چگونه از کلاهبرداری های جعلی شناسه تماس گیرنده، شماره تلفن های جعلی جلوگیری کنیم

چگونه از کلاهبرداری های جعلی شناسه تماس گیرنده، شماره تلفن های جعلی جلوگیری کنیم

کلاهبرداران با هوش مصنوعی و فرصت‌هایی که ارائه می‌کند جرأت می‌یابند – برای از بین بردن افرادی که خود را در زمینه فناوری می‌دانند. از جعل شناسه تماس‌گیرندگان گرفته تا ایجاد افراد جعلی برای تماس‌های ویدیویی، بازیگران بد از فناوری استفاده می‌کنند تا مردم را از پولی که به سختی به دست آورده‌اند را از بین ببرند.

Reddit پر از هزاران داستان از افرادی است که مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند، و اندی کوهن از براوو حتی در اوایل سال جاری گرفتار یک کلاهبرداری بانکی شد که برای او “پول زیادی” به همراه داشت که او در برنامه TODAY گفت.

کوهن در آن زمان گفت: «من خود را عضوی باهوش و فعال جامعه می دانم.

مرتبط: اندی کوهن به خاطر یک کلاهبرداری بسیار پیچیده پول زیادی از دست داد – در اینجا نحوه جلوگیری از قربانی شدن خودتان

میلیاردر مارک کوبان گفت که اوایل تابستان امسال توسط شخصی که با جعل روش های بازیابی گوگل به حساب جی میل او هک شده بود، کلاهبرداری کرد.

در ماه ژوئیه، یک زن کانکتیکات پس از اینکه “حساب بانکی” خود را از یک کلاهبرداری جعل شناسه تماس گیرنده تخلیه کرد، در فضای مجازی منتشر شد. او این ویدئو را در خارج از شعبه ولز فارگو فیلمبرداری کرد.

او در این ویدیو گفت: «در تمام مدت احساس می‌کردم که طرح‌ریزی شده است، اما از آنجایی که از شماره ولز فارگو آمده، به آن اعتماد کردم.

@charlottestenz8 ‼️کلاهبرداری PSA wells fargo. #wellsfargo #scam #psa #fypage #fraud #bankscam ♬ صدای اصلی – Charlotte Stenz

او به یاد می آورد: «از یک شماره ولز فارگو با من تماس گرفت و گفت که من فعالیت کلاهبرداری در حساب خود دارم و یک فرد تصادفی از Zelle پول ارسال می کند. “آنها به من گفتند که به حسابم بروم و باید با ارسال پولی که بلافاصله به حسابم برمی‌گردد، Zelle خود را ایمن کنم.”

و با هوش مصنوعی، این حوادث در حال افزایش است. در اینجا نحوه جلوگیری از کلاهبرداری با نکاتی از Wells Fargo آورده شده است:

مرتبط: هکرها یک شرکت امنیت سایبری 12 میلیارد دلاری را با دیپ فیک مدیر عامل آن هدف قرار دادند. در اینجا توضیح داده می شود که چرا جزئیات کوچک آن را ناموفق می کند.

1. شناسه تماس گیرنده و حتی جستجوهای گوگل برای شماره خدمات مشتری را نادیده بگیرید

دیگر نمی‌توانید به فناوری قدیمی (از پدربزرگ و مادربزرگتان بپرسید) شناسه تماس گیرنده تکیه کنید. کلاهبرداران امروزی به راحتی می توانند فناوری را (هم نام و هم شماره) با حداقل تلاش جعل کنند.

همچنین گزارش‌های متعددی از کلاهبرداری‌های مربوط به جستجوهای Google وجود دارد که در آن مجرمان اعداد جعلی را در لیست بانک‌ها، خطوط هوایی و سایر مشاغل قرار می‌دهند. در صورت شک، به وب سایت کسب و کار بروید تا شماره آنها را بیابید.

2. هرگز اطلاعات حساب خصوصی را به اشتراک نگذارید

ولز فارگو در وب سایت خود خاطرنشان می کند که یک کارمند بانک هرگز پین، رمز عبور یا کدهای دسترسی یک بار مصرف شما را نمی خواهد.

مرتبط: تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر این علائم هشدار دهنده را مشاهده کردید، ایمیل باز نکنید – زیرا ممکن است حساب بانکی شما را خالی کند

3. هرگز پرداختی برای “حل” مشکل ارسال نکنید

Wells Fargo روشن می‌کند که کارمندان «هیچ‌وقت از شما نمی‌خواهند برای هر چیزی، از جمله خودتان، پول بفرستید، به‌ویژه موارد مورد علاقه کلاهبرداران: «برگشت انتقال» یا «دریافت بازپرداخت».

4. کدهای دسترسی را که وارد نکرده اید نادیده بگیرید و حذف کنید

ولز فارگو هشدار می‌دهد که اگر یک کد دسترسی یک‌بار مصرف برای مجوز دادن به تراکنشی که شروع نکرده‌اید دریافت می‌کنید، از این کد استفاده نکنید. بانک همچنین توصیه می کند آن را با کسی به اشتراک نگذارید و متن را بدون پاسخ حذف کنید.

5. تلفن را قطع کرده و مستقیماً با بانک تماس بگیرید

احتمال تماس با یک بانک نادر است و اگر چنین شود است با تماس واقعی بانک، اگر بخواهید تماس بگیرید، آزرده نخواهند شد. اگر شخصی که تلفن دارد می‌خواهد شما را در خط نگه دارد یا برای کسب اطلاعات به شما فشار می‌آورد، تلفن را قطع کنید و با شماره پشت کارت تماس بگیرید یا به شعبه بروید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/how-to-avoid-caller-id-spoofing-scams-fake-phone-numbers/482938

دیدگاهتان را بنویسید