است که بسیاری از کسب و کارها فهرست تلفیقی از مشتریان فعلی و بالقوه ندارند زیرا همه آنها از پلتفرم های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال، لیست فالوورهای اینستاگرام شما ممکن است بسیار متفاوت از مشترکین خبرنامه ایمیل شما باشد.
با ترکیب دادههای مشتری خود در یک منبع حقیقت، میتوانید از آن برای تقسیمبندی بهتر مشتری، نقشهبرداری سفر مشتری و پیامهای شخصیسازی شده استفاده کنید. برای صاحبان مشاغل کوچک، ارزش سرمایه گذاری برای پیاده سازی یک پلتفرم متمرکز داده مصرف کننده (CDP) را دارد تا به ساده سازی آن در همه کانال ها کمک کند.
2. اتوماسیون بازاریابی Omnichannel
ایجاد محتوا و حمایت از چندین کانال بازاریابی می تواند دست و پا گیر و وقت گیر باشد. خوشبختانه، پلتفرمهای آنلاین زیادی وجود دارد که به کسبوکارهای کوچک کمک میکنند تا وظایف بازاریابی تکراری و شخصیسازی را براساس رفتار مصرفکننده خودکار کنند. برخی از انتخاب های برتر در بازار Hubspot Marketing Hubs و Salesforce Marketing Cloud هستند. این ابزارها طیف گسترده ای از وظایف از ردیابی مشتری گرفته تا بازاریابی ایمیلی و مدیریت رسانه های اجتماعی را در یک مکان ترکیب می کنند. گزینه های دیگر عبارتند از Measured و Rockerbox. مهم است که بر اساس هزینه و ویژگی های موجود، به دقت در نظر بگیرید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.
3. تخصیص بین کانالی را پیاده سازی کنید
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، این احتمال وجود دارد که زمان محدود و بودجه بازاریابی کمی دارید. به همین دلیل، شما می خواهید مطمئن شوید که تلاش خود را در موثرترین کانال های بازاریابی صرف می کنید. با بازاریابی بین کانالی، سنجش اینکه کدام منبع در نهایت منجر به جذب مشتری یا فروش موفق شده است، می تواند دشوار باشد. فرض کنید یک مشتری تبلیغ فیس بوک شما را می بیند، روی لینک گوگل شما کلیک می کند و پیوندی را از خبرنامه ایمیل شما در طول چرخه عمر مشتری دنبال می کند. کدام منبع واقعاً در فروش قفل شده است؟ گفتنش سخت است و احتمالاً همه آنها به نحوی در این امر نقش داشته اند.
یک راه عالی برای اندازهگیری این، پیادهسازی معیار اسناد بین کانالی است. چند گزینه وجود دارد، از جمله انتساب اولین کلیک، انتساب آخرین کلیک و انتساب تأخیر زمانی (جایی که پیوندهایی که اخیراً روی آنها کلیک شده است بیشترین “امتیاز” را دریافت می کنند). در حالی که این ممکن است پیچیده به نظر برسد، ابزارهایی مانند Google Analytics، Salesforce و Hubspot همگی دارای نوعی معیار انتساب هستند که به شما کمک می کند محاسبه کنید که کدام کمپین ها موثرترین هستند.
مطالب مرتبط: تسلط بر این استراتژی بازاریابی، بلیط شما برای موفقیت در دنیای رقابتی است
بازاریابی بین کانالی یک عنصر حیاتی در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. این می تواند تلاش های بازاریابی دیجیتال شما را ساده کند و در عین حال تجربه مشتری بهتری را ارائه دهد و سود شما را بهبود بخشد. با اجرای این استراتژی ها، می توانید موقعیت کسب و کار کوچک خود را در اقتصاد دیجیتال امروزی رونق دهید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-cross-channel-marketing-can-transform-your-small/485300