چگونه از عکاسی ورزشی درآمد غیرفعال به دست آوریم

چگونه از عکاسی ورزشی درآمد غیرفعال به دست آوریم

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

به عنوان یک عکاس استوک، من همیشه به دنبال فرصت هایی برای دور شدن از روال معمول عکس های استوک هستم. اگرچه تصاویر سرمقاله و عکاسی ورزشی سوژه‌های معمولی شما نیستند، اما من از صداقت بی‌رحمانه آن‌ها خوشم می‌آید — شما نمی‌توانید لحظه‌ای صحنه‌سازی کنید، و هیچ ترفندی برای جایگزینی آن عکس عالی وجود ندارد. همه چیز در مورد گرفتن واقعیت خام است.

ثبت آن لحظات در کسری از ثانیه در ورزش هم یک هنر و هم علمی است که به تمرین و تجربه نیاز دارد، اما اگر اهل عکاسی ورزشی باشید و رویکرد درستی داشته باشید، می توانید اشتیاق خود را به سود تبدیل کنید.

با تکیه بر تجربه جامعه عکس استوک Dreamstime، در اینجا چیزی است که من به عنوان عناصر مهم برای تولید عکاسی ورزشی موفق توصیه می کنم:

به رویدادها دسترسی پیدا کنید

اولین قدم در عکاسی ورزشی، دسترسی به رویدادهایی است که می خواهید عکاسی کنید. این می تواند برای مسابقات بزرگ چالش برانگیز باشد، زیرا دسترسی معمولا به عکاسان مطبوعاتی معتبر یا فریلنسرهای معتبر محدود می شود. پوشیدن جلیقه عکس دوست داشتنی که به شما امکان دسترسی در سطح زمین در رویدادهای لیگ بزرگ را می دهد آسان نیست، اما رسیدن به آن غیرممکن نیست. زمان، قرار گرفتن در معرض و شناسایی نیاز دارد، بنابراین شروع کوچک ممکن است مناسب باشد.

اگر نمی توانید بلافاصله در رویدادهای سطح بالا شرکت کنید، ناامید نشوید. بسیاری از لیگ های ثانویه یا رویدادهای ورزشی کمتر محبوب در دسترس هستند و اغلب با آغوش باز از عکاسان استقبال می کنند. هدف این است که رقابت و شدت بازی های ورزشی را به تصویر بکشیم. مهمترین دستاورد شما این خواهد بود که در حین ساختن و تنوع بخشیدن به مجموعه خود بدون محدودیت رویدادهای ورزشی بزرگ، مهارت های خود را بهبود بخشید. پوشش این رویدادهای کوچکتر اغلب می تواند منجر به داستان های بزرگ و فرصت های غیرمنتظره شود.

پلتفرم‌های عکس استوک اساساً بر محتوای سرمقاله متمرکز نیستند. با این حال، آنها مقدار قابل توجهی از آن را در کتابخانه های خود به نمایش می گذارند و این نوع محتوا اغلب تقاضای زیادی دارد. این بدان معناست که سایت‌های عکس استوک عکس‌های ورزشی شما را می‌گیرند، چه عمومی، چه لیگ کوچک یا لیگ بزرگ. برخی از پلتفرم‌ها، مانند Dreamstime، ممکن است با ارائه یک اعتبارنامه به شما در دسترسی به مطبوعات کمک کنند، بنابراین ارزش آن را دارد که ببینید آیا چنین گزینه‌هایی در دسترس هستند یا خیر.

راه دیگر برای دسترسی به رویدادهای ورزشی، کار انفرادی با یک ورزشکار است. شبکه سازی بسیار مهم است و ورزشکاران علاقه مند به ایجاد برند و حضور آنلاین خود هستند، بنابراین مشارکت با یک ورزشکار یک برد برد برای رشد و دیده شدن است.

مطالب مرتبط: 5 درس که در هنگام ساختن یک جامعه آنلاین پر رونق آموخته ام

روی تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید

عکاسی ورزشی سخت و رقابتی است و داشتن تجهیزات مناسب برای ثبت آن لحظات عالی ضروری است. برای بسیاری از عکس‌های در حال حرکت و در حال حرکت آماده شوید، اما خبر خوب این است که این عکس‌ها در مکان‌های عکس استوک بسیار محبوب هستند. و اگر در یک رویداد ورزشی کوچک عکس می‌گیرید که می‌توانید نسخه‌های مدل امضا شده را برای فروش تجاری محتوای خود دریافت کنید، به جکپات رسیده‌اید.

شما به یک دوربین سریع و ترجیحا جامد با قابلیت فوکوس عالی و نویز کم در نور کم نیاز دارید. باید آن را با لنزهای عالی، با دیافراگم باز، با هر فاصله کانونی هماهنگ کنید. لزوماً به جدیدترین مدل ها نیاز ندارید. اگر تجهیزات مناسب ندارید اما همچنان می‌خواهید به ورزش بپردازید، می‌توانید بازار دست دوم را جستجو کنید و ابزار مناسبی پیدا کنید. عکاسان حرفه ای اغلب تجهیزات خود را به روز می کنند تا در رقابت باقی بمانند، بنابراین بسیاری از مدل های سال های گذشته آنها با قیمت های عالی در eBay به فروش می رسند. اگر Canon R3 یا 1Dx Mark III 5000 دلاری ندارید، اشکالی ندارد. شما می توانید 1Dx یا حتی 1D Mark IV را با قیمت های مناسب، زیر 1000 دلار پیدا کنید. حتی اگر f2.8 100-300 میلی‌متری 10000 دلاری کانن را ندارید، همچنان می‌توانید یک f2.8 300 میلی‌متری کاملاً خوب را با قیمت حدود 1500 دلار خریداری کنید.

اما با این حال، بسته به ورزش هایی که قصد عکاسی دارید، به بدنه دوربین خوب، محکم و سریع و لنزهای به همان اندازه خوب نیاز دارید. اگر به ورزش های میدانی می پردازید، یک لنز 300 یا 400 میلی متری عالی عمل می کند. بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند از لنز 400 میلی متری استفاده کنند، اما این لنز بسیار گران تر است و شما همیشه به آن 100 میلی متر اضافی نیاز ندارید. با این حال، فاصله کانونی و حداکثر دیافراگم لنز هنگام جدا شدن سوژه از پس‌زمینه به حساب می‌آیند، بنابراین باید به سراغ لنزهای بلند با دیافراگم باز بروید. f2.8 بهترین عملکرد را دارد. برای دوربین دوم، یک 70-200 میلی‌متری با 2.8 باید کافی باشد تا وقتی نزدیک شما است، عمل را متوقف کند. برای ورزش های داخل سالن، یک f2.8 70-200 میلی متری ضروری است. برای دوربین دوم، f1.4 85 میلی متری عالی خواهد بود (یا 50 میلی متر f1.4 اگر بودجه کمتری دارید). نورهای موجود در میدان‌های ورزشی برای دوربین‌های شما کمتر از آن چیزی است که برای چشمان شما روشن به نظر می‌رسد.

سعی کنید با دو دوربین و لنزهای مختلف روی آنها عکاسی ورزشی کنید. از آنجایی که اکشن سریع اتفاق می‌افتد، زمانی که بازیکنان خیلی نزدیک می‌شوند، زمانی برای تعویض لنز ندارید، و گذاشتن یک دوربین با لنز بلند روی زمین و برداشتن دوربین دیگر با لنز کوتاه‌تر آسان‌تر و سریع‌تر است. آن را بخش “رها روی زمین” دلیل اصرار من بر تجهیزات جامد است. گاهی اوقات، شما باید نسبتا سریع این کار را انجام دهید.

همچنین داشتن یک چهارپایه کمپینگ تاشو برای نشستن و عکاسی از بازیکنان از سطح پایین‌تر ضروری است (نشستن مستقیم روی زمین به مدت 2 ساعت در هنگام عکاسی چالش برانگیز خواهد بود) و یک مونوپاد برای لنز بلند، زیرا آن تفنگ‌های بزرگ می‌توانند وزن بسیار زیادی دارد 400mm f2.8 وزن 3 کیلوگرم و 300mm f2.8 حدود 2.5 کیلوگرم وزن دارد. وقتی به آن فکر می کنید ممکن است انجام پذیر به نظر برسد، اما نگه داشتن آنها برای 2 ساعت متوالی کار آسانی نیست.

مطالب مرتبط: چگونه فروش آنلاین خود را با عکاسی محصولات پیشرفته افزایش دهید

بر مهارت ها و تجهیزات عکاسی خود مسلط شوید

موفقیت در عکاسی ورزشی بستگی زیادی به تسلط بر تنظیمات دوربین و همه کاره بودن هنگام کار در حالت دستی دارد. گرفتن حرکات سریع نیاز به بازتاب سریع و درک عمیق تجهیزات شما دارد.

شما باید با تغییر شرایط نوری سازگار شوید و از تنظیمات صحیح برای هر موقعیت استفاده کنید. معمولاً برای ثابت کردن اکشن، به سرعت شاتر بیش از 1/1000 نیاز دارید. با این حال، ممکن است بخواهید جدایی خوبی از پس زمینه داشته باشید، بنابراین اگر از f2.8 استفاده می کنید، بسته به نور موجود، ممکن است نیاز به سرعت شاتر 1/2000 داشته باشید. این برای ورزش های صحرایی مفید است، اما اگر در داخل خانه هستید، ممکن است لازم باشد دیافراگم را به f2.0 یا کمتر و ISO را به 2000 یا بیشتر فشار دهید تا سرعت شاتر را تا حد امکان بالا نگه دارید.

یاد بگیرید که از حالت فوکوس AI Servo برای گرفتن عکس های واضح در زمانی که سوژه در حرکت مداوم است استفاده کنید. همچنین عادت کنید هر زمان که می توانید تنظیمات خود را بررسی کنید. نه همیشه، زیرا باید اکشن را دنبال کنید و همیشه آماده تیراندازی باشید، اما هر زمان که اکشن کم است، به آن تنظیمات توجه کنید و بررسی کنید که آیا همه چیز همچنان همانطور که باید باشد.

پس از تسلط بر اصول اولیه، تکنیک‌های خلاقانه مانند بزرگنمایی و پاننگ را آزمایش کنید. زوم شامل استفاده از سرعت شاتر آهسته تر (1/15 تا 1/40) در حین بزرگنمایی یا کوچک نمایی در طول نوردهی است که یک جلوه انفجاری پویا ایجاد می کند. برعکس، پاننگ از شما می‌خواهد که سوژه را با سرعت شاتر آهسته (1/80 تا 1/100) دنبال کنید و در نتیجه سوژه‌ای واضح در پس‌زمینه‌ای تار حرکت کنید. هر دو تکنیک نیاز به تمرین دارند، اما می توانند تصاویری خیره کننده و منحصر به فرد از لحظات ورزشی عالی و الهام بخش ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: 3 روش برای استفاده از تصاویر برای ارتقای کسب و کار شما

محل فروش مناسب را پیدا کنید

با توجه به ماهیت تحریریه آنها، آژانس های عکس استوک ممکن است بهترین انتخاب محل برگزاری برای فروش آثار شما نباشند. رسانه های بزرگ معمولاً مبالغ بالایی را برای عکس های رکورد شکن می پردازند. با این حال، اگر به طور انحصاری با یک رسانه کار نمی کنید، به یاد داشته باشید که فروش عکس های استوک می تواند منبع درآمد ثابتی در یک دوره نامحدود باشد. شما می توانید همان شات را هر چند بار که بخواهید بفروشید. پلتفرم‌های عکس استوک به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور غیر انحصاری آپلود کنید و تصاویر خود را به مشتریان مختلف، از رسانه‌ها گرفته تا مشاغل، به‌طور نامحدود و بی‌نهایت تحت قراردادهای مجوز مختلف بفروشید. یک تصویر می تواند منبع درآمد ثابت شما برای یک عمر باشد و گاهی اوقات هزاران دلار از فروش در سایت های سهام به دست می آورد.

رسانه‌های خبری، وبلاگ‌ها و مجلات، مقالات، گزارش‌ها و داستان‌ها را با استفاده از عکس‌های سرمقاله به تصویر می‌کشند، و اغلب، تصاویر خود را از پلتفرم‌های عکس استوک تهیه می‌کنند. یک آژانس عکس استوک کار شما را به مشتریان مختلف در سراسر جهان بازاریابی می کند و به فروش می رساند، بدون اینکه هیچ تلاش دیگری بجز آپلود فایل خود با آنها انجام دهید، در معرض دید و دید شما قرار می گیرد. علاوه بر این، آژانس های عکس استوک معمولا از تصاویر و حقوق مالکیت معنوی شما محافظت می کنند. با وجود چالش‌ها، ارزش بازی کردن در این بازی را دارد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/how-to-earn-money-from-sports-photography-on-stock-photo/479949

دیدگاهتان را بنویسید